Nee, waarom? Ze hebben die vrijheid.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:28 schreef Cage333 het volgende:
Door HENK VAN ESS en PATRICK POUW
Alsof die haathutten nog niet genoeg problemen veroorzaken.
Een landelijk bouwstop nu!
Welke problemen veroorzaken Moskeeën dan?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:28 schreef Cage333 het volgende:
Alsof die haathutten nog niet genoeg problemen veroorzaken.
Een landelijk bouwstop nu!
Niets mis met Moskees, maar dan wel aangepast aan de Nederlandse architectuur. De meeste Nederlanders toren zich al aan kerktorens, dus zoiets als minoretten zal niet echt op prijs worden gestelt. Wel is eht zo dat de Islam geen kans heeft om ooit de hoofdreligie in Nederland te worden.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, waarom? Ze hebben die vrijheid.
Wat is de Nederlandse architectuur dan?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:32 schreef pomtiedom het volgende:
Niets mis met Moskees, maar dan wel aangepast aan de Nederlandse architectuur.
Toch kan dat een valide tegenargument zijn.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:35 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Wat is de Nederlandse architectuur dan?
Molens?
Overigens kun je niet zomaar een gebouw maken. Dat aat dat via allerlei bureautjes op gemeentes enzo. En daar word ook opgelet hoe het gebouw eruit ziet. Dus het is niet zo dat ze zomaar een moskee neer kunnen zetten...
Welk argument?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:39 schreef Ryan3 het volgende:
Toch kan dat een valide tegenargument zijn.
Dat iemand het lelijke gebouwen vindt.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:41 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Welk argument?
En waartegen dan?
Er zijn altijd wel mensen te vinden die een gebouw lelijk vinden, maar nooit hoor ik dat dat een reden is om het gebouw niet te bouwen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:43 schreef Ryan3 het volgende:
Dat iemand het lelijke gebouwen vindt.
Tegen de bouw van zoveel moskeeën.
Nou, ik dat geval bestaan welstandscommissies ed niet.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:46 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Er zijn altijd wel mensen te vinden die een gebouw lelijk vinden, maar nooit hoor ik dat dat een reden is om het gebouw niet te bouwen.
Het kan aangevoerd worden om tegen de bouw te zijn van moskeeën of liever gezegd deze of gene moskee, en is dan op zich een valide tegenargument.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:46 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Er zijn altijd wel mensen te vinden die een gebouw lelijk vinden, maar nooit hoor ik dat dat een reden is om het gebouw niet te bouwen.
Ow die bestaan wel. Maar die zorgen er dan meestal wel voor dat er met wat aanpassing toch goedkeuring gegeven wordt en het gebouw er uiteindelijk wel komt.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:48 schreef -IksRee- het volgende:
Nou, ik dat geval bestaan welstandscommissies ed niet.
Dat klopt dan toch relatief gezien ?quote:In 2002 is ongeveer 31 procent van de bevolking rooms-katholiek en 21 procent protestant (waaronder 14 procent Nederlands Hervormd en 7 procent gereformeerd). Tot de islam behoort ruim 5 procent van de bevolking en 40 procent is niet religieus.
Als de welstands commissie het er niet mee eens is zal je toch wat moeten veranderen aan je ontwerp. En die welstandscommissies die hebben zo nu en dan de meest vreemde dingen op te merken. Bierkratjes die mensen zouden kunnen zien wanneer men voor een stoplicht staat en even minimaal 30 meter omhoog kijkt.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:46 schreef calvobbes het volgende:
[..]
quote:De Welstandscommissie kon zich gisteren vinden in het definitieve ontwerp voor de erkers. Bouwer BAM gaat daarnaast met toekomstig eigenaar Amvest afspraken maken over het aanbrengen van een folie aan de binnenkant van de erkers, om te voorkomen dat bewoners attributen zoals kratten bier in het zicht kunnen zetten.
http://www.tilburgnet.com/forum/viewtopic.php?p=31974&sid=30cfed4f1cfca2bdfdf3d451307755b5
Dus als je over een moskee zegt 'de beuk erin' (vrij naar die NOVA rubriek) dan is dat automatisch Islam gebash volgens jou?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:53 schreef teamlead het volgende:nou en? Laat die lui lekker een moskee bouwen als ze daar zin in hebben...
En dat ik een bepaalde bouwstijl niet mooi vind, is nog geen valide argument om de bouw van zo'n ding tegen te houden of de sloop te bevorderen. Als dat wel zo was, lag hier de halve binnenstad al plat.
dat anti-islam gezeur begint me steeds meer te irriteren. Ja, er lopen klapmongolen tussen, maar dat geldt ook voor de andere religies. Nog even en we noemen de islam "the evil empire"..![]()
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:53 schreef teamlead het volgende:
Nog even en we noemen de islam "the evil empire"..![]()
waar zeg ik datquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus als je over een moskee zegt 'de beuk erin' (vrij naar die NOVA rubriek) dan is dat automatisch Islam gebash volgens jou?
Zo geïntegreerd is deze Koerd dan niet. Integratie is niet iemand die jouw bekrompen mening deelt vriend. Er staan overigens gewoon kerken in Iran en Irak, die fabel wordt ook telkens verteld door mensen die zelf VMBO met moeite hebben kunnen afronden.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:57 schreef Cage333 het volgende:
Ik heb laatst nog gehad met een geintegreerde koerdische turk die hier 15 jaar woont en die man vind het regelrecht belachelijk dat er uberhaupt moskeeen in Nederland zijn!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |