Hoelang gaat dat nog door. Schuldig, hoger beroep, schuldig hoger beroepquote:
quote:Arrestatiebevel tegen Landis
**De rechtbank in het Franse Nanterre
heeft een arrestatiebevel uitgevaardigd
tegen de Amerikaanse wielrenner Floyd
Landis,vanwege het hacken van een
computer van een Frans dopinglab.
Landis,die tijdens de Tour de France in
2006 positief testte op testosteron,zou
na de Tour deskundigen hebben ingehuurd
om in te breken op de computer van het
lab in Châtenay-Malabry in de hoop
bewijzen te vinden voor zijn onschuld.
Landis won de Tour van 2006,maar raakte
de eindzege kwijt na een onderzoek van
het lab,waarin het dopinggebruik werd
aangetoond.Landis maakte in februari
vorig jaar zijn rentree,nadat hij zijn
schorsing van twee jaar had uitgezeten.
quote:Op woensdag 15 november 2006 22:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
wo 15/11/06 - Het Franse dopinglab Châtenay-Malabry komt opnieuw in het nieuws. Gisteren bleken hackers in het computersysteem ingebroken te hebben, vandaag heet het dat het B-staal van Landis een verkeerd nummer kreeg. WADA-voorzitter Dick Pound behoudt het vertrouwen in het laboratorium.
De Frans krant Le Monde onthulde dat het dopinglab een fout maakte met het etiket van het B-staal van Floyd Landis.
Het B-staal toont dat Landis (foto) wel degelijk testosteron gebruikte in de Tour.
Dat staal kreeg 995.474 als nummer. Maar het pv dat het lab daarvan opmaakte, kreeg een ander nummer: 994.474.
"Het is een administratieve fout", klinkt de uitleg bij het dopinglab. "Daarmee trek je de geldigheid van het B-staal niet in twijfel. Dat de advocaten van Landis dit maar opvoeren. Beide stalen zijn sowieso positief."
bron
quote:Landis: "Ik weet van niks"
di 16/02/2010 - 17:26 Maandag raakte bekend dat een Franse rechter een aanhoudingsbevel tegen Floyd Landis heeft uitgevaardigd. Maar de Amerikaan zelf valt uit de lucht.
"Ik kan niet voor Arnie (Baker, de ex-coach van Landis, red) spreken, maar er is geen enkele poging gedaan om op formele wijze contact op te nemen met mij", zegt Landis in een e-mail aan de LA Times. Het Franse antidopinglab zou met de computer van Baker, de ex-coach van Landis, gehackt zijn.
"Het lijkt me dat het Franse lab weer bewijzen bijeen verzonnen heeft omdat het nog altijd kwaad is op een Amerikaan die zich alleen maar wou verdedigen tegenover zijn aanklagers", aldus Landis.
quote:Floyd Landis bekent dopinggebruik
**Floyd Landis heeft in een mail aan de
UCI,het Amerikaanse antidopingbureau en
sponsors toegegeven dat hij jarenlang
doping heeft gebruikt.In de mail zegt
de 34-jarige wielrenner dat hij zijn
geweten wil zuiveren met de bekentenis.
Landis won de Tour de France in 2006,
maar kort daarna werd bekend dat hij
doping had gebruikt en raakte hij zijn
titel kwijt.Landis werd voor twee jaar
geschorst en probeerde daarna met een
lange reeks procedures zijn onschuld te
bewijzen,maar haalde telkens bakzeil.
In de Tour van 2006 werd Landis in een
bergetappe op grote achterstand gereden
om een dag later in een nog zwaardere
bergrit iedereen naar huis te rijden.
quote:.. Landis zegt nu dat hij vanaf 2002
systematisch testosteron,groeihormoon
en epo gebruikte en dat hij jaarlijks
90.000 dollar aan doping spendeerde.
In de mail beschuldigt Landis voormalig
ploegleider Johan Bruyneel en voormalig
ploeggenoot Lance Armstrong van het
aanzetten tot dopinggebruik."Armstrong
hielp met de toediening van doping en
legde uit hoe je met bloedtransfusies
de epo-controles kon omzeilen."
Begin dit jaar werd er tegen Landis nog
een arrestatiebevel uitgevaardigd,omdat
hij zou hebben geprobeerd een computer
van een Frans dopinglab te hacken.Hij
zou daarbij op zoek zijn geweest naar
gegevens om zijn onschuld te bewijzen.
Dat is knap, Armstrong deed mee in 2001 maar niet in 2002.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:14 schreef SebasM het volgende:
En passant meldt Landis in die mail ook nog even op dat Armstrong betrapt is op EPO tijdens de ronde van Zwitserland in 2002, maar toen met Hein Verbruggen een financiele deal heeft gemaakt om die test te laten 'verdwijnen'.
Oeioeioei als daar is bewijs van zou zijn. Het zou me overigens niks verbazen als het nog waar is ook.
De mail van Landis is een beetje onduidelijk geschreven, maar hij zegt dat in 2002 hij met Armstrong in de Dauphiné een doos kreeg met testosteron-pleisters, en dat hij tijdens dat jaar een gesprek had met Armstrong waarin die toegaf in 2001 een positieve plas te hebben afgekocht na de Ronde van Zwitserland.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:14 schreef SebasM het volgende:
En passant meldt Landis in die mail ook nog even op dat Armstrong betrapt is op EPO tijdens de ronde van Zwitserland in 2002, maar toen met Hein Verbruggen een financiele deal heeft gemaakt om die test te laten 'verdwijnen'.
Oeioeioei als daar is bewijs van zou zijn. Het zou me overigens niks verbazen als het nog waar is ook.
Overigens, dat soort verhalen heeft Willy Voet ook altijd bij hoog en laag beweert. Dat ze bij Festina destijds bij Verbrugghen positieve tests hebben afgekocht. En toen ze op een gegeven moment een betaling aan hem vergeten waren hij ze kwam melden dat ze dat meteen in cash moesten geven of anders de hele ploeg na een koers positief zou zijn ...quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:36 schreef Ereinion het volgende:
[..]
De mail van Landis is een beetje onduidelijk geschreven, maar hij zegt dat in 2002 hij met Armstrong in de Dauphiné een doos kreeg met testosteron-pleisters, en dat hij tijdens dat jaar een gesprek had met Armstrong waarin die toegaf in 2001 een positieve plas te hebben afgekocht na de Ronde van Zwitserland.
6 uur tijd verschil met de oost kust en 9 uur met de west kustquote:Op donderdag 20 mei 2010 17:18 schreef bloodymary het volgende:
Dat gaat een rel worden zeg, als ze daar straks wakker worden in Amerika.
Lance blijkbaar wel want ineens geen nieuwe "tweets" meer.quote:
Altijd gedacht dat Voet de waarheid sprak.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Overigens, dat soort verhalen heeft Willy Voet ook altijd bij hoog en laag beweert. Dat ze bij Festina destijds bij Verbrugghen positieve tests hebben afgekocht. En toen ze op een gegeven moment een betaling aan hem vergeten waren hij ze kwam melden dat ze dat meteen in cash moesten geven of anders de hele ploeg na een koers positief zou zijn ...
L'Equipe?quote:
als er niks van waar is zou verbruggen hem wel hebben aangeklaagd. gok dat hij dat niet heeft gedaan.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Overigens, dat soort verhalen heeft Willy Voet ook altijd bij hoog en laag beweert. Dat ze bij Festina destijds bij Verbrugghen positieve tests hebben afgekocht. En toen ze op een gegeven moment een betaling aan hem vergeten waren hij ze kwam melden dat ze dat meteen in cash moesten geven of anders de hele ploeg na een koers positief zou zijn ...
Ik weet het niet ... De persoon Landis staat mij ook absoluut niet aan , maar eigenlijk houdt alles wat hij nu vertelt zoveel steek ... Het zou zomaar allemaal kunnen en is eigenlijk veel logischer dan ze niet zouden gepakt hebben ...quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:50 schreef maril het volgende:
Ja maar misschien is Landis beïnvloedt door het verhaal van Voet, ik bedoel hij verzint het en dit kan er nog wel bij. Ik geloof het niet wat hij beweerd , hij lijkt me het padje kwijt. mocht blijken dat mijn gedachten niet juist is zal ik een Mea Culpa plaatsen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |