abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40519489
quote:
410 Teletekst za 05 aug
**************************HEADLINES ***
***Werkgevers mogen rokers weigeren

` Europese werkgevers mogen mensen die
solliciteren een baan weigeren omdat
ze roken.Van discriminatie is geen
sprake,omdat roken niet valt onder de
Europese antidiscriminatiewetgeving.Dat
zegt Europees commissaris Spidla.

De Britse europarlementariër Stihler
had navraag bij Spidla gedaan.Ze wilde
weten of een advertentie van een Iers
bedrijf door de beugel kon.Daarin stond
dat rokers niet hoefde te reageren.

De EU-wetgeving verbiedt discriminatie
op grond van ras of etnische afkomst,
invaliditeit,leeftijd,religie en geloof
en seksuele geaardheid.Rokers weigeren
valt niet onder de verboden gronden.
Laat de heksenjacht maar beginnen... Bedankt EU...

[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 05-08-2006 21:28:55 (Typo) ]
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 20:14:39 #2
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_40519502
Mooi Graag ook met terugwerkende kracht
pi_40519533
Arme rokers
pi_40519552
Pfff wat een teringgezeik, krijgen we dus ook advertenties met: alleen heineken-drinkers mogen solliciteren, alleen tampongebruikers kunnen solliciteren
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 20:20:41 #5
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_40519682
asociaal, laat rokers toch gewoon.
roken op het werk mag toch niet meer en als je een bak met pepermunt neerzet dan heeft niemand last.
ik ben lief :)
pi_40520296
Ik mag hopen dat het dan ook andersom mag... niet-rokers weigeren.
Unox, the worst operating system.
pi_40520497
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 20:42 schreef Schorpioen het volgende:
Ik mag hopen dat het dan ook andersom mag... niet-rokers weigeren.
Ik denk dat ik nog wel wat meer dingen kan verzinnen om mensen te weigeren als ik het volgende zo eens lees:
quote:
We kunnen nu dus ook zonder problemen die hoofddoeken de straat op trappen.
pi_40520558
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 20:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik denk dat ik nog wel wat meer dingen kan verzinnen om mensen te weigeren als ik het volgende zo eens lees:
[..]

Maar dat is onderdeel van het geloof
pi_40520664
ik vind het echt te idioot voor woorden. naar mijn idee is er meer reden om werknemers met een streng islamitische/christelijke achtergrond, of bepaalde handicaps te weren, dan om rokers te weren, maar nee hoor.. dat is verboden. en als mensen worden geweerd om hun rookgedrag, dan is dat ineens wel toegestaan?

ik ben anti-rook nazi, maar dit is echt onzon.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 20:57:33 #11
114609 baskabel4
lastig plassen met erectie...
pi_40520780
echt belachelijk dit!!!
wat kan daar nou voor achtergrond achter liggen?roken mag toch al niet op de werkplek,en tijdens de schaft moet je toch buiten staan!,wie kan daar nu last van hebben??
ik hoop dat alle rokende klanten van dat bedrijf ook dat bedrijf een dikke vinger geven ...hufters
Bas heeft gesproken...
pi_40520803
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 20:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Onzin.
Ik moet er ook niks van hebben hoor hoofddoekjes, vind dat als je dat geloof wilt uitdragen dat je dat binnenshuis uitoefent maar tja....
pi_40520826
Perfect , ik stop dan ook met accijnzen te betalen , ongezien de grafkanker dan voor ze Wel betalen maar dan genaaid worden? ik naai terug
pi_40520906
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 20:58 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ik moet er ook niks van hebben hoor hoofddoekjes, vind dat als je dat geloof wilt uitdragen dat je dat binnenshuis uitoefent maar tja....
Een hoofddoek heeft niets met het geloof te maken, het is alleen door kerels verzonnen die menen dat vrouwen zonder hoofddoek te sexy overkomen zodat andere mannen zich aan de vrouwen zouden vergrijpen. Bescherming van de vrouw zeggen ze dan...
pi_40520973
roken moet helemaal worden afgeschaft
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 21:04:00 #16
114609 baskabel4
lastig plassen met erectie...
pi_40521002
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 21:03 schreef verzameldirk het volgende:
roken moet helemaal worden afgeschaft
jij ook...
Bas heeft gesproken...
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 21:04:30 #17
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_40521018
pi_40521176
hopelijk gaan meerdere bedrijven dit doen. Dan geraakt de mensheid er misschien van af en met wat geluk beginnen de pubertjes niet met roken omwille van dergelijke acties
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 21:10:47 #19
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_40521207
Goede ontwikkeling, roken is immers niet alleen slecht voor de rotte roker zelf maar ook voor de omstanders c.q. collega's.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_40521209
wat een onzin. je mag toch niet meer roken op je werkplek(wat terecht is btw). Dus hoe willen ze dit gaan controleren? Moet je op je CV zetten dat je een roker bent ofzo? Ik bedoel die mensen gaan al eerder dood dan heb ik liever dat ze ook gewoon aan het werk gaan en niet werkloos thuis zitten van mijn centen.
pi_40521502
"Vertelt u eens meneer... Rookt u?"
pi_40521896
Fraai. Ze mogen een roker weigeren omdat die rookt, terwijl er op de meeste werkplekken niet eens gerookt mág worden. Ze mogen een alcoholist niet weigeren terwijl die in principe elke dag met een kater of nog steeds dronken op z'n werk kan verschijnen. Ze mogen iemand die aan harddrugs verslaafd is niet weigeren omdat die alleen buiten werktijd met met naald en/of pijp (vul verder en/of in, want ik weet hier weinig van) in de weer is. Ze mogen iemand die medicijnen gebruikt nog niet weigeren op een werkplek, maar binnenkort misschien wel in het verkeer (zakkenvuller Koos Spee gisteravond in "Wegmisbruikers). Ik steek zo nog een shaggie op, slik wat melatonine om makkelijker in slaap te komen, pak een paar pilsjes, ga daarna lazerus naar de coffeshop om wat weed te scoren, daarna naar m'n dealer voor wat speed en heroïne) en als slaapmutsje neem ik ook nog een liter whisky, en datzelfde doe ik morgenavond ook weer. Wedden dat ik gewoon helemaal fris op m'n werk kom maandagochtend?

Ja, ik overdrijf hier, dat klopt. Maar dat doen ze toch ook als ze mij als roker weigeren aan te nemen terwijl ik in m'n vrije tijd rook omdat het op m'n werk niet mag? WAAR GAAT DIT OVER? Welke debiel heeft hier destijds pro-Europa gestemd? Steek nog een sigaret of een shaggie op, tenzij je op zoek bent naar een nieuwe baan. dan moet je NU stoppen met roken, anders heb je een grote kans dat je wordt afgewezen.
Sorry, ik kan hier niet serieus over praten. Dit is te gek om los te lopen.
pi_40521986
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 21:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Goede ontwikkeling, roken is immers niet alleen slecht voor de rotte roker zelf maar ook voor de omstanders c.q. collega's.

²
"Rotte roker"..zegzeg, hou je je een tikkie in, vriend.
pi_40522729
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 20:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Laat de heksenjacht maar beginnen... Bedankt EU...
quote:
Als het hier niet onder valt. dan vrijgeven die hap. Kots je nu op de EU omdat die wel liberaal zijn?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40522749
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 20:49 schreef AchJa het volgende:

Misschien moet je het dan nog eens gaan lezen. Of kijken wat die termen eigenlijk inhouden.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')