Soorten theequote:Van oorsprong komt thee uit China. Duizenden jaren geleden werd daar al thee gedronken. Volgens een Chinese legende ontdekte Keizer Shen Nung 3000 jaar voor Christus thee in een bos. Bladeren van een theestruik dwarrelden in een pan met heet water, waarna het geheel een aangename geur ging verspreiden.
Via China kwam ook Japan met thee in aanraking. De eerste vermelding van thee in de buitenlandse literatuur dateert uit 1559, toen het werd ontdekt door de Portugezen in Japan. Rond 1610 werd een eerste kleine hoeveelheid thee naar Nederland gebracht, en in eerste instantie slechts als curiosum bekeken. Pas later in de 17e eeuw begon de VOC grotere hoeveelheden thee naar Nederland te verschepen. Die thee kwam uit Batavia, waar de thee vanuit China werd heengebracht. In de 18e eeuw werd theedrinken echt gemeengoed in Nederland. Toen begon de VOC de thee direct te importeren uit Canton in China.
Op Java en Sumatra werden door de Nederlanders theeplantages aangelegd. De Engelsen deden hetzelfde in India en op Sri Lanka (toen Ceylon, vandaar de naam 'Ceylon-thee'). Thee was tot de 18e eeuw een zeer dure drank en werd alleen gedronken door rijke mensen. Die bouwden daarvoor in hun tuinen soms speciale theehuizen.
Verschillende manieren om thee te makenquote:White tea (白茶)
Young leaves (new growth buds) that have undergone no oxidation; the buds may be shielded from sunlight to prevent formation of chlorophyll. White tea is produced in lesser quantities than most of the other styles, and can be correspondingly more expensive than tea from the same plant processed by other methods. It is also less well-known in countries outside of China, though this is changing with the introduction of white tea in bagged form.
Green tea (綠茶)
The oxidation process is stopped after a minimal amount of oxidation by application of heat; either with steam, a traditional Japanese method; or by dry cooking in hot pans, the traditional Chinese method. Tea leaves may be left to dry as separate leaves or rolled into small pellets to make gun-powder tea. The latter process is time consuming and is typically done only with pekoes of higher quality. The tea is processed within one to two days of harvesting.
Oolong (烏龍茶)
Oxidation is stopped somewhere between the standards for green tea and black tea. The oxidation process will take two to three days.
Black tea/Red tea (紅茶)
The tea leaves are allowed to completely oxidize. Black tea is the most common form of tea in southern Asia (India, Sri Lanka, Bangladesh, Pakistan etc) and in the last century many African countries including Kenya, Burundi, Rwanda, Malawi and Zimbabwe. The literal translation of the Chinese word is red tea, which may be used by some tea-lovers. The Chinese call it red tea because the actual tea liquid is red. Westerners call it black tea because the tea leaves used to brew it are usually black. However, red tea may also refer to rooibos, an increasingly popular South African tisane. The oxidation process will take around two weeks and up to one month. Black tea is further classified as either orthodox or CTC (Crush, Tear, Curl, a production method developed about 1932). Unblended black teas are also identified by the estate they come from, their year and the flush (first, second or autumn). Orthodox and CTC teas are further graded according to the post-production leaf quality by the Orange Pekoe system.
Pu-erh (普洱茶)
Two forms of pu-erh teas are available, "raw" (生) and "cooked" (熟). "Raw" or "green" pu-erh may be consumed young or aged to further mature. During the aging process, the tea undergoes a second, microbial fermentation. "Cooked" pu-erh is made from green pu-erh leaf that has been artificially oxidized to approximate the flavour of the natural aging process. This is done through a controlled process similar to composting, where both the moisture and temperature of the tea are carefully monitored. Both types of pu-erh tea are usually compressed into various shapes including bricks, discs, bowls, or mushrooms. Compression occurs to start the second oxidation/fermentation process, as only compressed forms of pu-erh will age. While most teas are consumed within a year of production, pu-erh can be aged for many years to improve its flavour, up to 30 to 50 years for raw pu-erh and 10 to 15 years for cooked pu-erh, although experts and aficionados disagree about what the optimal age is to stop the aging process. In China and amongst some westerners, the tea is traditionally brewed in the gong fu style, which is a process of several short steepings in a yixing pot. Most often in foreign countries, pu-erh is steeped for up to five minutes in boiling water. Additionally, Some Tibetans use pu-erh as a caloric food, boiled with yak butter, sugar and salt to make yak butter tea. Pu-erh also has medicinal uses in traditional Chinese medicine, where it is used to cure cough, balance qi, and help in weight loss. Teas that undergo a second oxidation, such as pu-erh and liu bao, are collectively referred to as Black tea (黑茶) in Chinese. This is not to be confused with the English term Black tea, which is known in Chinese as Red Tea (紅茶).
Yellow tea (黃茶)
Either used as a name of high-quality tea served at the Imperial court, or of special tea processed similarly to green tea, but with a slower drying phase.
Kukicha (茎茶)
Also called winter tea, kukicha is made from twigs and old leaves pruned from the tea plant during its dormant season and dry-roasted over a fire. It is popular as a health food in Japan and in macrobiotic diets.
Hoe maak jij je thee ? En welke Thee drink je graag ?quote:Senseo T-pads
Door de meeste "serieuze" theedrinkers niet echt serieus genomen.
Het zijn in feite een soort van theezakjes die je in je Senseo apparaat stopt, waar kokend water door wordt geperst en je zo thee krijgt. Ik heb het zelf nog nooit geproefd, dus ik kan er niet echt een oordeel over vellen. Hier is echter wel een apart topic over, dus daar kan je al je vragen en opmerking over de T-pads posten![]()
Instant-Tea
Tja, wat kan je erover zeggen. Dat Instant-Tea staat tot Thee als Cup-A-Soup staat tot soep ?
Ik vond het niet echt lekker, en de karakteristieke smaak van thee ging gewoon helemaal verloren, het leek meer op een of ander raar heet frisdrankje.
Theezakjes
De populairste methode om thee te maken (denk ik) Het geeft wel een paar voordelen, bijvoorbeeld gebruiksgemak, maar het heeft net als alles ook nadelen, bijvorbeeld dat je niet zelf de flexibiliteit hebt om precies zoveel theebladeren te gebruiken als je wilt.
Verder heb ik geen zin om meer te schrijven dus hou ik het beknopt, jullie mogen wel een stukje schrijven als jullie willen
Thee-bladeren
Ook een best populaire manier om thee te maken.
Ook weer voor- (Je kan het zo sterk maken als je wilt..etc.) en nadelen (Theeblaadjes in je theeMaar daar bestaat wel iets tegen. Ook geen zin om te schrijven.
Vul maar aan als er nog meer (redelijk bekende) methoden zijn.
Chaiquote:Op zondag 6 augustus 2006 14:48 schreef gronk het volgende:
Is chai ook thee?
en nog gezond ook schijntquote:Op zondag 6 augustus 2006 14:54 schreef Chrrris het volgende:
THEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE![]()
..is tof en lekker
Ja, het geeft ook een opkikker vanwege de theeine (kom even niet op de naam)quote:
Wel.quote:Op zondag 6 augustus 2006 14:43 schreef Secretus het volgende:
Ik heb eens gezocht of er een groot thee-topic bestaat, en die bestond niet.
Wat een schande !
Woops, sorry, had het eerste deel wel gezien maar 2de niet, en was een beejte over-enthousiastquote:Op zondag 6 augustus 2006 15:01 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Wel.
Die heb ik naar mijn weten zelf nog geopend
Lekkerste thee topic deel 2!
Maar deze OP is een stuk mooier.
Misschien even de topics bij elkaar voegen?
Ach misschien kan dit een beter topic worden. Zonder Pickwickzakjesquote:Op zondag 6 augustus 2006 15:05 schreef Secretus het volgende:
[..]
Woops, sorry, had het eerste deel wel gezien maar 2de niet, en was een beejte over-enthousiast :p
juist lekker met die warmtequote:Op zondag 6 augustus 2006 15:08 schreef hermandeperman het volgende:
Het is toch veel te warm voor die teringzooi momenteel...?
idd rooibos is de enige smaak die ik echt uitkots.quote:Op zondag 6 augustus 2006 15:06 schreef reintje17 het volgende:
ik ben ook een thee drinker
meestal allerlei smaakjes
maar NIET:
rooibos
Verder drink ik wel veel
zoethout en andere kruidenthee maar ook winterthee is zo lekker enzzzz
Dat is wel een groot nadeel iddquote:Op zondag 6 augustus 2006 15:08 schreef hermandeperman het volgende:
Het is toch veel te warm voor die teringzooi momenteel...?
whisky erinquote:Op zondag 6 augustus 2006 15:11 schreef Lips het volgende:
Ik ben zowel een thee als een koffie drinker.
Ik hou niet van de meeste zoeten smaken als bosvruchten, tropische vruchten, mango etc.
Drink smorgens meestal een kopje groene thee en 's avonds rooibos met honing (die al samen in het zakje zitten, geen losse honing). Earl grey, kaneel en kers lust ik ook altijd wel.
En als ik me niet zo lekker voel drink ik camillethee met een theelepel honing erin of earl grey thee met een scheutje whiskey
Al mijn thee is van pickwick!
Warme melk met honingquote:Op zondag 6 augustus 2006 15:17 schreef Chrrris het volgende:
[..]
whisky erinis dat lekker
![]()
Ik vind het in dat geval lekker warme melk te drinken met honing![]()
Kaneel is ook lekker![]()
Je moet wel goed doserenquote:Op zondag 6 augustus 2006 15:17 schreef Chrrris het volgende:
[..]
whisky erinis dat lekker
![]()
Ik vind het in dat geval lekker warme melk te drinken met honing![]()
Kaneel is ook lekker![]()
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 6 augustus 2006 15:06 schreef reintje17 het volgende:
ik ben ook een thee drinker
meestal allerlei smaakjes
maar NIET:
rooibos
welke theesmaak is dan niet chemisch.quote:Op zondag 6 augustus 2006 15:26 schreef nlboy het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.![]()
Of van die chemische Theesmaken (zoals Aarbei, Sinaasappel, etc.)
dat vind ik dus met citroenthee, het is net afwasmiddel!quote:Op zondag 6 augustus 2006 15:26 schreef nlboy het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.![]()
Of van die chemische Theesmaken (zoals Aarbei, Sinaasappel, etc.)
volgens mij heb je dan een lijst van hier tot aan groningen(vanuit rotterdam gezienquote:Op zondag 6 augustus 2006 15:49 schreef reintje17 het volgende:
Kan er geen Poll gestart worden over de favoriete theesmaak?
ja.. je bedoelt kruidig of zoet etc..quote:Op zondag 6 augustus 2006 15:52 schreef ParanoidEv het volgende:
Theesoort dan?
Euh, nee? Lees anders eens de OP.quote:Op zondag 6 augustus 2006 15:54 schreef spenky het volgende:
[..]
ja.. je bedoelt kruidig of zoet etc..
jaa maar lijkt me dan makkelijker.. als je niet helemaal weet wat je soort thee is.. van die vage namen.. enzo.. ik ben geen thee expert ofzo..quote:Op zondag 6 augustus 2006 15:56 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Euh, nee? Lees anders eens de OP.
5 klontjes.. dat is echt super ranzig !quote:Op zondag 6 augustus 2006 16:15 schreef PvtRyan het volgende:
Lekker licht zeikwater, vijf klontjes suiker (ja, vijf ja!), standaard Earl Grey eenkops zakjes van Pickwick in water gekookt in een elektrische waterkoker
Ben geen echte theedrinker begrijp ik alweer..![]()
Maar drink 't wel elke dag!
Ken mensen die vinden het nodig om er 9-10 in te doen (of meer)...quote:Op zondag 6 augustus 2006 16:22 schreef spenky het volgende:
[..]
5 klontjes.. dat is echt super ranzig !
thee drink je puur![]()
Thee zonder suiker natuurlijkquote:Op zondag 6 augustus 2006 16:27 schreef PvtRyan het volgende:
[..]
Ken mensen die vinden het nodig om er 9-10 in te doen (of meer)...
De suiker lost dan niet eens meer op, dan is de thee compleet verzadigd.
Maar pure thee zuip ik niet, helemaal niet als het van die donkerrode is.
quote:Op zondag 6 augustus 2006 16:27 schreef PvtRyan het volgende:
[..]
Ken mensen die vinden het nodig om er 9-10 in te doen (of meer)...
De suiker lost dan niet eens meer op, dan is de thee compleet verzadigd.
Maar pure thee zuip ik niet, helemaal niet als het van die donkerrode is.
Kan toch wel, je kunt iig vaststellen van een beperkt aantal smaken wat de meeste t lekkerst ervan vindenquote:Op zondag 6 augustus 2006 15:51 schreef spenky het volgende:
[..]
volgens mij heb je dan een lijst van hier tot aan groningen(vanuit rotterdam gezien)...
Oehquote:Op zondag 6 augustus 2006 18:04 schreef MaLo het volgende:
Thee.
Ik drink graag thee en dan het liefst "normale". Dus Earl Grey of de standaard zakjes van Pickwick. Op thee met fruitsmaakjes e.d. ben ik afgeknapt. Ik heb ook wel een thee-ei, maar dat vind ik teveel gedoe.
Wij hebben ook SenTheejo, en ik moet bekennen dat de Early Grey best goed te drinken is. Dat had ik niet verwacht.
Wat eten jullie het liefst bij je thee? IkChocola
Jaaaa lekker is dat he! Koekjes met chocola dippen ook zo lekker in de thee!quote:Op zondag 6 augustus 2006 18:11 schreef Chrrris het volgende:
[..]
Oehen dat in de thee dopen, van dat gesmolten stuk chocola dat je dan eraf zuigt/eet
Ik neem dan altijd bosvruchten, op de een of andere manier vind ik die het lekkerst in combi met chocola
quote:Op zondag 6 augustus 2006 18:56 schreef MaLo het volgende:
[..]
Jaaaa lekker is dat he! Koekjes met chocola dippen ook zo lekker in de thee!
Overigens vind ik van alle fruit-theeën bosvruchten inderdaad nog wel lekker.
quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:38 schreef klaarover het volgende:
Thee als je ergens op theevisite bent:
Een kopje lauw water, vieze goedkope eenkopszakjes uit een doos, en een kliederbende.
Thee in de horeca:
Hetzelfde, maar dan voor twee euro alstublieft.
Ik wil thee uit een pot.
Ik wil thee gemaakt van kokend water.
Ik wil geen vieze fruitsmaakjes, ik wil kwaliteits thee.
![]()
ja goed.. we kunnen het iig op ze minst proberen..quote:Op zondag 6 augustus 2006 18:10 schreef Chrrris het volgende:
[..]
Kan toch wel, je kunt iig vaststellen van een beperkt aantal smaken wat de meeste t lekkerst ervan vinden
De pickwicksmaken ?
quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:28 schreef spenky het volgende:
[..]
ja goed.. we kunnen het iig op ze minst proberen..
Dat is eigenlijk geen thee zoals in de openingspost, het zijn puur gedroogde vruchten. Maar wel erg lekkerquote:Op zondag 6 augustus 2006 16:28 schreef snopprinses het volgende:
thee![]()
ik heb een tijdje terug in duitsland Peer/Appel/Slagroom thee en Kersen/Aardbeien gekocht..heel lekker!
Daar hebben ze zowiezo erg veel smaken in duitsland
niet waarquote:Op maandag 7 augustus 2006 19:50 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk geen thee zoals in de openingspost, het zijn puur gedroogde vruchten. Maar wel erg lekkerIk heb net een pakje of 20 meegenomen uit Duitsland, braam/framboos. Die verkopen ze daar bij Lidl, helaas hier in Nederland niet
Dat staat al in mn post hierbovenquote:Op maandag 7 augustus 2006 22:19 schreef Martijn_77 het volgende:
Even een vraag voor de echte thee kenners hoe kun je het beste munt thee met verse munt maken?
Welke thee moet ik er voor hebben?
Ja die zijn ergquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 15:44 schreef Lollifant het volgende:
Post hier foto's van je theepot
Ik heb de Blond Amsterdam 'Even bijkletsen' theepot, met bijbehorende theekoppen, melkkannetje en suikerpotje.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
klinkt mjammiequote:Op maandag 7 augustus 2006 17:15 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
Die marokkaanse maak je zo:
Ingredienten:
-Een bosje verse munt (bijvoorbeeld zo'n pakje verse munt van de albert heyn)
-Chinese gun powder of andere losse groene thee korreltjes (te koop bij de turkse supermarkt)
-Suiker
Zet water op en wacht tot het kookt. Zo gauw het kookt spoel je de theepot om met wat van het kokende water. Leg er nu de munt en een halve eetlepel chinese gunpowder in. Gooi hier zoveel suiker bij dat je zeker bent dat het zoet word en giet dan het heette water erop. Laten trekken tot het goudachtig van kleur is, en dan in kleine glaasjes serveren. Lekker met zoete koekjes enzo.
Echte thee koop je natuurlijk los, en rooibos is sowiezo eigenlijk geen 'echte' thee. Maar goed...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 00:08 schreef Erasmo het volgende:
Echte rooibos vind ik nog het lekkerst, en dan bedoel ik niet dat achterlijke spul dat pick-wick verkooptmaar van die vierkante zakjes uit Zuid-Afrika die je gewoon in de theepot donderd
Is heerlijk! Ik ben verslaafdquote:
Die zijn echt geweldig. Die wil ik ook !!!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 15:44 schreef Lollifant het volgende:
Ik heb de Blond Amsterdam 'Even bijkletsen' theepot, met bijbehorende theekoppen, melkkannetje en suikerpotje.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Oja, leafs. Wtf zijn 'leafs'.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:29 schreef Rian1982v het volgende:
Alleen die thee van Pickwick in die piramidevormige zakjes die gaat nog wel.
Officïeel niet maar wel verdomd lekkerquote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:17 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Echte thee koop je natuurlijk los, en rooibos is sowiezo eigenlijk geen 'echte' thee. Maar goed...
Momenteel drink ik een mengsel van witte (Pai Mu Tan) en groene (Lung Ching) thee. Allebei afkomstig uit China.
Ze zijn te koop bij De Theefabriek, waar ze overigens nog veel meer soorten hebben. Zoals bijv. een heerlijke 'first flush' Darjeeling en diverse 'oolongs' uit Taiwan.
Rooibos verkopen ze trouwens ook, zowel puur als gearomatiseerd.
hihi, theequote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:44 schreef Croupouque het volgende:
Wat is er toch met thee dat me zo aantrekt? Waarom drink ik minimaal één keer per maand een kopje thee, wetende dat ik het niet lekker vind er kotsmisselijk van word, tenzij er melk en suiker in zit? Zoals nu dus. Ik zag dit topic, dacht: "Hé! Té!", dronk een kopje en ga nu bijna over mijn nek. Is het de simpele doch doeltreffende klank van het woord "thee"? Is het de charme van het theezakje dat je zachtjes aan een dun touwtje in je kopje water laat zakken, als een kindje dat gedoopt wordt? De smaak kan het in ieder geval niet zijn...
Dat vind ik nog véél smeriger.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:48 schreef Chrrris het volgende:
[..]
hihi, thee
lust je wel ijsthee dan?
Ja dat is zo vies van de koffiesmaak aan je theequote:Op zondag 13 augustus 2006 23:44 schreef Milkmannetje het volgende:
Ik heb natuurlijk ook de tea-pads geprobeerd. Bah, wat een thee-automaat smaak. Je weet wel, van die koffieautomaten in bedrijven, die als optie ook nog thee hebben.
Krijg je lichte thee, met een vaag schuimlaagje wat nergens naar smaakt. Soms krijg je dan nog zo'n vaga koffie-extract ook...
Ik kreeg het laatst ergens in de horeca, maar daar zat (zover ik kon zien) alleen een bosje munt in. Gaf ook al een hoop smaak.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:15 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
Die marokkaanse maak je zo:
Ingredienten:
-Een bosje verse munt (bijvoorbeeld zo'n pakje verse munt van de albert heyn)
-Chinese gun powder of andere losse groene thee korreltjes (te koop bij de turkse supermarkt)
-Suiker
Zet water op en wacht tot het kookt. Zo gauw het kookt spoel je de theepot om met wat van het kokende water. Leg er nu de munt en een halve eetlepel chinese gunpowder in. Gooi hier zoveel suiker bij dat je zeker bent dat het zoet word en giet dan het heette water erop. Laten trekken tot het goudachtig van kleur is, en dan in kleine glaasjes serveren. Lekker met zoete koekjes enzo.
Nou.. vandaag toch maar eens verse thee gekocht. Wilde ook zo'n thee-ei kopen, maar die hadden ze alleen in super-size.. maar een thee bal is toch ook goed?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:47 schreef Icelus het volgende:
Ik zou iedereen toch aanraden eens verse thee te gaan proberen!
Ga langs een winkel als Simon Levelt, en je hebt de keuze uit vele soorten verse thee
Ik drink eigenlijk vrijwel geen zakjesthee meer, het enige nadeel is dat je steeds even zo'n thee-ei moet pakken, vullen met thee, en hem achteraf dus ook weer legen. Maar als je dat een probleem vindt ben je gewoon extreem lui
Goed ideequote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:17 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ik kreeg het laatst ergens in de horeca, maar daar zat (zover ik kon zien) alleen een bosje munt in. Gaf ook al een hoop smaak.
Binnenkort dat maar eens gaan halen bij de plaatselijke turk
en als je dan thee hebt waar het grootste deel theeblaadjes is zeg maar, en dan nog stukje fruit/bloemblaadjes ed. hebt? Waar valt dat onder?quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Stel voor dat we een onderscheid gaan maken tussen thee (echte thee, van de theeplant) en infusies (alle andere planten en chemische smaakstoffen die met heet water worden getrokken)
Pff, niet meer dan van andere dranken denk ikquote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:35 schreef reintje17 het volgende:
moeten jullie van thee ook zo van naar de wc
Ik ben daar tegen. Omdat ik liever een thee topic heb dat loopt. Dan dat er eens in de 3 maanden iets gemeld wordt over een groene thee uit de hoogvlaktes van Oost-Afrika.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Stel voor dat we een onderscheid gaan maken tussen thee (echte thee, van de theeplant) en infusies (alle andere planten en chemische smaakstoffen die met heet water worden getrokken)
Jammer, sommige thee met melk is echt lekkerquote:Thee alleen extra gezond zonder melk
Uitgegeven: 9 januari 2007 09:01
LONDEN/PARIJS - Het drinken van zwarte thee kan het risico op hartkwalen en beroertes verkleinen, maar alleen als geen melk wordt toegevoegd. Dit blijkt uit een onderzoek van Duitse wetenschappers dat dinsdag is gepubliceerd in het European Heart Journal.
Volgens de cardiologen van het Berlijnse Charité-ziekenhuis kunnen de zogeheten catechines in de thee weliswaar, zoals eerder onderzoek ook al suggereerde, het risico op hartziekten verkleinen doordat zij de flexibiliteit van de bloedvaten vergroten. Dat effect wordt echter teniet gedaan doordat proteïnes in de melk het catechinegehalte van de thee doen afnemen.
Thee moet je drinken omdat het lekker is, met of zonder melk. Dat het soms gezond is, da's mooi meegenomenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:55 schreef Maraca het volgende:
[..]
Jammer, sommige thee met melk is echt lekker![]()
Daar heb ik afgelopen week iets over gezien op tv, bij een programma met Mirna Goossens. Ziet er wel mooi uit! Volgens mij geeft het witte thee.... maar ik heb maar met een half ook geluisterdquote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:03 schreef The_stranger het volgende:
Iemand ervaring met een zogenaamde theebol of -bloem?
[afbeelding]
Is het alleen voor de looks, of voegt het daadwerkelijk nog wat toe aan de smaakervaring?
Voor zover ik het kan zien, zit er in die bloem, of bol losse (?) thee, en het soort kan dus verschillen..quote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:52 schreef Lips het volgende:
[..]
Daar heb ik afgelopen week iets over gezien op tv, bij een programma met Mirna Goossens. Ziet er wel mooi uit! Volgens mij geeft het witte thee.... maar ik heb maar met een half ook geluisterd
Thanks, zal straks even kijken...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:00 schreef Lips het volgende:
Ik heb 't nog even nagekeken via de site van Beurslife (het programma waar ik dat gezien heb).
Hier een link van het filmpje. Op ongeveer 8.20 minuten begint dat over thee!
Dus die bolletjes zijn eigenlijk niets anders dan lossen thee, maar dan in een portie "gebold"..quote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:08 schreef teigan het volgende:
ik heb vandaag van die theebloemen gekocht, kleintjes van jasmijn voor kopjes thee, een grote voor een pot..
De jasmijnbolletjes vallen uit elkaar, en die grote weet ik nog niet, nog niet geprobeerd
die kleine jasmijnbolletjes wel voor mijn gevoel... Die grote weet ik nog niet, die ga ik zometeen even uittesten denk ik...quote:Op zaterdag 13 januari 2007 19:43 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dus die bolletjes zijn eigenlijk niets anders dan lossen thee, maar dan in een portie "gebold"..
Ziet er inderdaad gaaf uitquote:Op zaterdag 13 januari 2007 20:59 schreef teigan het volgende:
Die grote is gaaf!!! Daar komt echt ineens een bloemetje uit het midden zetten... Ik heb een foto gemaakt met mobieltje, die volgt nog!
[afbeelding]
Hier hangt hij nog bovenin de pot, ondertussen is hij wel naar beneden gezakt...
Een rare, verwarrende site.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:00 schreef Again het volgende:
Tipje: http://www.mrstea.nl/
Alle losse thee voor 1 euro per 50 gram!
Heeft iemand daar al ervaring mee?
Voor ik meteen 10 verschillende smaken bestel
Je kunt ze ook bestellen bij de theefabriek.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:03 schreef The_stranger het volgende:
Iemand ervaring met een zogenaamde theebol of -bloem?
[afbeelding]
Is het alleen voor de looks, of voegt het daadwerkelijk nog wat toe aan de smaakervaring?
Uhhh, poetsen? Ik schrob m'n theepot ook eens per jaar met tandpasta, werkt primaquote:Op woensdag 16 mei 2007 13:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hebben jullie geen last van thee-aanslag op je tanden?
En wat kun je tegen thee-aanslag doen?
Oh, ik kan hem wel waarderen, vooral de peer-druifvariant.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 11:17 schreef JDude het volgende:
Oh. En kan iemand me vertellen of die witte thee van Pickwick wat is? Ik heb het cadeau gedaan aan m'n ma, maar ben vergeten om zelf ook een pakje achter te houden.
oh daar ben ik altijd best benieuwd naar maar ik kan me zo voorstellen dat ik dat totaal niet lekker ga vinden, daarom koop ik t nooit.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:55 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Oh, ik kan hem wel waarderen, vooral de peer-druifvariant.
Ik ookquote:Op zondag 6 augustus 2006 18:04 schreef MaLo het volgende:
Thee.
Ik drink graag thee en dan het liefst "normale". Dus Earl Grey of de standaard zakjes van Pickwick.
Wat eten jullie het liefst bij je thee? IkChocola
Ja,wat is dat toch? Is het hip ofzo? Ik zie het ineens overal op terrasjes opduiken.... Van die hippe troelala's die hun dure zonnebril omhoogschuiven en vragen: 'Heb je ook muntthee?' Kijkt zo'n kerel in de bak met theezakjes 'euh ja, die hebben we', 'geen vérse? Doe dan maar een cappucino'. Of je ziet van die kopjes heet water met slechts een takje munt. Ja, je moet er natuurlijk eigenlijk ook een beetje gunpowder ofzo bijdoen hè, anders heb je van die bleke, flauwe thee.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:24 schreef -Mellow- het volgende:
sinds kort ben ik verslingerd aan muntthee
Zelfde met mojito's. Durf het bijna niet meer te bestellen, maar drink het al jaren voordat bacardi met een swingend reclamefilmpje kwam en het ineens "hip" werd. Of groene thee wat ineens zo hip werd omdat het "gezond" was...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:30 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja,wat is dat toch? Is het hip ofzo? Ik zie het ineens overal op terrasjes opduiken.... Van die hippe troelala's die hun dure zonnebril omhoogschuiven en vragen: 'Heb je ook muntthee?' Kijkt zo'n kerel in de bak met theezakjes 'euh ja, die hebben we', 'geen vérse? Doe dan maar een cappucino'. Of je ziet van die kopjes heet water met slechts een takje munt. Ja, je moet er natuurlijk eigenlijk ook een beetje gunpowder ofzo bijdoen hè, anders heb je van die bleke, flauwe thee.
* ColdFeet dronk al jaren muntthee![]()
Maar ik vind het vooral een succes na het eten, voor zo op een terras is het me te zoet.
We zijn allemaal lekker aan het relaxcen met een lekker kopje groene thee... (of earl grey, sterremunt etc)quote:Op maandag 20 augustus 2007 16:16 schreef Fruppel het volgende:
Het gaat niet echt snel in dit topic he!
Hijs wel lekker. Die roze dan. Peer druif is dat volgens mij.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 11:17 schreef JDude het volgende:
Oh. En kan iemand me vertellen of die witte thee van Pickwick wat is? Ik heb het cadeau gedaan aan m'n ma, maar ben vergeten om zelf ook een pakje achter te houden.
Volgens mij moet je Chai vrij sterk zetten en dan aanlengen met warme, opgeschuimde melkquote:Op maandag 20 augustus 2007 17:27 schreef Lips het volgende:
Ik heb laatst bij de Simon Levelt Indian Chai gehaald maar die viel toch tegen. Hij ruikt heel spannend maar als thee vind ik 'm maar saai. Als je 't sterker zet wordt ie bitter dus dat is ook geen optie.
Had ook Rooibos Honey Chocolat gehaald, die is wel erg lekker!
Cappuchino gezet met thee??quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:43 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Volgens mij moet je Chai vrij sterk zetten en dan aanlengen met warme, opgeschuimde melk
wehehe. dezelfde soort troelala's die overal hun flesje spa blauw mee naar toe nemen zeker.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:30 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja,wat is dat toch? Is het hip ofzo? Ik zie het ineens overal op terrasjes opduiken.... Van die hippe troelala's die hun dure zonnebril omhoogschuiven en vragen: 'Heb je ook muntthee?' Kijkt zo'n kerel in de bak met theezakjes 'euh ja, die hebben we', 'geen vérse? Doe dan maar een cappucino'. Of je ziet van die kopjes heet water met slechts een takje munt. Ja, je moet er natuurlijk eigenlijk ook een beetje gunpowder ofzo bijdoen hè, anders heb je van die bleke, flauwe thee.
* ColdFeet dronk al jaren muntthee![]()
Maar ik vind het vooral een succes na het eten, voor zo op een terras is het me te zoet.
Nee, gietijzer geeft alleen maar nadelen, het is zwaar, neemt de hitte weg, en ergste van al, geeft smaakjes af.quote:Op zondag 30 september 2007 23:21 schreef Gimmick het volgende:
Hoi hoi,
Ik ben op zoek naar een theepot. Is een gietijzeren pot aan te raden? Ik vind hem erg mooi, maar is het ook praktisch? Ik kan me voorstellen dat het water direct afkoelt als je het er in giet. Dit kun je waarschijnlijk wel afvangen door hem eerst een keer voor te spoelen met heet water. Maar hoe snel koelt het daarna af? Heeft iemand ervaringen hiermee?
Ik vind mijn gietijzeren theepot juist geweldig: Hij is stevig, blijft heel lang warm, en geeft absoluut geen smaak af. Hij heeft maar één nadeel je kan moeilijk zien hoe sterk je thee inmiddels is. Maar dat is met staal of een donkere aardewerken pot gelijk eender.quote:Op zondag 30 september 2007 23:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, gietijzer geeft alleen maar nadelen, het is zwaar, neemt de hitte weg, en ergste van al, geeft smaakjes af.
Neem er een van porcelijn, aardewerk, glas of vertint dubbelwandig edelstaal.
Waar haal ik die? Hier in de supermark hebben ze hem niet...quote:
Nou die heb ik in Kleve gekocht (duitsland) bij een thee winkeltje. Is losse thee heb toen ook iets van O'connors cream gekocht en dat smaakt naar een soort chocolade met roomquote:Op maandag 1 oktober 2007 11:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Waar haal ik die? Hier in de supermark hebben ze hem niet...
ook bij dat winkeltje in Heidelberg???quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:48 schreef tonks het volgende:
Nou die heb ik in Kleve gekocht (duitsland) bij een thee winkeltje. Is losse thee heb toen ook iets van O'connors cream gekocht en dat smaakt naar een soort chocolade met room.
Weet niet hoe het heet het is in Kleve bij de Saturn in de buurtquote:Op woensdag 16 januari 2008 19:20 schreef IrisVrede het volgende:
[..]
ook bij dat winkeltje in Heidelberg???
Ze hadden daar ook een oplossing voor mijn losse thee probleem
heeft iemand trouwens al een theeclip gezien met korte dunne ketting??? Ik bedoel in nederland zelf???
Volgens mij bedoel je Revolution Thee, die vind ik ook erg lekker. Op http://www.revolutiontea.nl staan de verkooppunten, waaronder Kaldi weet ik zo.quote:Op maandag 1 oktober 2007 08:57 schreef Fixers het volgende:
Kent iemand overigens die pyramide zakjes van Bagels & Beans. Die zitten in van kleine doosjes. Nu ben ik benieuwd of je die ook ergens kan kopen.
Ik ook niet, ik kan er alleen Australische en Duitse sites over vinden en ik kan daar niet echt uit opmaken wat het ding nou precies doetquote:Op zondag 24 februari 2008 15:09 schreef teigan het volgende:
Ik moet zeggen dat ik er nog nooit van gehoord heb vliegtuigje..
Nu het topic toch gekickt is, ik heb vorige week een nieuwe theepot van Bodum gekocht. Eentje waarbij het filter zo is opgebouwd dat als je thee op de juiste sterkte is, je een soort van deksel indrukt, waardoor de theebladeren afgesloten worden van de rest van de theepot.. Scheelt een hoop gevis en druppende filters..
Deze lijkt er het meeste op..
http://www.bodum.nl/pages/products/product_frame.asp?famId=11&subFamId=1102&id=10689-01
Dat ga ik eens proberen! Heb zelf tapiocaparels gekocht om er een 'tapiocawater' van te maken, maar ik heb niet de juiste suiker ervoor. Dan maar in de thee. En mijn tapiocaparels zijn wit.quote:Op maandag 1 oktober 2007 17:15 schreef nexus-pilot het volgende:
OMG... die melk thee met zwarte tapioca parels zijn goddelijk... jammer genoeg kun je ze alleen in azie kopen....
Het smaakt muf en stoffig, het is van mindere kwaliteit, te fijn gemalen en het zijn altijd blends van op zijn zachts gezegd niet de lekkerste theesoorten. En breek me de bek niet open over gearomatiseerde thee uit een zakje. Je kunt net zo goed meteen een fles grenadine in je kopje gooien want dat heeft niks meer met thee te maken.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:11 schreef Maeghan het volgende:
Wat is zakjesthee minder dan losse thee in een zakje?
Twinings is al veel beter. Celestial seasonings (OK, geen thee) is vaak best lekker, allerhande theesoorten van de natuurwinkel, rituals, revolution...quote:Op vrijdag 29 februari 2008 23:15 schreef wyccie het volgende:
Genoeg thee in zakjes die wél lekker is. Kijk gewoon wat verder dan de Pickwick-smaakjes.
Ik vind zelf de vruchtensmaakjes ook niks (op een enkele uitzondering na).
yupquote:Op woensdag 12 maart 2008 19:53 schreef heaven7 het volgende:
WtfGratis verzenden en minder dan ¤1,-
sorry, obli was je voorquote:Op dinsdag 22 april 2008 00:47 schreef MinderMutsig het volgende:
* MinderMutsig rent naar V&A om te zien om welke thee het gaat![]()
ah nee, dan was het niks voor je geweest inderdaad.quote:Op dinsdag 22 april 2008 00:48 schreef MinderMutsig het volgende:
Te laatmaar dat geeft niet want ik houd niet van jasmijn.
Chai thee kun je eigenlijk wel het beste zelf maken!! Dat is veeeel lekkerder dan uit een zakje of van Starbucks. Er zijn veel recepten voor, maar het komt in elk geval neer op gember, kardemon, kaneel, kruidnagel, peper en naar eigen smaak nog meer kruiden een tijdje te laten koken, op het laatst wat zwarte thee er bij, en dan wat (koffie-) melk en suiker toevoegen.quote:Op donderdag 10 april 2008 20:38 schreef Temporale het volgende:
Heb een nieuwe verslaving, chai thee (L) Heerlijke chai latte bij de starbucks, en ook verse chai voor thuis.. echte liefde..
Dat is toch geen thee meer ,dat is soep.quote:Op maandag 19 mei 2008 18:56 schreef wortels het volgende:
[..]
Chai thee kun je eigenlijk wel het beste zelf maken!! Dat is veeeel lekkerder dan uit een zakje of van Starbucks. Er zijn veel recepten voor, maar het komt in elk geval neer op gember, kardemon, kaneel, kruidnagel, peper en naar eigen smaak nog meer kruiden een tijdje te laten koken, en dan wat (koffie-) melk en suiker toevoegen.Voordeel van zelf chai maken is ook dat je keuken er heerlijk van gaat ruiken.
Net als jijquote:
Misschien kun je zulke theeën (ofzo) beter gewoon zelf los kopen, dan ben je zeker weten goedkoper uit, en zit je niet meteen aan zo'n hoeveelheid vast waar je doorheen moet komenquote:Op donderdag 22 mei 2008 14:46 schreef xxjosjex het volgende:
Leuke site die fleur de thee, zit te denken om die proefpakket exclusieve groene thee-en te nemen......pff 30 euro voor thee.........ff nadenken nog
Ja dat doe ik al een tijd. Bij de tuinen bv hebben ze veel losse thee soorten. En gewoon bij de turk de gunpowder....quote:Op vrijdag 23 mei 2008 09:44 schreef wortels het volgende:
[..]
Misschien kun je zulke theeën (ofzo) beter gewoon zelf los kopen, dan ben je zeker weten goedkoper uit, en zit je niet meteen aan zo'n hoeveelheid vast waar je doorheen moet komenDe meeste steden hebben denk ik tegenwoordig wel een koffie/theewinkeltje waar allerlei leuke soorten staan voor allerlei prijzen.
First Flush is inderdaad heel erg lekker maar dan noem je ook een thee!quote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:51 schreef Jarno het volgende:
Ik heb eens een gruwelijk duur biologisch rechtsdraaiend zakje Darjeeling Very First Flush (oid) bij Simon Levelt gekocht en ja, dat verschil proef je. Geen spijt van gehad iig.
Het is een zwarte thee gemaakt van de eerste jonge blaadjes van de beste kwaliteit.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:53 schreef xxjosjex het volgende:
Is dat dan witte/groene of zwarte thee?? Of nog jonger dan witte thee??
Of vraag ik nu iets heel geks......?
Het woord 'fermentatie' wordt vaak gebruikt voor thee, maar volgens mij is het niet juist. De thee wordt (als ik het goed heb hoor) voor korte tijd, alvorens het gedroogd wordt, blootgesteld aan de lucht, waardoor wat oxidatie (en dus de verkleuring van groen naar zwart) plaatsvindt. Daardoor bevat volgens mij bijvoorbeeld groene thee ook meer antioxidanten dan zwarte thee. Een echte fermentatie is het niet, omdat voor fermentatie (van b.v. tempeh of kaas) altijd bacterën of schimmels een tijdje inwerken, kortom fermentatie is verandering door biologische activiteit, en oxidatie is verandering door blootstelling aan zuurstof.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:06 schreef MinderMutsig het volgende:
groene thee is niet of minimaal gefermenteerd, oolong is half gefermenteerd en zwarte is sterk gefermenteerd.
Dat is opzich wel leuk, de meeste thee koop je toch minstens per 100g. Ik weet niet of dit hele gerenommeerde soorten zijn, ze klinken niet zo bekend maar zo veel weet ik er ook niet van. [edit: op die website ziet het er heel goed uitquote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:48 schreef xxjosjex het volgende:
[..]
Ja dat doe ik al een tijd. Bij de tuinen bv hebben ze veel losse thee soorten. En gewoon bij de turk de gunpowder....
Maar toch wel benieuwd naar die aparte exclusieve soorten thee. Wil wel eens weten of ze nou echt zoveel anders smaken.
En bij dat proefpakket krijg je: Phoenix Dragon Jasmin Pearls 50 gram, Long Jing 50 gram, Large Jade rings 50 gram, Silver needle 50 gram, Pu-ehr thee 50 gram en Jade Pole sword 50 gram.
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:22 schreef wortels het volgende:
[..]
Het woord 'fermentatie' wordt vaak gebruikt voor thee, maar volgens mij is het niet juist. De thee wordt (als ik het goed heb hoor) voor korte tijd, alvorens het gedroogd wordt, blootgesteld aan de lucht, waardoor wat oxidatie (en dus de verkleuring van groen naar zwart) plaatsvindt. Daardoor bevat volgens mij bijvoorbeeld groene thee ook meer antioxidanten dan zwarte thee. Een echte fermentatie is het niet, omdat voor fermentatie (van b.v. tempeh of kaas) altijd bacterën of schimmels een tijdje inwerken, kortom fermentatie is verandering door biologische activiteit, en oxidatie is verandering door blootstelling aan zuurstof.
Dat probeer ik altijd wel te doen, maar lukt niet altijd....merk wel dat de thee op de een of andere manier rustiger trekt als ie niet net van de kook af is....En de blaadjes krijgen de kans om rustig open te vouwen zonder dat ie te sterk word gelijk....quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:29 schreef wortels het volgende:
[..]
Goede thee moet ook goed gezet worden: zwarte thee 3 a 4 minuten trekken en niet langer, bij groene thee eerst het water een paar minuten laten afkoelen, en dan 3 a 4 minuten trekken.
Je kunt ook als je een theepot gebruikt een flinke scheut koud water in de pot doen, vaardat je het gekookte water erbij doet. Met een thermometer kun je die scheut koud zo afmeten dat je een temperatuur van rind de 80 graden krijgt...quote:Op vrijdag 23 mei 2008 19:23 schreef xxjosjex het volgende:
[..]
Dat probeer ik altijd wel te doen, maar lukt niet altijd....merk wel dat de thee op de een of andere manier rustiger trekt als ie niet net van de kook af is....En de blaadjes krijgen de kans om rustig open te vouwen zonder dat ie te sterk word gelijk....
Doe je de citroen erin als de thee nog warm is? En pers je de citroen uit of doe je hem er in plakjes o.i.d. bij?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:36 schreef wyccie het volgende:
Als je citroenijsthee wilt maken kun je het beste gewone thee pakken en daar verse citroen aan toevoegen.
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:57 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik maak regelmatig ice tea.![]()
Ik heb er geen vaste thee voor trouwens al gebruik ik nooit gearomatiseerde thee omdat ik dat dus echt vies vind.Als je per se een smaakje wilt vind ik het lekkerder om dat met echt fruit te doen.
Grofweg de procedure:
Zet een sterke thee. Als je er een smaakje aan wilt (citroen, gember etc.) doe je dit er gelijk bij in. Laat die thee afkoelen. Zeef hem om de stukken verlepte citroen e.d. eruit te halen en schenk er koud water bij. Et voila: ice tea. Doe dit in een leuke kan en zet het in de koelkast en doe er eventueel nog wat partjes citroen in. Eventueel kan je hem ook nog wat zoeten maar dat doe ik eigenlijk alleen als ik het van een zwarte thee maak en dan nog met mate. Groene is lekkerder zonder suiker / honing.
Ik vind deze het fijnst.quote:Op maandag 15 september 2008 21:51 schreef MLI het volgende:
*kick*
Wat zijn de beste thee-eieren? Ik had er 1 uit de supermarkt maar die was van steen. En nu is 'ie gebarsten en ben ik veroordeelt tot theezakjes.
voor de 1 kopjes thee heb ik een mok gekregen met daarin een zeefje! erg handig!quote:Op woensdag 17 september 2008 11:55 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik vind deze het fijnst.
[ afbeelding ]
Gewoon meerdere kopen, het liefst een of twee zo groot mogelijk zodat hij nog net in je theepot past en een paar kleinere voor als je alleen een kopje wilt.
Kun je eigenlijk iedere soort thee als basis nemen dan? Nooit geweten dat het met groene thee ook goed luktquote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:57 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik maak regelmatig ice tea.![]()
Ik heb er geen vaste thee voor trouwens al gebruik ik nooit gearomatiseerde thee omdat ik dat dus echt vies vind.Als je per se een smaakje wilt vind ik het lekkerder om dat met echt fruit te doen.
Grofweg de procedure:
Zet een sterke thee. Als je er een smaakje aan wilt (citroen, gember etc.) doe je dit er gelijk bij in. Laat die thee afkoelen. Zeef hem om de stukken verlepte citroen e.d. eruit te halen en schenk er koud water bij. Et voila: ice tea. Doe dit in een leuke kan en zet het in de koelkast en doe er eventueel nog wat partjes citroen in. Eventueel kan je hem ook nog wat zoeten maar dat doe ik eigenlijk alleen als ik het van een zwarte thee maak en dan nog met mate. Groene is lekkerder zonder suiker / honing.
Die leek mij ook wel, dus meteen even besteldquote:Op woensdag 17 september 2008 18:59 schreef wortels het volgende:
Ik heb maar weer eens Lapsang Souchong gekocht, Chinese zwarte thee met een heerlijke rookgeur, past wel bij de herfst en winter
Wat groene thee betreft is sencha mijn favoriet. Lekker zacht en frisjes van smaak, en een mooi groen kleurtje.quote:
ken dat merk nog niet, zal er eens op zoek naar gaanquote:Op donderdag 18 september 2008 16:18 schreef wortels het volgende:
[..]
Wat groene thee betreft is sencha mijn favoriet. Lekker zacht en frisjes van smaak, en een mooi groen kleurtje.
Handig is trouwens dat je met de meeste goede groene thee, 2 of 3 keer thee kunt zetten met dezelfde blaadjes!
Sencha is geen merk, meer gewoon een soort, net zoals bij zwarte thee bv. Earl grey of Ceylon. Je zult het waarschijnlijk ook alleen als losse thee vinden, in koffie/theewinkels.quote:Op donderdag 18 september 2008 22:38 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ken dat merk nog niet, zal er eens op zoek naar gaan
oepsquote:Op donderdag 18 september 2008 23:03 schreef wortels het volgende:
[..]
Sencha is geen merk, meer gewoon een soort, net zoals bij zwarte thee bv. Earl grey of Ceylon. Je zult het waarschijnlijk ook alleen als losse thee vinden, in koffie/theewinkels.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sencha
[ afbeelding ]
Ja, die zijn erg goed, ik heb nu de groene thee met citroen, erg lekker.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:09 schreef teigan het volgende:
De Xenos heeft nu ook losse thee van lipton liggen, voor 1 euro per zakje, zitten lekkere smaken bij..
Ik heb zelf van die losse theezakjes die je zelf kan vullen, en zo'n gruwelijk dure glazen theepot met theefilter erin, die je als je thee sterk genoeg is, af kan sluiten van de rest van de pot, volgens mij heb ik daar eerder wel eens een linkje van gepost.. Hij bevalt me heel goed...
Die potten ken ik inderdaad, lijken mij ook erg fijn. Maar ik heb op dit moment al vier theepotten staan en ik denk niet dat mijn teerbeminde andere helft het overleeft als ik er nog een bij koop. Zeker niet als het ook nog eens een gruwelijk dure is.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:09 schreef teigan het volgende:
De Xenos heeft nu ook losse thee van lipton liggen, voor 1 euro per zakje, zitten lekkere smaken bij..
Ik heb zelf van die losse theezakjes die je zelf kan vullen, en zo'n gruwelijk dure glazen theepot met theefilter erin, die je als je thee sterk genoeg is, af kan sluiten van de rest van de pot, volgens mij heb ik daar eerder wel eens een linkje van gepost.. Hij bevalt me heel goed...
OMG ik wil hem.quote:Op zondag 21 september 2008 16:50 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik ben helemaal verliefd op deze theepot:
[ afbeelding ]
Ik gebruik nu meestal een simpele rvs thermosfles.
Waar is die te koop??quote:Op zondag 21 september 2008 16:50 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik ben helemaal verliefd op deze theepot:
[ afbeelding ]
Ik gebruik nu meestal een simpele rvs thermosfles.
thanx, nonplusultra ken ik wel!quote:Op donderdag 25 september 2008 14:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Bij nonplusultra en vergelijkbare zaken.
Google op "eva solo", hij is niet moeilijk te vinden.
ik heb hem hier sowieso bij de bijenkorf gezienquote:
quote:Op vrijdag 26 september 2008 12:53 schreef MLI het volgende:
MM, ik heb géén idee waar je het over hebt. Foto?
Ik spoel mijn mok goed om als ik daarna gewone thee drink. Maar ik kan me voorstellen dat het in zo'n RVS pot 'blijft hangen'. Ik maak trouwens ook alleen maar thee met melk in een hele pot. Gewone thee drink ik per mok.quote:Op dinsdag 30 september 2008 18:26 schreef MinderMutsig het volgende:
Drink maar eens melk en daarna thee uit dezelfde kop, dat geeft geen leuk effect.![]()
Xenos, de Toko? I dunno. Volgens mij is Lipton juist heel integer bezig met zijn producten, maar kan zijn van niet.....quote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:32 schreef FatihTerim het volgende:
Ik wil dus echte groene thee drinken, waar kan ik dat halen? dus niet die namaak spul van Lipton ofzo..
Biologische/natuurvoedingswinkels, speciale koffie/thee winkels, toko's is wat het eerste in me opkomtquote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:32 schreef FatihTerim het volgende:
Ik wil dus echte groene thee drinken, waar kan ik dat halen? dus niet die namaak spul van Lipton ofzo..
Ik vind aan Lipton altijd een heel naar bijsmaakje zitten. Die haal je blind overal uit.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 02:10 schreef Morwen het volgende:
[..]
Xenos, de Toko? I dunno. Volgens mij is Lipton juist heel integer bezig met zijn producten, maar kan zijn van niet.....
Ik gebruik de theesoorten van Zonnatura, geen idee of die ook groene thee hebben (natuurwinkels maar ook de grotere supermarkten).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |