Wij hadden een afstandsbedienng aan een snoer. Die kan je naast je op de bank neerleggen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:25 schreef Atuniel het volgende:
-Dat er geen afstandbediening was voor de tv, maar dat je op knopjes op de tv moest drukken, en een schuifje voor het volume.
-Geen traphekjes bestonden, geen stopcontactbeveiliging, geen fietsvalhelmen
-Achterop de fiets bij pa, met je vingers tussen de vering van het zadel vasthouden
-Dat je van die casio horloge's had met een rekenmachine er op ()
yup.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:26 schreef Mickey98 het volgende:
[..]
My err. Klopt helemaal, werd dat niet op woensdagmiddag uitgezonden door de EO?
Ze zijn er die nog ouder zijn dan ikke hahahaquote:
We are growingquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:27 schreef Echo99 het volgende:
[..]
yup.
En was dat Shaka-Zulu liedje toen ik niet een hype?
Bestond wel degelijk, wij hadden hetquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:25 schreef Atuniel het volgende:
-Geen traphekjes bestonden, geen stopcontactbeveiliging,
Hahaha.. lachenquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:34 schreef Verbal het volgende:
[..]
De enige keer dat ik op AVRO-tv verscheen in de jaren '80 was ergens in de achtergrond in het publiek bij Sterrenslag.
Wel tof dat je ervoor opbleef![]()
V.
Ow ja, schoolmelk. En dan elke keer een strip van Hanibal (konijn) er achter opquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:53 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Die heb ik ook nog gehad. Wist niet hoe ik er aan kwam
En schoolmelk![]()
Respect dat je zn naam nog weet. Verder las ik elke week de Donald Duck. Met name Oom Donalds moppentrommel was altijd hilarischquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:33 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ow ja, schoolmelk. En dan elke keer een strip van Hanibal (konijn) er achter op
quote:Een man staat zijn plafond te schlderen.
Zegt zijn vrouw:,, Zou je er geen krant onder leggen?"
Zegt de man:,, Nee, ik kan er zo ook wel bij."
Versleten knopjes op je TV ipv op de ABquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:25 schreef Atuniel het volgende:
-Dat er geen afstandbediening was voor de tv, maar dat je op knopjes op de tv moest drukken, en een schuifje voor het volume.
-Geen traphekjes bestonden, geen stopcontactbeveiliging, geen fietsvalhelmen
-Achterop de fiets bij pa, met je vingers tussen de vering van het zadel vasthouden
-Dat je van die casio horloge's had met een rekenmachine er op ()
-Alleen NED1 en NED2 .. kwam later NED3..
Was dat niet Prijs je Rijk show?quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:26 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Echt niet, werd in 84-85 al door de Avro uitgezonden met Fred Oster.
Haha.. kreeg je in die jaren niet ook een nachtlampje voor in het stopcontact. We hadden vroeger een groene maar ze waren er ook in het oranjequote:Op maandag 7 augustus 2006 12:39 schreef Liopleurodon het volgende:
[..]
Die stopcontact-beveiligingkapjes zag ik in de jaren 70 al (bij een schoolvriendje thuis)
Inderdaadquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:33 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Zo, jij wil zeker boer worden later?quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:45 schreef ThE_ED het volgende:
en 2x Elfstedentocht kijken natuurlijk, mooi was dat.
En wat dacht je van Petje Pitamientje: Stom hè, kvin gewoon lekkahquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:46 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Zo, jij wil zeker boer worden later?
Ja, en schaatser
quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:41 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Haha.. kreeg je in die jaren niet ook een nachtlampje voor in het stopcontact. We hadden vroeger een groene maar ze waren er ook in het oranje
ok, dat was stom, maar die tocht op TV was koelquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:46 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Zo, jij wil zeker boer worden later?
Ja, en schaatser
Ja ik had zo'n oranjequote:Op maandag 7 augustus 2006 12:41 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Haha.. kreeg je in die jaren niet ook een nachtlampje voor in het stopcontact. We hadden vroeger een groene maar ze waren er ook in het oranje
Bonito's?quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik had zo'n oranje
en verder weet ik zo gauw nog Raider en Bonitos, en cola in glazen literflessen
De Aldi heeft tegenwoordig Chocoman, dat komt verdraaid dicht in de buurtquote:Op maandag 7 augustus 2006 09:51 schreef Reza-impreza het volgende:
Ik weet nog dat je de echte PASTA-CHOCA (wit kartonbeker met rondom kleine beertjes en blauwe of rode deksel) had van friese vlag , dat is voor mij jaren 80. Bestaat helaas niet meer.
Ik heb er zo ¤ 50 voor over als ik er 1 kon bemachtigen
Dat heb ik laatst weer eens gedaan.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:59 schreef Echo99 het volgende:
En blaaspijpen. Pagina's uit de postorder catalogus scheuren en pijltjes draaien![]()
Helemaal vergetenquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:57 schreef Echo99 het volgende:
Of de Cheezer! Heb jij er al een gemaakt? ... maakt ...maakt maakt... maakt
Smaakte die bij jou op school ook altijd zo raar?quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:33 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Van friese vlag? Ik dacht het niet, mogelijk nu wel maar echt... Hoorde bij de firma die ook Riedel Cola maakte en Appelsientje (jaja, mijn pleegvader werkte daar en dat was egnie friese vlag)quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:57 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Tjolk from Friese Flag.
Who's Fries de Flag?
Ik heb me jaren later nog steeds afgevraagd van wie deze reclame was?quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:58 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Helemaal vergeten
Cheezer
De Cheezer was een uitvinding van het "zuivelbureau" als ik het mij goed herinner. Hiervoor moet je een pittabroodje een klein stukje opensnijden. Je propt er wat kaas in en een koffielepel aardbeienjam en dan in het tosti-ijzer ermee! Errug lekker
Jeps, maar dat kwam omdat je lauwe melk te drinken kreeg. Volgens mij haalde ze die pakjes er een half ur van te voren uit of zo. Vandaar dat ik alleen nog maar steenkoude melk lustquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:58 schreef Stuka666 het volgende:
[..]
Smaakte die bij jou op school ook altijd zo raar?
Ik had altijd het idee dat die melk bijna over de datum was![]()
Dat heeft er wel voor gezorgd dat ik gewone melk niet te zuipen vind.
Alleen de Chocomel was te zuipen. De rest was bocht.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:58 schreef Stuka666 het volgende:
[..]
enquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:59 schreef MrSASO het volgende:
Miami Vice!!!!!!!!!
Van Linda de Mol toch?quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:32 schreef Echo99 het volgende:
En Love Letters (of was dat al '90?)
.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:08 schreef Mwanatabu het volgende:
V, superjojo's, loloballen, manuschijven (totdat er een kind zijn oog mee uitblies), My Little Pony's, Gullit, A-team, Pastachoco, Tjolk, Raiders ohohoo ik voel me oud...
Idd, lauwe schoolmelkquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:58 schreef Stuka666 het volgende:
[..]
Kokosbrood! Nog zoietsquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:10 schreef Echo99 het volgende:
[..]
.
Je vergeet de plakhandjes. En vroeger ging ik altijd met de bus naar school. En schoolzwemmen natuurlijk. Wat was mijn leven nog lekker ongecompliceerd toen. Als het kokosbrood op was, had ik een kut dag.![]()
Ja! Ja! Choba heet het en de Edah heeft het nog! *noteert*quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:12 schreef laBaguette het volgende:
Jaaaa, kokosbrood. Als er iets stijf stond van de kleurstoffen dan was dat het wel. En chocoladeboter. Of bestaat dat nog?
Maar je was wel de man als je de klassen rond mocht met schoolmelk.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:11 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Idd, lauwe schoolmelk
Hadden ze ZO'N koeling voor die troep, en dan haalden ze elke ochtend de lading voor die dag er vast uit. Gruwelijk, ben er nog steeds geen fan van melk door...
Bestaan die nog?quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:41 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Bestaat dat kokosbrood eigenlijk nog? Damn, dat had ik echt dagelijks op brood; je had naturel, roze en chocolade.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:12 schreef laBaguette het volgende:
Jaaaa, kokosbrood. Als er iets stijf stond van de kleurstoffen dan was dat het wel. En chocoladeboter. Of bestaat dat nog?
Mijn zoontje eet (bijna) niets anders op brood. Hij is wel altijd heel druk.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:19 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Bestaat dat kokosbrood eigenlijk nog? Damn, dat had ik echt dagelijks op brood; je had naturel, roze en chocolade.
Roze kokosbroodquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:10 schreef Echo99 het volgende:
[..]
.
Als het kokosbrood op was, had ik een kut dag.![]()
Zo'n shopper!!! die had ik ook!quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:34 schreef laBaguette het volgende:
[..]
Da's meer eind jaren 70 volgens mij (had dezelfde zooi) Ook zo'n fiets gehad met hoog stuur en een bananezadel? En de versnelling in het midden?
Ruxpin toch?quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:15 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Maar je was wel de man als je de klassen rond mocht met schoolmelk.
Keek iemand ook Teddy Rugspin(?) en de Troetelbeertjes?
Trapbal heette het bij ons, of buskruit idd.quote:En op klossen/stelten lopen?
En buskruit of bustrap?
Jaah, stoepranden. Alleen hadden wij een gestoorde buurman met prijsduiven plus bijbehorend beschermingscomplex die alle kinderen met ballen wegjoeg rond een straal van 1,237 kilometer en ze gerust kapotsneed (moet je nu mee aankomen, de dure Nike-bal van Sterre en Wesley kapotsnijden).quote:En Stoepranden?
![]()
Jeps, alleen heb je er tegenwordig stripfiguren opquote:
Volgens mij was dat de Wiekentquizquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:39 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Was dat niet Prijs je Rijk show?
Volgens mij had je ook nog Ren je Rot.
Ow, en het eerste geintje op de langspeelplaat: Alfred Jodocus Kwak. Kant A eindigde: en hij klopte 3 maal zachtjes tegen de deur. Kant B begon dan met 3 keiharde bonken op de deur. In een deuk lag ik. Ik wou elke keer het einde van kant A en begin van kant B horen. Dat was tenminste lachen
Ooh ja, mijn moeder kocht een Aldi-pakket en daar deden we twee weken mee. Ja-ren-lang speculaas mee op brood. Raad es wat ik niet zo graag meer lust?quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:24 schreef Echo99 het volgende:
Of speculaas op je brood. Als je moeder er dan ook nog boter op gedaan had, was het helemaal klef als je op school was.
Brood?quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:26 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ooh ja, mijn moeder kocht een Aldi-pakket en daar deden we twee weken mee. Ja-ren-lang speculaas mee op brood. Raad es wat ik niet zo graag meer lust?
Ik had een Kreidler, in de 007 uitvoering met zo'n kuip eromheen. (en natuurlijk helemaal uitgeboord en gehoond). En dan rustig voluit 110 km/u. Dat ik dat overleefd heb is een wonder....quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:25 schreef -IksRee- het volgende:
M'n broers reden op Zundapps.
Neenquote:
Joaaah, die mocht ik dus niet omdat ik een meisje wasquote:
Wasquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:40 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Joaaah, die mocht ik dus niet omdat ik een meisje was![]()
Ik ga op zoek..quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:26 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Jeps, alleen heb je er tegenwordig stripfiguren op
quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:45 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Ik ga op zoek..
Voor mn dochter that is
nog ouderquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:28 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ze zijn er die nog ouder zijn dan ikke hahaha
Jeugdsentiment is niet erg hoor.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:45 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Ik ga op zoek..
Voor mn dochter that is
Jeps hahaha.. moeilijk voor te stellen he? lolquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:50 schreef john6 het volgende:
[..]
nog ouderen jij bent al dik een maand ouder dan mij,
![]()
quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:40 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Joaaah, die mocht ik dus niet omdat ik een meisje was![]()
*koffie uitproest* Damn, weer m'n keyboard schoonmaken.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:53 schreef NightWhistler het volgende:
Tja, en natuurlijk: ik woonde in Oude Pekela in de jaren 80![]()
Yep. en die klokken ook. Daar snap ik nog steeds geen flikker vanquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:55 schreef Mickeys het volgende:
Was Rubiks Kubus niet ook jaren 80?
Hehe... sorry van je toetsenbord, maar ik meende het echt...quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:54 schreef laBaguette het volgende:
[..]
*koffie uitproest* Damn, weer m'n keyboard schoonmaken.![]()
Ik denk dat je vergist.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:13 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Die wel maar het andere wat je noemde.. Henk & Harry en Wendy van Wanten zag ik pas toen ik getrouwd was en dat was echt in de jaren 90
En Koud He? Zeker in de jaren 80 want ik zat toen nog op de lagere school en had zo'n geel-blauwe muts.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:01 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Ik denk dat je vergist.
Pisa en de Pinup Club waren allebei in de jaren 80. Rond '85 denk ik.
Henk Spaan en Harry Vermeegen hebben het wel, onder diverse andere namen, uitgehouden tot ver in de jaren 90.
Weet je 'm nog, Popie Jopie, toen de paus in Nederland kwam? Dat was in 1985 (even gegoogeld).
Ja, na 2 kinderen staat het een beetje zielig om naar jezelf te refereren als "meisje".quote:
Je bent een vrouw geworden. Dat had je niet gedacht he in de jaren 80quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:06 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, na 2 kinderen staat het een beetje zielig om naar jezelf te refereren als "meisje".![]()
En natuurlijk de muts van Yvonne van Gennip die in Calgary in 1988 een stuk of wat gouden medailles had gehaald: Goud he?quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:03 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
En Koud He? Zeker in de jaren 80 want ik zat toen nog op de lagere school en had zo'n geel-blauwe muts.
Neongeel hierquote:Op maandag 7 augustus 2006 14:03 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
En Koud He? Zeker in de jaren 80 want ik zat toen nog op de lagere school en had zo'n geel-blauwe muts.
Idd. zo was ik bijvoorbeeld ook onsterfelijk en stiekem een dochter van Hannibal Smith en niet van die rare ouders van me.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:08 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Je bent een vrouw geworden. Dat had je niet gedacht he in de jaren 80![]()
Yeah! Alleen kreeg ik mijn ouders niet zover dat ze die zooi voor me kochten.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:10 schreef NightWhistler het volgende:
Nog eentje... the Ghostbusters... en dan niet the "real" Ghostbusters, maar dat maffe drietal: dunne gozer, dikke gozer en een gorilla![]()
Ik had dat hele huis van ze, de auto... alles. Achteraf gezien moeten m'n ouders wel compleet failliet gegaan zijn aan al die troep.
En een veel hogere rente op je spaarrekening.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:26 schreef rene29 het volgende:
[..]
Volgens mij was dat de Wiekentquiz
Met die caviabak
En idd 12% hypotheekrente, maar aan de andere kant ook veeeeeel lagere huisprijzen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |