ik heb juist goedkope gekocht, omdat ie straks vooral pittig smaakt. de verfijnde smaak van goede olie wordt daardoor toch wel overheerst.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:40 schreef THCees het volgende:
koop een GOEDE olijf olie (oil &vinegar)
met een ruime hoeveelheid pepers in stukjes gesneden in deze olie 23 uur laten pruttelen.
dan zeven en klaar is ie.zou het zelf zonder knoflook doen
is dat niet een beetje duur, verse truffels? ik zou niet eens weten waar ik ze kan krijgen eigenlijk.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:59 schreef SHE het volgende:
idd even verhitten!...verder kun je in feite alles in je olie flikkeren...zorg wel voor een milde olie in basis.
tip van flip: truffeltjes in je olie..heerlijk om pasta mee aan te maken.
Onlangs kant en klare truffelolie gekocht en die vond ik beduidend minder smaken dan zelfgemaakte.
Valt best mee: ca. 900 euro per kilo doen ze momenteel.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:42 schreef Byte_Me het volgende:
is dat niet een beetje duur, verse truffels? ik zou niet eens weten waar ik ze kan krijgen eigenlijk.
En hoeveel heb je nodig voor een litertje olie op smaak te brengen?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 01:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Valt best mee: ca. 900 euro per kilo doen ze momenteel.![]()
Ik heb laatst een pot olijfolie gescoord die bijna de kleur had van zonnebloemolie en zowaar een geurtje had. Wat is er met de olijfolie in de supermarkten hier? Het ruikt niet eens naar olijven.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:40 schreef THCees het volgende:
koop een GOEDE olijf olie (oil &vinegar)
met een ruime hoeveelheid pepers in stukjes gesneden in deze olie 23 uur laten pruttelen.
dan zeven en klaar is ie.zou het zelf zonder knoflook doen
http://www.food-info.net/nl/qa/qa-fp64.htmquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:23 schreef d.n3rd het volgende:
Ik snap er niets van.. Ik las laatst op internet dat je knoflooktenen in olijfolie kan gooien om zo knoflookolie te creëeren.. Dat heb ik toen gedaan, maar nu loop ik dus het risico op botulisme wanneer ik die olie consumeer?
Dat het brandt op je tong betekend 0,0 dat het ontsmettend werkt.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:57 schreef Byte_Me het volgende:
volgens mij werkt de capsaisin uit de chilis (en die zitten er veel in) behoorlijk goed antibacterieel. maar ik zal over een tijdje de olie verhitten tot 180° en de knoflook eruit vissen. Dan is het sowieso onschadelijk.
toch heb ik nog nooit beschimmelde sambal gezien.quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:06 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat het brandt op je tong betekend 0,0 dat het ontsmettend werkt.
Schimmel is het enige waar je ziek van kunt worden?quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:43 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
toch heb ik nog nooit beschimmelde sambal gezien.
Bij een traitteur of speciaalzaak.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:42 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
is dat niet een beetje duur, verse truffels? ik zou niet eens weten waar ik ze kan krijgen eigenlijk.
Heel weinig, truffels hebben een vreselijk penetrant aroma..geven erg veel smaak af!quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 23:40 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En hoeveel heb je nodig voor een litertje olie op smaak te brengen?
Overigens...schimmels worden niet verzaakt door bacterien.quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:43 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
Mja, ik had dat stukje gelezen, maar het gaat in dat artikel om het consumeren van de knoflook zelf en niet van de olie waar deze zich in bevindt.quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:01 schreef Gert het volgende:
[..]
http://www.food-info.net/nl/qa/qa-fp64.htm
't is me even onduidelijk of je de knoflooktenen bedoelt, de olie, of het geheel?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:59 schreef SHE het volgende:
idd even verhitten!...verder kun je in feite alles in je olie flikkeren...zorg wel voor een milde olie in basis.
Had je die bij 'ons' vandaan? (kaaswaag)quote:Op zondag 8 oktober 2006 16:08 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
't is me even onduidelijk of je de knoflooktenen bedoelt, de olie, of het geheel?
Ik heb gisteren een soort ingemaakte olijven en knoflooktenen gegeten en die wil ik gaan maken nl.
Was een olie maar ook een beetje zuur. Iemand een idee?
Neen. Ik was in een biertentje in Amsterdam.quote:Op zondag 8 oktober 2006 20:28 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Had je die bij 'ons' vandaan? (kaaswaag)
Ik twijfel of we ze hebben, assortiment is wel 25% vergroot vanwege de winterperiode. We hebben wel veel producten in die hoek.quote:Op zondag 8 oktober 2006 20:32 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Neen. Ik was in een biertentje in Amsterdam.
Dus jullie hebben die knoflooktenen??
Zoja: Berkel boven!
Ja ik ben wel eens bij jullie binnen geweest en er zitten voor zover ik me kan herinneren wel lekkere dingen tussen. Dus wellicht maar even langshoppen morgenquote:Op zondag 8 oktober 2006 20:41 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Ik twijfel of we ze hebben, assortiment is wel 25% vergroot vanwege de winterperiode. We hebben wel veel producten in die hoek.
quote:Op maandag 9 oktober 2006 01:20 schreef Ringo het volgende:
En hoe ze overleven??één keer een peperveegje in mijn oog en ik loop een uur te janken. Die maden gebruikten het als hun IKEA-ballenbad..
Dan moet er tijdens het verpakken iets zijn misgegaan. Ranzige chinezenquote:Op maandag 9 oktober 2006 10:41 schreef Casparovvv het volgende:
[..]!
Maden komen niet zomaar als iets bedorven is, alleen als een vlieg eitjes gaat leggen. Als je iets goed afsluit is er waarschijnlijk niets aan de hand.
Het kan aan mij liggen hoor, maar als je ook maar kijkt naar zelfgemaakte sambal met een vies mes in je handen is het binnen een paar dagen volkomen beschimmeld...quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:43 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
Als er aangetaste knoflook in de olie ligt, dan kan ik me voorstellen dat ook de olie zélf niet helemaal jofel meer is.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 02:37 schreef d.n3rd het volgende:
[..]
Mja, ik had dat stukje gelezen, maar het gaat in dat artikel om het consumeren van de knoflook zelf en niet van de olie waar deze zich in bevindt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |