Nu heb je het alleen over software, voor veel andere tereinen is Europa weer superieur en hetzelfde geldt voor Japan en China. Qua economische markt is de EU in zijn geheel superieur aan de VS wat ook niet vreemd is gezien het verschil in groote en zou ik de Europese en Japanse autoindustrie als superieur beschouwen ten opzichte van de Amerikaanse.quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:49 schreef JohnDope het volgende:
Amerika is gewoon superieur, mensen kunnen het wel proberen te ontkrachten, maar een feit is sowieso dat bijna iedereen afhankelijk is amerikaans/joodse software.
Ik zou niet van 'vijandige' software afhankelijk willen zijn en zeker niet in gespannen tijden.
Alleen maar 'software'? Stel er zit 1 of andere geheime major backdoor in die ze kunnen activeren in tijd van oorlog of gewoon wanneer ze zin hebben.quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:01 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nu heb je het alleen over software, voor veel andere tereinen is Europa weer superieur en hetzelfde geldt voor Japan en China. Qua economische markt is de EU in zijn geheel superieur aan de VS wat ook niet vreemd is gezien het verschil in groote en zou ik de Europese en Japanse autoindustrie als superieur beschouwen ten opzichte van de Amerikaanse.
En dan? Is de VS ook failliet aangezien ze nogal afhankelijk zijn van buitenlandse investeerders waarvan Nederland nogal een grote speler is.quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Alleen maar 'software'? Stel er zit 1 of andere geheime major backdoor in die ze kunnen activeren in tijd van oorlog of gewoon wanneer ze zin hebben.
Dan heeft de wereld een heel groot probleem en zullen ze moeten aanvaarden dat de VS dan superieur is.
Diegene die de macht heeft over computersystemen heeft ook de macht over het geld.quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:13 schreef Chewie het volgende:
[..]
En dan? Is de VS ook failliet aangezien ze nogal afhankelijk zijn van buitenlandse investeerders waarvan Nederland nogal een grote speler is.
Het probleem is dan alleen dat dat geld niks meer waard is.quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Diegene die de macht heeft over computersystemen heeft ook de macht over het geld.
in theorie is geld eigenlijk ook maar virtueel.quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:16 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het probleem is dan alleen dat dat geld niks meer waard is.
Ja de russen doen het echt fantastischquote:Op maandag 14 augustus 2006 19:53 schreef Pumatje het volgende:
[..]
LOL
de russen waren de dikke voorlopers qua ruimtetechnologie en nog steeds worden vrachten en bemanning met russische vaartuigen de ruimte in geschoten omdat de Amerikaanse space shuttle steeds alles laat afweten![]()
De russen hadden de eerste satteliet in de ruimte
De russen hadden het eerste ruimtestation in de ruimte
De russen hadden het eerste zoogdier in de ruimte
De russen hadden als eerste een Mens in de "ruimte"
en de Amerikanen hadden nog nothin 'boio![]()
Ook is internet niet een pure uitvinding van het Amerikaanse leger, velen spreken nog steeds over een uit de hand gelopen netwerk, De russen waren het verst met Nucleaire technologie, door de haast en druk liet de veiligheid nog wel wat te wensen over maar who gives a fuck mkay..
1e nucleaire vliegtuig, russians... piloten stierven niet al te lang erna maargoed, technologie telt nu in deze discussie toch? 1e atoombom, ja amerika wierp er als eerste eentje, met hulp van een duitser.. is het dan een Amerikaanse uitvinding ineens ofzo![]()
De subs waren stiller dan die van de amerikanen,
makkenlijk SU bashen als niemand erover spreekt![]()
En pardon, amerikanen superieur volk?
ze zijn pokke arrogant, hebben een vreselijke arrogante niet westerse houding, een nog verschrikkenlijker om tenenkrommend naar te kijken buitenlands politiek beleid en van de bevolking in de staten leeft er 40% onder de armoedegrens![]()
Ze zijn verantwoordenlijk voor het crashen van beurzen over de gehele wereld en denken te kunnen flikken wat ze willen met gevangenen van ze want daar worden gewoon medicijnen op getest op virussen op losgelaten, de nazi's emigreerden vol naar de USA om daar de beginselen te verzorgen van de CIAen ook is de KKK in het zuiden nog vol in trek.
Go Usa!![]()
Ston ook in mijn "van nul tot nu": "maar de Amerikanen hadden de eerste mens op de maan. 2-0 voor Amerika!"quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:53 schreef Pumatje het volgende:
de russen waren de dikke voorlopers qua ruimtetechnologie en nog steeds worden vrachten en bemanning met russische vaartuigen de ruimte in geschoten omdat de Amerikaanse space shuttle steeds alles laat afweten![]()
De russen hadden de eerste satteliet in de ruimte
De russen hadden het eerste ruimtestation in de ruimte
De russen hadden het eerste zoogdier in de ruimte
De russen hadden als eerste een Mens in de "ruimte"
''van nul tot nu''quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:00 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ston ook in mijn "van nul tot nu": "maar de Amerikanen hadden de eerste mens op de maan. 2-0 voor Amerika!"![]()
Hou op, praat met nadenkende Amerikanen en kom tot de ontdekking dat ze kotsen van hun eigen land, en dat is al jaren zo trouwens.quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:49 schreef JohnDope het volgende:
Amerika is gewoon superieur, mensen kunnen het wel proberen te ontkrachten, maar een feit is sowieso dat bijna iedereen afhankelijk is amerikaans/joodse software.
Ik zou niet van 'vijandige' software afhankelijk willen zijn en zeker niet in gespannen tijden.
dat maakt je nog niet superieur.quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Alleen maar 'software'? Stel er zit 1 of andere geheime major backdoor in die ze kunnen activeren in tijd van oorlog of gewoon wanneer ze zin hebben.
Dan heeft de wereld een heel groot probleem en zullen ze moeten aanvaarden dat de VS dan superieur is.
in het eerste deel heeft hij toch wel gelijk de VS laat het de laatste tijd afweten op ruimte gebied.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:55 schreef Lyrebird het volgende:
Pumatje lult uit zijn of haar nek. Ga eerst eens een maand op vakantie in de VS voordat je deze voorspelbare uitspraken doet.
Hoe was dat verhaal over de pen die (uiteindelijk niet) vertikaal schrijven kon van de VS versus het potlood van de Russen ook alweer?quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
in het eerste deel heeft hij toch wel gelijk de VS laat het de laatste tijd afweten op ruimte gebied.
de russen bewijzen nu dat technologischer niet altijd beter is.
staat dat hierboven niet ik heb dit vandaag al een keer getypt.quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:12 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hoe was dat verhaal over de pen die (uiteindelijk niet) vertikaal schrijven kon van de VS versus het potlood van de Russen ook alweer?
Wat moeten we met bemande ruimtevaart?quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
in het eerste deel heeft hij toch wel gelijk de VS laat het de laatste tijd afweten op ruimte gebied.
de russen bewijzen nu dat technologischer niet altijd beter is.
De EU verdrinkt zichzelf -> arme toetreders, drempelverlagingen voorlanden als china en india... there we go... wij zijn over 20 jaar geen serieuze kandidaat meer. Dank je wel EU!quote:Op zondag 6 augustus 2006 16:55 schreef One_of_the_few het volgende:
Dit topic open ik naar aanleiding van wat vraag en antwoorden met pberends in een ander topic.
is het beleid wat nu wordt gevoerd door de VS op het Midden-Oosten gericht op China? En wat is de rol van Rusland en de EU daarin. Het doel van de VS is om de enigste supermacht te blijven. Op de wat langere termijn zal China en misschien rusland weer als supermacht naar boven komen. De poging om de greep op het MO te verstevigen past daarin denk ik.
VS:
Iran en Irak zijn een opmaat naar China. Het is geen geheim dat de VS meer druk en controle wil op China. De Iran kwestie, Irak en afghanistan zijn bedoeld voor de doelen op de korte termijn. Maar zeker op de lange termijn. Iran is voor de VS geen direct gevaar, zoals ook vermeld wordt door een oud cia agent. De VS heeft om Iran verschillende militaire basissen. De landen om Iran zijn soenitisch terwijl Iran sjiitisch is. Die gaan er echt niet voor zorgen dat Iran een kernbom op hen kan gooien. Israel heeft wel een direct probleem. Maar die hebben in het verleden al bewezen gewoon centrales plat te gooiten mocht het nodig zijn. Daar is geen diplomatieke druk voor nodig van de wereldgemeenschap. Die slaan wel toe mocht het nodig zijn.
Verder geloof ik niet dat de terroristen zich opblazen omdat wij nou zoveel vrijheid hebben. Er blaast zich iemand op omdat wij eens in de 4 jaar een verkiezing hebben? Dat lijkt me heel sterk. Een groep als al qaida misschien wel, maar zulke mensen zitten er in de Westerse wereld ook. Het overgrote deel van de bevolking ergert zich aan de bemoeienisse van de VS in hun land. De corrupte regimes die ze steunen, de geheime diensten die er actief zijn. En alles in dienst van het eigen belang. Ik kan me veel beter voorstellen dat de grote inmenging de agressie veroorzaakt, meer dan een verkiezing. Bij een overgrote deel zit de onvrede tegenover de VS niet vast op ideologie, bij een gedeelte wel. Dat kleine gedeelte heeft volgens mij geen invloed meer als de overgrote meerderheid het voor het zeggen heeft. Maar daarvoor is wel minder invloed van de VS nodig. Minder die landen gebruiken en misbruiken.
Maar waarom doet de VS dit:
Rusland:
Rusland heeft zijn democratische periode gehad. De strijd tegen Yukos en de rechtzaak had weinig met democratie te maken. Putin wil gewoon de macht hebben. Het parlement is onder zijn controle. Van enig dualisme is geen sprake. Ze glijden daar steeds meer af naar een totaliteir regime.
Via het gas probeert hij economisch er beter bovenop te komen dan jeltsin. De strijd tegen terrorisme van de VS gebruikt hij om eigen vuurhaarden te bestrijden met goedkeuring van de VS. Strijd tegen terrorisme is een goede ingang voor de wereldpolitiek. In potentie kan Rusland wel weer een wereldmacht worden. Putin heeft die ambitie wel, en probeert met harde hand dit door te drukken.
De macht komt zodra je geld hebt. Dat zie je aan china. Des te beter de economie is, des te meer aandacht en invloed ze hebben.
rusland stelt veel belangrijke bedrijven onder de overheid. Zo kan Putin zelf indelen hoe hij de economie er boven op wil helpen. hij is dan minder afhankelijk van particuliere bedrijven. Rusland heeft qua economie een langere weg te gaan dan China. Maar ze hebben al wel de ervaring van een grootmacht. Kernkoppen liggen er ook nog steeds.
China:
het doel van de VS is om meer invloed te krijgen op China. In potentie kan China een wereldmacht worden. Misschien wel 1 die juist daardoor net als de sovjet unie in elkaar klapt. Ik denk niet dat de VS wil dat China uberhaupt een wereldmacht wordt. ze hebben nu een luxe positie. de VS wil niet dat China ook een wereldmacht wordt. Hoe dichter ze er in de buurt zitten, des te meer druk ze kunnen uitoefenen en kunnen zorgen dat China in de eigen regio veel moeite moet doen om macht te krijgen. Laat staan de hele wereld. De economie trekt nu zo aan in china dat veel landen, waaronder nederland, hun principes laten varen. Dit betekent wel steeds meer macht van china. Tot op een zekere hoogte is dat niet erg. De VS wil alleen wel zelf kunnen bepalen tot hoever die macht komt. Of ieder geval invloed daarop uitoefenen.
EU:
als er spanningen ontstaan zal de Eu de kant van de VS kiezen, alleen al door ideologisch verschil met China en rusland. Maar nu is de EU gewoon een bondgenoot waar men mee kan handelen. als er wereldbeslissinge genomen moeten worden is de EU vaak 2e plan. Zo zullen zij de EU ook zien denk ik.
Ik zie eigenlijk eerder een ''koude'' of normale oorlog tegen een land als Rusland of china dan tegen de moslimlanden.
Ik geloof niet dat moslims zich opblazen omdat wij in het westen eens in de 4 jaar verkiezingen hebben. Als je ziet dat de westerse inlichtingen diensten en legers doen in die landen, dan kan ik me voorstellen dat ze daar boos zijn. De normale moslim bevolking zal echt niet in oorlog willen als de VS niet meer corrupte regimes in stand houden, Israel onvoorwaardelijk steunen en kleine oorlogjes voeren tegen moslims.
Een man als Bin Laden schakel je er niet mee uit, wel de dreiging van een 3e wereldoorlog. extremisten heb je in europa ook zat, dat wordt ook geen oorlog. Het is wel gevaarlijk dat de VS zich zo bemoeit met het MO. De regimes steunen in eigen belang ligt bij veel mensne ook niet lekker.
De conflicten met het MO komen meer door gedrag in de regio dan door politieke ideologische verschillen. Dat is er wel met Rusland en china etc. Zulke verschillen los je minder makkelijk op dan je gedrag aanpassen.
Ik denk wel dat er nog veel spanningen zullen zijn in het MO, maar als de VS wil kan het dat stoppen. De spanningen die komen met china eventueel zijn in mijn ogen veel gevaarlijker. Ideologische verschillen tussen een grootmacht en een potentieel grootmacht zijn in mijn ogen een gevaarlijke combinatie. Op de korte termijn is het MO een reeel gevaar. Alleen de grote dreiging en spanning zoals ten tijde van de sovjet unie zie ik sneller gebeuren met China.
Dit is een beetje in een notendop hoe ik de wereldpolitiek zie en hoe deze langzaam gaat verschuiven. De meeste beslissingen, door de VS, worden genomen met in het achterhoofd China en het doel om de enige wereldmacht te blijven. Hoe denken jullie erover? wordt China of Rusland een gevaar?
prestige onderzoekquote:Op maandag 14 augustus 2006 23:25 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat moeten we met bemande ruimtevaart?
Weggegooid geld dus. Laat dat maar aan die olieboeren in Rusland over.quote:
Daar hadden we het niet over, we hadden het nogal altijd over wat jij een land met superieure krachten vindt terwijl 40% van die bevolking van jou superieure land onder de armoede grens leeft, het verkopen van krantjes als zwerver levert in new york meer op dan het uitoefenen van de baan Ambulancebroeder oke. Ik vind daar niets superieurs aan, je bent waarschijnlijk alleen zo'n figuur naar uiterlijke schijn kijkt en het machtsvertoon van Amerika op het wereld toneel een goede manier vindt om spierballen te tonen, klopt.. doen ze.. nog redelijk goed ook.. Nu de Hersenen nog.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:46 schreef more het volgende:
[..]
Ja de russen doen het echt fantastischPoetin is als ex KGB-er een halve dictator, en controleert de complete media, tegenstanders worden opgesloten, de levensverwachting van russische mannen is 61 jaar, en de bevolking krimpt met 750.000 per jaar. En dan nog kunnen ze niet genoeg voedsel voor zich zelf produceren.
Een wereldmacht zijn heeft naar mijn mening geen flikker te maken de welvaart/welzijn van de onderklasse. Daar leeft een land namelijk niet op, een economie is gebouwd op de middenklasse + bovenklasse, dat is het gros van de economie. En de midden-klasse + bovenklasse van de VS lijkt me een stuk sterker dan die van Rusland en net zo sterk als die van andere westerse landen.quote:
eh je bent superieur of niet.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:09 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Weggegooid geld dus. Laat dat maar aan die olieboeren in Rusland over.
Je kunt wel grote lappen tekst typen, maar je cijfers kloppen niet. In de Verenigde Staten van Amerika wonen 298 miljoen mensen, daarvan leven er 40 miljoen onder armoedegrens dus dat is 13,4 % en niet zoals jij uit je duim zuigt 40%.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 03:08 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Daar hadden we het niet over, we hadden het nogal altijd over wat jij een land met superieure krachten vindt terwijl 40% van die bevolking van jou superieure land onder de armoede grens leeft, het verkopen van krantjes als zwerver levert in new york meer op dan het uitoefenen van de baan Ambulancebroeder oke. Ik vind daar niets superieurs aan, je bent waarschijnlijk alleen zo'n figuur naar uiterlijke schijn kijkt en het machtsvertoon van Amerika op het wereld toneel een goede manier vindt om spierballen te tonen, klopt.. doen ze.. nog redelijk goed ook.. Nu de Hersenen nog.
Dit gaat nu niet om een battle tussen RU en VS .. ik wil wel even een punt zetten dat die amerikanen hun eigen ondergang niet tegemoet zullen zien omdat het gewoon van binnenuit aan het komen is, het is onbetaalbaar voor mensen geworden een gezin te verzekeren voor alle mogelijke normale levenservaringen als ziektes en ongelukken, wij zien vaak de happy side van Amerika op MTV, waar elk kind vreemd genoeg wel hun eigen sportwagen lijkt te bezitten, enig idee hoegroot dat Percentage van de complete bevolking is? Enorm klein.. google it.
Mensen worden te dik, ongeschikt voor werk, het super kapitalisme zal uiteindelijk zorgen voor een faillisement van kleinere zaken waardoor alles in handen komt van Wall marts, wendy's en Coca cola.. ze zorgen voor hun eigen Monopoly, fuck velen van hun hebben zelfs verdient op de dood van eigen sterfgevallen door een Wall mart levensverzekering mogelijk te maken, ik schat je in als een erg beinvloedbaar persoon wat niet verder kijkt dan die 20% van Amerika wat je op TV ziet, dieper daaronder zitten de Ghetto's, china town, Russische,Albanese,Pakistaanse,Japanse,Chinese,Italiaanse,Engelse,Duitse,Poolse, Oekrainse,Spaanse,Portugese en Colombiaanse maffia, en een grotere kans hebt dat als je je ogen sluit en een willekeurige winkel binnenloopt dat je daar een wapen of wat crack kan kopen dan de kans dat je een Big Mac menu with extra Fries kunt bestellen.
In europa, hier in Nederland gaat relatief gezien wel meer dan 60% 2 keer per jaar op vakantie, hebben we onze levensverzekering praktisch allemaal, en zitten we te kankeren op benzine prijzen en het onbetaalbare leven terwijl we wel een Plasma tv kopen als het WK gaat spelen.
Flikker op met je superieuriteit, het zijn gewoon spierballen tonen op een hoopdrijfzand, hoe harder het zijn best doet hoe sneller het wegzakt.
Go Amerikkka
quote:n december 2005 bracht het "Jaarboek over armoede en sociale uitsluiting" van de Universiteit Antwerpen uit dat maar liefst 15 procent van de Belgische bevolking , ofwel méér dan anderhalf miljoen mensen, onder de armoedegrens leven.
Gut, is onze forumgek weer losgelaten? Deze post mag wat mij betreft genomineerd worden voor meest ongefundeerde blaatbijdrage van 2006.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 03:08 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Daar hadden we het niet over, we hadden het nogal altijd over wat jij een land met superieure krachten vindt terwijl 40% van die bevolking van jou superieure land onder de armoede grens leeft, het verkopen van krantjes als zwerver levert in new york meer op dan het uitoefenen van de baan Ambulancebroeder oke. Ik vind daar niets superieurs aan, je bent waarschijnlijk alleen zo'n figuur naar uiterlijke schijn kijkt en het machtsvertoon van Amerika op het wereld toneel een goede manier vindt om spierballen te tonen, klopt.. doen ze.. nog redelijk goed ook.. Nu de Hersenen nog.
Nog meer ongefundeerd geblaat. Blaat Blaat Blaat Blaat Blaat Blaat Blaat Blaat.
Blaat.
Behehehe.
Blaat.
Flikker op met je superieuriteit, het zijn gewoon spierballen tonen op een hoopdrijfzand, hoe harder het zijn best doet hoe sneller het wegzakt.
Go Amerikkka
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |