quote:***************************************
Trap Utrecht stort in:veel gewonden
` In het centrum van Utrecht zijn
volgens ooggetuigen tientallen gewonden
gevallen tijdens een muziekfestival.Een
trap tussen de gracht en een lager
gelegen werfkelder stortte in.Volgens
de eerste berichten rijden brandweer,
politie en ambulancediensten af en aan.
Ja, dat andere bericht spreekt weer van een brug...quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:19 schreef Lucille het volgende:
Hoeveel mensen moeten we wel niet op die trap gestaan hebben als er tientallen gewonden zijn.
Heel Utrecht platquote:Op zondag 6 augustus 2006 22:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dramatische topictitel trouwens.
Ja sorry.. moest er voor mn werk iets voor doen maar was nogal rush dus ik kreeg verder geen details. Als iemand em aan kan/wilt passen.. graagst.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dramatische topictitel trouwens.
Hopelijk is het een ongeluk.quote:Trap Utrecht stort in: veel gewonden
In het centrum van Utrecht zijn volgens ooggetuigen tientallen gewonden gevallen tijdens het slotconcert van de Muzikale Botenparade. Volgens de eerste berichten is een brug voor voetgangers ingestort.
Volgens de eerste berichten rijden brandweer, politie en ambulancediensten af en aan. Het ongeluk gebeurde ter hoogte van de Stadhuisbrug. In de gracht zijn duikers op zoek naar slachtoffers.
Hoe wil je hem dan hebben?quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:23 schreef Raptor2096 het volgende:
[..]
Ja sorry.. moest er voor mn werk iets voor doen maar was nogal rush dus ik kreeg verder geen details. Als iemand em aan kan/wilt passen.. graagst.
Gewonden bij instorting oid?quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:24 schreef Lucille het volgende:
Hoe wil je hem dan hebben?
Zou wel heeeeeel toevallig zijn dat zij er bij betrokken is hè.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:29 schreef Silenus het volgende:
Vriendin van m'n beste maat neemt d'r telefoon maar niet op...Pff.
ramptoeristquote:Op zondag 6 augustus 2006 22:29 schreef Lexiun het volgende:
op het moment zijn er veel gewonden en 1 persoon zijn linkerlong is doorboord door een stuk hout. Ik woon zelf in de 3 haringenstraat en ben een kijkje wezen nemen.
Beetje triest dat dit je eerste gedachtes zijn bij zoiets ernstigs, of iemand die je van INTERNET kent misschien onder de slachtoffers is.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:29 schreef -IksRee- het volgende:
Is SCH 1 van de slachtoffers?
Klopt, maar zij is er wel heen. En als je tientallen gewonden leest. Waarschijnlijk zal het niets zijn, maar je weet maar nooit.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:30 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zou wel heeeeeel toevallig zijn dat zij er bij betrokken is hè.
Pics?quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:29 schreef Lexiun het volgende:
op het moment zijn er veel gewonden en 1 persoon zijn linkerlong is doorboord door een stuk hout. Ik woon zelf in de 3 haringenstraat en ben een kijkje wezen nemen.
Hoop doet leven.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Beetje triest dat dit je eerste gedachtes zijn bij zoiets ernstigs, of iemand die je van INTERNET kent misschien onder de slachtoffers is.
![]()
rechtstreeks vd novum websitequote:UPDATE(2). Slachtoffers bij openluchtoptreden Utrecht
(Novum) - (Update van eerder artikel. Meer informatie over de toedracht toegevoegd.)
Meerdere mensen zijn zondagavond gewond geraakt bij een openluchtoptreden van een band in het centrum van Utrecht. De band Zuco 103 was net begonnen met een optreden op de Oudegracht, toen een trap met bezoekers instortte, zegt een woordvoerder van de organisatie. Volgens haar is zeker een persoon er zeer slecht aan toe. Het is onbekend hoe het met de overige slachtoffers is.
Een ooggetuige meldt dat zeker één persoon is overleden, maar de politie kan dit nog niet bevestigen. Wel is duidelijk dat duikers van de brandweer meerdere mensen uit de gracht hebben gehaald. Zuco 103 vormde de slotact van de Muzikale Botenparade in Utrecht.
Op de trap voor de Winkel van Sinkel stonden volgens de organisatie ongeveer vijftig mensen te dansen. Ook onder het houten en stalen gevaarte waren op dat moment tientallen mensen. Door het gezamenlijk dansen is de trap vermoedelijk ingestort, waarna diverse mensen klem kwamen te zitten en enkelen in het water belandden.
Het evenement, waarbij zes- tot zevenduizend mensen aanwezig waren, is direct na het ongeval stilgelegd. Een deel van de binnenstad is afgezet om de hulpdiensten de ruimte te geven slachtoffers af te voeren.
© Novum Nieuws - 6 aug 2006 - 22:36
Die is niet zo'n klein beetje bekend in Utrecht.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:54 schreef ChrisJX het volgende:
Waar is de Winkel van Sinkel precies?
Bij het stadhuis, tegenover de bilbliotheek. Midden in het centrumquote:Op zondag 6 augustus 2006 22:54 schreef ChrisJX het volgende:
Tegenover Broese Kemink, hartje stad - ik woon op 500 meter en hoor helemaal geen sirenesquote:Op zondag 6 augustus 2006 22:54 schreef ChrisJX het volgende:
Dat is geen antwoord op mijn vraag en bovendien gebaseerd op een incorrecte aanname.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:55 schreef Bayswater het volgende:
Die is niet zo'n klein beetje bekend in Utrecht.
Oudegracht. Vlakbij het stadhuis.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:54 schreef ChrisJX het volgende:
aan de stadshuis brug, dat gebouw met die groene beelden...quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:54 schreef ChrisJX het volgende:
Hartje centrum dus.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:56 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag en bovendien gebaseerd op een incorrecte aanname.
Aan de oudegracht, bij het oude stadhuis.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:54 schreef ChrisJX het volgende:
Daar ergens dacht ik al. Is dat die tent die in een heel chique gebouw zit?quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:56 schreef Eilanden het volgende:
Bij het stadhuis, tegenover de bilbliotheek. Midden in het centrum
yupquote:Op zondag 6 augustus 2006 22:57 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Daar ergens dacht ik al. Is dat die tent die in een heel chique gebouw zit?
Ja, die met die groene beelden bedoel ik.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:57 schreef Remco_h het volgende:
aan de stadshuis brug, dat gebouw met die groene beelden...
(bij de mac aan de oude gracht doorlopen richting t stadshuis)
Ja, met van die grote pilaren en een soort bordes met terras. Zitten ook veel culturele instellingen in.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:57 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Daar ergens dacht ik al. Is dat die tent die in een heel chique gebouw zit?
Die ambulances rijden via de busbaan op de biltstraat, ik zie en hoor ze continu langskomenquote:Op zondag 6 augustus 2006 22:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Tegenover Broese Kemink, hartje stad - ik woon op 500 meter en hoor helemaal geen sirenes
Je maakt X-Ray nu heel erg ongelukkig nu je reageert, hij zat al te hopen.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:58 schreef SCH het volgende:
SCHrik me rot, vriend kwam net thuis en zei: er is wel van alles te doen in de stad. Nou dat klopt wel
iig een dode volgens novumquote:Op zondag 6 augustus 2006 22:58 schreef TheVulture het volgende:
Heeft iemand voor mij de meest actuele stand van zaken... las op de frontpage over gewonden... laten we hopen dat het daar bij blijft...
Stadhuis zit er nog steeds hoorquote:Op zondag 6 augustus 2006 22:57 schreef Silenus het volgende:
[..]
Aan de oudegracht, bij het oude stadhuis.
Maak je nu maar niet meteen te drukquote:Op zondag 6 augustus 2006 23:01 schreef Insomaniac het volgende:
Oh boy. Ik kan mensen niet bereiken.! Ik ga er van uit dat ze okay zijn, maar zeker weten doe ik het niet.
Je hebt best kans dat alle telecom palen daar nu over de rooie gaan. Iedereen wil nu weten wat er met bekenden aan de hand is.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:01 schreef Insomaniac het volgende:
Oh boy. Ik kan mensen niet bereiken.! Ik ga er van uit dat ze okay zijn, maar zeker weten doe ik het niet.
Zegt veel, zo'n soort reactiequote:Op zondag 6 augustus 2006 23:00 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Je maakt X-Ray nu heel erg ongelukkig nu je reageert, hij zat al te hopen.
quote:Gewonden na val houten trap in Utrecht
Uitgegeven: 6 augustus 2006 22:11
Laatst gewijzigd: 6 augustus 2006 22:49
UTRECHT - Een nog onbekend aantal mensen is zondagavond gewond geraakt bij een openluchtoptreden van een band in het centrum van Utrecht. De band Zuco 103 was net begonnen met een optreden op de Oudegracht, toen een trap instortte, zegt een woordvoerder van de organisatie. De trap, waar diverse mensen op en onder stonden, kwam terecht op een boot.
Volgens de persvoorlichter van de politie Utrecht zijn er vijf zwaargewonden en een nog onbekend aantal lichtgewonden. Enkele daarvan zijn in levensgevaar. Het drama deed zich voor om 21.45 uur.
Ooggetuigen melden NU.nl dat er veel brandweer en ambulancediensten aanwezig zijn.
Het is nog onduidelijk hoe het met de slachtoffers is. Een ooggetuige meldt dat zeker één persoon is overleden, maar de politie kan nog niets zeggen over slachtoffers. Wel is duidelijk dat duikers van de brandweer meerdere mensen uit de gracht hebben gehaald.
Zuco 103 vormde de slotact van de Muzikale Botenparade in Utrecht. Op en onder de trap ter hoogte van de Stadhuisbrug stonden toeschouwers naar het optreden te kijken. Het evenement is direct na het ongeval stilgelegd. De politie zegt dat het op het moment van het incident 'heel erg druk' was bij het optreden.
Op de trap voor de Winkel van Sinkel stonden volgens de organisatie ongeveer vijftig mensen te dansen. Ook onder het houten en stalen gevaarte waren op dat moment tientallen mensen. Door het gezamenlijk dansen is de trap vermoedelijk ingestort, waarna diverse mensen klem kwamen te zitten en enkelen in het water belandden.
Het evenement, waarbij zes- tot zevenduizend mensen aanwezig waren, is direct na het ongeval stilgelegd. Een deel van de binnenstad is afgezet om de hulpdiensten de ruimte te geven slachtoffers af te voeren.
Nu/nl
Nee Eilanden, dat trapje VLAK tegenover de Winkel van Sinkel dus. "jouw" trapje gaat naar dat Indiase restaurant.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:59 schreef Eilanden het volgende:
[afbeelding]
Die trap links van het midden zou het moeten zijn
Achm je kent hemquote:
dat dacht ik ook, maar ik kan me niet meer herinneren of die nou van hout was of niet.quote:
Dat lijkt me, ontdanks dat het best ernstig is, iets overdreven.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:03 schreef TheVulture het volgende:
Nog geen extra journaal ergens...
Het is een tijdelijke trapquote:Op zondag 6 augustus 2006 23:06 schreef Aurelium het volgende:
Is het nou de trap naar de arena of de trap naar het K-sjot?
Ksjot zit aan de andere kantquote:Op zondag 6 augustus 2006 23:06 schreef Aurelium het volgende:
zo gauw er ergens meerdere gewonden/doden vallen bij een evenement is dat toch wel een extra journaal waard geweest in de laatste jaren... zometeen wel een regulier NOS-journaalquote:Op zondag 6 augustus 2006 23:06 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Dat lijkt me, ontdanks dat het best ernstig is, iets overdreven.
K-sjot zit net aan de overkant, die andere dus.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:06 schreef Aurelium het volgende:
Ok, arena dus.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:07 schreef Silenus het volgende:
[..]
K-sjot zit net aan de overkant, die andere dus.
een tijdelijke trap, niet deze dus:quote:
Die trappen langs de gracht zijn allemaal al weer een jaar of 30 oud en zullen waarschijnlijk niet (meer) geschikt zijn voor zo veel volk tegelijk.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:06 schreef SCH het volgende:
Zit me wel weer kwaad te maken dat ze zoiets ondeugdelijks neerzetten
Wel die trap dus,....quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
een tijdelijke trap, niet deze dus:
[afbeelding]
tenminste die staat er al een poosje volgens mij.
het is geen tijdelijke trap, de trap op de foto is ingestort en die staat er al jaren.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
[afbeelding]
Als ik het op onderstaande foto goed zie dan is het wel deze trap...quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
[afbeelding]
Die trap staat er al een hele lange tijd en zag er op het oog stevig en sterk uitquote:Op zondag 6 augustus 2006 23:12 schreef SCH het volgende:
Oh het is die brug inderdaad - jeetje, die is er al jaren inderdaad
Dat is nou net het probleem denk ik,....maar hij deed wel stevig aan ja.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:12 schreef SCH het volgende:
Oh het is die brug inderdaad - jeetje, die is er al jaren inderdaad
Dat is toch veel nieuwer, niet te vergelijken!quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:16 schreef VoreG het volgende:
Apart want er staan altijd veel mensen op de trap te wachten voor de Arena
Nieuwer?quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:17 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat is toch veel nieuwer, niet te vergelijken!
Het is wel de trap naar de Arena toe, kijk maar op Eilanden's foto.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:17 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat is toch veel nieuwer, niet te vergelijken!
Bruggen, kelders en werven zijn iid gegenoveerd maar die trappen hebben ze volgens mij alleen van een nieuwe laag verf voorzien.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:16 schreef Bluezz het volgende:
De gewelven, de kelders zijn een paar jaar geleden toch opgeknapt? Incl. de trappen en bruggen?
daar zit ik nou ook aan te denkenquote:Op zondag 6 augustus 2006 23:19 schreef Aurelium het volgende:
Hoop wel dat er geen bekenden aanwezig waren
Ik geloof dat ik de verkeerde arena in mijn hoofd hadquote:Op zondag 6 augustus 2006 23:18 schreef VoreG het volgende:
Het is wel de trap naar de Arena toe, kijk maar op Eilanden's foto.
Hij functioneert als een permanente trap - had net zo goed van beton kunnen zijn.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:22 schreef Napster het volgende:
Is die trap van hout?
Ook niet echt verstandig dan om er met 50man op te gaan dansen![]()
Inderdaad, een forse en stevige trap, waarbij je absoluut niet het idee zou krijgen dat 'ie in kan storten. Ik had ook zonder argwaan op die trap gaan staan.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij functioneert als een permanente trap - had net zo goed van beton kunnen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |