N.a.v
70 nieuwe mosketen in aanbouw in Nederland!!!! , wat zijn jouw goede ervaringen met Marokkanen?
Toegegeven, ik ben ook een blank jochie die me, net als een de meesten, zich regelmatig afvraagt wat voor idioten er in de stad lopen. Anderzijds, ik kan me geen voetbalwedstrijdje zonder Marokkaan, Surinamer of andere etniciteit voorstellen, dat zou er zelfs raar uitzien.
Om het wat dichter bij huis te brengen, mijn buurman traint zich een ongeluk. Hij heeft slim gebruik gemaakt van de heersende vooroordelen en kreeg ondanks dat hij niet zo goed op school kon aarden, toch wat leuke baantjes. Omdat hij zijn puberende cultuurgenoten corrigeerde in het zwembad bij voorbeeld.
Inmiddels heeft hij zichzelf onmisbaar gemaakt in een notoir jongerencentrum en krijgt hij een dure opleiding bij de HvA, omdat de wet en zijn arbeidscontract dat nou eenmaal van z'n functie verlangt.
Regelmatig ga ik met 'm een biertje drinken, een voetbalwedstrijd op teevee kijken, een enkele keer kom ik naar z'n JC en ik heb 'm zelfs geholpen met het uitzoeken en regelen van een bedonderstel bij de IKEA (wat overigens voor elke zichzelf respecterend kerel een hel is)
Later dit jaar gaat hij op traditionele manier trouwen en ik was wel een beetje verrast dat hij het belangrijk vond dat ik daar ook bij aanwezig zou zijn. Top! Ik weet nog niet hoe ik het ga aanpakken, maar het zal vast een groot feest worden
![]()
In het verleden had ik hem een keer nodig. Het was namelijk zo, ik had een mobiele telefoon gekocht (bij een Antilliaan met een gouden tand n.b.), die na een maand kapot ging.
Die verkoper nam me steeds in de zeik en gaf me niet het idee dat hij ook maar van plan was wat aan de situatie te doen. En dat, terwijl ik wel gewoon in mijn recht stond en voor het abonnement bleef betalen.
Op een kwade dag heb ik gevraagd of mijn buurman me een handje wilde helpen om naar die telefoonzaak te gaan en op die manier tot hele duidelijke en concrete afspraken te komen. Dat vooroordeel werkte prima (die Antilliaan begon te piepen, zelfs bijna te huilen, mensen slopen weg uit de winkel
![]()
).
Het heeft nog geen week geduurd en ik had een spiksplinternieuwe telefoon zonder krasjes en zonder gebreken.
[ Bericht 0% gewijzigd door Harry_Sack op 05-08-2006 14:15:26 ]
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck :
http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O :
http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol