Gedaan!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:08 schreef zout-droppie het volgende:
Misschien Ollie even apart zetten en het katje zoveel mogelijk ruimtes laten verkennen (waar zij mag komen) zo kan het katje leren welke wegen er zijn en waar zij heen kan om te schuilen. Want Ollie aanlijnen terwijl hij het katje wel kan zien is waarschijnlijk vragen om problemen , Ollie zal zo helemaal gefixeerd raken op het katje wat nare gevolgen kan hebben. Als het katje de plekjes een beetje kent kun je met de kat aan de ene kant van de deur en de hond aan de andere kant gaan zitten en dan kunnen ze zo onder de deur door via de geur nog even kennismaken en daarna zou ik ze gewoon toch samen plaatsen.
Ben er ook bang voor inderdaad. Je hoort het zoveel, collega van mij werkt bij een dierenasiel en de verhalen die je momenteel weer hoort. Het is je nauwelijks voor te stellen dat mensen zo wreed met hun dieren om kunnen gaan.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 14:48 schreef tonja het volgende:
Hardstikke goed van je!
Ik vrees alleen, gelet op de tijd van het jaar, dat het het zoveelste gedumpte katje is.
Zo te horen komt het met Ollie en het katje wel goed.
Ben je al over een naam aan het nadenken?
Ja, echt diep treurig. Een paar jaar terug heb ik in Culemborg geholpen bij een stichting kattenopvang maar omdat ik een "gewone" baan had deed ik dit alleen op zaterdag en zondag en puur het schoonmaken van de hokken en verzorging. Maar van mijn huidige collega hoor ik echt gruwelijke dingen zoals een speciale container voor overleden katten daar hebben ze een nest levende kittens gevonden. Ook dat het de normaalste zaak is om je dier naar een asiel te brengen wanneer je op vakantie gaat want na de vakantie nam dat stel gewoon weer een ander hondje.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:31 schreef Uhmmie het volgende:
Hmm sinds ik ooit uit het asiel het verhaal hoorde dat iemand een rode kat kwam ruilen voor een zwarte (deze stond beter bij het meubilair) verbaas ik me nergens meer over.
Sterker nog.. het is dat ik het gehoord heb van iemand dat ik weet dat hij erbij stond.. anders had ik het niet eens geloofd.
Zelfs nu kost dat moeite terwijl ik 100% zeker weet dat diegene de waarheid spreekt.
Het asiel zit vol met gezwiebertjes hoor... Hier thuis is er een reus van een Siebertje44.quote:
Het gaat inderdaad veel beter dan verwacht gelukkig.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 21:29 schreef deedeetee het volgende:
Wat leuk een nieuwe huisgenoot![]()
Zo te horen zullen best met elkaar overweg kunnen na verloop van tijd hoor. Het gaat al heel aardig.
Tja. weglopen kan ook, en katten kunnen enorme afstanden overbruggen... maar je hebt er iig alles aangedaan om kenbaar te maken dat zwiebje bij jullie is.... tijdelijk... of nietquote:Op woensdag 9 augustus 2006 21:34 schreef Stali het volgende:
Het asiel zit vol met gezwiebertjes hoor... Hier thuis is er een reus van een Siebertje44..
Morgen hoop ik trouwens eindelijk wat foto's te plaatsen. Echt het is zo'n leuk katje. Ik kan me niet voorstellen dat ze zomaar buiten is gezet.
Nee, niet doen! Dat kost weer een aantal mod's de kop.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 11:15 schreef Deetch het volgende:
Misschien kun je dreigen om ze te verdrinken?
Ik woon bijna tegen de grens van Belgie. Ollie is op andere plekken in het dorp uitgelaten maar nergens een pamfletje over een vermist katje. Maar wat mij betreft hoeft dat ook echt niet meer.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 20:00 schreef ijsmeis het volgende:
Woon je toevallig in de buurt van het platteland/boerderijen?
Daar lopen katjes af en toe ook wel weg en niemand die er naar omkijkt (Dat is niet overal zo, ik weet het, maar ik zie het jammer genoeg wel vaak gebeuren).
Als het aan mij ligt zeker. Echt ik zou het zo klote vinden als hij/zij opgehaald gaat worden maar hoe dubbel ook, ik zou toch graag weten waar het katje vandaan komt. Het komt maar aanlopen en grappig is dat niet.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 21:34 schreef deedeetee het volgende:
Klinkt of ze 't gezellig hebben samen![]()
Lekker houden dat katje![]()
Nah, de abbesijn ging redelijk organisch, er kleeft dus een verhaal en emoties als barmhartigheid en smart aan enzo. Die ander was via mijn overleden vader, ook bij hem aangelopen en bijna door z'n poten gezakt van ondervoeding.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 21:51 schreef Stali het volgende:
[..]
Als het aan mij ligt zeker. Echt ik zou het zo klote vinden als hij/zij opgehaald gaat worden maar hoe dubbel ook, ik zou toch graag weten waar het katje vandaan komt. Het komt maar aanlopen en grappig is dat niet.
Maar dat zal voor Aoristus net zo zijn. Leuk dat hij de twee aanlopertjes gezien heeft waaronder zelfs een jomtof pigge als een Abbesijn..
Je bent in ieder geval alvast 2 kattenlevens rijker.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:05 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Nah, de abbesijn ging redelijk organisch, er kleeft dus een verhaal en emoties als barmhartigheid en smart aan enzo. Die ander was via mijn overleden vader, ook bij hem aangelopen en bijna door z'n poten gezakt van ondervoeding.
Ik kan geen beest naar het asiel brengen. Waarschijnlijk ben je nu ook een leven rijker ..
Dat is een teken dat ze gezond zijn en van het leven genietenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:13 schreef Stali het volgende:
[..]
Je bent in ieder geval alvast 2 kattenlevens rijker..
of een mens daar echt blij mee moet zijn... men, hond en kat breken hier op moment van schrijven alweer het huis af
Poes geniet van de gordijnen en het uitgraven van de palm.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:25 schreef tonja het volgende:
[..]
Dat is een teken dat ze gezond zijn en van het leven genieten![]()
Vakantietijd he, dan kan opeens alles hoor.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 21:34 schreef Stali het volgende:
Echt het is zo'n leuk katje. Ik kan me niet voorstellen dat ze zomaar buiten is gezet.
de pest is, je gaat je er aan hechten, die priemende blik als je probeert te slapen, het kwijl over je gezicht als ze 's ochtends vinden dat er eten moet komen, het ritueel als ze hun stinkende drol half begraven, de vlooien, maar zeker het gespin en het gezelschapquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:13 schreef Stali het volgende:
[..]
Je bent in ieder geval alvast 2 kattenlevens rijker..
of een mens daar echt blij mee moet zijn... men, hond en kat breken hier op moment van schrijven alweer het huis af
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |