abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49503545
Ben in Londen geweest en heb daar in de 300 jaar oude Twinings Tea Shop wat Gunpowder Green en Ceylon Orange Pekoe blikken gekocht. Lekker
  vrijdag 18 mei 2007 @ 11:16:19 #152
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_49504776
Ach gut, de koffiekinderen zitten ook al hier .
  vrijdag 18 mei 2007 @ 11:17:11 #153
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_49504795
Oh. En kan iemand me vertellen of die witte thee van Pickwick wat is? Ik heb het cadeau gedaan aan m'n ma, maar ben vergeten om zelf ook een pakje achter te houden .
pi_49516950
Ik vind m niet super. Het gaat wel. En dat is an sich voor pickwickbegrippen al best aardig, moet je maar denken
pi_49517067
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:17 schreef JDude het volgende:
Oh. En kan iemand me vertellen of die witte thee van Pickwick wat is? Ik heb het cadeau gedaan aan m'n ma, maar ben vergeten om zelf ook een pakje achter te houden .
Oh, ik kan hem wel waarderen, vooral de peer-druifvariant.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 21:41:59 #156
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_49524439
de lekkerste thee die ik heb gedronken heette Liefdesthee. ik weet niet precies wat er allemaal in zat, in ieder geval rozenblaadjes. Ik had het gekregen van een vriendin die het bij een of andere thee winkel had gekocht in amsterdam. Ben benieuwd of t verder nog ergens te krijgen is.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  vrijdag 18 mei 2007 @ 21:43:12 #157
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_49524472
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 17:55 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Oh, ik kan hem wel waarderen, vooral de peer-druifvariant.
oh daar ben ik altijd best benieuwd naar maar ik kan me zo voorstellen dat ik dat totaal niet lekker ga vinden, daarom koop ik t nooit.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  Moderator vrijdag 18 mei 2007 @ 21:45:01 #158
18653 crew  D.
pi_49524526
TheeVP
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:09:19 #159
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_49553004
Ik lust bijna alle smaken wel. Behalve avondmelange van de AH, die smaakt naar champignons.
Mijn favoriet is cactusthee. Alleen heb ik het zoveel gedronken dat ik de cactus niet meer proef. Turkse appelthee is ook wel lekker.
Van de vakantie in Egypte heeft mijn moeder een of andere rode thee en kaneel meegenomen uit de woestijn. Die kaneel is keilekker maar de thee is niet te drinken.
Onze buurman is een Brit en heeft een eigen tearoom, van hem hebben we een hoop Twinings thee. Zijn high tea is ook lekker.
Ik heb trouwens zelf zo'n ouderwetse theemuts voor de theepot! Nouja, het is eigenlijk een soort koffer met bloemen erop.

In de Heuvelgalerie in Eindhoven zit zo'n theewinkel waar we ook nog een hoop thee van hebben, los met zeefjes en zulks.

Als ik maar 1 of 2 kopjes wil maak ik mijn thee altijd met ons koffiezetapparaat, we hebben zo'n oud ding van Douwe Egberts. Als je het filter weghaalt en op de houder je kopje zet heb je heel snel kokend water. Maar als ik een hele pot wil gebruik ik gewoon de waterkoker en zet ik de theepot daarna in de theemuts.

[ Bericht 17% gewijzigd door SnowCockroach op 19-05-2007 22:24:11 ]
Let's Rummikub the night away.
  Moderator zaterdag 19 mei 2007 @ 22:12:24 #160
18653 crew  D.
pi_49553074
Ik nuttig op dit moment peer/mango
  woensdag 20 juni 2007 @ 16:33:16 #161
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_50657573
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 18:04 schreef MaLo het volgende:
Thee .

Ik drink graag thee en dan het liefst "normale". Dus Earl Grey of de standaard zakjes van Pickwick.

Wat eten jullie het liefst bij je thee? Ik Chocola
Ik ook

Verder vind ik citroen- en perzikthee ook lekker. Meloenthee is ook goed te doen. Het liefst wel Pickwickthee. Op het werk hebben we een ander merk en die is niet lekker, maar ja... koffie lust ik helemaal niet. Soms neem ik wel gewoon thee mee van huis, maar dat vergeet ik vaak.
Make love, not war ☮
pi_52018459
Grijze thee vind ik het lekkerst. En gewone Engelse thee.
pi_52018542
Bij de Aldi hebben ze nu (ik kom er niet zo heel vaak, dus misschien is het er al langer) ook van die driehoekstheezakjes die zo in zijn. In een paar aardige varianten: groene gunpowder en witte Pai Mu Tan. Ik vond ze niet onaardig voor zakjes thee.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 1 augustus 2007 @ 15:24:49 #164
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_52019174
sinds kort ben ik verslingerd aan muntthee
pi_52019347
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:24 schreef -Mellow- het volgende:
sinds kort ben ik verslingerd aan muntthee
Ja,wat is dat toch? Is het hip ofzo? Ik zie het ineens overal op terrasjes opduiken.... Van die hippe troelala's die hun dure zonnebril omhoogschuiven en vragen: 'Heb je ook muntthee?' Kijkt zo'n kerel in de bak met theezakjes 'euh ja, die hebben we', 'geen vérse? Doe dan maar een cappucino'. Of je ziet van die kopjes heet water met slechts een takje munt. Ja, je moet er natuurlijk eigenlijk ook een beetje gunpowder ofzo bijdoen hè, anders heb je van die bleke, flauwe thee.

* ColdFeet dronk al jaren muntthee
Maar ik vind het vooral een succes na het eten, voor zo op een terras is het me te zoet.
pi_52020220
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:30 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ja,wat is dat toch? Is het hip ofzo? Ik zie het ineens overal op terrasjes opduiken.... Van die hippe troelala's die hun dure zonnebril omhoogschuiven en vragen: 'Heb je ook muntthee?' Kijkt zo'n kerel in de bak met theezakjes 'euh ja, die hebben we', 'geen vérse? Doe dan maar een cappucino'. Of je ziet van die kopjes heet water met slechts een takje munt. Ja, je moet er natuurlijk eigenlijk ook een beetje gunpowder ofzo bijdoen hè, anders heb je van die bleke, flauwe thee.

Maar ik vind het vooral een succes na het eten, voor zo op een terras is het me te zoet.
Zelfde met mojito's. Durf het bijna niet meer te bestellen, maar drink het al jaren voordat bacardi met een swingend reclamefilmpje kwam en het ineens "hip" werd. Of groene thee wat ineens zo hip werd omdat het "gezond" was...

Over een half jaar is het weer uit en kun je prima met je niet hippe merk zonnebril een munttheetje bestellen. hypes gaan over, muntthee blijft lekker....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_52020941
Ik dacht dus eerst dat iedereen mojito's dronk op het terras. Vond het al zo gek.... 's Morgens vroeg al aan de rum.... Maar het bleek muntthee te zijn.

Enne, ik heb een hele hippe zonnebril
pi_52023305
Ik vind muntthee vies
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:35:10 #169
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_52028435
Mmmmmm Muntthee, met veel verse munt..
Heerlijk na een zware maaltijd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_52058987
Ik heb nu groene thee met stukjes citroen en ginseng. Smaakt erg goed, vooral 's avonds
De theeblaadjes ontrollen zich heel mooi als de thee heeft getrokken, als ik mijn theeknijper openmaak, zie je dat de aanvankelijk opgerolde blaadjes zich ontvouwen hebben...
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  maandag 20 augustus 2007 @ 16:16:14 #171
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_52531337
Het gaat niet echt snel in dit topic he !

Ben verslaafd aan sterrenmunt thee en Rituals thee jummie !
pi_52531613
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 16:16 schreef Fruppel het volgende:
Het gaat niet echt snel in dit topic he !
We zijn allemaal lekker aan het relaxcen met een lekker kopje groene thee... (of earl grey, sterremunt etc)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_52533246
Heb op een bruiloft een kop Revolution Tea gehad in de smaak Earl Gray Lavender.
Ff wennen maar wat een fijne thee is dat.
Daarna een kop Sweet Peach and Ginger en die smaakt ook geweldig!!
Meteen op internet wat besteld ook in andere smaken. Echt een hele fijne thee.
Ikke blij!
  maandag 20 augustus 2007 @ 17:21:08 #174
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52533393
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:17 schreef JDude het volgende:
Hijs wel lekker. Die roze dan. Peer druif is dat volgens mij.

Verder ;

Sterrenmunt thee
Zoethout
Meloen
Cactus
Kersen
Zomerfruit
Mango
Witte thee van pickwick (die roze dus )
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 20 augustus 2007 @ 17:27:37 #175
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_52533599
Ik heb laatst bij de Simon Levelt Indian Chai gehaald maar die viel toch tegen. Hij ruikt heel spannend maar als thee vind ik 'm maar saai. Als je 't sterker zet wordt ie bitter dus dat is ook geen optie.
Had ook Rooibos Honey Chocolat gehaald, die is wel erg lekker!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_52543534
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 17:27 schreef Lips het volgende:
Ik heb laatst bij de Simon Levelt Indian Chai gehaald maar die viel toch tegen. Hij ruikt heel spannend maar als thee vind ik 'm maar saai. Als je 't sterker zet wordt ie bitter dus dat is ook geen optie.
Had ook Rooibos Honey Chocolat gehaald, die is wel erg lekker!
Volgens mij moet je Chai vrij sterk zetten en dan aanlengen met warme, opgeschuimde melk
  maandag 20 augustus 2007 @ 23:31:43 #177
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_52545263
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 22:43 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Volgens mij moet je Chai vrij sterk zetten en dan aanlengen met warme, opgeschuimde melk
Cappuchino gezet met thee??
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_52545344
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 23:31 schreef Lips het volgende:

[..]

Cappuchino gezet met thee??
Geloof het of niet.
pi_52548572
Zoiets heb ik laatst ook ergens op de kaart zien staan, cappuccino van thee met frambozensmaak. Durfde het niet te bestellen...
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 22 augustus 2007 @ 17:03:22 #180
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_52594638
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:30 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

wehehe. dezelfde soort troelala's die overal hun flesje spa blauw mee naar toe nemen zeker.

maar goed, ik probeerde er op mijn werk altijd marokkaanse thee mee na te bootsen, met honing erbij. maar tegenwoordig heeft pickwick en lipton dus ook zakjes met marokkaanse thee. dat is nog beter.

oh, en ik wou dat ik een hippe zonnebril had, maar daar is mijn hoofd te klein voor
  woensdag 22 augustus 2007 @ 17:46:22 #181
128159 smurfzilla
-------------------
pi_52595841
jasmine tea van twinings ruikt en smaakt smerig. Net alsof ik van die opgeloste geurblokjes die je in de plee zet op zit te drinken. Jasmijn in thee

Drink nu alleen nog maar groene thee (met of zonder citroensmaak), niet omdat het nou gezonder is of niet maar puur om de smaak. Zonder melk natuurlijk, thee met melk is babythee
>>>Fast forward>>>
  zondag 30 september 2007 @ 23:21:30 #182
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_53604339
Hoi hoi,

Ik ben op zoek naar een theepot. Is een gietijzeren pot aan te raden? Ik vind hem erg mooi, maar is het ook praktisch? Ik kan me voorstellen dat het water direct afkoelt als je het er in giet. Dit kun je waarschijnlijk wel afvangen door hem eerst een keer voor te spoelen met heet water. Maar hoe snel koelt het daarna af? Heeft iemand ervaringen hiermee?
I am a black hole shitting into the void
  zondag 30 september 2007 @ 23:33:27 #183
45206 Pietverdriet
pi_53604639
quote:
Op zondag 30 september 2007 23:21 schreef Gimmick het volgende:
Hoi hoi,

Ik ben op zoek naar een theepot. Is een gietijzeren pot aan te raden? Ik vind hem erg mooi, maar is het ook praktisch? Ik kan me voorstellen dat het water direct afkoelt als je het er in giet. Dit kun je waarschijnlijk wel afvangen door hem eerst een keer voor te spoelen met heet water. Maar hoe snel koelt het daarna af? Heeft iemand ervaringen hiermee?
Nee, gietijzer geeft alleen maar nadelen, het is zwaar, neemt de hitte weg, en ergste van al, geeft smaakjes af.
Neem er een van porcelijn, aardewerk, glas of vertint dubbelwandig edelstaal.
  zondag 30 september 2007 @ 23:37:08 #184
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_53604722
Oké, helder. Dank.
I am a black hole shitting into the void
  maandag 1 oktober 2007 @ 01:54:44 #185
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_53607812
ik heb uit italie 2 doosjes frutti misti thee meegenomen, die hgadden ze in het hotel bij het ontbijt, dat is toch wel een hele lekkere vruchtenthee
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_53609284
quote:
Op zondag 30 september 2007 23:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, gietijzer geeft alleen maar nadelen, het is zwaar, neemt de hitte weg, en ergste van al, geeft smaakjes af.
Neem er een van porcelijn, aardewerk, glas of vertint dubbelwandig edelstaal.
Ik vind mijn gietijzeren theepot juist geweldig: Hij is stevig, blijft heel lang warm, en geeft absoluut geen smaak af. Hij heeft maar één nadeel je kan moeilijk zien hoe sterk je thee inmiddels is. Maar dat is met staal of een donkere aardewerken pot gelijk eender.

Je moet gewoon een goede uitzoeken, en dat hoeft nietzoveel te kosten. De mooiste gietijzerenpotten komen uit Japan, maar die kosten al snel over de 100 euro. Dus ik doe het met een goedkope chinese imitatie van 30 euro. Hij is gewoon geëmailleerd van binnen en is daarmee net zo poreus als een pot van aardewerk: niet dus. Je moet natuurlijk wel de pot goed voorverwarmen. Maar dat hoor je met iedere pot te doen. Thee trekken in een kouwe pot is niet lekker.

De thee die ik zelf drink varieert. Zo af en toe bezondig ik mezelf aan smaakjes van pickwick. Maar meestal houd ik het bij English Breakfast of Earl Grey. Een enkele keer drink ik rooibos, goede van de biologische supermarkt hier in de buurt. Maar ik heb bij rooibos altijd zo een loom zomers namiddag gevoel, dus dat heb ik nauwelijk gedronken afgelopen jaar.

Binnenkort eens naar dat theewinkeltje hier in de stad waar ik veel over hoor. Op zoek naar een goeie losse Earl Grey. Of een andere specialitijd. Kent iemand overigens die pyramide zakjes van Bagels & Beans. Die zitten in van kleine doosjes. Nu ben ik benieuwd of je die ook ergens kan kopen.
pi_53609344
Marsepein thee .
  maandag 1 oktober 2007 @ 11:46:40 #188
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53612836
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 09:02 schreef tonks het volgende:
Marsepein thee .
Waar haal ik die? Hier in de supermark hebben ze hem niet...
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_53612867
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 11:46 schreef Qwea het volgende:

[..]

Waar haal ik die? Hier in de supermark hebben ze hem niet...
Nou die heb ik in Kleve gekocht (duitsland) bij een thee winkeltje. Is losse thee heb toen ook iets van O'connors cream gekocht en dat smaakt naar een soort chocolade met room .

Blijkbaar is het whiskey .

[ Bericht 15% gewijzigd door tonks op 01-10-2007 11:54:26 ]
  maandag 1 oktober 2007 @ 11:58:37 #190
45206 Pietverdriet
pi_53613129
Gewoon thee die naar thee smaakt
  maandag 1 oktober 2007 @ 17:15:19 #191
156451 nexus-pilot
Slapend horror
pi_53621378
OMG... die melk thee met zwarte tapioca parels zijn goddelijk... jammer genoeg kun je ze alleen in azie kopen....
Ik zie daar 2 dwergen staan en ze zijn dronken ;[.
pi_53621461
tvp
pi_56080906
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 11:48 schreef tonks het volgende:
Nou die heb ik in Kleve gekocht (duitsland) bij een thee winkeltje. Is losse thee heb toen ook iets van O'connors cream gekocht en dat smaakt naar een soort chocolade met room .
ook bij dat winkeltje in Heidelberg???

Ze hadden daar ook een oplossing voor mijn losse thee probleem
heeft iemand trouwens al een theeclip gezien met korte dunne ketting??? Ik bedoel in nederland zelf???
pi_56082071
Ik snap niet dat iedereen hier Pickwick drinkt die vind ik dus echt niet te zuipen. Sowieso is zakjesthee vies, ik dan drink ik liever helemaal geen thee.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_56082596
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 19:20 schreef IrisVrede het volgende:

[..]

ook bij dat winkeltje in Heidelberg???

Ze hadden daar ook een oplossing voor mijn losse thee probleem
heeft iemand trouwens al een theeclip gezien met korte dunne ketting??? Ik bedoel in nederland zelf???
Weet niet hoe het heet het is in Kleve bij de Saturn in de buurt
pi_56083860
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 08:57 schreef Fixers het volgende:

Kent iemand overigens die pyramide zakjes van Bagels & Beans. Die zitten in van kleine doosjes. Nu ben ik benieuwd of je die ook ergens kan kopen.
Volgens mij bedoel je Revolution Thee, die vind ik ook erg lekker. Op http://www.revolutiontea.nl staan de verkooppunten, waaronder Kaldi weet ik zo.
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_56093262
Venkelthee Mijn hele binnenste is ervan tot rust gekomen, geen kramp meer of stukken minder. Super voor mijn maag en darmen en ook nog eens erg lekker.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  zondag 24 februari 2008 @ 14:55:00 #198
55678 vliegtuigje
niet gek, neu
pi_56947486
Hey,
Ik ben een fervent (zakjes)thee drinker Maar nou heb ik van een kennis van m'n vader een Tefal Magic Tea gekregen. Volgens mij is het de bedoeling dat je er losse thee in doet, maar verder ken ik het apparaat niet.
Kan iemand me vertellen hoe het werkt? Wat zijn de voordelen t.o.v. losse thee in zo'n thee-ei?
Het leek me beter deze omhoog te schoppen dan een compleet nieuwe aan te maken
pi_56947758
Ik moet zeggen dat ik er nog nooit van gehoord heb vliegtuigje..

Nu het topic toch gekickt is, ik heb vorige week een nieuwe theepot van Bodum gekocht. Eentje waarbij het filter zo is opgebouwd dat als je thee op de juiste sterkte is, je een soort van deksel indrukt, waardoor de theebladeren afgesloten worden van de rest van de theepot.. Scheelt een hoop gevis en druppende filters..

Deze lijkt er het meeste op..

http://www.bodum.nl/pages/products/product_frame.asp?famId=11&subFamId=1102&id=10689-01
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 februari 2008 @ 15:11:01 #200
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56947794
rooibosthee
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')