abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40584239
Elke ochtend
  maandag 7 augustus 2006 @ 20:22:02 #102
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_40584377
Ik ga ongeveer 4 keer in de week onder de douche en 2 keer in de week in bad .
Meestal is er wel één dag in de week dat ik douche of bad oversla.
Ik was mijn haar om de dag.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 20:22:52 #103
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_40584424
Iedere dag. En als het heel warm is twee ,soms drie, keer per dag.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  maandag 7 augustus 2006 @ 20:26:37 #104
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40584615
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:12 schreef Agorias het volgende:
Oh en trouwens ik douche niet 2 x per dag omdat ik smetvrees ofzo heb. 's Ochtends om wakker te worden en 's Avonds om schoon in bed te stappen.
Smetvrees.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_40584820
Elke dag, in de zomerperiode of na inspanning (zweten dus) vaak meer
Live it!
pi_40585552
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:26 schreef Ringo het volgende:

[..]

Smetvrees.
Neuh, gaat anders zo stinken he!
pi_40585601

Met zo'n hoofd kan ik je reactie niet kwalijk nemen
pi_40585811
ik denk dat het uitkomt op 5 a 6 keer per week. soms ben ik 's morgens te lui, soms kom ik de hele zondag niet de deur uit, etc. soms douche ik me ook 2 keer per dag. maar gewoon douchen omdat je elke dag moet douchen is onzin, je moet helemaal niet elke dag douchen. mijn vriendin heeft zelfs doktersadvies om niet vaker als om de dag te douchen. maar ja, vrouwen he, willen graag vaak douchen.
pi_40586111
10-14 keer, denk ik. Soms ga ik 's avonds niet, meestal wel. Sowieso elke ochtend, uiteraard.

Ik ga echt de deur niet uit zonder te douchen en mijn tanden heel goed te poetsen. Erg ranzig dat er mensen zijn die niet eens elke dag minstens een keer douchen.

En nee, dat betekent niet dat het ongezond is, waarschijnlijk het tegendeel, maar het blijft gewoon ranzig.

Een typisch Nederlands fenomeen trouwens, al die stinkende mensen in de tram die te lui of zelfs te gierig zijn om zich te wassen voor ze naar hun werk gaan ofzo.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_40586334
nou typisch nederlands weet ik niet hoor, moet je eens voor de aardigheid in de metro in Budapest gaan zitten
You ask me the time
But I sense something more
And I would like to give
What I think you're asking for
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:08:39 #111
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_40586457
om de dag, vind ik genoeg. zit toch de hele dag op een bureaustoel
pi_40586519
Iedere dag, soms 2 keer op een dag.
pi_40586530
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:48 schreef Agorias het volgende:
[afbeelding]

Te simpel om over iemand uiterlijk te zeiken terwijl je zelf geen fotoboek hebt en dus geen foto van jezelf zichtbaar.

Vind 's avonds douchen om dan schoon je bed in te gaan vrij onzinnig, je zweet enorm dus heeft het niet veel zin.
pi_40586566
Je niet iedere dag douchen omdat je huid dan uitdroogt is onzin. Als je jezelf af en toe alleen met water wast gebeurt dat zeker niet, en je spoelt toch even alles van je af.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_40586579
ik douche 2 keer per dag..
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:12:15 #116
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_40586600
Elke ochtend. Al was het alleen maar om wakker te worden.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_40586643
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:10 schreef Niek. het volgende:

[..]

Te simpel om over iemand uiterlijk te zeiken terwijl je zelf geen fotoboek hebt en dus geen foto van jezelf zichtbaar.
Bij deze wil ik me er dan bij aansluiten, dat ventje ziet er niet uit.
quote:
Vind 's avonds douchen om dan schoon je bed in te gaan vrij onzinnig, je zweet enorm dus heeft het niet veel zin.
Klopt. Maar het is wel lekker.

Ik ga dan liever ruim van tevoren, of zelfs als ik thuis kom van mijn werk. Als er iets ranzig is, is er wel met nat haar in je bed gaan liggen. Dan krijg je zo'n meurend kussen.
pi_40586696
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:00 schreef heiden6 het volgende:
10-14 keer, denk ik. Soms ga ik 's avonds niet, meestal wel. Sowieso elke ochtend, uiteraard.

Ik ga echt de deur niet uit zonder te douchen en mijn tanden heel goed te poetsen. Erg ranzig dat er mensen zijn die niet eens elke dag minstens een keer douchen.

En nee, dat betekent niet dat het ongezond is, waarschijnlijk het tegendeel, maar het blijft gewoon ranzig.

Een typisch Nederlands fenomeen trouwens, al die stinkende mensen in de tram die te lui of zelfs te gierig zijn om zich te wassen voor ze naar hun werk gaan ofzo.
net alsof je meteen stinkt als je een dag niet doucht

misschien als ik heb gesport, geen deo gebruik en kleren die ik al een week aan heb draag. anders kun je het echt niet ruiken. maar ja, ik gebruik elke dag deo, douche altijd na het sporten en trek op tijd schone kleren aan.
pi_40586820
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:14 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

net alsof je meteen stinkt als je een dag niet doucht
De hele nacht liggen zweten en dan gewoon de deur uit wandelen, lekker fris joh. Ik hoop dat ik niet naast je zit in de metro ofzo.
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:21:38 #120
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_40586992
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

De hele nacht liggen zweten en dan gewoon de deur uit wandelen, lekker fris joh. Ik hoop dat ik niet naast je zit in de metro ofzo.
Ik weet niet wie er de hele nacht op jou ligt maar van slapen ga ik niet echt zweten, vooral niet met dit hondenweer nu.
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:22:14 #121
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40587018
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:48 schreef Agorias het volgende:
[afbeelding]

. Ik dacht dat we de basisschool voorbij waren?
pi_40587070
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

je zou het niet eens merken
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:24:17 #123
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40587094
quote:
O god daar hebben we de nep-Arubaan weer.
pi_40587271
Ik haat douchen, maar bovenal haat ik zeep!

Maar goed.
De weken dat het hier echt warm was, in juli, elke dag (soms zelfs 2x).
FF vijf minuten onder de koude douche!

Maar nu?

3 keer, hooguit 4 keer per week.
1 a 2 per week haar wassen met shampoo.

Ik gebruik nooit, maar dan ook nooit gewone zeep.

Daar krijg ik gewoon de rillingen van!

Zeep is slecht voor je huid!!!
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:47:30 #125
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_40588062
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:18 schreef TheDenialTwist het volgende:
Elke ochtend
Bijna elke ochtend
pi_40588573
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:24 schreef Ringo het volgende:

[..]

O god daar hebben we de nep-Arubaan weer.
Ich bin ein Nederlander.

Op je piemeltje getrapt?

Je lokt het zelf uit door te gaan zitten trollen.
pi_40588810
quote:

Daarom sla ik dus juist een dagje over als ik op m'n vrije dag met m'n computer, m'n katten en m'n boeken lekker thuis blijf :-) Dacht eigenlijk dat wel meer mensen dat zouden doen, of ben ik de enige die regelmatig op vrije dagen helemaal niet buiten de deur kom?
Naar buiten ga ik niet als ik me niet gedouched heb, ik zweet best wel 'snachts dus ik ruik 'sochtends echt niet lekker... geef trouwens wel toe dat ik met enige regelmaat met ongekamde haren de trein inspring, want ik ben helemaal geen ochtendmens en moet me vaak haasten. Maar hoewel 't geen net gezicht is, is 't toch in ieder geval schoon (vaak zelfs net gewassen). Iedereen heeft andere grenzen, voor mij ligt de grens bij schoon en slordig is in geval van haast okay, maar als ik me een enkele keer zo veel verslaap dat ik de keus heb tussen ranzig/zweterig of te laat komen, dan maar te laat...
pi_40588938
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:04 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Daarom sla ik dus juist een dagje over als ik op m'n vrije dag met m'n computer, m'n katten en m'n boeken lekker thuis blijf :-) Dacht eigenlijk dat wel meer mensen dat zouden doen, of ben ik de enige die regelmatig op vrije dagen helemaal niet buiten de deur kom?
Naar buiten ga ik niet als ik me niet gedouched heb, ik zweet best wel 'snachts dus ik ruik 'sochtends echt niet lekker... geef trouwens wel toe dat ik met enige regelmaat met ongekamde haren de trein inspring, want ik ben helemaal geen ochtendmens en moet me vaak haasten. Maar hoewel 't geen net gezicht is, is 't toch in ieder geval schoon (vaak zelfs net gewassen). Iedereen heeft andere grenzen, voor mij ligt de grens bij schoon en slordig is in geval van haast okay, maar als ik me een enkele keer zo veel verslaap dat ik de keus heb tussen ranzig/zweterig of te laat komen, dan maar te laat...
Zelfde hier, ik heb meestal ook nog nat haar als ik wegga, en ben regelmatig te laat.

Als je de hele dag kansloos thuis hangt is het een ander verhaal. Ik ga me ook niet uitgebreid voorbereiden op het kijken van een film in mijn ondergoed op de bank.
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:09:19 #129
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40589041
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:59 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ich bin ein Nederlander.

Op je piemeltje getrapt?

Je lokt het zelf uit door te gaan zitten trollen.
Trollen is ok.

Ik heb het alleen over jouw onbedwingbare neiging iedere gewoonte hier met gierigheid te linken.
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:11:14 #130
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_40589136
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:04 schreef Sheriam het volgende:

[..]

*ook hele dag binnen blijft*
pi_40589142
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:09 schreef Ringo het volgende:

[..]

Trollen is ok.

Ik heb het alleen over jouw onbedwingbare neiging iedere gewoonte hier met gierigheid te linken.
Waar haal je dat nu weer vandaan?

Ik kan er niets aandoen dat Nederlanders, voor een groot deel terecht, als gierig te boek staan. Hollandse zuinigheid, die overigens ook wel positieve kanten heeft. Maar het is niet zo dat ik het daar heel vaak over heb ofzo.
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:20:04 #132
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40589535
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:11 schreef heiden6 het volgende:
Ik kan er niets aandoen dat Nederlanders, voor een groot deel terecht, als gierig te boek staan.
Begin je weer.

Anyway, niet douchen heeft weinig met gierigheid te maken, maar vooral met luiheid of gewoon vieze gewoonten. Als je echt een goor volkje wil zien, moet je eens bij de Engelsen gaan kijken, die hebben soms echt een hekel aan water. Dan zijn wij Nederlanders behoorlijk schoon, neigen we zelfs meer naar de Amerikanen - dat zijn echte hygiene freaks.

Overigens vind ik Marokkanen en Turken vaak stinken - zeker sommige vrouwen/meisjes (maar dat kan ook liggen aan al die lagen kleding die ze zelfs in de zomer nog dragen.
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:28:37 #133
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_40589934
Dat er überhaupt mensen zijn die iedere dag moeten douchen!
Liggen jullie soms de hele dag in de modder te rollebollen?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:29:24 #134
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40589984
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:28 schreef Rosbief het volgende:
Dat er überhaupt mensen zijn die iedere dag moeten douchen!
Liggen jullie soms de hele dag in de modder te rollebollen?
Nee maar wel de hele nacht in mijn bed.
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:47:34 #135
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_40590773
Mensen die hun bed niet elke dag verschonen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sheepcidus op 07-08-2006 22:53:41 ]
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:50:45 #136
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40590882
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:47 schreef Sheepcidus het volgende:
Mensen die hun bed niet elke dag verschonen.
Smetvrees
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:52:49 #137
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_40590950
Mensen die hun auto niet elke week poetsen
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:53:27 #138
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_40590978
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:50 schreef Ringo het volgende:

[..]

Smetvrees
Was mijn sarcasme toch te subtiel.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:55:39 #139
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_40591074
quote:

Haha, ja elke keer als een Nederlander niet onder de douche gaat staat ie in z'n handen te wrijven... Weer 15 cent bespaard!
pi_40591276
Mwah vaak om de dag of soms nog minder... Kan mij totaal niks schelen, ik heb er zelf geen last van en nog nooit van iemand gehoord dat diegene zich er aan ergeren. Ik schijn zelfs lekker te ruiken
:) (:
pi_40591528
Sinds ik Cattara heb leren kennen minstens twee keer per dag.
Je weet maar nooit!
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_40592147
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:55 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Haha, ja elke keer als een Nederlander niet onder de douche gaat staat ie in z'n handen te wrijven... Weer 15 cent bespaard!
Jij gelooft niet dat zulke mensen bestaan? Overigens weten die mensen vaak niet eens dat dat maar vijftien cent kost. Zo ken ik ook mensen die weigeren het licht aan te doen overdag, ook als het vanwege bijvoorbeeld slecht weer te donker is om te lezen, puur 'omdat het nog dag is' en ze het zonde vinden om dan het licht aan te doen.
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 23:07 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
Sinds ik Cattara heb leren kennen minstens twee keer per dag.
Je weet maar nooit!
Cattara?
pi_40592433
ik douche elke ochtend.
Oké doei.
pi_40592785
Om de dag
"The night of the living dead is on it's way,
with a credit report for duty call"
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 00:23:21 #145
120028 Nature4Life
Hiprintétumn
pi_40594282
Echt grappig die reacties hier; enkele voorbeelden:

vooral in de puberteit !moet! je iedere dag in de douche, anders is dat slecht. Nou mijn opa en oma zijn allebei dik 80 (geworden, een leeft er nog... < doet niet ter zake) en die zullen vroeger echt niet elke dag hebben kunnen douchen! Douchen, oh ja, vroeger deden ze in een teil en dat een keer per week. Nou joh, die mensen stinken ook echt zo!

Ook het argument gierig vind ik onzin. Het hoeft niet direct met geld te maken te hebben. Kan wel, maar dat is erg extreem. Heb je enig idee hoeveel liters nuttig water je in je eentje zo terug giet in het riool door elke dag of vaker per dag te douchen in een jaar? (heerlijke zin, ik weet het) Nee?
Het gros van de wereld heeft nog niet eens zoveel drinkwater in een jaar als dat wij Nederlanders op een dag douchen.

Nu mijn antwoord: 2 à 3 keer per week. Hier heb ik ook echt een reden voor, want wanneer ik uit de douche kom is heel mijn lijf een en al schilfer (gebruik zelfs geen zeep) dus het kan wel degelijk slecht zijn voor je huid. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar het kan!

Ik ga wel meestal douchen wanneer ik de deur uit ga (ligt eraan waar naartoe. Als ik ga fietsen ga ik natuurlijk niet douchen...)

Grappig is om te erbij te vermelden dat ik in heel mijn 18 en een half jaartjes zo'n 5 keer echt ziek ben geweest. Een keer daarvan was door te vet eten (nee, ik ben een panlat ) De andere drie keren waren griep en de laatste keer was een keelonsteking. Verkouden ben ik vaak en hooikoorts heb ik ook, maar ik ben van hobby natuurfotograaf dus aan mijn weerstand zal het niet liggen

Ik heb ook nooit het verwijt gekregen dat ik stonk...
pi_40601977
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:11 schreef ijsmeis het volgende:
Elke dag.
Ik wil wel samen met je douchen hoor
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 11:04:58 #147
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40602328
Het is slecht voor je om dagelijks of zelfs meerdere keren te douchen.
het is bewezen dat er stoffen in ons water zitten die dan je huid aantasten als je er te veel aan wordt blootgesteld.

Anyway, hoeveel ik douche is afhankelijk van de indeling van mijn week. Hoe vaak ik die week sport enzo. Anders een keer of 2/3 per week. Maar meestal komt het neer op 4/5 keer per week.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 11:09:49 #148
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_40602461
's ochtends en 's avonds
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_40602710
Iedere dag, minimaal één keer.
pi_40602970
Mensen die 'sochtends EN 's avonds douchen Dat heeft echt geen enkele nut hoor, ja of je vindt het zo lekker, dan kan ik het wel begrijpen Maar zoals ik een paar posts geleden al vermeldde douche ik ook 3/4 keer per week, en ben in me 15,5 jaartjes pas 3 keer echt ziek geweest
:) (:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')