FOK!forum / Digital Corner / PixelArt City
KaMovrijdag 4 augustus 2006 @ 21:18
Hey allemaal

Ik weet niet of DIG wel de goede plaats is maar ik had een idee om met meerdere mensen een stad te pixelen

Aantal voorbeelden:
http://www.armyoftrolls.c(...)raphics/work/GTA.gif
http://img95.imageshack.us/img95/9703/pixelcity7bo.jpg
http://www.cyanideforums.com/style_images/pixelcity/header2.gif
http://www.cyanideforums.com/style_images/pixelcity/header1.gif

Wat Tutorials:
http://www.web-con.nl/site/tutorials.php?tutorial=244
http://www.19.5degs.com/category/619.php
http://www.blueshout.com/tutorials/pixelcar.html
http://www.aerophire.com/tutorials/pixelwomen.php
http://www.endlife.com/?id=reflect

Wie helpt?

B.T.W. het zal wel niet zo mooi worden maar we kunnen het proberen

[ Bericht 15% gewijzigd door KaMo op 04-08-2006 22:02:08 ]
KaMovrijdag 4 augustus 2006 @ 21:54
anders even een kickje naar GC?
AlohaXavrijdag 4 augustus 2006 @ 21:56
Doe ook eens wat tutorials in de ts over pixelarten
KaMovrijdag 4 augustus 2006 @ 22:02
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 21:56 schreef AlohaXa het volgende:
Doe ook eens wat tutorials in de ts over pixelarten
done
arucardvrijdag 4 augustus 2006 @ 22:47
Ik wil ook wel meehelpen, aleen ik ben niet zo heel goed in pixelen.

Hier iets wat ik al ooit eens heb gemaakt:


[ Bericht 48% gewijzigd door arucard op 04-08-2006 22:57:24 ]
MaxPoweredzaterdag 5 augustus 2006 @ 02:00
Kost tijd, maar dan heb je ook een plaatje:
http://www.pixelfreak.com/v3/img/poster.png
KaMozaterdag 5 augustus 2006 @ 08:59
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 22:47 schreef arucard het volgende:
Ik wil ook wel meehelpen, aleen ik ben niet zo heel goed in pixelen.

Hier iets wat ik al ooit eens heb gemaakt:
[afbeelding]
kan je ook in perspectief maken?
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 02:00 schreef MaxPowered het volgende:
Kost tijd, maar dan heb je ook een plaatje:
http://www.pixelfreak.com/v3/img/poster.png
Is dat van jou ?
KaMozaterdag 5 augustus 2006 @ 10:32

Een Kustweggetje



De Blokhut los
AlohaXazaterdag 5 augustus 2006 @ 10:35
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 02:00 schreef MaxPowered het volgende:
Kost tijd, maar dan heb je ook een plaatje:
http://www.pixelfreak.com/v3/img/poster.png
Is dat niet die van albert heijn?
KaMozaterdag 5 augustus 2006 @ 10:44
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 10:35 schreef AlohaXa het volgende:

[..]

Is dat niet die van albert heijn?
DikkeSmikkelzaterdag 5 augustus 2006 @ 10:53
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 02:00 schreef MaxPowered het volgende:
Kost tijd, maar dan heb je ook een plaatje:
http://www.pixelfreak.com/v3/img/poster.png
Die is stoer!
dikkedoruszaterdag 5 augustus 2006 @ 11:12
http://www.icontown.net/
Misschien is dit wat gemakkelijker.
KaMozaterdag 5 augustus 2006 @ 11:14
Maar wie wit allemaal helpen?
haaahahazaterdag 5 augustus 2006 @ 11:25
www.ll0ll.com
arucardzaterdag 5 augustus 2006 @ 14:20
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 08:59 schreef KaMo het volgende:


kan je ook in perspectief maken?
Ik heb ooit een kamer gemaakt:
MaxPoweredzaterdag 5 augustus 2006 @ 17:03
pixelart tutorial:
http://www.natomic.com/hosted/marks/mpat/
KaMozaterdag 5 augustus 2006 @ 17:13
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 14:20 schreef arucard het volgende:

[..]

Ik heb ooit een kamer gemaakt:
[afbeelding]
nice
Wie helpt allemaal met de stad?
AlohaXazaterdag 5 augustus 2006 @ 17:16
Ik heb de tutorials nog niet bekeken, maar ik wil wel helpen met straatvuiltjes, zoals poep, oude kranten, blikjes, scherven enzo.
KaMozaterdag 5 augustus 2006 @ 17:19
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:16 schreef AlohaXa het volgende:
Ik heb de tutorials nog niet bekeken, maar ik wil wel helpen met straatvuiltjes, zoals poep, oude kranten, blikjes, scherven enzo.
ok ik doe wel straten en miss wat huizen, is er iemand die mensen/voertuigen kan?
arucardzaterdag 5 augustus 2006 @ 17:52
Ik kan gebouwen, en ik kan wel voertuigen/mensen proberen.
KaMozaterdag 5 augustus 2006 @ 18:10
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:52 schreef arucard het volgende:
Ik kan gebouwen, en ik kan wel voertuigen/mensen proberen.
ok gaaf
KaMozaterdag 5 augustus 2006 @ 20:20
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:52 schreef arucard het volgende:
Ik kan gebouwen, en ik kan wel voertuigen/mensen proberen.
maak er maar wat ls voorbeeld
arucardzaterdag 5 augustus 2006 @ 20:38
Maak jij dan ook wat ? Ik heb nog niks van jou gezien.
KaMozaterdag 5 augustus 2006 @ 20:52
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 20:38 schreef arucard het volgende:
Maak jij dan ook wat ? Ik heb nog niks van jou gezien.
O RLY?
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 10:32 schreef KaMo het volgende:
[afbeelding]
Een Kustweggetje


[afbeelding]
De Blokhut los
AlohaXazaterdag 5 augustus 2006 @ 20:54
Dit is doomed to fail

probeer eens op tweakers
KaMozaterdag 5 augustus 2006 @ 20:58
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 20:54 schreef AlohaXa het volgende:
Dit is doomed to fail

probeer eens op tweakers
GoT
arucardzaterdag 5 augustus 2006 @ 21:00
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 20:52 schreef KaMo het volgende:

[..]

O RLY?
[..]
O sorry,
En de auto wil niet echt lukken zonder tut
KaMozaterdag 5 augustus 2006 @ 21:03
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 21:00 schreef arucard het volgende:

[..]

O sorry,
En de auto wil niet echt lukken zonder tut
ow, no problem
Miss als dit topic in GC staat dat het meer mensen lokt?
Pharellzaterdag 5 augustus 2006 @ 21:06
op de apple site staan wallpapers van het centraal station in amsterdam enzo in pixel art.. is wel vet

weet ff de link niet meer...
WurMzaterdag 5 augustus 2006 @ 21:07
Het doet me denken aan oude spelletjes als SAM (kent iemand dat... maakt ook niet uit trouwens), maar t ziet er enorm tof uit... Ik zal eens een tutorial bekijken
Christiaanzaterdag 5 augustus 2006 @ 21:08
tvp.
fabericzaterdag 5 augustus 2006 @ 21:13
Leuk dit. Puik topic.
Ik kijk ff een tutorial door.
fabericzaterdag 5 augustus 2006 @ 21:33
http://www.pixelfreak.com/v3/b2/ah.html
mooi
fabericzaterdag 5 augustus 2006 @ 22:12
Geef me een week op deze guide door te bladeren en ik doe mee

EDIT:

AH gebruikt idd ook pixelart: http://www.ah.nl/werk/
AlohaXazaterdag 5 augustus 2006 @ 22:17
quote:
Oh dat is ook wel een idee. Ipv van een hele stad gewoon een klein lief huisje maken. Dan heb je ook niet zoveel mensen nodig
arucardzaterdag 5 augustus 2006 @ 22:44
Een lief klein huisje kan je in je eentje ook wel.
AlohaXazaterdag 5 augustus 2006 @ 22:50
Ga jij maar proberen een auto te maken voor op de oprit.

Het was maar een idee hoor.. allemaal verschillende kamertjes in een huis.. de gameroom, keuken, slaapkamers, binnen zwemparadijs, basketballcourt, tennisbanen, gekke laboratorium als zolder, nerd-slaapkamer in de kelder, bowlingbaan, serre, badkamer etc. Ons eigen Fok!Huis en dan animeren zoals in die link (iemand die dat kan ).

Maar goed laat maar
Ridocarzondag 6 augustus 2006 @ 00:16
I'm in.
Ik zal wel even die tuts moeten doornemen.

Welke schaal gaan we dan gebruiken?
SuperRembozondag 6 augustus 2006 @ 01:11
Die lui van eboy.com zijn echt goed:

Ridocarzondag 6 augustus 2006 @ 01:36
M'n eerste pixel-art.
Gemaakt in een uurtje:
KaMozondag 6 augustus 2006 @ 01:47
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 01:36 schreef Ridocar het volgende:
M'n eerste pixel-art.
Gemaakt in een uurtje:
[afbeelding]
fabericzondag 6 augustus 2006 @ 12:17
Oke we hebben nu:

KaMo
arucard
AlohaXa
faberic
Ridocar

da's al best veel.
Ik ga ff die guide doorkijken en ook wat prutsen.
dikkedoruszondag 6 augustus 2006 @ 12:47
Als je samen gaat werken moet je even maten afspreken van bijvoorbeeld gebouwen/mensen etc.

Het makkelijkste is als iemand een simpel framework voorbeeldje maakt (alleen outlines, geen kleuren), die dan door meerdere mensen wordt "afgewerkt". Zo krijg je een gevoel voor de grootte en kan je de stad uitbreiden vanaf dat voorbeeld.

Kleurgebruik is ook belangrijk, de verzadigingswaarden van je hoofdkleuren moet overeenkomen om de stijl constant te houden
fabericzondag 6 augustus 2006 @ 12:55
idd.

Als iemand begint met een stratenblok te maken, kunnen we die blokjes zelf verder invullen, net als de straten. Schaduw op bollen en cilinders kan je het beste doen met gradients in the gimp enzo, als je dat zelf wil gaan doen is dat gepruts.
KaMozondag 6 augustus 2006 @ 13:01
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 12:55 schreef faberic het volgende:
idd.

Als iemand begint met een stratenblok te maken, kunnen we die blokjes zelf verder invullen, net als de straten. Schaduw op bollen en cilinders kan je het beste doen met gradients in the gimp enzo, als je dat zelf wil gaan doen is dat gepruts.
ik maak wel een soort van raster waarop we kunnen gaan 'bouwen'
Annezondag 6 augustus 2006 @ 13:03
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 10:32 schreef KaMo het volgende:
[afbeelding]
Een Kustweggetje


[afbeelding]
De Blokhut los
Dat is dat standaard huisje van een tutorial .
Annezondag 6 augustus 2006 @ 13:07
Van hier dus: http://www.pixelfreak.com/v3/en/tutorial3.html
Christiaanzondag 6 augustus 2006 @ 13:07
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:03 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Dat is dat standaard huisje van een tutorial .
Maak jij dan iets inplaats van over anderen te zeuren.
Yeahinhozondag 6 augustus 2006 @ 13:08
Ik kan het helaas niet, maar wil wel graag een tvp plaatsen .
KaMozondag 6 augustus 2006 @ 13:10
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:03 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Dat is dat standaard huisje van een tutorial .
en?
Annezondag 6 augustus 2006 @ 13:11
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:07 schreef --Christiaan-- het volgende:

[..]

Maak jij dan iets inplaats van over anderen te zeuren.

Annezondag 6 augustus 2006 @ 13:11
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:10 schreef KaMo het volgende:

[..]

en?
En die wil je dus in je pixelartcity gaan plempen x10?
Christiaanzondag 6 augustus 2006 @ 13:12
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:11 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

OK, die is cool.
vanhalzondag 6 augustus 2006 @ 13:16
Leuk topic, lijkt me best pittig!
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 11:25 schreef haaahaha het volgende:
www.ll0ll.com




Het lijken wel foto's. Hoe lang heb je erover gedaan?
fabericzondag 6 augustus 2006 @ 13:41
cirkels zijn wel moeilijk....
AlohaXazondag 6 augustus 2006 @ 13:42
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:11 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]
wat is dat?
Annezondag 6 augustus 2006 @ 13:48
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:42 schreef AlohaXa het volgende:

[..]

wat is dat?
Geen idee.
Ridocarzondag 6 augustus 2006 @ 14:18
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 12:47 schreef dikkedorus het volgende:
Als je samen gaat werken moet je even maten afspreken van bijvoorbeeld gebouwen/mensen etc.

Het makkelijkste is als iemand een simpel framework voorbeeldje maakt (alleen outlines, geen kleuren), die dan door meerdere mensen wordt "afgewerkt". Zo krijg je een gevoel voor de grootte en kan je de stad uitbreiden vanaf dat voorbeeld.

Kleurgebruik is ook belangrijk, de verzadigingswaarden van je hoofdkleuren moet overeenkomen om de stijl constant te houden
Helemaal mee eens.

Dat betekent dus dat een groepje gaat ontwerpen, een ander groepje dat zich bezig houdt met het kleuren van de objecten van de eerste groep, en een groep die de layout maakt (dus het grote vlak, met straten ed.) en later de objecten gaan invoegen. Verder nog een centraal aanspreekpunt (1 user) die de boel overzichtelijk moet houden. (misschien TS?).

Daarna kunnen er afspraken gemaakt worden over grootte van de objecten, de kleuren en het thema.
AlohaXazondag 6 augustus 2006 @ 14:36
Ik zuig en steel pixels
Moeilijker dan ik dacht

Annezondag 6 augustus 2006 @ 14:37
!
fabericzondag 6 augustus 2006 @ 14:55
ik ben ook aan het prutsen:


Die schaduwen heb ik toch maar met de hand gedaan, werkt best goed eigenlijk, het kost alleen wel veel tijd.
Overigens kan die bal nog wel wat beter.
fabericzondag 6 augustus 2006 @ 15:10
overigens vind ik fotorealistisch pixelarten geen pixelart meer. Ik vind die lego-achtige "waar-is-wally" omgevingen juist het mooie ervan.
dikkedoruszondag 6 augustus 2006 @ 15:30
In paint kan je goed ditheren (schaduwen) met die spraypaint.
dikkedoruszondag 6 augustus 2006 @ 16:00
Ik dacht laat ik ook maar eens iets maken: de keuken: (het is mijn hele tekenblad)



update (soort van)

Zoek de verschillen

edit: ik zie net dat ik een oude heb geupload en de nieuwe heb weggegooid. demn. :/

[ Bericht 21% gewijzigd door dikkedorus op 06-08-2006 17:14:28 ]
Ridocarzondag 6 augustus 2006 @ 16:05
Errug mooi!

Staat daar nou een Senseo?
dikkedoruszondag 6 augustus 2006 @ 16:06
misschien
fabericzondag 6 augustus 2006 @ 16:12
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 16:06 schreef dikkedorus het volgende:
misschien
Doe je mee of niet? Volgens mij kan je het wel aardig.
dikkedoruszondag 6 augustus 2006 @ 16:23
Ik wil wel eens doedelen in paint, maar zo'n hele stad bouwen is denk ik te groot om nog leuk te zijn (voor mij dan).
Ik stel voor dat iedereen gewoon lekker gaat kliederen en dat iedereen gewoon vrij stukjes van elkaar kopieert en aanbouwt. Want gelijk zo'n stad gaat nooit goed. (mijn keuken klopt al van geen kanten)
Yeahinhozondag 6 augustus 2006 @ 16:52
Die keuken is wel tof .

Goed plan denk ik om allemaal wat te maken, en dan gewoon wat bij elkaar te voegen. Een complete stad is wel meteen hele grote stap voor de meesten (zo niet iedereen) hier.
dikkedoruszondag 6 augustus 2006 @ 17:12
Misschien hendig om alle losse onderdelen mee te posten met je creaties (zoals hierboven) zodat andere mensen het kunnen (her) gebruiken
KaMozondag 6 augustus 2006 @ 17:29
of we doen het zo, iemand maakt een huisje de volgende maakt ereen naast de volgende maakt er een hekje bij enz.
fabericzondag 6 augustus 2006 @ 17:38
ik heb zojuist een hek gemaakt. Wacht even.

tadaa:


details maken het leuker. Maar nu heb ik geen zin meer
KaMozondag 6 augustus 2006 @ 17:51
nog wat oud spul:






dikkedoruszondag 6 augustus 2006 @ 18:22
KaMO, je kan dingen beter niet in JPG plaatsen, dan worden ze lelijk en korzelig, probeer PNG of GIF.

Faberic, je hek is vet vooral de stenen. Als ik zo die bakteen-grootte zie,is het ook en aardig hek geworden
KaMozondag 6 augustus 2006 @ 18:24
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 18:22 schreef dikkedorus het volgende:
KaMO, je kan dingen beter niet in JPG plaatsen, dan worden ze lelijk en korzelig, probeer PNG of GIF.
ja sorry ze zijn oud, toe wist ik dat nog niet
fabericzondag 6 augustus 2006 @ 18:34
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 18:22 schreef dikkedorus het volgende:
Faberic, je hek is vet vooral de stenen. Als ik zo die bakteen-grootte zie,is het ook en aardig hek geworden
De verhoudingen kloppen idd niet helemaal, maarja, debuut he.
Yeahinhozondag 6 augustus 2006 @ 19:12
Kheb effe geprobeerd, maar ik kan het dus echt niet .

KaMozondag 6 augustus 2006 @ 19:15
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 19:12 schreef Yeahinho het volgende:
Kheb effe geprobeerd, maar ik kan het dus echt niet .

[afbeelding]
Annezondag 6 augustus 2006 @ 19:31
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 19:12 schreef Yeahinho het volgende:
Kheb effe geprobeerd, maar ik kan het dus echt niet .

[afbeelding]
Yeahinhozondag 6 augustus 2006 @ 19:38
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 19:31 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

[afbeelding]
Wat heb jij allemaal voor poppetjes in de kast liggen joh .

En zet die vibo-icon es uit .
Annezondag 6 augustus 2006 @ 19:39
Ho Ho, ik heb 'm net gemaakt eh .

Nou vooruit *luistert*.
dikkedorusmaandag 7 augustus 2006 @ 13:58

*bump*
fabericmaandag 7 augustus 2006 @ 19:32
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:58 schreef dikkedorus het volgende:
[afbeelding]
*bump*
mooi
Bot13maandag 7 augustus 2006 @ 19:41
Ik wil wel meedoen aan zo'n soort 'maak een stad met z'n allen'-project ding.
Is er al een standaard maat ofzo? (bijv. 200x200 in een isometrische vorm) Dan kan iedereen een 'vlak' inpixelen, en zet je ze op het laatst tegen elkaar aan.
tsjsiebmaandag 7 augustus 2006 @ 19:42
Is het niet makkelijker om bijvoorbeeld gezamenlijk een flat / wolkenkrabber te maken, waarbij een iemand even een lege verdieping maakt, die iedereen verder zelf in-pixelt. Dan kun je ze later gemakkelijk samenvoegen tot een flat en heb je minder last met verschil in verhoudingen en overlappende stukkin in een stad.
KaMomaandag 7 augustus 2006 @ 19:49
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:42 schreef tsjsieb het volgende:
Is het niet makkelijker om bijvoorbeeld gezamenlijk een flat / wolkenkrabber te maken, waarbij een iemand even een lege verdieping maakt, die iedereen verder zelf in-pixelt. Dan kun je ze later gemakkelijk samenvoegen tot een flat en heb je minder last met verschil in verhoudingen en overlappende stukkin in een stad.
Tsjsieb!
OT
ja dat is een leuk idee
Bot13maandag 7 augustus 2006 @ 19:51
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:42 schreef tsjsieb het volgende:
Is het niet makkelijker om bijvoorbeeld gezamenlijk een flat / wolkenkrabber te maken, waarbij een iemand even een lege verdieping maakt, die iedereen verder zelf in-pixelt. Dan kun je ze later gemakkelijk samenvoegen tot een flat en heb je minder last met verschil in verhoudingen en overlappende stukkin in een stad.
Hoe kijk je dan de kamers (verdiepingen) binnen als alles op elkaar gestapeld is?
KaMomaandag 7 augustus 2006 @ 19:55
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:51 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Hoe kijk je dan de kamers (verdiepingen) binnen als alles op elkaar gestapeld is?
geen muur ervoor?
dikkedorusmaandag 7 augustus 2006 @ 19:58
Ik flans wel een template in elkaar nu even bezig
Bot13maandag 7 augustus 2006 @ 20:00
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:55 schreef KaMo het volgende:

[..]

geen muur ervoor?
Dan heb je toch altijd nog de overlapping van de bovenstaande verdieping (de vloer die als plafond gaat dienen voor de verdieping eronder, en zo verbergt wat eronder zit).
* Bot13 wacht op template.
Yeahinhomaandag 7 augustus 2006 @ 20:04
Ik hoop dat ik het fout heb, maar heb zo'n gevoel dat dit op niets gaat uitdraaien .
KaMomaandag 7 augustus 2006 @ 20:06
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:04 schreef Yeahinho het volgende:
Ik hoop dat ik het fout heb, maar heb zo'n gevoel dat dit op niets gaat uitdraaien .
tsjsiebmaandag 7 augustus 2006 @ 20:25
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:00 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Dan heb je toch altijd nog de overlapping van de bovenstaande verdieping (de vloer die als plafond gaat dienen voor de verdieping eronder, en zo verbergt wat eronder zit).
Dat stuk zal idd overlappen, dus hoef je dat niet te maken
dikkedorusmaandag 7 augustus 2006 @ 20:43

Ik ben er zelf niet zo blij mee, vooral de kleuren niet. Maar mensen kunnen iig aan de slag.
Ik heb een relatief kleine schaal gekozen zodat mensen geen kunstenaar hoeven te zijn om bijv. een mannetje te kenen. (De kamer heeft geen lift oid. Moeten we later maar over nadenken.)
Hier staan m'n eerdere dingetjes als je keukenspulletjes wilt jatten oid: http://s27.photobucket.com/albums/c152/Japigeman/


@Yeahinho: ik heb hetzelfde gevoel. Zo lang je er maar plezier in hebt maakt het toch niet uit.
-aad-maandag 7 augustus 2006 @ 20:47
Lijkt me opzich ook wel leuk om mee te doen, ben alleen nog een beetje aan het vogelen met wat voorbeelden en tutorials...

Het idee van een flat/wolkenkrabber is al eerder gedaan: http://www.mrwong.de/myhouse/index.htm Was ook een beetje m'n eerste kennismaking met isometrische pixel art. Voor een beetje inspiratie kan je daar kijken...
tsjsiebmaandag 7 augustus 2006 @ 20:48
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:43 schreef dikkedorus het volgende:
[afbeelding]
Ik ben er zelf niet zo blij mee, vooral de kleuren niet. Maar mensen kunnen iig aan de slag.
Ik heb een relatief kleine schaal gekozen zodat mensen geen kunstenaar hoeven te zijn om bijv. een mannetje te kenen. (De kamer heeft geen lift oid. Moeten we later maar over nadenken.)
Hier staan m'n eerdere dingetjes als je keukenspulletjes wilt jatten oid: http://s27.photobucket.com/albums/c152/Japigeman/


@Yeahinho: ik heb hetzelfde gevoel. Zo lang je er maar plezier in hebt maakt het toch niet uit.
Op deze manier krijg je natuurlijk wel een overlapping, wanneer je verdieping op elkaar zal stapellen, of is dat niet je bedoeling hiermee?
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:47 schreef -aad- het volgende:
Lijkt me opzich ook wel leuk om mee te doen, ben alleen nog een beetje aan het vogelen met wat voorbeelden en tutorials...

Het idee van een flat/wolkenkrabber is al eerder gedaan: http://www.mrwong.de/myhouse/index.htm Was ook een beetje m'n eerste kennismaking met isometrische pixel art. Voor een beetje inspiratie kan je daar kijken...
Hier kwam ook mijn idee vandaan, alleen kon ik zo snel geen link of iets vinden. Dus bedankt voor de link ook

[ Bericht 28% gewijzigd door tsjsieb op 07-08-2006 20:53:55 ]
Yeahinhomaandag 7 augustus 2006 @ 21:07
Dus als ik me niet vergis moet dan dus eigenlijk gewoon onderstaande 'verdieping' ingevuld worden, omdat de rest er toch overheen valt .

dikkedorusmaandag 7 augustus 2006 @ 21:09
Ik zat te denken om gewoon volledige kamers te maken. Alleen raampjes lijkt me saai. Desnoods gooien we er "lege" kamers tussen die dus wel mogen worden "overschreven"
tsjsiebmaandag 7 augustus 2006 @ 21:19
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:07 schreef Yeahinho het volgende:
Dus als ik me niet vergis moet dan dus eigenlijk gewoon onderstaande 'verdieping' ingevuld worden, omdat de rest er toch overheen valt .
Zoiets krijg je dan inderdaad, eventueel iets hoger, wat je als invulling doet, mag je dan gewoon zelf weten buitenkant: muren/ramen e.d. of echte open kamer (zonder muren). wil je hoger, dan neem je 2 verdiepingen, lijkt me dan geen probleem.

Stukken openlaten om naar binnen te kijken kan natuurlijk wel, maar maak dan bijv. wel een achtermuur o.i.d. zodat er geen stukken 'zweven'.
Ridocarmaandag 7 augustus 2006 @ 21:21

Een dj-setje. Met ontwerpgeschiedenis.

Maar ik zie dat het nu al niet gaat passen in het ontwerp.

Misschien een kleinere versie ervan maken.
Ridocarmaandag 7 augustus 2006 @ 21:26
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:09 schreef dikkedorus het volgende:
Ik zat te denken om gewoon volledige kamers te maken. Alleen raampjes lijkt me saai. Desnoods gooien we er "lege" kamers tussen die dus wel mogen worden "overschreven"
En om een soort trapvormige flat te stapelen?

Denk aan het spel Q-bert, en je begrijpt wat ik bedoel.

--edit--


[ Bericht 11% gewijzigd door Ridocar op 07-08-2006 21:28:52 (plaatje) ]
dikkedorusmaandag 7 augustus 2006 @ 21:42
Een heel goed idee! Dan kunnen we dus evt ook terassen enzo maken! toppie!

evt voor de jat ook. Ik stop voor vandaag. *gaap*
dikkedorusmaandag 7 augustus 2006 @ 21:43
Oh en vette DJ set! 14.gif
AlohaXamaandag 7 augustus 2006 @ 21:51
Ja kijk dit is nou leuk
KaMomaandag 7 augustus 2006 @ 21:59
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:42 schreef dikkedorus het volgende:
Een heel goed idee! Dan kunnen we dus evt ook terassen enzo maken! toppie!
[afbeelding]
evt voor de jat ook. Ik stop voor vandaag. *gaap*
stoer
arucardmaandag 7 augustus 2006 @ 22:16
Ik ben nou bezig met een open haard.
KaMomaandag 7 augustus 2006 @ 22:19
ik met een rode hoekbank
KaMomaandag 7 augustus 2006 @ 22:33
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:19 schreef KaMo het volgende:
ik met een rode hoekbank
mislukt
arucardmaandag 7 augustus 2006 @ 22:33
KaMomaandag 7 augustus 2006 @ 22:45
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:33 schreef arucard het volgende:
[afbeelding]
geinig
Yeahinhomaandag 7 augustus 2006 @ 23:23
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:33 schreef arucard het volgende:
[afbeelding]
Hij zweeft .
KaMomaandag 7 augustus 2006 @ 23:26
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 23:23 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Hij zweeft .
dikkedorusdinsdag 8 augustus 2006 @ 00:48
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:33 schreef arucard het volgende:
[afbeelding]
Mooi vuur

Je zou alleen de vlakken van de openhaard moeten verkleuren en niet alleen de randjes, dan ziet het er nog gelikter uit, imho
AlohaXadinsdag 8 augustus 2006 @ 00:55
Doe je echt puntje voor puntje?
dikkedorusdinsdag 8 augustus 2006 @ 01:58
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 00:55 schreef AlohaXa het volgende:
Doe je echt puntje voor puntje?
Nee, ik trek de grotere lijnen met de line-tool en inkleuren gaat natuurlijk ook automatisch.
De meeste tijd zit hem in het wire-framen van de grotere objecten, die moeten precies in het juiste grid vallen om pixelvlekken te voorkomen.

Oh en arucard ik heb je schoorsteen "gepimpt".

Wat ik had gedaan is:
De lijnen opnieuw getrokken zodat je mooie strakke lijnen hebt die op de hoeken geen rare pixelklonten maken.
De vlakken herkleurd voor een "beter" schaduweffect en de lijnen ge-highlight
Baksteenmotiefje er in gefrut en de achtergrond van het vuur wat aangepast

Daarna heb ik nog zo'n grote koker erop gezet.

[ Bericht 1% gewijzigd door dikkedorus op 08-08-2006 02:33:50 ]
classpcdinsdag 8 augustus 2006 @ 04:24
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 01:58 schreef dikkedorus het volgende:

[..]

Nee, ik trek de grotere lijnen met de line-tool en inkleuren gaat natuurlijk ook automatisch.
De meeste tijd zit hem in het wire-framen van de grotere objecten, die moeten precies in het juiste grid vallen om pixelvlekken te voorkomen.

Oh en arucard ik heb je schoorsteen "gepimpt".
[afbeelding]
Wat ik had gedaan is:
De lijnen opnieuw getrokken zodat je mooie strakke lijnen hebt die op de hoeken geen rare pixelklonten maken.
De vlakken herkleurd voor een "beter" schaduweffect en de lijnen ge-highlight
Baksteenmotiefje er in gefrut en de achtergrond van het vuur wat aangepast

Daarna heb ik nog zo'n grote koker erop gezet.
Goed werk
KaModinsdag 8 augustus 2006 @ 10:58
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 01:58 schreef dikkedorus het volgende:

[..]

Nee, ik trek de grotere lijnen met de line-tool en inkleuren gaat natuurlijk ook automatisch.
De meeste tijd zit hem in het wire-framen van de grotere objecten, die moeten precies in het juiste grid vallen om pixelvlekken te voorkomen.

Oh en arucard ik heb je schoorsteen "gepimpt".
[afbeelding]
Wat ik had gedaan is:
De lijnen opnieuw getrokken zodat je mooie strakke lijnen hebt die op de hoeken geen rare pixelklonten maken.
De vlakken herkleurd voor een "beter" schaduweffect en de lijnen ge-highlight
Baksteenmotiefje er in gefrut en de achtergrond van het vuur wat aangepast

Daarna heb ik nog zo'n grote koker erop gezet.
mijn hoekbank, wat doe je!
fabericdinsdag 8 augustus 2006 @ 12:14
ik zal wel wat mannetjes proberen te maken
arucarddinsdag 8 augustus 2006 @ 12:17
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 01:58 schreef dikkedorus het volgende:

[..]

Nee, ik trek de grotere lijnen met de line-tool en inkleuren gaat natuurlijk ook automatisch.
De meeste tijd zit hem in het wire-framen van de grotere objecten, die moeten precies in het juiste grid vallen om pixelvlekken te voorkomen.

Oh en arucard ik heb je schoorsteen "gepimpt".
[afbeelding]
Wat ik had gedaan is:
De lijnen opnieuw getrokken zodat je mooie strakke lijnen hebt die op de hoeken geen rare pixelklonten maken.
De vlakken herkleurd voor een "beter" schaduweffect en de lijnen ge-highlight
Baksteenmotiefje er in gefrut en de achtergrond van het vuur wat aangepast

Daarna heb ik nog zo'n grote koker erop gezet.
Mooi, zou ik die ook mogen gebruiken ?
haaahahadinsdag 8 augustus 2006 @ 12:32
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 01:58 schreef dikkedorus het volgende:
Nee, ik trek de grotere lijnen met de line-tool en inkleuren gaat natuurlijk ook automatisch.
lol, het gaat er natuurlijk ook wel om dat je het pixel voor pixel opbouwt, en niet dmv een tool gaat inkleuren of lijnen/figuren gaat trekken.
fabericdinsdag 8 augustus 2006 @ 12:45
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:32 schreef haaahaha het volgende:

[..]

lol, het gaat er natuurlijk ook wel om dat je het pixel voor pixel opbouwt, en niet dmv een tool gaat inkleuren of lijnen/figuren gaat trekken.
je moet je houden aan isometrische lijnen, anders ziet het er niet uit, dat komt er ook bij kijken.
fabericdinsdag 8 augustus 2006 @ 12:48


lol! Het is wel moeilijk om met een paar pixels er nog wat van te maken, maar dit gaat wel denk ik. Misschien nog wat prutsen met licht.
-aad-dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:55
Wat mij altijd opvalt bij de dingen die tegenkom is dat lichteffecten het veel beter maken, misschien bij jouw wel leuk om de haard als lichtbron te nemen.
sk888erdinsdag 8 augustus 2006 @ 13:01
Ik ga vanacht ook is ff prutsen.
Bot13dinsdag 8 augustus 2006 @ 13:11
Dat is nog lastiger dan het lijkt
En het duurt ook zo lang om te maken zeg.
haaahahadinsdag 8 augustus 2006 @ 13:18
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:45 schreef faberic het volgende:

[..]

je moet je houden aan isometrische lijnen, anders ziet het er niet uit, dat komt er ook bij kijken.
lol, niet per se. Het is een vorm van, maar niet de vorm.
RB-tjedinsdag 8 augustus 2006 @ 13:20
quote:
dikkedorusdinsdag 8 augustus 2006 @ 13:40
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:17 schreef arucard het volgende:

[..]

Mooi, zou ik die ook mogen gebruiken ?
Uiteraard, het is jouw idee, ik had er alleen een beetje aan gefrut.
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:32 schreef haaahaha het volgende:
lol, het gaat er natuurlijk ook wel om dat je het pixel voor pixel opbouwt, en niet dmv een tool gaat inkleuren of lijnen/figuren gaat trekken.
Ik weet niet wat jij voor je plezier doet, maar tientallen pixels in een rijtje 1-voor-1 tekenen en dan een vak van 30x30=900 pixels inkleuren met de hand is niet mijn idee van een leuk tijdverdrijf.
Ik zou zeggen, probeer het ook eens. Het maken van de lijnen is nog steeds het moeilijkst, ookal gebruik je het paint-lijntoeltje. Elke hoek en kruising moet met de hand worden getweaked en gekleurd. En je moet alles goed uitmeten, anders krijg je pixelklonten.

Ik neem trouwens aan dat iedereen paint gebruikt? (ik wel iig)
Als je de gum neemt i.c.m. rechtermuisknop werkt het als een color-replace, hij vervangt de primaire kleur door de secundaire kleur.
Ook kan je met wat slim knip-plak werk een kleur vervangen door een ander plaatje
Zie mijn vloer en muren in m'n kamertje, en het aanrechtblad in m'n keukentje.
Die heb ik dus niet pixel-voor-pixel in m'n plaatje gepast. Eerst een groot oppervlak maken, en daarna een kleur vervangen door dat oppervlak.
haaahahadinsdag 8 augustus 2006 @ 13:43
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 13:18 schreef haaahaha het volgende:

[..]

lol, niet per se. Het is een vorm van, maar niet de vorm.
quote:
Pixel art is a form of digital art, created on the computer through the use of raster graphics software, where images are edited on the pixel level. Graphics in most old (or relatively limited) computer and video games, Game Boy games, graphing calculator games, and many mobile phone games are mostly pixel art.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pixel_art

Om het maar even kracht bij te zetten. Je ziet nergens 'isometric' staan. Bij pixel(picture element)-art gaat het om digitale kunst op basis van het grafische raster. Zoals je kunt lezen in de quote....

En wat gebruik van tools:
quote:
Generally, "pure" pixel art must be created by manual pixel-level editing, without the use of any automatic filters. In the pure form, it is generally said that "each pixel was placed carefully". Purists within the pixel art scene say that pixel artists should only use tools that place individual pixels (usually the pencil tool), and no tools that automatically create shapes for you (like circle, square and line tools).
Vriend van me, waarvan je de naam onderaan het wiki paginaatje kunt vinden, is bezig met een mega pixel plaat. non-isometric wel te verstaan. Als je dat ding ziet sla je achterover, zo kicken is ie.
dikkedorusdinsdag 8 augustus 2006 @ 13:52
Dan doe ik blijkbaar niet aan "pure" pixel-art. Aangezien ik de line tool gebruik. oh nee. Maar laten we met deze zooi het topic niet vervuilen, gewoon plaatjes posten en inhoudelijk advies/commentaar.

btw: Bot13, jouw TV is echt zwaar kick-ass
haaahahadinsdag 8 augustus 2006 @ 13:55
lol, het is toch juist inhoudelijk advies/commentaar als ik aangeef dat je geen tools moet gebruiken? Niet voor niks is dit een 'pixelart' topic? Het is simpelweg een beetje valsspelen als je toch tools gaat gebruiken.
arucarddinsdag 8 augustus 2006 @ 14:12
Ik gebruik Photoshop, ik vind het wel handig om meerdere lagen te gebruiken.
fabericdinsdag 8 augustus 2006 @ 14:13
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 13:55 schreef haaahaha het volgende:
lol, het is toch juist inhoudelijk advies/commentaar als ik aangeef dat je geen tools moet gebruiken? Niet voor niks is dit een 'pixelart' topic? Het is simpelweg een beetje valsspelen als je toch tools gaat gebruiken.
Die gast van pixelfreak.com doet het ook. Om mooie lijnen te maken moet je met de line tool ook al behoorlijk kloten.

Maarja, de beste stuurlui staan aan wal
dikkedorusdinsdag 8 augustus 2006 @ 14:14
Veel pixel-artiesten gebruiken zelfs PS om transparantie te maken. Wat maakt het nou uit. Het is nog steeds pixel-art. Hetzij geen "pure" pixel-art, aldus Wikipedia.
Ik geloof dat jij de enige bent die er een probleem van maakt, en je doet nieteens mee.

Zoals ik al zei, probeer het zelf eens. Hoe meer zielen.....nouja, misschien geldt dat niet altijd.

Als je het echt niet aan kan zien hoe wij* amateurs de pixel-art cultuur grofzinnig besmeuren met onze haast onheilige werkwijze, moet je misschien dit topic maar overslaan.
Of beter, start je eigen topic, maak je eigen regels, who cares. Go nuts. Maar het liefst zien we natuurlijk meer mede-artiesten die leuk meedoen.


* Ik zeg wij, hoewel ik natuurlijk niet voor de anderen spreek
haaahahadinsdag 8 augustus 2006 @ 14:16
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:13 schreef faberic het volgende:

[..]

Die gast van pixelfreak.com doet het ook. Om mooie lijnen te maken moet je met de line tool ook al behoorlijk kloten.

Maarja, de beste stuurlui staan aan wal
Gnegne, ik zit ook te dobberen in een pixelbootje: http://www.ll0ll.com
-aad-dinsdag 8 augustus 2006 @ 14:17
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:12 schreef arucard het volgende:
Ik gebruik Photoshop, ik vind het wel handig om meerdere lagen te gebruiken.
Ik gebruik Paint Shop. Vooral voor het maken van glas vind ik lagen handig, kan je mooi doorzichtig glas mee maken. (Nu even aan het porberen om een tafel met glasplaat te maken...)
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:13 schreef faberic het volgende:

[..]

Die gast van pixelfreak.com doet het ook. Om mooie lijnen te maken moet je met de line tool ook al behoorlijk kloten.

Maarja, de beste stuurlui staan aan wal
Ik ben wat dat betreft blijkbaar ook geen "purist", Alhoewel lijnen trekken regelmatig net niet uitkomt zoals je wil. Invullen en kopiëren van vlakken gebruik ik ook regelmatig.
haaahahadinsdag 8 augustus 2006 @ 14:19
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:14 schreef dikkedorus het volgende:
Veel pixel-artiesten gebruiken zelfs PS om transparantie te maken. Wat maakt het nou uit. Het is nog steeds pixel-art. Hetzij geen "pure" pixel-art, aldus Wikipedia.
Ik geloof dat jij de enige bent die er een probleem van maakt, en je doet nieteens mee.

Zoals ik al zei, probeer het zelf eens. Hoe meer zielen.....nouja, misschien geldt dat niet altijd.

Als je het echt niet aan kan zien hoe wij* amateurs de pixel-art cultuur grofzinnig besmeuren met onze haast onheilige werkwijze, moet je misschien dit topic maar overslaan.
Of beter, start je eigen topic, maak je eigen regels, who cares. Go nuts. Maar het liefst zien we natuurlijk meer mede-artiesten die leuk meedoen.


* Ik zeg wij, hoewel ik natuurlijk niet voor de anderen spreek
Maar wanneer het gebruik van tools voortkomt uit ontwetendheid, dan is een opmerking als ik die ik plaatste van harte welkom. Stel he, stel dat je het zo leuk vindt en je een jaar later dit nog doet maar dan in veel grotere vorm. Je bent bezig met enorme grote en complexe pixelplaten en je hebt er lol in. Tot iemand een collega pixelarter tegen je zegt dat het gebruik van dergelijke tools helemaal not-done is in de pixel-art wereld, dan sla je toch een enorme flater? Best dat je nu even leuk dit en leuk dat wil doen, maar het meteen goed doen is toch altijd beter?
Gebruik van tools komt voort uit een soort luiheid, iets wat niet hoort in pixel-art. Het gaat bij pixel-art juist op het pixelneuken op pixelniveau.
dikkedorusdinsdag 8 augustus 2006 @ 14:49
Zoals ik al zei zijn er genoeg artiesten die tools gebruiken. Dat jij dat lui vindt en dat jij "echte" pixel-art een andere invulling geeft dan ik is jouw goed recht. Veel tutorials zijn geschreven in de geest van het plezier dat je hebt tijdens het tekenen, en ik sluit mij daar graag bij aan.
Als jij vindt dat je dan een flater slaat en weet-ik-niet-wat is dat natuurlijk jouw mening. Maar je brengt het wel op een heel negatieve, elitaire, nare manier.
haaahahadinsdag 8 augustus 2006 @ 14:53
Hoe kom je erbij dat er genoeg artiesten zijn die tools gebruiken? Heb je ergens een lijstje staan ofzo? Of zeg je dat nu om je eigen gebruik goed te praten?
dikkedorusdinsdag 8 augustus 2006 @ 15:10
Al zou geen enkele artiest tools gebruiken, dan zou ik het nog doen aangezien het me niet veel kan schelen hoe de anderen hun dingen maken.
Maar van alle tutorials die ik heb gelezen zijn er genoeg die transparantie met PS bewerkstelligen. Ook zijn er veel die de line-tool van paint laten vallen in hun tutorials.

Maar om deze totaal nutteloze discussie af te sluiten:
Ik doe het zus of zo, en als je dat niet leuk vindt heb moet je dit topic (of iig mijn posts) maar overslaan. Heb je nergens meer last van
En nu weer aan de slag!

Poppetjes en -onderdelen om te gebruiken voor ieder.

[ Bericht 7% gewijzigd door dikkedorus op 08-08-2006 15:23:51 ]
haaahahadinsdag 8 augustus 2006 @ 15:23
Ziet er goed uit!
Yeahinhodinsdag 8 augustus 2006 @ 15:35
Ik ben een piepklein villa-huisje aan het maken, maar het lukt echt voor geen meter. Ben gvd al 2,5 uur bezig en heb echt zin om de pc uit het raam te gooien op dit moment .
dikkedorusdinsdag 8 augustus 2006 @ 15:43
Ik ben benieuwd. Dit is overigens de laatste dag dat ik kan meewerken, daarna 1.5 week zonder al te veel internet access.
fabericdinsdag 8 augustus 2006 @ 16:38
waarom haal je mijn mooie poppetje weg
dikkedorusdinsdag 8 augustus 2006 @ 16:45
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 16:38 schreef faberic het volgende:
waarom haal je mijn mooie poppetje weg
Oh ik heb niets weggehaald, ik was gewoon doorgegaan op m'n eigen oude dingetje. Kijken of ik een mannetje kon maken Ik zal die van jou er bij doen, wel zo gezellig.


Ik heb even de kleuren wat aangepast zodat hij niet zo geel afstak tegen de rest

[ Bericht 15% gewijzigd door dikkedorus op 08-08-2006 17:00:09 ]
fabericdinsdag 8 augustus 2006 @ 17:16
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 16:45 schreef dikkedorus het volgende:
Ik heb even de kleuren wat aangepast zodat hij niet zo geel afstak tegen de rest
mooi, van huidskleur heb ik nooit wat begrepen
fabericdinsdag 8 augustus 2006 @ 21:22
Ik heb een aquarium toegevoegd:
fabericdinsdag 8 augustus 2006 @ 21:27
Waarom zouden we geen stad maken overigens? Dit soort "open huizen" kan je daar tenslotte ook prima neerzetten. En het staat dan leuker bij elkaar dan in zo'n piramide.
fabericdinsdag 8 augustus 2006 @ 21:34
Ik heb nu ook de ramen in de muur wat realistischer gemaakt (zie boven)
dikkedorusdinsdag 8 augustus 2006 @ 21:50
Wow, dat aquarium is echt geweldig! Ja misschien is dat ook best. Laten we eerst wat huizen vullen en dan samenvoegen. Het "gezamelijke hus" dat we nu hebben is zoiezo een zooitje ongeregeld. (Hoewel, even die twee tafels weg en het is een huiskamer )

Mooie ramen ook zeg!
fabericdinsdag 8 augustus 2006 @ 22:09
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 21:50 schreef dikkedorus het volgende:
Wow, dat aquarium is echt geweldig! Ja misschien is dat ook best. Laten we eerst wat huizen vullen en dan samenvoegen. Het "gezamelijke hus" dat we nu hebben is zoiezo een zooitje ongeregeld. (Hoewel, even die twee tafels weg en het is een huiskamer )

Mooie ramen ook zeg!
We proppen een aantal kamers bij elkaar en dat is een huis, nog een paar huizen en je hebt een huizenblok. Daarna een flat of wat dan ook. Samenvoegen met een weg ertussen, dat is best leuk.
KaModinsdag 8 augustus 2006 @ 22:32
het gaat niet goed bij mij
dikkedorusdinsdag 8 augustus 2006 @ 23:24
Laat eens wat zien KaMo, misschien kunnen anderen helpen of tips geven
dikkedorusdinsdag 8 augustus 2006 @ 23:26

Deze ligstoel en xbox 360 zijn geschonken door mijn Fok!games collega Fliepke.
KaModinsdag 8 augustus 2006 @ 23:26
ik wil zegmaar een soort Fok!kantoor voor alle mensen achter fok (en yvonne)
KaModinsdag 8 augustus 2006 @ 23:27
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:26 schreef dikkedorus het volgende:
[afbeelding]
Deze ligstoel en xbox 360 zijn geschonken door mijn Fok!games collega Fliepke.
waarom komt hij zelf niet posten
#ANONIEMdinsdag 8 augustus 2006 @ 23:28
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:27 schreef KaMo het volgende:

[..]

waarom komt hij zelf niet posten
kut KaMo, ik dacht, het lijkt wel leuk.. dus ik klik op zo een tutorial, waar ze in 3 stappen een auto laten maken. Ik ben al een half uur bezig , en dan nog alleen de bovenkant klaar, geen wielen enzo...

dikkedorusdinsdag 8 augustus 2006 @ 23:29
Omdat ik het op mijn photobucket had staan en omdat het voor mij 3 seconden werk was om het even te posten Mooi fok kantoor!

Ik zou alleen het fok-logo in een schilderijframe doen ofzo, aangezien de "zachte" graphics vreemd aftekenen tegen de "scherpe" pixelart.
KaModinsdag 8 augustus 2006 @ 23:32
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:28 schreef zarGon het volgende:

[..]

kut KaMo, ik dacht, het lijkt wel leuk.. dus ik klik op zo een tutorial, waar ze in 3 stappen een auto laten maken. Ik ben al een half uur bezig , en dan nog alleen de bovenkant klaar, geen wielen enzo...

classpcdinsdag 8 augustus 2006 @ 23:37
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:29 schreef dikkedorus het volgende:
Omdat ik het op mijn photobucket had staan en omdat het voor mij 3 seconden werk was om het even te posten Mooi fok kantoor!

Ik zou alleen het fok-logo in een schilderijframe doen ofzo, aangezien de "zachte" graphics vreemd aftekenen tegen de "scherpe" pixelart.
Of een nieuw FOK! logo te maken, maar dan in pixel-art

Ook cool toch?
KaModinsdag 8 augustus 2006 @ 23:47
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:37 schreef classpc het volgende:

[..]

Of een nieuw FOK! logo te maken, maar dan in pixel-art

Ook cool toch?
was ik aa vanplan
dikkedoruswoensdag 9 augustus 2006 @ 00:07
Dan ben je wel de men als je dat kan maken! Gigantisch leuk idee idd om een FOK! huis te maken.
Fliepkewoensdag 9 augustus 2006 @ 00:12
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:27 schreef KaMo het volgende:

[..]

waarom komt hij zelf niet posten
Hier een tvp voor jou
Ridocarwoensdag 9 augustus 2006 @ 00:15
Dat stad idee is wel leuk, dus toch met straten, water ed.
Kan iedereen ook z'n auto/vliegtuig/boot kwijt.

Lijkt mij het handigst om de afmetingen van de huisjes á la Dikkedorus aan te houden. Heb je ook een standaardmaat.

--edit--

Een tussenstapje. De draaitafel past niet bij de beamer, maar ze mogen wel vrij gebruikt worden.

--edit-- [2]
Plaatje aangepast, ik heb even die beamer ernaast neergezet.

[ Bericht 17% gewijzigd door Ridocar op 09-08-2006 00:27:01 ]
Bot13woensdag 9 augustus 2006 @ 00:35
Ik heb even verder gewerkt aan 'het zootje ongeregeld', en eigenlijk alleen om te laten zien hoe een complete kamer eruit zou komen te zien.
Zitten wat pixelmodels van mij bij, die kunnen uiteraard vrij gebruikt worden door iedereen.

dikkedoruswoensdag 9 augustus 2006 @ 00:49
Beamer=vet! Dat licht is echt heel mooi gedaan!
Fok! logotje even gefixored. (Iig een template om er later misschien nog wat aan bij te schaven.)



@bot13: Woot! stoelen zijn geweldig, en nog helemaal "in-style" ook. De tafeltjes zijn nu wel wat klein, vergelijken bij de rest. Maar ach ja.
Die trap is imho helemaal cool, ik kreeg het niet voorelkaar om een goed perspectief te houden
koeiwoensdag 9 augustus 2006 @ 01:00
Ik heb een mooi zelfportret gemaakt met daarbij een blanco deur die er toevallig nog naast zat in mijn paint. Mijn allereerste pixelArt!

dikkedoruswoensdag 9 augustus 2006 @ 07:51

Als laatste post voordat ik op vakantie ga, nog wat dingen erbij gezet. (niets nieuws though)
Ik had helaas geen plek voor de ligstoel en de projector
fabericwoensdag 9 augustus 2006 @ 09:49
Als iedereen die mee wil doen nou 1 zo'n kamer vult, dan hebben we al veel om in een huizenblokje te plaatsen. Maar daarna moeten we echt aan de flats enzo, want die moeten eerst (achteraan, anders zie je de rest niet meer, het overlapt immers allemaal een beetje).
Dus
Maak een dikkedorus formaat kamer geheel in stijl en post hem hier als hij klaar is of als je vragen hebt ofzo
-aad-woensdag 9 augustus 2006 @ 11:33
Ben ook lekker bezig geweest met een kamer, kwam er alleen achter dat de tafel en stoel te groot zijn (nadat ik de stoel helemaal goed had gezet wat me tevel tijd heeft gekost...) Daar moet ik dus nog even naar kijken.
In de muur heb ik een mooi Prince of Persia next level trapje gezet...

Ik vind alleen de kleurstelling lastig om het goed te krijgen. De staande lamp naast de bank lijkt natuurlijk nergens op en op het glas van de tafel kan ik geen goeie spiegeling krijgen (misschien dat het glas wel te donker is). Misschien dat iemand anders even ernaar kan kijken of ideeën ervoor heeft.

Voor de rest ben ik wel tevreden met de bank (beter dan verwacht) en de TV. (Geen flatscreen bij mij, breedbeeld )

Ik heb trouwens het rechter stuk van de bakstenenmuur aangepast zodat daar ook een beetje diepte in zit. Zaten i.t.t. het linker stuk geen schaduweffecten op

Ridocarwoensdag 9 augustus 2006 @ 11:40
KaMowoensdag 9 augustus 2006 @ 11:42
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 11:40 schreef Ridocar het volgende:
[afbeelding]
alleen nog van die muziek tekentjes
Ridocarwoensdag 9 augustus 2006 @ 11:43
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 11:33 schreef -aad- het volgende:
In de muur heb ik een mooi Prince of Persia next level trapje gezet...
haaahahawoensdag 9 augustus 2006 @ 11:45
Ziet er erg goed uit!
Yeahinhowoensdag 9 augustus 2006 @ 14:52
Het wordt nog wel iets!!

Die trap van Bot13 is alleen niet stijl genoeg om 'echt' te lijken. Het ontwerp is wel goed, alleen moet ie iets stijler dus. Leuke dingen komen er nu bij, echt lache dit .
fabericwoensdag 9 augustus 2006 @ 17:03
Ik heb hier een kale trap die precies hoog genoeg is.
Yeahinhowoensdag 9 augustus 2006 @ 17:10
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 17:03 schreef faberic het volgende:
Ik heb hier een kale trap die precies hoog genoeg is.
[afbeelding]
Ja, díe moet op de plaats van die andere trap .
WurMwoensdag 9 augustus 2006 @ 17:31
ziet er allemaal heel tof uit!
Ik ben nog steeds bezig met mn nickname, maar de W en de M vallen nogal tegen
Bot13woensdag 9 augustus 2006 @ 17:53
Vandaag lekker gepixelt. Bovenstaande trap zag ik net pas, anders had ik die wel gebruikt.
Maar ik had m'n 1337 glazen trap al af.

WurMwoensdag 9 augustus 2006 @ 18:02
zie mn usericon... Ik ben er niet tevreden over. De schuine dingetjes in de W en de M zijn (volgens mij) grandioos mislukt
-aad-woensdag 9 augustus 2006 @ 18:04
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 17:10 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Ja, díe moet op de plaats van die andere trap .
Even erin gebouwd:
-edit: kut-zooi verkeerde afbeelding overschreven...- Heb nou ff geen zin om het weer helemaal te gaan doen..
Muurtje rechts ook even aangepast.
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 17:53 schreef Bot13 het volgende:
Vandaag lekker gepixelt. Bovenstaande trap zag ik net pas, anders had ik die wel gebruikt.
Maar ik had m'n 1337 glazen trap al af.

[afbeelding]
Die trap ziet er helemaal cool uit... Ziet er wel geinig uit zo die verhoogde extra kamer.
Fliepkewoensdag 9 augustus 2006 @ 18:11

Piel piel piel en nog is het kut
Yeahinhowoensdag 9 augustus 2006 @ 18:20
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 18:11 schreef Fliepke het volgende:
[afbeelding]
Piel piel piel en nog is het kut
Bij dat rondje is de hoogte toch niet de helft van de breedte .

dat is de ongeschreven regel bij pixelart

-edit- dit is helemaal geen pixelart zie ik. Je houdt geen rekening met verhoudingen, en krast je cursor wat op en neer om een leuk vloer/behang-effect te krijgen .
Fliepkewoensdag 9 augustus 2006 @ 18:25
die vloer heb ik gekaapt van dikke dorus
/care
gaat mij puur om de context om het ergens in te plaatsen.

Ik weet geen fuck van pixelart, dus dat is gewoon een mooie tip voor dat rondje. Bedankt voor je enorm constructieve feedback.
-aad-woensdag 9 augustus 2006 @ 18:25
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 18:04 schreef -aad- het volgende:

[..]

Even erin gebouwd:
-edit: kut-zooi verkeerde afbeelding overschreven...- Heb nou ff geen zin om het weer helemaal te gaan doen..
Muurtje rechts ook even aangepast.
Nu dus wel goed gegaan, kon het toch niet laten:
Yeahinhowoensdag 9 augustus 2006 @ 18:42
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 18:25 schreef Fliepke het volgende:
die vloer heb ik gekaapt van dikke dorus
/care
gaat mij puur om de context om het ergens in te plaatsen.

Ik weet geen fuck van pixelart, dus dat is gewoon een mooie tip voor dat rondje. Bedankt voor je enorm constructieve feedback.
"context om het ergens in te plaatsen" . Ik volg het niet helemaal, maar goed. Het was niet echt afkrakend bedoeld, maar de verhoudingen klopten gewoon totaal niet, en je gebruikt lijnen e.d. die niet toegestaan zijn bij pixelart.

En nu zie ik inderdaad dat je de vloer e.d. hebt overgenomen van dikkedorus. Het viel me nu (bij het inzoomen) pas op dat dat volgens mij geen legale pixelart-methode is, dus dikkedorus: .
KaMowoensdag 9 augustus 2006 @ 18:46
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 18:11 schreef Fliepke het volgende:
[afbeelding]
Piel piel piel en nog is het kut
idee
Fliepkewoensdag 9 augustus 2006 @ 18:52
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 18:42 schreef Yeahinho het volgende:
En nu zie ik inderdaad dat je de vloer e.d. hebt overgenomen van dikkedorus. Het viel me nu (bij het inzoomen) pas op dat dat volgens mij geen legale pixelart-methode is, dus dikkedorus: .
Vind het trouwens wel een beetje ziek dat er bepaalde spelregels zijn .
Staan die ook nog ergens in een of andere bijbel?
Qunixwoensdag 9 augustus 2006 @ 19:05
Lagge dit
Ridocarwoensdag 9 augustus 2006 @ 19:34

Ik heb even een stel huisjes gecombineerd.

De trap doortrekken was moeilijker dan ik dacht.
--edit--
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 17:53 schreef Bot13 het volgende:
Vandaag lekker gepixelt. Bovenstaande trap zag ik net pas, anders had ik die wel gebruikt.
Maar ik had m'n 1337 glazen trap al af.

[afbeelding]
Die trap is cool!

[ Bericht 33% gewijzigd door Ridocar op 09-08-2006 19:40:13 ]
Yeahinhowoensdag 9 augustus 2006 @ 19:40
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 18:52 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Vind het trouwens wel een beetje ziek dat er bepaalde spelregels zijn .
Staan die ook nog ergens in een of andere bijbel?
Tuurlijk zijn er 'regels'. Die zijn er alleen maar zodat alles goed op elkaar aansluit. Jij gebruikte een heel andere techniek, dus paste die buis niet in het geheel. Je kunt ook wel een competitie gaan voetballen, en bij elke wedstrijd andere regels bedenken... zal me een lekker zooitje worden .

Mooi werk trouwens Ridocar .
KaMowoensdag 9 augustus 2006 @ 19:48
nogal resized door pb
Ridocarwoensdag 9 augustus 2006 @ 19:49
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 18:52 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Vind het trouwens wel een beetje ziek dat er bepaalde spelregels zijn .
Staan die ook nog ergens in een of andere bijbel?
Die regels zijn er omdat meerdere mensen aan één project werken. Zo kun je makkelijk andere objecten toevoegen in je eigen tekening. Lees de tutorials in de startpost maar na.

Zie het als programmeren, Daar is ook geen bijbel voor. Maar als iedereen een eigen programmeerstijl heeft is het erg moeilijk om andermans code te combineren of aan te passen.
haaahahawoensdag 9 augustus 2006 @ 20:00
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 18:42 schreef Yeahinho het volgende:

En nu zie ik inderdaad dat je de vloer e.d. hebt overgenomen van dikkedorus. Het viel me nu (bij het inzoomen) pas op dat dat volgens mij geen legale pixelart-methode is, dus dikkedorus: .
Lol, ik mocht er niks van zeggen.
Fliepkewoensdag 9 augustus 2006 @ 20:01
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 19:40 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn er 'regels'. Die zijn er alleen maar zodat alles goed op elkaar aansluit. Jij gebruikte een heel andere techniek, dus paste die buis niet in het geheel. Je kunt ook wel een competitie gaan voetballen, en bij elke wedstrijd andere regels bedenken... zal me een lekker zooitje worden .

Mooi werk trouwens Ridocar .
Daarom vraag ik dus ook naar de regels, zodat ik vanuit daar iets zou kunnen bouwen. Ik krijg hier nu voor een probeerseltje op mn dak. Terwijl ik bij god niet weet wat ik fout doe
Ik zou dus graag de spelregels leren
Blamewoensdag 9 augustus 2006 @ 20:05
even een tvp.

Dit is wel leuk om eens mee te spelen
Bot13woensdag 9 augustus 2006 @ 20:06
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 20:01 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Daarom vraag ik dus ook naar de regels, zodat ik vanuit daar iets zou kunnen bouwen. Ik krijg hier nu voor een probeerseltje op mn dak. Terwijl ik bij god niet weet wat ik fout doe
Ik zou dus graag de spelregels leren
Belangrijkste regel: Gebruik alleen onderstaande lijnen:


Verder zit er op geen enkele manier een perspectief in de pixelart platen, keep that in mind, zodat je geen fouten maakt zoals een cylinder die aan de onderkant 50% de hoogte is van de breedte. (Klinkt echt té moeilijk, maar ik hoop dat je me snapt )
KaMowoensdag 9 augustus 2006 @ 20:07
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 20:05 schreef Blame het volgende:
even een tvp.

Dit is wel leuk om eens mee te spelen
Blame
Blamewoensdag 9 augustus 2006 @ 20:20
edit

[ Bericht 42% gewijzigd door Blame op 09-08-2006 20:37:23 ]
Fliepkewoensdag 9 augustus 2006 @ 20:27
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 20:06 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Belangrijkste regel: Gebruik alleen onderstaande lijnen:
[afbeelding]

Verder zit er op geen enkele manier een perspectief in de pixelart platen, keep that in mind, zodat je geen fouten maakt zoals een cylinder die aan de onderkant 50% de hoogte is van de breedte. (Klinkt echt té moeilijk, maar ik hoop dat je me snapt )
Misschien handig om dit soort dingetjes in een wiki te zetten en als basis te gebruiken voor een openingspost?
KaMowoensdag 9 augustus 2006 @ 20:37
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 20:27 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Misschien handig om dit soort dingetjes in een wiki te zetten en als basis te gebruiken voor een openingspost?
kan iedereen een wiki aanmaken dan?
Fliepkewoensdag 9 augustus 2006 @ 20:42
ja
http://wiki.fok.nl
KaMowoensdag 9 augustus 2006 @ 20:44
maak ik wel een begin, onder PixelArt?
Fliepkewoensdag 9 augustus 2006 @ 20:45
Lijkt me een goed idee
KaMowoensdag 9 augustus 2006 @ 20:46
of als OP
Fliepkewoensdag 9 augustus 2006 @ 20:50
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 20:46 schreef KaMo het volgende:
of als OP
We kunnen aan de wiki nog andere paginas hangen en daar plaatsen we dan de OP in.
Either way het is wel handig om wat dingen op papier te hebben, dan lijk ik minder dom
Zombinewoensdag 9 augustus 2006 @ 21:03
TVP... als ik me verveel ook maar eens proberen.

Is het trouwens niet handig om eerst een normale tekening te maken en vervolgens over te trekken met pixelart?
KaMowoensdag 9 augustus 2006 @ 21:08
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:03 schreef Zombine het volgende:
TVP... als ik me verveel ook maar eens proberen.

Is het trouwens niet handig om eerst een normale tekening te maken en vervolgens over te trekken met pixelart?
hmmm... waarom ?

en de Wiki maken lukt niet, ik kan geen goede artikels schrijven over pixelart
Zombinewoensdag 9 augustus 2006 @ 21:13
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:08 schreef KaMo het volgende:

[..]

hmmm... waarom ?

en de Wiki maken lukt niet, ik kan geen goede artikels schrijven over pixelart
Omdat autos behoorlijk lastig zijn om direct in pixelart te tekenen. Als je eerst de auto normaal tekent dan heb je ongeveer een idee hoe de pixellijnen moeten komen te staan.
KaMowoensdag 9 augustus 2006 @ 21:17
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:13 schreef Zombine het volgende:

[..]

Omdat autos behoorlijk lastig zijn om direct in pixelart te tekenen. Als je eerst de auto normaal tekent dan heb je ongeveer een idee hoe de pixellijnen moeten komen te staan.
ja maar hoe teken je hem dan 'normaal'
Zombinewoensdag 9 augustus 2006 @ 21:27
Gewoon tekenen zonder de beperkingen van pixelart. Moet je wel kunnen tekenen natuurlijk
Marc3lwoensdag 9 augustus 2006 @ 23:25
Heb dit ook al een keer gedaan met een ander forum, alleen nooit echt iets geworden.
Heb toen de tennisbaan gemaakt.



Om de afbeelding te bekijken moet je wel ff klikken

[ Bericht 11% gewijzigd door Marc3l op 09-08-2006 23:32:12 ]
Yeahinhowoensdag 9 augustus 2006 @ 23:27
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 23:25 schreef Marc3l het volgende:
Heb dit ook al een keer gedaan met een ander forum, alleen nooit echt iets geworden.
Heb toen de tennisbaan gemaakt.

[[url=http://img90.imageshack.us/img90/2461/tennisbaancs8.gif]afbeelding][/URL]
Dat is wel héél klein.
Blamewoensdag 9 augustus 2006 @ 23:27
Fok! serverruimte onderweg
KaMowoensdag 9 augustus 2006 @ 23:29
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 23:27 schreef Blame het volgende:
Fok! serverruimte onderweg
[afbeelding]
Fok! is ten einde
Marc3lwoensdag 9 augustus 2006 @ 23:29
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 23:27 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Dat is wel héél klein.
Dat waren de maten daar, doe je weinig aan
Blamewoensdag 9 augustus 2006 @ 23:31
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 23:29 schreef KaMo het volgende:

[..]

Fok! is ten einde
Dan stop ik er maar mee
KaModonderdag 10 augustus 2006 @ 00:13
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 23:31 schreef Blame het volgende:

[..]

Dan stop ik er maar mee
pssssssssst kom naar mijn forum zie profiel( en drop meteen nog wat kudos)
Bot13donderdag 10 augustus 2006 @ 13:31
Update.
Ridocardonderdag 10 augustus 2006 @ 15:03
Voor het Fok!-serverhok van Blame
WurMdonderdag 10 augustus 2006 @ 17:22
Ik heb een vraagje
zoals je kunt zien heb ik nog wat probleempjes met schuinde dingen (zoals in de W en de M in het volgende plaatje).


Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit het best op kan lossen? Met de '2-opzij-1-omhoog'-methode kom ik er niet uit
AlohaXadonderdag 10 augustus 2006 @ 17:23
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:31 schreef Bot13 het volgende:
Update.
[afbeelding]
Doet me een beetje denken aan little big adventure 2. Damn I miss that game
dikkedoruszaterdag 12 augustus 2006 @ 19:52
Hallo piepels, even een korte post tijdens mijn vakantie
WurM: Je hebt het goed gedaan met die schuine, ik weet niet wat er fout aan is.
Als ik terug kom zal ik naar de wikidingen kijken, misschien dat ik er wijs uit word.
KaMozaterdag 12 augustus 2006 @ 19:55
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 19:52 schreef dikkedorus het volgende:
Hallo piepels, even een korte post tijdens mijn vakantie
WurM: Je hebt het goed gedaan met die schuine, ik weet niet wat er fout aan is.
Als ik terug kom zal ik naar de wikidingen kijken, misschien dat ik er wijs uit word.
zit je in tropisch landje?
Fliepkezaterdag 12 augustus 2006 @ 20:10
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 19:55 schreef KaMo het volgende:

[..]

zit je in tropisch landje?
Hij zit bij de "buren"
KaMozaterdag 12 augustus 2006 @ 20:18
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 20:10 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Hij zit bij de "buren"
Bot13zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:31
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 17:23 schreef AlohaXa het volgende:

[..]

Doet me een beetje denken aan little big adventure 2. Damn I miss that game
Creepy
Het kan namelijk best dat er zonder dat ik het wilde wat van de LBA2 stijl is doorgekomen.
Ik ben zelf een ongelovelijke LBA fan, zit op meerdere forums over LBA, werk aan een filmproject van LBA1, en maak een LBA 3d remake met een paar mensen.
AlohaXazondag 13 augustus 2006 @ 17:46
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 21:31 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Creepy
Het kan namelijk best dat er zonder dat ik het wilde wat van de LBA2 stijl is doorgekomen.
Ik ben zelf een ongelovelijke LBA fan, zit op meerdere forums over LBA, werk aan een filmproject van LBA1, en maak een LBA 3d remake met een paar mensen.
creepy
Doe eens een linkje posten
-aad-maandag 14 augustus 2006 @ 14:59
Ik heb even een pixel art wiki aangemaakt, dan bestaat die alvast. Nu staat er een beetje kort samengevat wat op de wikipedia pagina's aan algemene informatie is te vinden. Ik denk niet dat er veel meer nodig is aangezien het eigenlijk om een beetje uitleg gaat (toch). Onder het kopje "beginselen" (of een andere titel, weet niet wat de beste is) zou dan een beetje de uitleg moeten komen. (Ik denk dan een beetje aan het idee als het begin van de "huisje tutorial": http://www.19.5degs.com/element/869.php#pixel-art-tutorial)
Bij de externe links heb ik trouwens bij de voorbeelden een paar links staan van wat hier eerst het idee was (ISO City enz.)

Wiki pagina is hier te vinden: http://wiki.fok.nl/index.php?title=Pixel_Art

Edit: aan WurM: Ik zie zo ook niet wat er verkeerd is met de schuine zijdes. Misschien dat je er minder last van hebt als je de letters wat dikker maakt, dan oogt het denk ik net iets anders. Als je de randen wat meer met grijs-tinten bewerkt i.p.v. zwart oogt het misschien ook nog wat beter.

Edit2: Ik heb die basis uit de genoemde link toegevoegd en het maar basisuitleg genoemd. (Klinkt wat beter ) Als iemand nog meer ideeën ervoor heeft, roep maar...

[ Bericht 8% gewijzigd door -aad- op 14-08-2006 20:16:00 ]
dikkedorusdinsdag 15 augustus 2006 @ 19:56
Wiki Lookin' good.
Misschien handig om op de wiki een link naar deze thread te zetten (als die er nog niet staat)
En de/het gebrek aan regels die we hier gebruiken. Die server dingen zien er goed uit. We kunnen iig nu twee "kamers" maken. Een woonkamer en een FOK!serverruimte. I'd love to help maar ik heb niet de mogelijkheid om hier uitgebreid te gaan pixelen.
-aad-woensdag 16 augustus 2006 @ 17:10
Heb even linkje toegevoegd (als iemand nog meer (isometrische) pixel art topics weet zet er meer bij, ikzelf kon alleen de niet-isometrische hier vinden)
De uitleg heb ik ook nog wat verder uitgewerkt. Enige "regels" zijn nu de verhoudingen en lijnengebruik (meer is er toch ook eigenlijk niet? ) De rest kan denk gewoon allemaal als tips worden toegevoegd. Nogmaals als iemand nog wat kan toevoegen ga je gang , ik zit het nu toch ook maar uit m'n blote hoofd een beetje toe te voegen.

http://wiki.fok.nl/index.php/Pixel_Art
Ridocarwoensdag 16 augustus 2006 @ 23:49
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 17:10 schreef -aad- het volgende:
Heb even linkje toegevoegd (als iemand nog meer (isometrische) pixel art topics weet zet er meer bij, ikzelf kon alleen de niet-isometrische hier vinden)
De uitleg heb ik ook nog wat verder uitgewerkt. Enige "regels" zijn nu de verhoudingen en lijnengebruik (meer is er toch ook eigenlijk niet? ) De rest kan denk gewoon allemaal als tips worden toegevoegd. Nogmaals als iemand nog wat kan toevoegen ga je gang , ik zit het nu toch ook maar uit m'n blote hoofd een beetje toe te voegen.

http://wiki.fok.nl/index.php/Pixel_Art
Toffe Wiki .

Misschien toch een paar dingetjes bijvoegen:
- een eenvoudige kubusontwerp (dobbelsteen oid) van grove lijnen naar een ingekleurd en afgevlakt geheel. Dan is meteen de toepassing van de lijnen goed te zien.
- Het verschil tussen PNG (true-color, geen animatie) en GIF (max. 256 kleuren, wel animatie mogelijk) aangeven.
-aad-donderdag 17 augustus 2006 @ 18:57
Ik zal morgen even kijken of ik iets moois voor die kubus in elkaar kan zetten. Zal een mooi stappenplannetje opzetten.

Dat van PNG/GIF wist ik nog niet, ook wel goed om er inderdaad bij te zetten.

[ Bericht 23% gewijzigd door -aad- op 18-08-2006 17:02:53 ]
-aad-vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:02
De wiki is weer bijgewerkt. Het is een gewone kubus geworden, want een dobbelsteen lukte niet helemaal (die putjes). Weet iemand misschien hoe je dat het beste voor elkaar krijgt? Het is nu natuurlijk wel een klein kubusje, misschien dat het bij een grotere wat makkelijker te doen is.

Voor de rest zijn de randen nu misschien niet uitgesproken genoeg, maar lijkt me zo is de basis toch wel duidelijk? Kan altijd nog beter natuurlijk...
dikkedoruswoensdag 23 augustus 2006 @ 22:16


Keuken nu + stellingkast. Uitiendelijk wordt het de hele benedenverdieping. Ik had nu even geen zin om in het template te werken. (net terug van vakantie)
AlohaXawoensdag 23 augustus 2006 @ 22:18
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 22:16 schreef dikkedorus het volgende:
[afbeelding]

Keuken nu + stellingkast. Uitiendelijk wordt het de hele benedenverdieping. Ik had nu even geen zin om in het template te werken. (net terug van vakantie)
wow, love your work !
dikkedoruswoensdag 23 augustus 2006 @ 22:29
Dank, het moet zo'n ikea-kast voorstellen, met van gaten waardoor je de planken kan verstellen. We hebben dat ding al 20+ jaar.
s1mondonderdag 24 augustus 2006 @ 14:20
Ik heb ook maar eens wat gemaakt, een balkon:



Het zal wel niet helemaal perfect zijn, het is m'n eerste pixel art..

Ik ben niet echt tevreden over de ruiten in de deur maar een andere mooie manier kon ik met paint niet krijgen.
KaModonderdag 24 augustus 2006 @ 14:22
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:20 schreef s1mon het volgende:
Ik heb ook maar eens wat gemaakt, een balkon:

[afbeelding]

Het zal wel niet helemaal perfect zijn, het is m'n eerste pixel art..

Ik ben niet echt tevreden over de ruiten in de deur maar een andere mooie manier kon ik met paint niet krijgen.

respect voor paint
dikkedorusdonderdag 24 augustus 2006 @ 18:22
Ik maak alles in paint, met knip-en-plak truukjes kan je er meer mee dan je denkt.
Ik vind het mooi S1mon!
Probeer de kleuren te varieren door te dubbelklikken op de kleurvakjes van het palette. Zoek kleuren uit die net iets lichter of donkerder zijn en maak kleine highlights, je zal zien dat het mooie effecten geeft. (vind ik dan)

Ik heb de deur-kleur aangepast (wat donkerder) zodat highlights kunnen worden gebruikt, in totaal 4 verschillende kleuren geel gebruikt en gewoon op gevoel de randen gekleurd. Verder heb ik op het tafeltje een extra motiefje aangebracht en de highlights op de stoel wat aangepast.

Oh en schaduwen op de grond er in gezet. Hoewel dat geloof ik iets is wat alleen ik doe, maar ik vind het zelf er altijd wat mooier uitzien.

Je font is trouwens ook erg mooi! Misschien leuk om een volledig pixel-art font te maken!

Voor de belangstellenden: Ik heb de color-replace tool en de line-tool van paint gebruikt, dus het is geen "pure" pixel-art.

[ Bericht 22% gewijzigd door dikkedorus op 24-08-2006 18:40:18 ]
s1mondonderdag 24 augustus 2006 @ 19:03
Het balkon is er erg op vooruit gegaan, vooral de deur is nu erg mooi

De letters heb ik zelf getekend, maar hier zijn wel behoorlijk wat pixel achtige fonts te vinden:
http://www.dafont.com/bitmap.php

Ik ben nu bezig de kamer verder in te vullen. (bank, tv, bed..)

Edit: Kamer bijna vol:


Nog niet dikkedorus' wijzigingen toegepast, komt later nog wel..

Ik ben alleen niet tevreden over het bed, het laken is niet zo mooi, is moeilijk 3D in te maken.

[ Bericht 32% gewijzigd door s1mon op 24-08-2006 20:23:39 (Update) ]
dikkedorusdonderdag 24 augustus 2006 @ 23:40
erg mooi. Dat dekbed is idd moeilijk te maken. Ik zou er gewoon een blokkerig ding van maken, dat wordt volgens mij ook door de meeste anderen gedaan.
Yeahinhovrijdag 25 augustus 2006 @ 00:12
Hulde !! Hij wordt wel tof zo .

Eén opmerking: de voorste poot van het biljart is te kort .
Ridocarvrijdag 25 augustus 2006 @ 01:03
Ik ben even aan het oefenen geweest met een spiegel.

Kun je gebruiken om een kamer te vullen.
classpcvrijdag 25 augustus 2006 @ 02:34
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 01:03 schreef Ridocar het volgende:
Ik ben even aan het oefenen geweest met een spiegel.
[afbeelding]
Kun je gebruiken om een kamer te vullen.
Cool

Ik ben zelf niet zo goed in pixel art, maar ik ben wel bereid om de uiteindelijke stad een plek te geven op m'n webspace.
dikkedorusvrijdag 25 augustus 2006 @ 12:24
Dat spiegelidee is erg cool
s1monvrijdag 25 augustus 2006 @ 15:35
Spiegel is inderdaad erg mooi, ik heb hem erin verwerkt, samen met de aanpassingen van het balkon (voor beiden bedankt ):



Ook heb ik een schommelstoel gemaakt, zie rechts, alleen is die de schaal wat minder, hij is net wat te groot.. Misschien kan hij in een andere kamer worden gebruikt, met grotere meubelen. (Of toch in deze kamer maar dat staat een beetje raar..)
Kriebbelvrijdag 25 augustus 2006 @ 15:39
Interessant

Even een TVP !
dikkedorusvrijdag 25 augustus 2006 @ 16:54
Even non-template update

De openhaard is nog niet helemaal lekker. Met donkere kleuren hannessen is iets te hoog gegrepen voor mij op dit moment geloof ik
s1monvrijdag 25 augustus 2006 @ 20:04
Ik ben nu bezig met een badkamer, alleen een vraagje: We hebben nu al best wat mooie kamers, maar gaan we die ooit nog eens aan elkaar maken, en zoja, hoe? In een heel groot 1 verdiepings gebouw? Want als je meerdere verdiepingen wilt maken, en dus 2 verdiepingen op elkaar zet, is de onderste niet meer te zien..
dikkedorusvrijdag 25 augustus 2006 @ 21:02
Er was al een pyramide-vorm geopperd, een stukje terug in het topic. Ik denk dat we dat maar moeten aanhouden. Elke kamer kan dus gewoon een deur plaatsen in één van de achterwanden als zijnde de toegangsdeur. Ik denk dat het het leukste is als iedereen mag beslissen wat ze in hun kamer stoppen, een woonkamer, een heel huis inclusief badkamer, of misschien een serverruimte.

Ik zal vanavond proberen om een klein apartementje te maken en te posten. Ik denk dat iedereen z'n kamer op een gegeven moment oplevert, en dat we om de week(?) alles inelkaar voegen in één grote picture.
s1monzaterdag 26 augustus 2006 @ 00:08
Piramide idee lijkt me prima

Hier is een begin van een badkamer :



(natuurlijk nog lang niet af)
dikkedoruszaterdag 26 augustus 2006 @ 00:27
mooi! vooral de badkuip en de spoelbakken
KaMozaterdag 26 augustus 2006 @ 19:04
We kunnen ook allekamers als 'huizen' in een soort straten zetten
Ridocarzaterdag 26 augustus 2006 @ 21:12
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 19:04 schreef KaMo het volgende:
We kunnen ook allekamers als 'huizen' in een soort straten zetten
Of een combinatie.

Ik zal wel even een schetsje maken.
s1monzaterdag 26 augustus 2006 @ 21:55
Een combo lijkt me inderdaad ook leuk, bijvoorbeeld een paar huizen van 4 kamers per stuk, allemaal 1 verdieping.
Ridocarzaterdag 26 augustus 2006 @ 21:59
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 21:55 schreef s1mon het volgende:
Een combo lijkt me inderdaad ook leuk, bijvoorbeeld een paar huizen van 4 kamers per stuk, allemaal 1 verdieping.
Ik had al iets gemaakt met 3 kamers. 't Is maar een schetsje.
Het achterste kamertje is dus verdieping 1. Dan kan er nog een trap in gefabriekt worden. (of een lift )
Iemand andere ideeën cq aanvullingen?


[ Bericht 46% gewijzigd door Ridocar op 26-08-2006 22:03:52 (aanvulling/uitleg) ]
KaMozaterdag 26 augustus 2006 @ 22:21
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 21:59 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik had al iets gemaakt met 3 kamers. 't Is maar een schetsje.
Het achterste kamertje is dus verdieping 1. Dan kan er nog een trap in gefabriekt worden. (of een lift )
Iemand andere ideeën cq aanvullingen?
[afbeelding]
Ridocarzaterdag 26 augustus 2006 @ 22:38
Is dit iets?

--edit--
Of misschien dit?


[ Bericht 41% gewijzigd door Ridocar op 26-08-2006 22:46:12 ]
dikkedoruszaterdag 26 augustus 2006 @ 23:14
Ik denk dat de eerste het best is.
s1monzondag 27 augustus 2006 @ 00:11
De eerste is inderdaad het handigste, aangezien we voor die vorm al kamers hebben gemaakt, maar ook daarbij kunnen we natuurlijk een paar van de 1e en nog 1 of 2 van de 2e versie maken

Hier nog even een update van mijn badkamer:



Met douchecabine, af, en een bubbelbad waar ik nog aan ga werken.

En nu ga ik .
Ridocarzondag 27 augustus 2006 @ 02:12
Ik denk dat ik van versie 2 een discotheek ga maken, met lasers op de dansvloer, dj-gear op de eerste verdieping (met bijbehorende equipment ) en zo'n boss-office op de top. (zoals je in de films ziet, waar ze met hun guns lopen te zwaaien )
Ik zal tzt wel een kale danstent laten zien.
KaMozondag 27 augustus 2006 @ 10:04
dit is ook super gaaf
http://doctordoom.phpnet.org/portfolio/pixel/medievalcastle.jpg
KaMozondag 27 augustus 2006 @ 10:15

"ghehehe
Shut up Beavis
Hehe Butt head
gegege you said butt
hehehe
Shut up
I'm Cornholio
I need TP for my bunghole
"

[ Bericht 3% gewijzigd door KaMo op 27-08-2006 11:03:59 ]
RD4zondag 27 augustus 2006 @ 10:35
Zijn er dudes hier die über in PixelArt zijn en die het Parkstad Limburg stadion willen maken?

http://www.worldstadiums.(...)rkrade_parkstad1.jpg
Saekerhettzondag 27 augustus 2006 @ 10:41
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 10:15 schreef KaMo het volgende:
I need tiki for my budhole[/i]"


I need TP (Toilet Paper) for my bunghole!
RD4zondag 27 augustus 2006 @ 10:43
are you threatening me? You must give me your candy, i need royoz for my bunghole!
KaMozondag 27 augustus 2006 @ 11:03
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 10:41 schreef Saekerhett het volgende:

[..]



I need TP (Toilet Paper) for my bunghole!
ow!
KaMozondag 27 augustus 2006 @ 11:16
Maar hoe vinden jullie hem?
kga miss nog wat detais maken zoals bierflesjes vieze muren enz
doppelgängerzondag 27 augustus 2006 @ 11:19
beetje offtopic maar..

doet me denken aan die GTA port voor de Nintendo 8bit
http://www.grandtheftendo.com/
KaMozondag 27 augustus 2006 @ 11:20
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 11:19 schreef doppelgänger het volgende:
beetje offtopic maar..

doet me denken aan die GTA port voor de Nintendo 8bit
http://www.grandtheftendo.com/
ja nintendo is Sprite hé
dikkedoruszondag 27 augustus 2006 @ 12:07
Ik vind hem goed lijken KaMo. Ik herkende het al zodra ik het zag.
@rd4: Idereen is al bezig met "het project". Maar probeer het zelf eens.
Het moet goed te doen zijn als je het klein houdt.
KaMozondag 27 augustus 2006 @ 12:08
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 12:07 schreef dikkedorus het volgende:
Ik vind hem goed lijken KaMo. Ik herkende het al zodra ik het zag.
@rd4: Idereen is al bezig met "het project". Maar probeer het zelf eens.
Het moet goed te doen zijn als je het klein houdt.
alleen kan jij een mooie tv/tafel voor me maken?
dikkedoruszondag 27 augustus 2006 @ 12:46
Ik heb een TV gemaakt. Ik hoop dat het wat is. Misschien moet je even resizen :/
KaMozondag 27 augustus 2006 @ 12:52
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 12:46 schreef dikkedorus het volgende:
Ik heb een TV gemaakt. Ik hoop dat het wat is. Misschien moet je even resizen :/
[afbeelding]
wow
kan je zo'n oude houten kubus maken?
dikkedoruszondag 27 augustus 2006 @ 13:04
Wat bedoel je? zo'n hele oude TV?
BobdGzondag 27 augustus 2006 @ 13:20
quote:
dat water
KaMozondag 27 augustus 2006 @ 13:28
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 13:04 schreef dikkedorus het volgende:
Wat bedoel je? zo'n hele oude TV?
ja
Goldboyzondag 27 augustus 2006 @ 13:59
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 12:46 schreef dikkedorus het volgende:
Ik heb een TV gemaakt. Ik hoop dat het wat is. Misschien moet je even resizen :/
[afbeelding]
Klein punt, bij je TV linksboven (met straling zegmaar) moet je het begin van die straal breder maken. Een TV geeft immers over het hele scherm licht.
KaMozondag 27 augustus 2006 @ 14:17
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 13:59 schreef Goldboy het volgende:

[..]

Klein punt, bij je TV linksboven (met straling zegmaar) moet je het begin van die straal breder maken. Een TV geeft immers over het hele scherm licht.
die was van mij
maar bij oude tv's is niet de hele tv een scherm
dikkedoruszondag 27 augustus 2006 @ 15:15


Niet echt geweldig, best moeilijk zo'n oude tv.
De kleuren zijn misschien te licht, maar dat moet je dan maar met color-replace van Paint even donkerder maken. Ik neem aan dat je een donkere kamer wilt maken, waar alleen de TV licht geeft.

Ik zou dan wel aanraden om het licht dan ook echt lichter te maken, ipv donkerder
Ridocarzondag 27 augustus 2006 @ 15:23
Iemand een oude tv?

--edit--
Ik zie nu pas dat het voor de Beavis&Butthead-kamer is.
Ik heb 'm ook vanaf achterzijde. (misschien even F5 of ctrl-R)

Die van Dikkedorus is een stuk mooier, denk dat je die beter kunt gebruiken.

[ Bericht 29% gewijzigd door Ridocar op 27-08-2006 15:37:52 ]
KaMozondag 27 augustus 2006 @ 15:32
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 15:15 schreef dikkedorus het volgende:
[afbeelding]

Niet echt geweldig, best moeilijk zo'n oude tv.
De kleuren zijn misschien te licht, maar dat moet je dan maar met color-replace van Paint even donkerder maken. Ik neem aan dat je een donkere kamer wilt maken, waar alleen de TV licht geeft.

Ik zou dan wel aanraden om het licht dan ook echt lichter te maken, ipv donkerder
het is goed zo
dikkedoruszondag 27 augustus 2006 @ 15:55
Smaken verschillen blijkbaar Ridocar, want ik vind de jouwe veel beter
KaMozondag 27 augustus 2006 @ 16:40
Update!
dikkedoruszondag 27 augustus 2006 @ 17:31
Ziet er leuk uit KaMo!
Ridocarzondag 27 augustus 2006 @ 17:33
Kewl!
dikkedorusmaandag 28 augustus 2006 @ 11:39
Ik zal proberen vandaag een volledige kamer op te leveren.
KaMomaandag 28 augustus 2006 @ 15:04
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 11:39 schreef dikkedorus het volgende:
Ik zal proberen vandaag een volledige kamer op te leveren.
ik ban ook al verklaar met b-b
dikkedorusmaandag 28 augustus 2006 @ 15:12
...wat?
KaMomaandag 28 augustus 2006 @ 15:25
alleen nog wat vuil
Ridocarmaandag 28 augustus 2006 @ 15:41

M'n lege danstent.
s1monmaandag 28 augustus 2006 @ 16:09
Ziet er erg leuk uit! Op de bovenste verdieping de DJ?

Ik zal vandaag ook weer eens wat gaan maken
KaMomaandag 28 augustus 2006 @ 16:13
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:41 schreef Ridocar het volgende:
[afbeelding]
M'n lege danstent.
zou ik helpen?
Ridocarmaandag 28 augustus 2006 @ 16:23
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:09 schreef s1mon het volgende:
Ziet er erg leuk uit! Op de bovenste verdieping de DJ?

Ik zal vandaag ook weer eens wat gaan maken
Kan, maar ik zat zelf te denken aan zo'n kantoor.
Zoals in de film, allemaal gangsters in nette pakken die door de ruit heen kijken, zo'n dikke sigaarrokende vent op een bureaustoel, en een berg poen op het bureau. Misschien een chick erbij.

Ik zie het al voor me, nu nog uitwerken.

Iedereen mag meehelpen trouwens.
KaMomaandag 28 augustus 2006 @ 16:29
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:23 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Kan, maar ik zat zelf te denken aan zo'n kantoor.
Zoals in de film, allemaal gangsters in nette pakken die door de ruit heen kijken, zo'n dikke sigaarrokende vent op een bureaustoel, en een berg poen op het bureau. Misschien een chick erbij.

Ik zie het al voor me, nu nog uitwerken.

Iedereen mag meehelpen trouwens.
Moet ik geanimeerde ventjes (dansend) maken?
Ridocarmaandag 28 augustus 2006 @ 16:41
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:29 schreef KaMo het volgende:

[..]

Moet ik geanimeerde ventjes (dansend) maken?
Wordt een beetje moeilijk, dan moet je een gif-bestand maken. En bij het samenvoegen moet er dan ook rekening gehouden worden met animaties. Je kunt het proberen maar ik zou het niet aanraden. Of iemand moet een programma hebben die zoiets eenvoudig kan invoegen. Met m'n Gimp is het sowieso een crime om geanimeerde delen te creëren.
KaMomaandag 28 augustus 2006 @ 16:49
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:41 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Wordt een beetje moeilijk, dan moet je een gif-bestand maken. En bij het samenvoegen moet er dan ook rekening gehouden worden met animaties. Je kunt het proberen maar ik zou het niet aanraden. Of iemand moet een programma hebben die zoiets eenvoudig kan invoegen. Met m'n Gimp is het sowieso een crime om geanimeerde delen te creëren.
Imageready


beter te zien op donkere achtergrond :/
s1monmaandag 28 augustus 2006 @ 16:50
Met Ulead gif animator is het simpel dansende mensen te maken, je maakt gewoon 2 plaatjes, 1 met de handen naar beneden en 1 met de handen naar boven, en die voeg je samen, en dan heb je een gifje van 2 frames..

Het enige nadeel is dan dat uiteindelijk alle 'huizen' gif afbeeldingen moeten zijn, wil je het totaal-plaatje geanimeerd maken..

Upate badkamer:


Is er iemand die een wc kan maken? het lut mij maar niet, zijn moeilijke vormen..

[ Bericht 35% gewijzigd door s1mon op 28-08-2006 16:58:57 (Update) ]
KaMomaandag 28 augustus 2006 @ 16:53
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:50 schreef s1mon het volgende:
Met Ulead gif animator is het simpel dansende mensen te maken, je maakt gewoon 2 plaatjes, 1 met de handen naar beneden en 1 met de handen naar boven, en die voeg je samen, en dan heb je een gifje van 2 frames..

Het enige nadeel is dan dat uiteindelijk alle 'huizen' gif afbeeldingen moeten zijn, wil je het totaal-plaatje geanimeerd maken.. :|
ja maar we kunnen ze ook in een html ztten naast erlaar
KaMomaandag 28 augustus 2006 @ 17:16
je disco