abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40584227
komende 10 jaar?

militair gezien zal de VS nr. 1 blijven...

economisch gezien zal China de komende jaren de grootste worden...

en de EU...? altijd hetzelfde probleem, besluitvorming etc...groei zal altijd door de bureaucratie worden gehinderd, militair en economisch...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_40586869
Als China een wereldmacht wil worden (wat ik nooit zie gebeuren) dan moet er nog veel veranderen.
quote:
Chinese politie schiet 100 betogers dood
7 augustus 2006
In de Chinese provincie Hunan zijn vorige week zeker honderd mensen om het leven gekomen toen de politie het vuur opende op een menigte betogers.

Dat meldde het Japanse persbureau Kyodo maandag op basis van berichten uit onder meer Hongkong. Naar verluidt zou een politiemacht van duizend man op de been zijn geweest om en eind te maken aan de demonstratie tegen het bestuur van de stad Yueyang.

Oorzaak onduidelijk
Wat precies tot de protestactie had geleid, is niet duidelijk. Sommigen zeggen dat er een conflict was tussen migranten en oorspronkelijke bewoners dat uitmondde in het plunderen van winkels en overheidsgebouwen. Anderen gaan ervan uit dat de oorzaak is dat de overheid grond van burgers had afgenomen zonder daarvoor voldoende compensatie te bieden.

Uit China komen de laatste jaren vaker berichten over gewelddadige demonstraties tegen onteigening van grond. Waarnemers gaan er echter van uit dat door de Chinese censuur veel berichten over sociale onrust nooit de buitenwereld bereiken.
pi_40588351
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:18 schreef more het volgende:
Als China een wereldmacht wil worden (wat ik nooit zie gebeuren) dan moet er nog veel veranderen.
[..]
de sovjetUnie was ooit een wereldmacht, met censuur en dezelfde praktijken als china. Niet democratisch en geen burgervrijheden, maar dat is geen criteria voor een wereldmacht.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40588397
Denken jullie dat het beleid in het MO wordt gevoerd met in het achterhoofd het idee om zo meer druk op China te kunnen uitoefenen?
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40594219
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:55 schreef One_of_the_few het volgende:
Denken jullie dat het beleid in het MO wordt gevoerd met in het achterhoofd het idee om zo meer druk op China te kunnen uitoefenen?
Nee, het lijkt me geen doorslaggevende factor. Het Midden-Oosten is geen betekenisloos periferiegebied voor een koude oorlog tussen het oosten en het westen. Er zit olie, er is handel in olie, er wonen heel wat mensen, er zijn sterk antiwesterse sentimenten, Iran is zeker geen 'kleine jongen', de dreigingen van terrorisme en kernwapens zijn groot, het behouden van Israel als uitvoerbasis in geval van oorlog is belangrijk, het oprichten van een oliebeurs in Iran in euro's is economisch behoorlijk belemmerend. China houdt zich bovendien compleet afzijdig. Nee, China staat op een andere agenda in het Pentagon: de verbanden zijn lang niet zo klinkend als jij ze afspiegelt.
pi_40595877
Btw , interessant lees materiaal over China en hun economische en militaire groei.:
By Bill Gertz
THE WASHINGTON TIMES
June 26, 2005 By Bill Gertz
Chinese dragon awakens
http://washingtontimes.co(...)626-122138-1088r.htm
deel2 :
Thefts of U.S. technology boost China's weaponry
http://washingtontimes.co(...)627-124855-6747r.htm

CHINA’S MILITARY STRATEGY TOWARD THE U.S.
A View from Open Sources
Michael Pillsbury
http://www.uscc.gov/researchpapers/2000_2003/pdfs/strat.pdf

The “Assassin’s Mace”:
A Worst-case Scenario for the New American Century
By Victor N. Corpus
(March 30, 2006)
ftp://ftp.jhuapl.edu/nsad(...)CorpusBackground.pdf

Understanding strategy: A delicate dance
America must learn to comprehend China's culture and tactics
http://www.armedforcesjournal.com/2006/04/1813794
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_40595884
quote:
[..]
Dan ben je zeker blind , lullig voor je .....
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_40595956
http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/24877874/

Ik denk dat dit een groot gedeelte van je OP ondermijnt.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 01:47:11 #34
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40596161
quote:
De SovjetUnie was ook niet zo vriendelijk tegen haar burgers en wist toch voor een goede 60 jaar (ik noem even midden jaren 20 tot midden jaren 80, daarvoor was het niet veel en daarna begon de val.) een behoorlijke wereldmacht te zijn.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_40598094
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:25 schreef maartena het volgende:
Een ander groot land als India mag dan wel democratisch zijn, en een grote speler zijn geworden in de automatiseringsmarkt, en in de call-center markt, ik zie toch dat de Indiase economie niet zo sterk is, en het voornamelijk ontbreekt aan grootse infrastructuur om een export economie te worden. Het is ook niet zo gek dat India's export voornamelijk "virtueel" is. Software ontwikkeling, en telefoongesprekken naar Engelstalige landen. Bel vanuit Engeland, de VS, of Canada maar eens het 1-800 nummer van een groot bedrijf, en de kans is groot dat ze een call-center in India hebben ingehuurd om klantenservice te bieden. Engels is een nationale taal in India, en vele Indiers spreken het dan ook. Nederlandse bedrijven beginnen dit gat in de markt ook te zien trouwens en plaatsen call centers in het veel goedkopere Suriname. Nu de relaties weer vrij goed zijn is het makkelijker om daar een bedrijf te openen, en de Surinamers zijn blij met de werkgelegenheid.
Herstel , veel Indiërs denken dat ze Engels kunnen , zit ongeveer dagelijks met diverse call centres aan de lijn en hun Engels is echt verschrikkelijk daarbij zijn ze onbeschoft en hun kennis is zwaar beneden peil, dit is trouwens voornamelijk op support gericht en niet de software ontwikkeling.
Ons bedrijf bv had ook onze call center in India maar dat is nu naar de Filipijnen , 10 keer beter en ik heb zo het vermoeden dat meer bedrijven dat zullen gaan doen want ik hoor niet bepaalt goede ervaring met India.

daarbij zou ik India voorlopig niet een wereld macht noemen , slechts 1% van de wereld export, minder dan 1 miljoen mensen werken in de IT en dat is dus minder dan 1% van de bevolking met daarbij het hoogste aantal analfabeten in de wereld
India gewoon een 3e wereld land en zal het kastenstelsel dit allemaal niet verbeteren. Komt dan ook nog de onstabiliteit over kashmir bij.
India heeft nog een lange weg te gaan

Vreemde is trouwens dat ook China nog een stuk van Kashmir heeft maar daar maken zowel Pakistan als India nou nooit ruzie mee geeft ook wel een beetje aan wie de grootste macht daar heeft
pi_40598123
Europa Erwache!
pi_40600157
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:54 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

de sovjetUnie was ooit een wereldmacht, met censuur en dezelfde praktijken als china. Niet democratisch en geen burgervrijheden, maar dat is geen criteria voor een wereldmacht.
Op papier was de Sovjet Unie misschien een wereldmacht, maar als het er echt op aan was gekomen, dan had het niks voorgesteld.
pi_40603861
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:55 schreef One_of_the_few het volgende:
nee daar hebben ze 2 jaar geleden gewoon 7 cbg`s voor gebruikt.
Het zal er iets mee te maken hebben maar dat zal maar voor een klein deel zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_40603925
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 05:37 schreef dontcare het volgende:

[..]

Herstel , veel Indiërs denken dat ze Engels kunnen , zit ongeveer dagelijks met diverse call centres aan de lijn en hun Engels is echt verschrikkelijk daarbij zijn ze onbeschoft en hun kennis is zwaar beneden peil, dit is trouwens voornamelijk op support gericht en niet de software ontwikkeling.
Ons bedrijf bv had ook onze call center in India maar dat is nu naar de Filipijnen , 10 keer beter en ik heb zo het vermoeden dat meer bedrijven dat zullen gaan doen want ik hoor niet bepaalt goede ervaring met India.

daarbij zou ik India voorlopig niet een wereld macht noemen , slechts 1% van de wereld export, minder dan 1 miljoen mensen werken in de IT en dat is dus minder dan 1% van de bevolking met daarbij het hoogste aantal analfabeten in de wereld
India gewoon een 3e wereld land en zal het kastenstelsel dit allemaal niet verbeteren. Komt dan ook nog de onstabiliteit over kashmir bij.
India heeft nog een lange weg te gaan

Vreemde is trouwens dat ook China nog een stuk van Kashmir heeft maar daar maken zowel Pakistan als India nou nooit ruzie mee geeft ook wel een beetje aan wie de grootste macht daar heeft
klopt veel bedrijven dell ibm halen hun call centers weer terug naar de VS.

dat laatste klopt niet helemaal india heeft daar met china een oorlog om gevoerd
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_40624504
De VS wil een wereldmacht blijven door een FTAA op te richten, maar daar gaat nog wat tijd overheen helaas
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:42:16 #41
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40625146
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 09:38 schreef more het volgende:
Op papier was de Sovjet Unie misschien een wereldmacht, maar als het er echt op aan was gekomen, dan had het niks voorgesteld.
Behalve dan dat het 5000+ ICBMS had (heeft) met elk meerdere kernkoppen welke in staat waren om elke stad met meer dan 100.000 inwoners in de gehele wereld volledig in de as te leggen.

Hun economie lag midden jaren 80 helemaal plat, en dat heeft Gorbachev nog een paar jaar kunnen volhouden met communistische maatregelen, maar in 1989 was toch wel duidelijk dat hervormingen de enige manier waren. Het verschil tussen de Sovjet Unie en China is dat in China die hervormingen gelukt zijn, en dat in de Sovjet Unie nog voor er echt veel hervormingen konden plaatsvinden er al een revolutie was en de stap naar een Democratie werd gezet.

Momenteel zou ik Rusland niet onderschatten. Ze zijn nog geen enorme speler op de wereldmacht, maar ze zijn sterk opkomend.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_40627248
Gebruik je intelligentie en weet wie je vrienden en vijanden zijn.......
De VS zullen sowieso altijd de superieurste westerlingen zijn.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_40634713
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 22:42 schreef maartena het volgende:

[..]

B

Momenteel zou ik Rusland niet onderschatten. Ze zijn nog geen enorme speler op de wereldmacht, maar ze zijn sterk opkomend.
Met een bevolking die elk jaar met 750.000 afneemt, en een levensverwachting van 61 jaar voor russische mannen, zal het niet zo'n vaart lopen.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 21:26:55 #44
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_40659045
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 09:38 schreef more het volgende:

[..]

O god krijgen we dit weer,

ik zou bijna willen vragen om een nadere verklaring maar ik zie die Mooie democratische vlag van de Vrije mensen op aarde dus ok, I'll take it for granted

[ Bericht 20% gewijzigd door Pumatje op 09-08-2006 21:56:57 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_40696434
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:35 schreef JohnDope het volgende:
Gebruik je intelligentie en weet wie je vrienden en vijanden zijn.......
De VS zullen sowieso altijd de superieurste westerlingen zijn.
Je zegt het zelf, nu nog doen
And that is the news.''
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 01:02:39 #46
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_40698828
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 09:46 schreef more het volgende:

[..]

Met een bevolking die elk jaar met 750.000 afneemt, en een levensverwachting van 61 jaar voor russische mannen, zal het niet zo'n vaart lopen.
Voor de invoer van grondstoffen is het te vriend blijven met Rusland echter wel noodzakelijk.
2de grootste olieproducent, grootste gas producent. Rusland heeft ongeveer alle grondstoffen tot zijn beschikking.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 02:51:07 #47
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40701130
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 01:34 schreef Xebrozius het volgende:
http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/24877874/

Ik denk dat dit een groot gedeelte van je OP ondermijnt.
Check dan ook gelijk deze Tegenlicht afleveringen:

- De Chinezen Komen Deel I / II
- Riverside Conversations (beroemd investeerder zegt dat zijn dochter Chinees als tweede taal zal gaan spreken)
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_40704328
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 01:02 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Voor de invoer van grondstoffen is het te vriend blijven met Rusland echter wel noodzakelijk.
2de grootste olieproducent, grootste gas producent. Rusland heeft ongeveer alle grondstoffen tot zijn beschikking.
Landen met veel grondstoffen worden niet automatisch een wereldmacht. Rusland heeft kan niet eens voldoende voedsel produceren, en een goede landbouw is de basis voor een goede economie.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:00:15 #49
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40707493
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 10:08 schreef more het volgende:

Landen met veel grondstoffen worden niet automatisch een wereldmacht. Rusland heeft kan niet eens voldoende voedsel produceren, en een goede landbouw is de basis voor een goede economie.
Landen met veel grondstoffen worden eerder het sloofje van een bestaande wereldmacht, of aan stukken geschoten, ja.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_40709508
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 23:52 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Je zegt het zelf, nu nog doen
Precies kies voor de Sharia en als van ouds weer tegen de Joden of kies je voor het westen.

Maargoed dat gebeuren gister in Engeland is weer goed voor de War on Terror en dus voor de kijkcijfers.

Dat was weer een prachtige speech van Bush, die man heeft een charisma van hier tot Hiroshima, dat kan helemaal niemand ontkennen hier.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')