Toen was ik 2. Te jong voor een koopwoningquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:10 schreef KonnieKipke het volgende:
En wat te denken van hypotheekrentes van 12,5% tot 13% rond 1982.
quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:12 schreef Echo99 het volgende:
Kent iemand die vieze plaatjes nog?
Ik herinner me nog dat ik een grote Oranje lolly kreeg. En dat ik er geen tyfus aanvond om 90 minuten naar voetbal te kijkenquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:11 schreef ASroma het volgende:
[afbeelding]
duh...![]()
niet dat ik me iets herriner![]()
Die wel maar het andere wat je noemde.. Henk & Harry en Wendy van Wanten zag ik pas toen ik getrouwd was en dat was echt in de jaren 90quote:Op maandag 7 augustus 2006 10:49 schreef Tamaartje het volgende:
[..]
Commodore 64 kwam toch uit in '83 hoor![]()
Dat waren ze!!!! De garbage pail kidsquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:18 schreef KonnieKipke het volgende:
http://www.garbagepailkidsworld.com/
garbage pail kidsquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:04 schreef Echo99 het volgende:
En de Panini(?) verzamel plaatjes. En dan had je ook nog die verzamel plaatjes waar allemaal vieze dingen op stonden. Kotsende stripfiguurtjes enzo. En dikke pukkige stripfiguurtjes die een lolly overdwars in de keel hadden zitten... Dé shit zeg ik je!
Ah! mijn ouwe trouwe Spectrumpjequote:Op maandag 7 augustus 2006 10:59 schreef Fester het volgende:
ZX Spectrum (vanaf 1984?)
En die irritante piepjes tijdens het ladenquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:25 schreef Liopleurodon het volgende:
[..]
Ah! mijn ouwe trouwe Spectrumpje![]()
Door een kennis voor mij meegenomen uit de UK (winter '83/'84)
16 Kilobyte RAM![]()
Later zelf nog chippies in zitten proppen voor een totaal van niet minder dan 48k!
Het duurde een kwartier voordat je spelletje was geladen (cassettebandje jaja)
A real American Hero!quote:
dem, wat was ik dronken die dag... Wat een feest!quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:11 schreef ASroma het volgende:
[afbeelding]
duh...![]()
niet dat ik me iets herriner![]()
Ik had een Mattel Aquarius computerquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:25 schreef Liopleurodon het volgende:
[..]
Ah! mijn ouwe trouwe Spectrumpje![]()
Door een kennis voor mij meegenomen uit de UK (winter '83/'84)
16 Kilobyte RAM![]()
Later zelf nog chippies in zitten proppen voor een totaal van niet minder dan 48k!
Het duurde een kwartier voordat je spelletje was geladen (cassettebandje jaja)
Vergeet die flikkerende streepjes in de border niet tijdens het laden.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:26 schreef Echo99 het volgende:
[..]
En die irritante piepjes tijdens het laden![]()
Die blauw-rode borders idd. Kan me alleen Kung-Fu nog herinneren. Dat mannetje met dat blauwe broekje en dat rooie haarquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:31 schreef Liopleurodon het volgende:
[..]
Vergeet die flikkerende streepjes in de border niet tijdens het laden.
Dan wist je tenminste dat er nog data binnenkwam![]()
Als ze wegvielen en je hoorde dat gepiep nog, wist je dat de spelletje het niet mee zou doen![]()
TIP: leg geen cassettebandjes op de TV!![]()
Da's meer eind jaren 70 volgens mij (had dezelfde zooi) Ook zo'n fiets gehad met hoog stuur en een bananezadel? En de versnelling in het midden?quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
En van die vliegtuigjes van dat dunne piepschuim die na een halve dag weer kapot waren....
En van die plastic pijltjes met een ijzeren punt waar je dan een klappertje op moest doen...
En cross-fietsen![]()
De enige keer dat ik op AVRO-tv verscheen in de jaren '80 was ergens in de achtergrond in het publiek bij Sterrenslag.quote:Op maandag 7 augustus 2006 09:38 schreef Mickeys het volgende:
Ik weet nog dat V werd uitgezonden door de Avro
Nee, Jeroentje uit Jan, Jans en de kinderen had die wel. En jaloers dat ik wasquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:34 schreef laBaguette het volgende:
[..]
Da's meer eind jaren 70 volgens mij (had dezelfde zooi) Ook zo'n fiets gehad met hoog stuur en een bananezadel? En de versnelling in het midden?
Nee, gewoon zo'n bmx met zonder niks wat kapot kon. Die kon je echt van een flat afgooien en er dan nog een trein overheen laten rijden en ze deden het nogquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:34 schreef laBaguette het volgende:
[..]
Da's meer eind jaren 70 volgens mij (had dezelfde zooi) Ook zo'n fiets gehad met hoog stuur en een bananezadel? En de versnelling in het midden?
quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:34 schreef Verbal het volgende:
[..]
De enige keer dat ik op AVRO-tv verscheen in de jaren '80 was ergens in de achtergrond in het publiek bij Sterrenslag.
Wel tof dat je ervoor opbleef![]()
V.
Yup. Werd in die jaren Spek Billy genoemd vanwege m'n omvang...dus ik weet dat nog welquote:Op maandag 7 augustus 2006 10:29 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Is dit Sportbilly?
Oh ja, vette comics uit de 80er jaren: Pol, en Sjakie en de wondersloffen!![]()
Heb nog een werkende C16, een VIC-20 (weet niet of die het nog doet), een ZX Spectrum en een Atari 800XL staan...doe ik echt niet weg...sentimentquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:13 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Commodore 64 kwam toch uit in '83 hoor
Heb in m'n broek staan zeiken van de spanning...het moment staat me nog in m'n geheugen gegrift.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:28 schreef Liopleurodon het volgende:
Iemand nog bij het bezoek van the A-team geweest in Harderwijk?
Uren gewacht (voor mijn gevoel) tot ze er eindelijk aan kwamen vliegen.
Gingen de stunts niet door omdat er teveel mensen op het veld stonden![]()
De bestuurder van die BMX kon wel kapot, kan er over meepraten.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nee, gewoon zo'n bmx met zonder niks wat kapot kon. Die kon je echt van een flat afgooien en er dan nog een trein overheen laten rijden en ze deden het nog
Jij hebt geen leuke jeugd gehad he?quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:43 schreef Mickey98 het volgende:
[..]
Heb in m'n broek staan zeiken van de spanning...het moment staat me nog in m'n geheugen gegrift.
pfhoe, toch nog iemand ouder dan ikquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:13 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Die wel maar het andere wat je noemde.. Henk & Harry en Wendy van Wanten zag ik pas toen ik getrouwd was en dat was echt in de jaren 90
Ik heb ergens nog een doos vol buttons.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:27 schreef KonnieKipke het volgende:
Ohw, en nog niet genoemd volgens mij.... Buttons.. Ik had zo'n mooie A-team button;
[afbeelding]
Ah, ja, die waren wel jaren 80.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nee, gewoon zo'n bmx met zonder niks wat kapot kon. Die kon je echt van een flat afgooien en er dan nog een trein overheen laten rijden en ze deden het nog
Stuk karton op de parkeerplaats leggen. En als je met je achterwiel er over heen fietste keihard op je terugtrap rem trappen. Slippen dat je deed! Heb wel veel tegel-eczeem opgelopen destijdsquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:45 schreef Mickey98 het volgende:
[..]
De bestuurder van die BMX kon wel kapot, kan er over meepraten.
quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:45 schreef Fester het volgende:
[..]
Dus ik heb ook een tijd lang plaatjes uit de Donald Duck geknipt en daar zelf buttons van gemaakt
Gelukkig had je op een gegeven moment van dat gele poeder, zodat je niet steeds weer die vervelende jodium op de schaafwonden hoefdequote:Op maandag 7 augustus 2006 11:45 schreef Mickey98 het volgende:
[..]
De bestuurder van die BMX kon wel kapot, kan er over meepraten.
Wel hoor maar The A-Team roeleerde zo verschrikkelijk...vind het trouwens nog leuk om te zien.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:45 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Jij hebt geen leuke jeugd gehad he?
Ik wel maar ik had altijd het idee dat ik de enige was. Iedereen had een C64 of MSX.quote:Op maandag 7 augustus 2006 10:41 schreef Echo99 het volgende:
Heeft niemand hier een ZX Spectrum gehad dan?
Ja die had ik ookquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:51 schreef Fester het volgende:
Oh en die cadmium-gele plastic tas/koffer die je kreeg bij de invoering van het basis-onderwijs. Moet ergens in '86 geweest zijn.
Die had ik ook. En de arm kon je wisselen zodat er ook bv 1 met een laser erin erop kon.quote:Op maandag 7 augustus 2006 10:45 schreef Loedertje het volgende:
[..]
![]()
Ik kreeg een barbiepop met een bionische arm die je kon afstropen als een condoom, dan zag je een klepje wat je kon openen en waaronder je dus de zogenaamde electronica kon zien. Op zijn rug zat een druk*knop* waarmee je zijn arm *bionisch* () kon laten bewegen en aan de achterkant van zijn hoofd zat een gaatje waardoor je via zijn oog kon kijken
Ow ow wat was ik blij
Die heb ik ook nog gehad. Wist niet hoe ik er aan kwamquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:51 schreef Fester het volgende:
Oh en die cadmium-gele plastic tas/koffer die je kreeg bij de invoering van het basis-onderwijs. Moet ergens in '86 geweest zijn.
Die dingen hadden ze aan alle leerlingen gestuurd in heel NL en toen bleek dat dat gele kleurtje toch niet zo heel erg gezond was (Cadmium) en dat het toch niet zo'n goed idee was om het aan kleine kinderen te geven.
jaaaa op het einde "Welkom thuis teef"quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:06 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Goeie enge film trouwens, the entity
Het Knalgele koffertje.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:51 schreef Fester het volgende:
Die dingen hadden ze aan alle leerlingen gestuurd in heel NL en toen bleek dat dat gele kleurtje toch niet zo heel erg gezond was (Cadmium) en dat het toch niet zo'n goed idee was om het aan kleine kinderen te geven.
* Heimwee krijgt...quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:19 schreef Mangoworks2002 het volgende:De Freggels Familie Knots Purno de Purno Telekids The A team Knightrider Airwolf Kaktus show Doet ie t of doet ie t niet Ted de Braak show EK 88 Muppets de orginele Smurfen Ome Willem Commodor 64 (heb hem hier nog werkend) Turtles Batman Spiderman Bud Spencer en Terence Hill films op zondagochtend Columbo
Of nog veel erger: de Snowbroek.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:57 schreef Echo99 het volgende:
Afgeknipte spijkerbroeken met van de rafels eraan. En dan een geruit houthakkersoverhemd... Wat vond ik mezelf stoer.
Laat je broekje maar even zakken en blaas maar op de bolling van je handquote:
In ieder geval al in de jaren 70 al.quote:Op maandag 7 augustus 2006 10:33 schreef laBaguette het volgende:
[..]
Ko de Boswachtershow op zondagmorgen? Of was dat ook jaren 70?![]()
Je keek VPROquote:Op maandag 7 augustus 2006 09:37 schreef -IksRee- het volgende:
Ik weet nog hoe Tedje van Es mijn hart stol bij de vpro.
Kuttopic
Ron's Honeymoon Quizquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:59 schreef Mickey98 het volgende:
Voetbal '80 (Maarten Spanjer), Pisa (Spaan en Vermeegen), Stuif 'ns in (Ria Bremer), Cijfers en Letters, Willem Ruys Lottoshow (En Piérre, wat hebben ze gewonnen???).
Louis de Funnčsquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:19 schreef Mangoworks2002 het volgende:
...Bud Spencer en Terence Hill films op zondagochtend
....
Co de Boswachter, zoohoo fout.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:02 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Co de Boswachter en Pieter Post...
Snowbroek?quote:
Nee, de snowbroek:quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:04 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Snowbroek?
Ik weet wel die achterlijke housebroeken, maar dat was al weer jaren '90 volgens mij
De Gendarmes!quote:
Oh die, die had ik ook jaquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:07 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nee, de snowbroek:
Spijkerbroek die zo gewassen/geverfd was dat het 1 wit/lichtblauwe kleur was.
En luizenpaadjes in je haar geschoren. maar dat mocht niet van mn moederquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:07 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nee, de snowbroek:
Spijkerbroek die zo gewassen/geverfd was dat het 1 wit/lichtblauwe kleur was.
Jaaa! Dat was tenminste echt chocoladepasta! Niet van die goedkope hazelnootpasta-bagger!quote:Op maandag 7 augustus 2006 09:51 schreef Reza-impreza het volgende:
Ik weet nog dat je de echte PASTA-CHOCA (wit kartonbeker met rondom kleine beertjes en blauwe of rode deksel) had van friese vlag , dat is voor mij jaren 80. Bestaat helaas niet meer.
Ik heb er zo ¤ 50 voor over als ik er 1 kon bemachtigen
Inderdaadquote:Op maandag 7 augustus 2006 10:17 schreef SCraane het volgende:
Verder is het DJ KAT show en dus niet Cat met een C (wat btw met linda de Mol was) n in het weekend had je dan de Fun Factory met Crock en Andy. Vroeg in de ochtend alle "kiddy" stuff, maar wat later in de ochtend de "echte" cartoons zoals de Transformers, he-man en inspector Gadget!
Those where the days... en de grondlegging van mijn goede engels
Bud Spencer en Terence Hill.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:09 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Dik spencer (ofzo)
Die man met die baard en die spencer die iedereen in 1 klap ko sloeg.
Dr was er gister nog een op Talpa, nostalgiequote:Op maandag 7 augustus 2006 12:11 schreef Mickey98 het volgende:
[..]
Bud Spencer en Terence Hill.
De meest foute Spaghetti-westerns hebben ze ook gemaakt.
Jaren '90quote:
Ik wist de naam niet meer.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:08 schreef ThE_ED het volgende:
De Stop en Stap show, over verkeersveiligheid
Sorry, kind.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:09 schreef Monidique het volgende:
Je lijkt wel zestig, man.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |