abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40554521
Vanavond liep een vriendinnetje van mijn dochter met een mager scharminkeltje onze tuin binnen.
Een donkergrijs uitgemergeld katje die vooruit liep maar onmiddelijk aanviel op het eten en het water wat ik hem gaf.

Het blijkt een vrij jong katje wat de afgelopen dagen door meer mensen gezien is en waarvan een eigenaar ontbreekt. Aan de vacht in de nek kun je zien dat er een bandje heeft gezeten.

Goed, nu heeft ze, (we denken dat het een 'ze' is), voor de zesde keer gedronken en flink gegeten.
Maar hoe nu verder? Ik wil pamfletten met een foto in de buurt ophangen. Maar stel dat niemand komt opdagen? Stel nu dat ze blijft? Door het missende bandje houd ik daar wel rekening mee.Ze mag blijven alleen hebben we een Jack Russell van bijna zeven jaar. Deze is vol bravoure en de katten in de buurt nemen Ollie absoluut niet serieus. Maar stel nu dat het katje blijft, hoe pak je zoiets dan het beste aan?

Ps. zal morgen een foto plaatsen. Het katje is nu helemaal uitgeput.
pi_40554612
Kortom.. stel dat, hoe laat ik ze het beste aan elkaar wennen?
pi_40565573
Haar op dr gemak de kamers laten verkennen zonder je jack russel.
Daarna eventueel in n bench met eten en drinken zodat ze elkaars geur kunnen leren kennen.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
pi_40565922
Helaas hebben we geen bench.

Het is wel een gesodemieter allemaal hoor. We hebben Ollie op de dochters kamer laten slapen en de poes bij ons. Deze heeft heerlijk de slaapkamer afgebroken. . Ik ben vannacht helaas ook nog ziek geworden dus vanmorgen op gammele benen met dochterje langs de deuren om te vragen of mensen een jong katje kwijt zijn. Verder kan ik nog pamfletjes ophangen en een advertentie bij Albert Heijn achter laten. Maar ja, wat kan ik verder nog doen? Naar het asiel brengen is geen optie omdat het vakantietijd is dus die zitten overvol met afgedankte dieren.

Zometeen ga ik proberen om de deuren in huis open te zetten zodat Ollie en de poes kennis met elkaar kunnen maken. Vanmorgen was het geen succes omdat Ollie tegen mijn benen begon te springen terwijl ik het katje naar een andere kamer bracht. Resultaat vier klauwtjes vastgenageld in mijn rug. .

Nou ja, ik hoop dat er wat tips komen want dit is geen handige situatie. .
  maandag 7 augustus 2006 @ 11:08:49 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_40566191
Amivedi bellen en de plaatselijke dierenambulance.

Helaas heb ik geen ervaring of tips betreffende het laten wennen van kat en hond.
The love you take is equal to the love you make.
pi_40566695
Zojuist Amivedi een emailtje gestuurd. .

Ollie heb ik maar aangelijnd in de huiskamer en het katje komt nu af en toe kijken.
Arme Ollie...
pi_40599624
Misschien Ollie even apart zetten en het katje zoveel mogelijk ruimtes laten verkennen (waar zij mag komen) zo kan het katje leren welke wegen er zijn en waar zij heen kan om te schuilen. Want Ollie aanlijnen terwijl hij het katje wel kan zien is waarschijnlijk vragen om problemen , Ollie zal zo helemaal gefixeerd raken op het katje wat nare gevolgen kan hebben. Als het katje de plekjes een beetje kent kun je met de kat aan de ene kant van de deur en de hond aan de andere kant gaan zitten en dan kunnen ze zo onder de deur door via de geur nog even kennismaken en daarna zou ik ze gewoon toch samen plaatsen.
pi_40606753
Wel goed van je dat je het asiel als laatste een optie hebt gekozen.

Suc6 ermee!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 13:25:43 #9
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_40606839
Even langs de dierenarts ofzo, misschien is het beestje wel gechipt
To infinity…and beyond!
pi_40608685
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 09:08 schreef zout-droppie het volgende:
Misschien Ollie even apart zetten en het katje zoveel mogelijk ruimtes laten verkennen (waar zij mag komen) zo kan het katje leren welke wegen er zijn en waar zij heen kan om te schuilen. Want Ollie aanlijnen terwijl hij het katje wel kan zien is waarschijnlijk vragen om problemen , Ollie zal zo helemaal gefixeerd raken op het katje wat nare gevolgen kan hebben. Als het katje de plekjes een beetje kent kun je met de kat aan de ene kant van de deur en de hond aan de andere kant gaan zitten en dan kunnen ze zo onder de deur door via de geur nog even kennismaken en daarna zou ik ze gewoon toch samen plaatsen.
Gedaan! .

Na een toch redelijk rustige nacht (afgezien van het feit dat ik ziek ben en het nu wel even vervelend is) heb ik ze vanmorgen naar elkaar laten koekeloeren. En een uur geleden heb ik de deur boven opengezet en voor de zekerheid ook maar een beker water gevuld want een vechtende kluwen uitelkaar halen, daar zag ik het meest tegenop. Gelukkig bleek dat niet nodig. Ollie stoof enthousiast kwispelend het kamertje van mijn dochter binnen. Poes werd natuurlijk woedend maar ze deden elkaar niets. Ollie is gelukkig niet agressief en het katje is nog flink bang voor Ollie maar het is me allemaal erg meegevallen.
Op moment van schrijven is Ollie naast me in de stoel gaan liggen en zit de poes al op de trap. Ze is toch nieuwsgierig naar dat ordinaire wanstaltige hondje wat blijkbaar zijn interesse al heeft verloren. .

Naar de dierenarts is ook een goed idee. Eigenlijk wilde ik dat liever over veertien dagen doen (omdat de kans dan wel erg klein wordt dat de eigenaar zich nog zal melden.) sowieso voor een check-up maar misschien is eerder gaan wel beter. We hebben in ieder geval melding gemaakt bij Amivedi, advertenties opgehangen, de dierenwinkel gevraagd, de buurt gevraagd dus andere mensen kijken ook of er ergens een katje mist. Wat daar uit komt wacht ik dan nog maar een paar dagen af.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 14:48:38 #11
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_40609457
Hardstikke goed van je!
Ik vrees alleen, gelet op de tijd van het jaar, dat het het zoveelste gedumpte katje is.
Zo te horen komt het met Ollie en het katje wel goed.
Ben je al over een naam aan het nadenken?
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_40610604
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:48 schreef tonja het volgende:
Hardstikke goed van je!
Ik vrees alleen, gelet op de tijd van het jaar, dat het het zoveelste gedumpte katje is.
Zo te horen komt het met Ollie en het katje wel goed.
Ben je al over een naam aan het nadenken?
Ben er ook bang voor inderdaad. Je hoort het zoveel, collega van mij werkt bij een dierenasiel en de verhalen die je momenteel weer hoort. Het is je nauwelijks voor te stellen dat mensen zo wreed met hun dieren om kunnen gaan.

Naam geven doe ik nog maar niet want ik heb nog goede hoop dat de eigenaar zich zal melden.
Het is echt een heel lief katje en ik kan me niet voorstellen dat hij/zij gewoon maar buiten gezet is.
pi_40612902
Hmm sinds ik ooit uit het asiel het verhaal hoorde dat iemand een rode kat kwam ruilen voor een zwarte (deze stond beter bij het meubilair) verbaas ik me nergens meer over.

Sterker nog.. het is dat ik het gehoord heb van iemand dat ik weet dat hij erbij stond.. anders had ik het niet eens geloofd.
Zelfs nu kost dat moeite terwijl ik 100% zeker weet dat diegene de waarheid spreekt.
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_40613979
Uhmmie

Stali, wat een eind goed al goed verhaal heb je daar
Gaat vast een blijvertje worden
Krijgen we nog foto's???
pi_40622964
Wat inderdaad gezegd wordt laten wennen aan elkaars geur is heel belangrijk.
Niet aan de lijn anders voelt de hond dat er iets is en gaat hij zich waarschijnlijk druk maken.
Waardoor het anders mis loopt, dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
pi_40623645
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 16:31 schreef Uhmmie het volgende:
Hmm sinds ik ooit uit het asiel het verhaal hoorde dat iemand een rode kat kwam ruilen voor een zwarte (deze stond beter bij het meubilair) verbaas ik me nergens meer over.

Sterker nog.. het is dat ik het gehoord heb van iemand dat ik weet dat hij erbij stond.. anders had ik het niet eens geloofd.
Zelfs nu kost dat moeite terwijl ik 100% zeker weet dat diegene de waarheid spreekt.
Ja, echt diep treurig. Een paar jaar terug heb ik in Culemborg geholpen bij een stichting kattenopvang maar omdat ik een "gewone" baan had deed ik dit alleen op zaterdag en zondag en puur het schoonmaken van de hokken en verzorging. Maar van mijn huidige collega hoor ik echt gruwelijke dingen zoals een speciale container voor overleden katten daar hebben ze een nest levende kittens gevonden. Ook dat het de normaalste zaak is om je dier naar een asiel te brengen wanneer je op vakantie gaat want na de vakantie nam dat stel gewoon weer een ander hondje. .

Het zijn allemaal klote berichten want dan betrek je dat toch op je eigen dier. Net zoals die boxer laatst die door mensen achter een trekhaak meegesleurd is. Damn dat is zo ellendig.

Met het katje gaat het goed, was toch een goede tip om deuren open te laten en het een beetje op zijn beloop te laten. Intussen hoop ik nog steeds op de eigenaar.

Bluezz, vanmiddag heb ik van de eerste echte kennismaking foto's gemaakt maar kreeg ze niet op de pc door softwareconflicten. Donderdag op mijn werk moet het wel lukken. .
pi_40624450
Als het katje wat aangesterkt is, moet je ze gewoon bij elkaar laten.
Vervolgens moet je iedere keer ingrijpen als het uit de hand gaat lopen.
De stap daarna is dat je met zijn allen het huis "verlaat" en de dieren bij elkaar laat.
1 blijft thuis in de gang wachten, en op het moment dat het uit de hand loopt gauw tussenbeide komen.
Grote kans dat het hiermee gelijk over is.
Ze moeten namelijk even bepalen wie de baas is en wie niet.

Dit heb ik zelf gedaan met twee honden en het werkte perfect, alleen was ik ietsjes te laat binnen zodat ik met de onderdanige even langs de dierenarts moest, maar daarna nooit meer problemen gehad.
Kon ze zelfs samen thuis laten terwijl wij weggingen.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 11:57:27 #18
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_40638402
Een doek met de geur van de kat in de bak van de hond leggen (en andersom?) helpt ook zeggen ze wel eens.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 12:42:45 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_40639956
Als je het beestje houdt is Tom wel een leuke naam

of Joost. Of gewoon Bommel, maar dat kan alleen als het echt heel goed gaat tussen Ollie en het beestje.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_40640455
Het is een beetje een zwervertje, noem hem dus Zwiebertje.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_40657862
Ongeveer een uurtje geleden stond ik in de badkamer mijn handen te wassen en hoorde een jonge stem voor de deur vragen "hier wonen ze?".

En jawel... drie pubermeisjes aan de deur vragend naar het katje. De poes zou waarschijnlijk van Sarah zijn. Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat tot mijn grote opluchting die Sarah meteen zag dat het niet haar katje was omdat die er veel groter, dikker en er helemaal anders uitziet. Ik zou het rot hebben gevonden zo abrubt afscheid te moeten nemen van het poeleke. Vandaag ging het weer een stapje beter. Ollie is nog net zo enthousiast maar het katje is dan al stukken minder boos. .

Nog geen namen verzinnen he, want hij/zij kan zomaar ineens weg zijn. Maar ik hoop het inmiddels niet zo hard meer. .
pi_40659082
Gelukkig blijft Zwiebertje nog even
  woensdag 9 augustus 2006 @ 21:29:13 #23
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_40659192
Wat leuk een nieuwe huisgenoot
Zo te horen zullen best met elkaar overweg kunnen na verloop van tijd hoor. Het gaat al heel aardig.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_40659439
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:27 schreef Bluezz het volgende:
Gelukkig blijft Zwiebertje nog even
Het asiel zit vol met gezwiebertjes hoor... Hier thuis is er een reus van een Siebertje44. .

Morgen hoop ik trouwens eindelijk wat foto's te plaatsen. Echt het is zo'n leuk katje. Ik kan me niet voorstellen dat ze zomaar buiten is gezet.
pi_40659509
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:29 schreef deedeetee het volgende:
Wat leuk een nieuwe huisgenoot
Zo te horen zullen best met elkaar overweg kunnen na verloop van tijd hoor. Het gaat al heel aardig.
Het gaat inderdaad veel beter dan verwacht gelukkig. .
pi_40659812
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:34 schreef Stali het volgende:

Het asiel zit vol met gezwiebertjes hoor... Hier thuis is er een reus van een Siebertje44. .

Morgen hoop ik trouwens eindelijk wat foto's te plaatsen. Echt het is zo'n leuk katje. Ik kan me niet voorstellen dat ze zomaar buiten is gezet.
Tja. weglopen kan ook, en katten kunnen enorme afstanden overbruggen... maar je hebt er iig alles aangedaan om kenbaar te maken dat zwiebje bij jullie is.... tijdelijk... of niet
pi_40678946
Misschien kun je dreigen om ze te verdrinken?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_40679613
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 11:15 schreef Deetch het volgende:
Misschien kun je dreigen om ze te verdrinken?
Nee, niet doen! Dat kost weer een aantal mod's de kop.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  donderdag 10 augustus 2006 @ 12:03:39 #29
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40680174
Ontopic en verdrinkingsgrapjes achterwege laten..die hebben we inmiddels al honderd keer gehoord.
pi_40690333
Woon je toevallig in de buurt van het platteland/boerderijen?
Daar lopen katjes af en toe ook wel weg en niemand die er naar omkijkt (Dat is niet overal zo, ik weet het, maar ik zie het jammer genoeg wel vaak gebeuren).
pi_40723540
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 20:00 schreef ijsmeis het volgende:
Woon je toevallig in de buurt van het platteland/boerderijen?
Daar lopen katjes af en toe ook wel weg en niemand die er naar omkijkt (Dat is niet overal zo, ik weet het, maar ik zie het jammer genoeg wel vaak gebeuren).
Ik woon bijna tegen de grens van Belgie. Ollie is op andere plekken in het dorp uitgelaten maar nergens een pamfletje over een vermist katje. Maar wat mij betreft hoeft dat ook echt niet meer.

Update: Eergisteren besloot ik boven de deuren open te laten en nu word ik al twee ochtenden wakker met het katje op mijn hoofdkussen en Ollie ligt dan met zijn kopje op mijn schouder. Gisteravond hebben ze samen zowat het hele huis afgebroken. Zonder dollen, ik was ze allebei op een gegeven moment echt spuugzat. Om ze allebei wat rust te gunnen heb ik ze vanmiddag afgezonderd en toen ze elkaar weer zagen was het echt begroeten en zonder de gebruikelijke venijnigheid van het katje. Dat wennen aan elkaar gaat zo razendsnel en goed. Ik hoop nu echt dat er nooit meer iemand voor het katje aan de deur komt. Het is wel best zo. .

Ps. nog steeds geen foto's want ik ben nog ziek.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 20:55:23 #32
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_40723586
hmm, zo ben ik ook aan mijn 2 katten gekomen eigenlijk..
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:34:37 #33
78780 deedeetee
pi_40724615
Klinkt of ze 't gezellig hebben samen

Lekker houden dat katje
pi_40725092
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 21:34 schreef deedeetee het volgende:
Klinkt of ze 't gezellig hebben samen

Lekker houden dat katje
Als het aan mij ligt zeker. Echt ik zou het zo klote vinden als hij/zij opgehaald gaat worden maar hoe dubbel ook, ik zou toch graag weten waar het katje vandaan komt. Het komt maar aanlopen en grappig is dat niet.
Maar dat zal voor Aoristus net zo zijn. Leuk dat hij de twee aanlopertjes gezien heeft waaronder zelfs een jomtof pigge als een Abbesijn. .
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:53:16 #35
151027 Wuppie.
Wup, Holland, Wup!
pi_40725147
foto?
Jaaaaa meeet eeeeen Wuppie Wuppie Wuppie winnen wij dat wereldcuppie!
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:05:20 #36
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_40725507
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 21:51 schreef Stali het volgende:

[..]

Als het aan mij ligt zeker. Echt ik zou het zo klote vinden als hij/zij opgehaald gaat worden maar hoe dubbel ook, ik zou toch graag weten waar het katje vandaan komt. Het komt maar aanlopen en grappig is dat niet.
Maar dat zal voor Aoristus net zo zijn. Leuk dat hij de twee aanlopertjes gezien heeft waaronder zelfs een jomtof pigge als een Abbesijn. .
Nah, de abbesijn ging redelijk organisch, er kleeft dus een verhaal en emoties als barmhartigheid en smart aan enzo. Die ander was via mijn overleden vader, ook bij hem aangelopen en bijna door z'n poten gezakt van ondervoeding.
Ik kan geen beest naar het asiel brengen. Waarschijnlijk ben je nu ook een leven rijker ..
pi_40725781
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 22:05 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Nah, de abbesijn ging redelijk organisch, er kleeft dus een verhaal en emoties als barmhartigheid en smart aan enzo. Die ander was via mijn overleden vader, ook bij hem aangelopen en bijna door z'n poten gezakt van ondervoeding.
Ik kan geen beest naar het asiel brengen. Waarschijnlijk ben je nu ook een leven rijker ..
Je bent in ieder geval alvast 2 kattenlevens rijker. .

of een mens daar echt blij mee moet zijn... men, hond en kat breken hier op moment van schrijven alweer het huis af
pi_40725820
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 21:53 schreef Wuppie. het volgende:
foto?
Maandag. .
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:25:05 #39
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_40726178
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 22:13 schreef Stali het volgende:

[..]

of een mens daar echt blij mee moet zijn... men, hond en kat breken hier op moment van schrijven alweer het huis af
Dat is een teken dat ze gezond zijn en van het leven genieten
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_40726601
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 22:25 schreef tonja het volgende:

[..]

Dat is een teken dat ze gezond zijn en van het leven genieten
Poes geniet van de gordijnen en het uitgraven van de palm. .
Maar als het Alfa-mannetje over een uurtje thuis komt dan ga ik uiteraard klagen over belabberde ingezette pluggen. Dat begrijp je natuurlijk wel. .
pi_40728080
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:34 schreef Stali het volgende:

Echt het is zo'n leuk katje. Ik kan me niet voorstellen dat ze zomaar buiten is gezet.
Vakantietijd he, dan kan opeens alles hoor.
Wat dat betreft zou een verplichte chipregistratie veel ergenis kunnen voorkomen.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 12:11:11 #42
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_40738434
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 22:13 schreef Stali het volgende:

[..]

de pest is, je gaat je er aan hechten, die priemende blik als je probeert te slapen, het kwijl over je gezicht als ze 's ochtends vinden dat er eten moet komen, het ritueel als ze hun stinkende drol half begraven, de vlooien, maar zeker het gespin en het gezelschap
pi_40744621
Ik denk dat je binnekor het volgende tafereel kunt aantreffen:

Hond en kat,lekker tegen elkaar aanliggend in een mand of op de bank.

Wij hebben ook een Jack Russel en die kan prima opschieten met onze kater Tommie.
Nu is wel het voordeel dat Kwinta een redelijk onderdanige Jack Russel is en bovendien hadden wij de kat eerder.

Spelen doen ze ook samen,een rollende kluwen zwart en wit door de kamer.

Dus over die inburgering zou ik niet zo inzitten.
pi_40794096

Even snel want moet weer door. Later nog een update. .
pi_40795406
Wat een mooitje! Nog steeds geen reacties van mensen die hem missen?
If gymnastics were easy, it would be called football!
pi_40804359
Wat een mooi beestje !

En ze zitten wel redelijk dicht bij mekaar al. Nog een weekje en ze zijn dikke vriendjes joh .
pi_40812656
Das een hele mooie poek, goed voor blijven zorgen hoor
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_40820736
Terugvind Poes.
Btw Alf is ook komen aanlopen.
En ja, mooie poes, maar wel een moordmachine. Net een poging tot moord kunnen verijdelen op vogeltje. Kun je van Ollie zeggen wat je wilt, maar die staat zijn huisgenootjes niet naar het leven. .
I´m back.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 08:30:51 #49
78780 deedeetee
pi_40821070
Mooie poes, staat altijd erg netjes zo'n wit befje Ook leuk die bijpassende witte teentjes
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:27:48 #50
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_40827543
Ik zou hem gewoon houden! Wat een moppie!
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')