ik heb juist goedkope gekocht, omdat ie straks vooral pittig smaakt. de verfijnde smaak van goede olie wordt daardoor toch wel overheerst.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:40 schreef THCees het volgende:
koop een GOEDE olijf olie (oil &vinegar)
met een ruime hoeveelheid pepers in stukjes gesneden in deze olie 23 uur laten pruttelen.
dan zeven en klaar is ie.zou het zelf zonder knoflook doen
is dat niet een beetje duur, verse truffels? ik zou niet eens weten waar ik ze kan krijgen eigenlijk.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:59 schreef SHE het volgende:
idd even verhitten!...verder kun je in feite alles in je olie flikkeren...zorg wel voor een milde olie in basis.
tip van flip: truffeltjes in je olie..heerlijk om pasta mee aan te maken.
Onlangs kant en klare truffelolie gekocht en die vond ik beduidend minder smaken dan zelfgemaakte.
Valt best mee: ca. 900 euro per kilo doen ze momenteel.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:42 schreef Byte_Me het volgende:
is dat niet een beetje duur, verse truffels? ik zou niet eens weten waar ik ze kan krijgen eigenlijk.
En hoeveel heb je nodig voor een litertje olie op smaak te brengen?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 01:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Valt best mee: ca. 900 euro per kilo doen ze momenteel.![]()
Ik heb laatst een pot olijfolie gescoord die bijna de kleur had van zonnebloemolie en zowaar een geurtje had. Wat is er met de olijfolie in de supermarkten hier? Het ruikt niet eens naar olijven.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:40 schreef THCees het volgende:
koop een GOEDE olijf olie (oil &vinegar)
met een ruime hoeveelheid pepers in stukjes gesneden in deze olie 23 uur laten pruttelen.
dan zeven en klaar is ie.zou het zelf zonder knoflook doen
http://www.food-info.net/nl/qa/qa-fp64.htmquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:23 schreef d.n3rd het volgende:
Ik snap er niets van.. Ik las laatst op internet dat je knoflooktenen in olijfolie kan gooien om zo knoflookolie te creëeren.. Dat heb ik toen gedaan, maar nu loop ik dus het risico op botulisme wanneer ik die olie consumeer?
Dat het brandt op je tong betekend 0,0 dat het ontsmettend werkt.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:57 schreef Byte_Me het volgende:
volgens mij werkt de capsaisin uit de chilis (en die zitten er veel in) behoorlijk goed antibacterieel. maar ik zal over een tijdje de olie verhitten tot 180° en de knoflook eruit vissen. Dan is het sowieso onschadelijk.
toch heb ik nog nooit beschimmelde sambal gezien.quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:06 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat het brandt op je tong betekend 0,0 dat het ontsmettend werkt.
Schimmel is het enige waar je ziek van kunt worden?quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:43 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
toch heb ik nog nooit beschimmelde sambal gezien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |