abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 augustus 2006 @ 12:48:44 #101
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40537558
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 12:43 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Daar op de achtergrond zien ze er wel Brits uit. Ga eens naar Hans Anders, of Pearl.
oh, maak je geen zorgen. er zullen genoeg afa's, groenlinkse duyvendaks, femke kraaksma's, en fanatieke pvda'ers, die met beide banden hebben, rondlopen. die zijn zoals je ook op fok al jaren ziet beheurlijk anti -israel. die lopen graag mee in de dodenmars van de toekomst.

het waarom is me altijd onduidelijk gebleven. misschien is het iets van geen succes hebben, altijd gepest zijn of heroïneverslaafde/speedjunk willen zijn en maximaal profiteren van de staat door ledigheid. ik weet het echt niet.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 6 augustus 2006 @ 12:51:43 #102
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_40537640
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 11:53 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Voor een zeer groot gedeelte waar.
Maar tot op zekere hoogte want het is uiteraard uitgevonden door iemand die iets bedacht dat bij de mensen daar past. Daarom sloeg het ook zo goed aan en is 't zo moeilijk om die mensen op betere gedachten te brengen. Ze vinden het fijn om zo te zijn als het ware

Maar da's dus óók off topic...

Het gaat weer behoorlijk te keer in Israël met al die raketten...... Dat is helaas maar al te ontopic.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_40537717
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 12:48 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

oh, maak je geen zorgen. er zullen genoeg afa's, groenlinkse duyvendaks, femke kraaksma's, en fanatieke pvda'ers, die met beide banden hebben, rondlopen. die zijn zoals je ook op fok al jaren ziet beheurlijk anti -israel. die lopen graag mee in de dodenmars van de toekomst.

het waarom is me altijd onduidelijk gebleven. misschien is het iets van geen succes hebben, altijd gepest zijn of heroïneverslaafde/speedjunk willen zijn en maximaal profiteren van de staat door ledigheid. ik weet het echt niet.
Geen echte Britten/Nederlanders dus bedoel je?
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_40537747
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 12:04 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik ben het volkomen met je eens, maar gelukkig ken ik ook moslims die precies hetzelfde denken als ik. ik hoop niet dat je liefde voor israel voortkomt uit je moslimhaat.
Ik ben geen Israel fan. Israel is een klein pestvlekje op de kaart, het stelt niets voor. Kan je nagaan het is zelfs vele malen kleiner als NL das toch wel een prestatie. Dat hele conflict stelt ook geen flikker voor want in vele andere brandhaarden ter wereld vallen al decennia vele malen meer doden maar ja, dat doen moslims onderling of moslims jegens negers dus dat boeit niet. Daar kan niet geroepen worden dat BUSH/ISRAEL/ZIONISME/DE JOOD erachter zit. Alle aandacht voor dit conflictje is bespottelijk en het wordt alleen misbruikt door extremistisch moslimtuig als Almehoela, de AEL, Hezbollah, Hamas + supporters voor hun eigen agenda. Die hypocrisie en die krokodilletranen van knakkers als NS en Greta Duisenberg, Jan Marijnissen en co maken me zo misselijk. Ze zouden hun eigen moeder nog verkopen als ze er baat bij hadden.
  zondag 6 augustus 2006 @ 12:55:38 #105
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40537764
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 12:54 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Geen echte Britten/Nederlanders dus bedoel je?
haal je dat uit mijn tekst?
  zondag 6 augustus 2006 @ 12:59:51 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40537882
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 12:55 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Ik ben geen Israel fan. Israel is een klein pestvlekje op de kaart, het stelt niets voor. Kan je nagaan het is zelfs vele malen kleiner als NL das toch wel een prestatie. Dat hele conflict stelt ook geen flikker voor want in vele andere brandhaarden ter wereld vallen al decennia vele malen meer doden maar ja, dat doen moslims onderling of moslims jegens negers dus dat boeit niet. Daar kan niet geroepen worden dat BUSH/ISRAEL/ZIONISME/DE JOOD erachter zit. Alle aandacht voor dit conflictje is bespottelijk en het wordt alleen misbruikt door extremistisch moslimtuig als Almehoela, de AEL, Hezbollah, Hamas + supporters voor hun eigen agenda. Die hypocrisie en die krokodilletranen van knakkers als NS en Greta Duisenberg, Jan Marijnissen en co maken me zo misselijk. Ze zouden hun eigen moeder nog verkopen als ze er baat bij hadden.
hmm ok. ben het wel met je eens dat veel partijen alles doen om vooral het electoraat te willen krijgen, inplaats van verstandige politiek te voeren. die uiteindelijk leidt tot een betere samenleving.

maar jouw haat jegens moslims is me wel een doorn in het oog. ook je riducule gedrag door nooit een broodje kebeb te eten omdat het door moslims is gemaakt. ik vind dat je wat dat betreft echt je ogen moet openen en wat minder tekeer te gaan tegen alle moslims. want dat zeg je met het woord "moslims".
pi_40537919
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 12:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

haal je dat uit mijn tekst?
Je bagatelliseert de Brits uitziende demonstranten naar mijn mening. Die zijn vast wel antisemitisch en zo?
pi_40537933
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 12:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

maar jouw haat jegens moslims is me wel een doorn in het oog.
Moeten ze maar geen oorlog jegens het westen verklaren.
quote:
ook je riducule gedrag door nooit een broodje kebeb te eten omdat het door moslims is gemaakt.
Wie zegt dat ik het daarom nooit eet? Dus ik MOET een broodje kebab eten anders ben je een moslimhater?
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:02:44 #109
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40537971
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:01 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Je bagatelliseert de Brits uitziende demonstranten naar mijn mening. Die zijn vast wel antisemitisch en zo?

nou nee ik bagatelliseer eigenlijk niks. ze lopen mee in een optocht die duidelijk pro-hezballah is.
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:03:21 #110
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40537994
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:01 schreef -IksRee- het volgende:

Wie zegt dat ik het daarom nooit eet? Dus ik MOET een broodje kebab eten anders ben je een moslimhater?
nee man! het is heerlijk!
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:13:08 #112
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40538285
Ik begrijp die demonstratie in Londen sowwieso niet. Er wordt opgeroepen om de oorlog in Libanon te stoppen, maar tegelijkertijd houdt men ook van Nasrallah en Hezbollah (gezien de teksten op sommige borden)..
Dat is, meen ik, ambivalent. Nasrallah staat niet bekend om zijn constructieve en diplomatieke manier van handelen in het Middenoosten conflict. En dan druk ik me nog gematigd uit.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_40538347
quote:
100 rockets land on Israel since morning hours, Kiryat Shomna bearing brunt of barrages

Since the morning hours around 100 rockets have landed in Israeli territory. At least 40 of those have landed on the Kiryat Shmona area. (Sharon Rofe-Ofir)
quote:
Large fire breaks out where rocket landed next to Kiryat Shmona

Following a rocket barrage in the area of Kiryat Shmona, a large fire broke out, endangering a neighboring ammunition field.

Large teams of firefighters from the upper Galilee, with the help of a number of light planes, are trying to stop the spread of the fire. No injuries have been reported. (Hagai Einav)
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_40538369
Echt aan het winnen is Israël niet, hè? Zoals ik al zei: Israël heeft te hoog ingezet. Hezbollah vernietigen, of minstens de terroristische infrastructuur, whatever that may be, een bufferzone in het zuiden, de twee gevangengenomen militairen terugkrijgen, niet onderhandelen. Ze konden en kunnen het nooit bereiken, wat direct als resultaat heeft dat Hezbollah aan het winnen is, guerilla-wise.. Zo'n stomme, ongelooflijk domme zet van Israël. Daarentegen wordt er nu gepraat over een internationale troepenmacht met een sterk mandaat, dat zou anders niet gebeurd zijn. Maar ja, ik vind het niet zo realistisch.
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:16:46 #115
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40538383
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:01 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Ik denk dat je bedoelt dat hij de demonstanten karikaturiseert.
pi_40538391
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:03 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee man! het is heerlijk!
Je hebt daarom ook Joodse of Christelijke Kebab.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_40538427
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:16 schreef Monidique het volgende:
Echt aan het winnen is Israël niet, hè? Zoals ik al zei: Israël heeft te hoog ingezet. Hezbollah vernietigen, of minstens de terroristische infrastructuur, whatever that may be, een bufferzone in het zuiden, de twee gevangengenomen militairen terugkrijgen, niet onderhandelen. Ze konden en kunnen het nooit bereiken, wat direct als resultaat heeft dat Hezbollah aan het winnen is, guerilla-wise.. Zo'n stomme, ongelooflijk domme zet van Israël. Daarentegen wordt er nu gepraat over een internationale troepenmacht met een sterk mandaat, dat zou anders niet gebeurd zijn. Maar ja, ik vind het niet zo realistisch.
Bedankt voor je leerzame verhaal.
Wat zal jij een fijne dag hebben.
Doe je Hizbollah vriendjes de groeten.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:19:44 #118
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_40538480
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:17 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Bedankt voor je leerzame verhaal.
Wat zal jij een fijne dag hebben.
Doe je Hizbollah vriendjes de groeten.
Mijn dag is niet zo fijn. Weet je waarom? Drank. Gisteren, eergisteren en straks weer. En ik voel me al zo rot. Och, je kent het wel.
pi_40538500
Sky: parlement speaker says Lebanon rejects draft UN resolution.

volgens een minister uit Libanon willen ze Shebaa Farms terug, en volledige terugtrekking van het Israelische leger.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_40538554
quote:
eens...
pi_40538558
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:20 schreef venomsnake het volgende:

volgens een minister uit Libanon willen ze Shebaa Farms terug, en volledige terugtrekking van het Israelische leger.
Wat? Het Israëlische leger uit Libanon, bezette gebieden terug -die overigens aan Syrië behoren, schijnt-? Hoe durven ze, willen ze geen vrede ofzo?
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:22:30 #123
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40538566
quote:
Volgens mij is het inderdaad een mission impossible en een militair tactische en politieke blunder van Olmert.
Maar de situatie Hezbollah en Israël, denk ik althans, zal in het post-conflict wel veranderen. ook Sinorai wilde op enig moment Hezbollah ontwapenen en het lijkt erop of de internationale gemeenschap nu daadwerkelijk de wil heeft het geweldsmonopolie terug bij het Libanese centrale gezag te krijgen door middel van een resolutie.
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:23:29 #124
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40538596
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:17 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Je hebt daarom ook Joodse, islamitische of Christelijke Kebab.

joepie heerlijk
pi_40538621
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat? Het Israëlische leger uit Libanon, bezette gebieden terug -die overigens aan Syrië behoren, schijnt-? Hoe durven ze, willen ze geen vrede ofzo?

ik hoor net dat ze ook gevangen vrij willen hebben uit de Israelische gevangenissen.

dus Libanon wil:

-Shebaa Farms
-Gevangen vrij
-volledige terugtrekking van Israel.

anders geen UN resolution.
pi_40538622
Er is nog maar weinig over van Olmert's "Mission Almost Accomplished".
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:24:38 #127
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40538630
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

gekke clown. iedereen wil vrede, en met name israel.
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:25:35 #128
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40538657
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:20 schreef venomsnake het volgende:

Dit meen je niet. Ik geloof dat de Hezbollah ministers en parlementsleden nu ook al de complete Libanese politiek gijzelen.
Deze uitgangspunten zijn één op één overeenkomstig met de eisen van Hezbollah.

[ Bericht 1% gewijzigd door damian5700 op 06-08-2006 13:45:10 ]
pi_40538678
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:22 schreef damian5700 het volgende:

[..]
Maar de situatie Hezbollah en Israël, denk ik althans, zal in het post-conflict wel veranderen. ook Sinorai wilde op enig moment Hezbollah ontwapenen en het lijkt erop of de internationale gemeenschap nu daadwerkelijk de wil heeft het geweldsmonopolie terug bij het Libanese centrale gezag te krijgen door middel van een resolutie.
Sinorai wilde Hezbollah ontwapenen, maar kon het niet. Nu heeft Israël Libanon aangevallen en noemt de Libanese regering het een heroïsche verzetsbeweging. Het heeft dus averechts gewerkt. Misschien dat de internationale gemeenschap nu meer zin heeft Hezbollah te ontwapenen, maar in Libanon zul je niemand meer zover kunnen krijgen het te doen en dat is toch echt nodig.
pi_40538700
quote:
Eigenlijk wint Israel wel. Zolang ze Hizbollah onder druk houden en tegelijkertijd oproepen doen dat er een vredesmacht moet komen die Resolutie 1559 (toch) uit komt voeren zitten ze goed. De Libanese regering wil ook dat de militie ontwapend wordt en zal daaraan ook meewerken.

Israel verliest pas zodra ze het opgeven. En dan heb je binnen een jaar weer burgeroorlog in Libanon. Want echt niet dat de Druzen, Christenen en Sunnieten het pikken dat de Shiiten een eigen staat binnen een staat hebben en blijven houden waarin ze kunnen doen wat ze willen terwijl iedereen in dat land de gevolgen voelt.

Israel kan blijven bombarderen. Waar zouden ze bang voor moeten zijn? Dat de arabieren ze niet meer aardig vinden?
pi_40538719
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

joepie heerlijk
Jij proeft het verschil echt niet hoor En ja, alle drie de stromingen hebben Kebab in hun keuken.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:30:46 #132
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40538783
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:24 schreef Mikrosoft het volgende:
Er is nog maar weinig over van Olmert's "Mission Almost Accomplished".
Naar het precieze effect is het natuurlijk gissen, maar wat mij lijkt is dat Hezbollah al veel eerder geänticipeerd heeft op dit scenario van een full scale treffen met Israël en veel wapens en raketten heeft opgeslagen. Ik denk dat zij dit makelijk maanden kunnen volhouden en zoveel tijd is Olmert door toedoen van de publieke opinie en de politiek van de internationale gemeenschap niet gegund.
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:31:04 #133
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40538787
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:25 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit meen je niet. Ik geloof dat de Hezbollah ministers en parlementsleden nu ook al de complete Libanese politiek gijzelen.
Deze uitgangspunten komen één op één overeenkomstig met de eisen van Hezbollah.
ach het plan is heel duidelijk. iran is al tijden aan het proberen 'israel in zee te drijven'. de nieuwe 'minister' legt dat plan prima uit. ze balen dat ze nog geen kernbom hebben (alhoewel ik me dat afvraag) zodat ze israel de genadeklap kunnen toebrengen.

al is israel maar een speldeknop, sinds de arabieren hun eigen oorsprong, de joden, hadden weggedreven zijn de palestijnen altijd als slaven gebruikt.
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:31:50 #134
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40538806
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:28 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Jij proeft het verschil echt niet hoor En ja, alle drie de stromingen hebben Kebab in hun keuken.
dat moet je niet tegen een culinair onderricht persoon zeggen. ik ken mijn culinaire roots. ook waar ik ga eten trouwens.
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:33:25 #135
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40538849
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:26 schreef Monidique het volgende:

[..]

Sinorai wilde Hezbollah ontwapenen, maar kon het niet. Nu heeft Israël Libanon aangevallen en noemt de Libanese regering het een heroïsche verzetsbeweging. Het heeft dus averechts gewerkt. Misschien dat de internationale gemeenschap nu meer zin heeft Hezbollah te ontwapenen, maar in Libanon zul je niemand meer zover kunnen krijgen het te doen en dat is toch echt nodig.
Ik bedoelde net voor het Qana-drama. Sinorai had een bestand geformuleerd die voorzag in het ontwapenen van Hezbollah.
Ik heb het al eerder gezegd. Het effect van dat drama is is volledig uitgebuit door Hezbollah en daarmee heeft zij alle mogelijke kritiek doen verstommen.
pi_40538916
14:33 Senior IDF officer: Army captures one of abductors of IDF soldier Eldad Regev (Ch.10)

nu de soldaten nog..
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:36:24 #137
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40538938
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:33 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik bedoelde net voor het Qana-drama. Sinorai had een bestand geformuleerd die voorzag in het ontwapenen van Hezbollah.
Ik heb het al eerder gezegd. Het effect van dat drama is is volledig uitgebuit door Hezbollah en daarmee heeft zij alle mogelijke kritiek doen verstommen.
dat hele drama is in scene gezet door hezballah. en anders was het een foutje van israel. israel probeert tenminste nog burgerdoelen te vermijden.
pi_40538941
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:27 schreef Ulx het volgende:

[..]

Eigenlijk wint Israel wel. Zolang ze Hizbollah onder druk houden en tegelijkertijd oproepen doen dat er een vredesmacht moet komen die Resolutie 1559 (toch) uit komt voeren zitten ze goed. De Libanese regering wil ook dat de militie ontwapend wordt en zal daaraan ook meewerken.

Israel verliest pas zodra ze het opgeven. En dan heb je binnen een jaar weer burgeroorlog in Libanon. Want echt niet dat de Druzen, Christenen en Sunnieten het pikken dat de Shiiten een eigen staat binnen een staat hebben en blijven houden waarin ze kunnen doen wat ze willen terwijl iedereen in dat land de gevolgen voelt.

Israel kan blijven bombarderen. Waar zouden ze bang voor moeten zijn? Dat de arabieren ze niet meer aardig vinden?
Daar ben ik het niet mee eens. Israël zal het overleven en op zich is er geen sprake van een nederlaag. Alleen het doel was, dat zeiden ze, Hezbollah te vernietigen, het te laten ontwapenen. Dat lukt, sterker nog, de sji'ietische terreurgroep heeft meer aanhang in Libanon en de Arabische wereld dan ooit. Onder sji'ieten maar ook soennieten. Israël verliest pas al ze opgeven, dat is waar, echter ze winnen nu niet, maar Israël zal het ooit opgeven. Ze gaven het eerst pas na achttien jaar op, nu zal het binnen enkele maanden zijn, verwacht ik. Ook al is het het beste voor Israël, zoals de terugtrekking in 2000, het zal worden gezien als een overwinning voor Hezbollah en dat is het dan ook. Israël heeft op zich dan weinig verloren, maar zo hoog inzetten en dan de status quo houden met een maatschappelijk sterker geworden Hezbollah is geen winst, integendeel.
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:37:14 #139
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40538964
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:35 schreef venomsnake het volgende:
14:33 Senior IDF officer: Army captures one of abductors of IDF soldier Eldad Regev (Ch.10)

nu de soldaten nog..
Bargening chips.
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:43:11 #140
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40539127
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat hele drama is in scene gezet door hezballah. en anders was het een foutje van israel. israel probeert tenminste nog burgerdoelen te vermijden.
Klopt. Ik bedoelde ook niet dat Hezbollah het effect heeft uitgebuit, maar het drama. Door dit drama heeft zij ook de Libanese regering achter zich gekregen (als dat al niet voor een groot gedeelte al zo was).
Het effect daarvan was dat Hezbollah het conflict breder heeft kunnen trekken richting een Israëlisch en Libanees conflict. Rice werd persona non grata verklaard, de druk was van de ketel en haar machtsbasis (toch al niet gering) is verder uitgebreid.
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:43:25 #141
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_40539136
14:22 Three UNIFIL troops hurt by Hezbollah mortar shelling on their base (Reuters)
Trotse papa van Eden
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:46:37 #142
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40539214
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:43 schreef B4CO het volgende:
14:22 Three UNIFIL troops hurt by Hezbollah mortar shelling on their base (Reuters)
VN vertegenwoordigers aanvallen is dus geen exclusiviteit van Israël.
  Moderator zondag 6 augustus 2006 @ 13:47:19 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40539242
ja strax zeggen ze 'ok goed, gevangenenruil en dan houden we op, iedereen die de afgelopen maand aan beide kanten is gevangen genomen door beide kampen kan terug naar huis' en dan heeft niemand gewonnen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_40539277
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:47 schreef sp3c het volgende:
ja strax zeggen ze 'ok goed, gevangenenruil en dan houden we op, iedereen die de afgelopen maand aan beide kanten is gevangen genomen door beide kampen kan terug naar huis' en dan heeft niemand gewonnen
Ja, dat gaan ze zeggen. Dan zijn tientallen Israëliërs gedood, honderden Libanezen, duizenden verwond, een land verwoest, Hezbollah versterkt en doet men precies wat men aanvankelijk weigerde. Dat is gewoon ziek.
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:49:51 #145
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40539302
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:47 schreef sp3c het volgende:
Dat zou slechts een tijdelijke oplossing bieden. Immers Hezbollah heeft genoeg voorraden wapentuig en Iran heeft immer nog de wil deze aan te vullen.
pi_40539395
Is het niet gewoon zo dat, als Israel niet van zich af bijt, zij zelf ooit eens van de kaart geveegd worden?
pi_40539467
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Israël zal het overleven en op zich is er geen sprake van een nederlaag. Alleen het doel was, dat zeiden ze, Hezbollah te vernietigen, het te laten ontwapenen. Dat lukt, sterker nog, de sji'ietische terreurgroep heeft meer aanhang in Libanon en de Arabische wereld dan ooit. Onder sji'ieten maar ook soennieten. Israël verliest pas al ze opgeven, dat is waar, echter ze winnen nu niet, maar Israël zal het ooit opgeven. Ze gaven het eerst pas na achttien jaar op, nu zal het binnen enkele maanden zijn, verwacht ik. Ook al is het het beste voor Israël, zoals de terugtrekking in 2000, het zal worden gezien als een overwinning voor Hezbollah en dat is het dan ook. Israël heeft op zich dan weinig verloren, maar zo hoog inzetten en dan de status quo houden met een maatschappelijk sterker geworden Hezbollah is geen winst, integendeel.
Dat klopt. Maar Israel zal ook niets anders accepteren dan de volledige ontwapening van Hizbollah en die twee soldaten. Die boerderijen geven ze wel terug en als gebaar laten ze ook wel wat gevangenen vrij. Natuurlijk. Als dat alles is. Die ene gevangene war het Hezbollah om te doen is, die in 1979 een vader doodschoot voor de ogen van zijn tweejarige kind en daarna het kind op de rotsen de hersen insloeg terwijl de moeder die zich verstopt had zo bang was dat ze haar baby -om haar maar stil te houden- verstikte, die blijft gewoon in de gevangenis. Die komt echt niet vrij, hoewel Hezbollah dat als een van de eisen heeft.
Zolang Hezbollah mag blijven bestaan wint Hezbollah. Maar gaat Israel op een aantal eisen in, en laat Hezbollah zich dan ontwapenen heeft Israel gewonnen.

En als Hezbollah wint heb je binnen een jaar weer burgeroorlog in Libanon.
pi_40539519
quote:
Wie zijn de Palestijnen?

Om misverstanden rond het Israëlisch/Arabisch conflict te voorkomen is het belangrijk om de woorden 'Palestijn' en 'Palestijns gebied' (wat dus betwist gebied is) eens onder een objectieve loep te nemen;

Het idee dat we uit de media krijgen is dat we met de Palestijnen met een volk te doen hebben dat honderden zo niet duizenden jaren in het land Palestina heeft geleefd. We krijgen het idee dat de staat Israël een Palestijns of Arabische volk verdrongen heeft.

Het kan voor menigeen een schok zijn om te vernemen dat het Palestijnse volk pas bestaat sinds halverwege de 20e eeuw. Niemand zal een Palestijnse koning, keizer, president of wat dan ook kunnen noemen van voor de oprichting van de staat Israël.

Rond de 2e helft 19e eeuw merkten mensen als Mark Twain, Alphonse de Lamartine, de Britse consul en andere prominenten van die tijd het desolate karakter van het land op. Buiten steden als Jeruzalem kwam je werkelijke geen kop tegen. Volgens Turks Ottomaanse cijfers uit 1882 woonden er toen 141.000 Moslims, zowel van Arabische als niet Arabische komaf. Dit aantal schoot omhoog tot 650.000 Arabieren in 1922. Een toename van de bevolking van 450% in 40 jaar! In 1938 waren het er al meer dan een miljoen: Een toename van 800% in maar 56 jaar! In 1944 zouden er maar liefst 334 mensen per 1000 geboren moeten zijn! Deze toename zou een gevolg zijn van een hoog geboortecijfer. Een exorbitant hoog geboorte cijfer! Globaal 3 maal hoger dan van de Libanesen of Syriërs en 4 maal hoger dan de Egyptenaren.

Waar zijn dan al die ‘Palestijnen’ vandaan gekomen die de bevolking in zo weinig tijd zo dramatisch hebben doen toenemen?

Palestijnen zijn niet te onderscheiden van Syriërs, Jordaniërs (ook een uitvinding), Libanesen, Egyptenaren, Irakezen, enz. Welke taal spraken en spreken de Palestijnen? Palestijns? Welke muntsoort hadden ze? Welke nationaliteit stond er bij de meeste ‘Palestijnen’ 60 jaar geleden in hun paspoort?

Tot aan de oorlog in 1967, noemden de Arabieren die in Israël woonden zich geen eens Palestijn. De naam Palestina komt van de Romeinen die de Joodse temple in Jeruzalem vernietigden. Om de Joden te vernederen, noemden de Romeinen het land Palestina, naar hun aarstvijand, de Filistijnen. In het Britse Palestina waren zelfs beide Joden en Arabieren 'Palestijnen'.

Ondanks dat de Arabieren nu 21 soevereine staten bezitten (er is geen enkel volk dat hierbij in de buurt komt) met een landmassa 800 maal groter als Israël is dat blijkbaar nog niet genoeg. Ze zullen en moeten Israël, een van de kleinste landen van de wereld, ook nog hebben.

Een van de struikelblokken bij de Israëlisch / ‘Palestijnse’ ‘vredesonderhandelingen’ was de Palestijnse claim op Jeruzalem.

Jeruzalem is meer dan 3000 jaar de heilige stad van de Joden geweest. En nooit van welk Arabischvolk dan ook. Laat staan Islamitisch. Toen Jordanië Jeruzalem bezette (1948-1967) was er geen enkele belangstelling voor dit ‘bedevaartsoord’. En ook niet van onder de Turken daarvoor. Raar dat het nu in eens een van de heiligste plekken van de moslims is...

In de Joodse Bijbel komt Jeruzalem, dat door Koning David is gesticht, 669 keer voor. In de Koran niet eenmaal! Dat Mohammed de Al Aksa Moskee bezocht zou hebben is een absolute onmogelijkheid die veel Moslims is wijs gemaakt. De Al Aksa is pas 50 jaar na Mohammeds dood gebouwd! Hiermee vervalt deze religieuze claim.

In het jaar 638 werd Jeruzalem door de Arabieren veroverd en ging het bij het Arabische rijk horen. In 1099 werd het door kruisvaarders veroverd en is het nooit meer in Arabisch bezit geweest.

Jeruzalem werd van 1517 tot 1917 door de Turken geregeerd. Daarna tot 1947 door de Britten.

Meer dan 2000 jaar heeft het land dat nu Israël heet bekend gestaan als Judea en Samaria. Om toch te kunnen aantonen dat de ‘Palestijnen’ de rechtmatige bezitters van het land zijn heeft men de geschiedenis ervan moeten herschrijven cq vervalsen. Het woord ‘Palestijn’ is al een geschiedvervalsing op zich. Om zichzelf als ‘inheems’ te kunnen presenteren namen de ‘Palestijnen’ de naam van een 3000 jaar geleden Canitische volk aan: De Filistijnen. Een connectie tussen de Palestijnen en Filistijnen is er niet. Geen enkele. De Romeinen hebben om de Joden te beledigen het land Palestina genoemd naar hun Bijbelse vijand de Filistijnen.

De Joden hebben de Arabieren niet verdrongen. Tot voorkort zochten Arabieren liever werk in het gehate Israël dan in het geliefde Koeweit, Irak, Syrië, Libanon, Jordanië, enz.

Op 31 Maart 1977 stond in Trouw een interview met PLO-man Zahir Muhsein. Hij zei er toen het volgende:

“The Palestinian people does not exist. The creation of a Palestinian state is only a means for continuing our struggle against the state of Israel for our Arab unity. In reality today there is no difference between Jordanians, Palestinians, Syrians and Lebanese. Only for political and tactical reasons do we speak today about the existence of a Palestinian people, since Arab national interests demand that we posit the existence of a distinct "Palestinian people" to oppose Zionism.
For tactical reasons, Jordan, which is a sovereign state with defined borders, cannot raise claims to Haifa and Jaffa, while as a Palestinian, I can undoubtedly demand Haifa, Jaffa, Beer-Sheva and Jerusalem. However, the moment we reclaim our right to all of Palestine, we will not wait even a minute to unite Palestine and Jordan”. -

Zelfs de PLO-top heeft er dus blijkbaar nooit een geheim van gemaakt. Is ook wel te zien aan het embleem dat Arafat altijd op zijn uniform draagt, waarbij Israël in haar geheel bedekt is met een Palestijnse vlag. Gaan wij deze fascistische methode om het Joodse volk uit te roeien nog langer ondersteunen?
  Moderator zondag 6 augustus 2006 @ 14:00:16 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40539551
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:49 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat zou slechts een tijdelijke oplossing bieden. Immers Hezbollah heeft genoeg voorraden wapentuig en Iran heeft immer nog de wil deze aan te vullen.
hoe weet iedereen dit eigenlijk, ik hoor dit iedere dag bijna, Iran geeft Hezbollah raketten, heleboel, iedere dag, vandaag weer, morgen is het een heilige dag maar overmorgen komt het driedubbele, en daarna komen ze raketten brengen, vinden ze helemaal niet erg, kost ze nix en overmorgen weer, vette raketten, dunne rakette, domme raketten allerlei soorten raketen, raketten, raketten, raketten, allemaal van Iran want die hebben nix beters te doen met hun geld blablabla
iedereen roept het maar zijn hier eigenlijk een beetje betrouwbare bronnen van?

het lijkt net of er dagelijks treinladingen vol raketten vanuit Iran naar Libanon gaan ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_40539557
Zionisme is een nationale beweging en ideologie die een Joods thuisland of Joodse staat ondersteunt in het gebied waar in vroeger tijden de Joodse koninkrijken Israël en Judea lagen. De term verwijst naar de berg Zion waarmee Jeruzalem wordt aangeduid.

Niks mis dus met Zionisme, anti-Israel mensen proberen een andere betekenis aan Zionisme te geven, veel mensen zijn ook pro Zionisme geworden toen ze erachter kwamen wat het ECHT betekende.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')