abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40506462
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 11:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe dat een gat in de markt zou zijn. Het hele idee lijkt te zijn dat de geldverstrekker er niets aan verdient.
O, dat zal nooit gebeuren. Ze zijn niet gek.
pi_40506512
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 11:16 schreef gelly het volgende:

[..]

Het is toch aan de geldverstrekker om dat gat in de markt te vullen en zo wat extra centjes te verdienen ? Snap die verontwaardiging niet zo, in andere landen zijn er al jaren halal hypotheken.
Het probleem is natuurlijk dat men de overheid gaat vragen om een eigen variant van hypotheekrenteaftrek.

Maar verder is het natuurlijk gewoon weer eens hypocriet gezeik van gelovige zeikerds. Oeh ik mag geen rente betalen dus betaal ik hetzelfde bedrag maar noem het premie want dan is het geen rente.

Gelovigen en hypocrisie
pi_40506675
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 11:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe dat een gat in de markt zou zijn. Het hele idee lijkt te zijn dat de geldverstrekker er niets aan verdient.
Premie is gewoon een ander woord voor rente in dit geval. Daar zit de winst.
pi_40506708
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 11:25 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Het probleem is natuurlijk dat men de overheid gaat vragen om een eigen variant van hypotheekrenteaftrek.
Het is geen rente, dan ook geen aftrek lijkt me. Als het je eigen keuze is geen rente te betalen, dan kies je ook voor de nadelen.
pi_40506996
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 11:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Het is geen rente, dan ook geen aftrek lijkt me. Als het je eigen keuze is geen rente te betalen, dan kies je ook voor de nadelen.
quote:
Probleem bij een hypotheekvrije rente is de renteaftrek. De Haagse VVD vraagt daarom samen met de eenmansfractie van de Islam Democraten aan het college van B&W om namens de vier grote steden bij het ministerie van Financiën aan te dringen op een wetswijziging. Ook willen ze dat het college gaat overleggen met hypotheekverstrekkers of er steun bestaat voor het aanpassen van de wet- en regelgeving
pi_40507021
Een wetswijziging omdat moslims geen rente willen betalen. Absurd.
pi_40507088
als dat moslims helpt en ze worden daarbij niet positief gediscrimineerd dan vind ik dat prima. als wij vrijheid van religie in dit land willen hebben moeten we dat in dit soort zaken ook faciliteren lijkt mij.
pi_40507113
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 11:51 schreef het_fokschaap het volgende:
als dat moslims helpt en ze worden daarbij niet positief gediscrimineerd dan vind ik dat prima. als wij vrijheid van religie in dit land willen hebben moeten we dat in dit soort zaken ook faciliteren lijkt mij.
Ik mag van mijn religie geen belasting betalen.
pi_40507128
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 11:51 schreef het_fokschaap het volgende:
Dit heeft niets met vrijheid van religie te maken. Een persoon wil iets. Of dat willen nou gemotiveerd is door religie, ideologie of een pathologische aandoening, dat maakt helemaal niets uit.
pi_40507145
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 11:47 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

[..]
Voor een regeling die al op de helling staat lijkt het me vrij onzinnig.
pi_40507178
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 11:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dit heeft niets met vrijheid van religie te maken. Een persoon wil iets. Of dat willen nou gemotiveerd is door religie, ideologie of een pathologische aandoening, dat maakt helemaal niets uit.
nou ja, Nederland wil ook iets, nl. meer eigen bezig wat huizen betreft omdat dat beter onderhouden zou worden.
pi_40507196
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 11:54 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

nou ja, Nederland wil ook iets, nl. meer eigen bezig wat huizen betreft omdat dat beter onderhouden zou worden.
Ja... so? Ik zie het verband met vrijheid van religie niet.
pi_40507227
Vrijheid van religie betekent dat ik niet opgepakt wordt omdat het ik twaalfde zwijn aanbid, niet dat men vanalles verandert alleen omdat het mij vanwege mijn religie niet helemaal uitkomt.
pi_40507242
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 11:56 schreef Monidique het volgende:

Vrijheid van religie betekent dat ik niet opgepakt wordt omdat het ik twaalfde zwijn aanbid, niet dat men vanalles verandert alleen omdat het mij vanwege mijn religie niet helemaal uitkomt.
Tegenwoordig schijnt het te moeten betekenen dat alles moet kunnen onder het mom van religie.
pi_40507298
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 11:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja... so? Ik zie het verband met vrijheid van religie niet.
dan moet je misschien wat beter kijken.
wij geven de mogelijkheid die religie te beleiden. daar horen een zooi dogma's bij. die moeten ze wel legaal kunnen uitvoeren natuurlijk.
pi_40507327
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 12:00 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

dan moet je misschien wat beter kijken.
wij geven de mogelijkheid die religie te beleiden. daar horen een zooi dogma's bij. die moeten ze wel legaal kunnen uitvoeren natuurlijk.
Natuurlijk niet. Vrijheid van religie betekent niet dat elke religieuze handelingen legaal moet zijn.
pi_40507341
Vrijheid van religie is dan ook achterhaald. We hebben vrijheid van meningsuiting en daar valt het perfect onder. Het is immers maar een overtuiging, een mening, weinig verschillend van communisme of liberalisme.
pi_40507356
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 12:01 schreef Monidique het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Vrijheid van religie betekent niet dat elke religieuze handelingen legaal moet zijn.
nee, niet elke...maar waar we zoiets enigszins netjes kunnen regelen. lijkt me prima.

maar goed, we kunnen natuurlijk ook koste wat kost er tegen ingaan
pi_40507360
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 17:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Vreemd. Ineens hoor ik niemand roepen over 'schande dat we wetten gaan aanpassen aan immigranten."
't Is GVD godsgeklaagd he, de hypocrisie waarmee sommigen het uit hun toetsenbord krijgen... De PvdA had het eens moeten voorstellen, of Groen Links. . Mén wat vallen er hier een paar hard door de mand zeg.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_40507384
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 11:57 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Tegenwoordig schijnt het te moeten betekenen dat alles moet kunnen onder het mom van religie.
Zoals ?
pi_40507389
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 12:02 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

nee, niet elke...maar waar we zoiets enigszins netjes kunnen regelen. lijkt me prima.
Het kan. Ik vind het overdreven en absurd.
quote:
maar goed, we kunnen natuurlijk ook koste wat kost er tegen ingaan
Ja, dit moet gestopt worden.
pi_40507503
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 12:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het kan. Ik vind het overdreven en absurd.
dat is religie ook

maar als die mensen dat nou eenmaal zo geloven, laat ze...het stoort mij niet zolang zij het premie willen noemen en ik het rente blijf noemen.
quote:
Ja, dit moet gestopt worden.
ja, dit is het schoolvoorbeeld van het kwaad in deze wereld
pi_40507551
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 12:10 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

dat is religie ook

maar als die mensen dat nou eenmaal zo geloven, laat ze...het stoort mij niet zolang zij het premie willen noemen en ik het rente blijf noemen.
Het stoort jou niet, mij ook niet, maar het stoort wel de gemeente. De gemeenschap in feite. Mijn kritiek is dan ook niet gericht op de moslims die dit willen, maar eerder op de partijen en personen die hieraan mee willen werken.
quote:
ja, dit is het schoolvoorbeeld van het kwaad in deze wereld
Wat is dit nou voor kul?
pi_40507598
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 12:03 schreef Jarno het volgende:

[..]

't Is GVD godsgeklaagd he, de hypocrisie waarmee sommigen het uit hun toetsenbord krijgen... De PvdA had het eens moeten voorstellen, of Groen Links. . Mén wat vallen er hier een paar hard door de mand zeg.
Selectief lezen IS een kunst: VVD Den Haag pleit voor Halal Hypotheek
pi_40507619
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 12:03 schreef gelly het volgende:

[..]

Zoals ?
Dit bijvoorbeeld.
Of voor iedereen geldende kledingvoorschriften die opeens gewijzigd moeten worden.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 12:16:27 #56
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40507646
Ach, vind het puur een kwestie van marktwerking dat er banken zijn die met zulke regelingen komen. Je kan tenslotte ook vega-burgers kopen, waarvan je je kan afvragen of die niet juist bedoeld zijn voor vegetariërs die nog steeds van hamburgers dromen.

Je moet je er als politiek niet teveel mee willen bemoeien. Hoewel ik van de VVD snap dat ze het doen (stemmen! stemmen!), het onderwerp leeft namelijk nogal, zeker onder hoogopgeleide moslims. Wel kúnnen kopen maar bezwaren hebben tegen het rentesysteem. Dagelijkse praktijk vs religieus principe, jetweettoch..

Ik weet niet of de VVD zich hard zou moeten maken voor moslim-hypotheken of andere religieuze parafernalia, maar over all heb ik er weinig bezwaar tegen, kom op zeg, het is handel
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_40507666
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 12:16 schreef Ringo het volgende:
Ach, vind het puur een kwestie van marktwerking dat er banken zijn die met zulke regelingen komen. Je kan tenslotte ook vega-burgers kopen, waarvan je je kan afvragen of die niet juist bedoeld zijn voor vegetariërs die nog steeds van hamburgers dromen.

Je moet je er als politiek niet teveel mee willen bemoeien. Hoewel ik van de VVD snap dat ze het doen (stemmen! stemmen!), het onderwerp leeft namelijk nogal, zeker onder hoogopgeleide moslims. Wel kúnnen kopen maar bezwaren hebben tegen het rentesysteem. Dagelijkse praktijk vs religieus principe, jetweettoch..

Ik weet niet of de VVD zich hard zou moeten maken voor moslim-hypotheken of andere religieuze parafernalia, maar over all heb ik er weinig bezwaar tegen, kom op zeg, het is handel
Ja. Geen belasting hoeven te betalen vanwege mijn religie is ook handel: ik heb immers veel meer te besteden dus ga ik dat dan ook doen.
pi_40507675
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 12:16 schreef Ringo het volgende:
Handel, goed, lekker zelf weten, maar er is een wetswijziging nodig, dat is geen handel meer, dat is politiek.
pi_40507728
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 12:15 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Dit bijvoorbeeld.
Of voor iedereen geldende kledingvoorschriften die opeens gewijzigd moeten worden.
Je doet net alsof het al door de 2e kamer is goedgekeurd Iemand gooit een balletje op, dat mag toch .. Alsof dit voorstel ooit wordt goedgekeurd, en al zou het goedkeurd worden, wat is dan de ramp ? Die premie is exact hetzelfde als rente, dat mag dan ook gelijk behandeld worden. Er hoeft helemaal geen wet voor gewijzigd te worden zelfs. Ik vind het echter ongewenst omdat de hele regeling al op de helling staat, die moet je dan niet nog eens gaan verruimen.

En kledingvoorschriften ? Volgens mij is het juist zo dat personen als jij de wet willen wijzigen om bepaalde kleding te verbieden, of niet ? Dat maakt jou dan even fout als een moslim die de renteaftrekregeling wil verruimen om z'n premie gedeeltelijk terug te krijgen.
pi_40507782
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 12:20 schreef gelly het volgende:

En kledingvoorschriften ? Volgens mij is het juist zo dat personen als jij de wet willen wijzigen om bepaalde kleding te verbieden, of niet ? Dat maakt jou dan even fout als een moslim die de renteaftrekregeling wil verruimen om z'n premie gedeeltelijk terug te krijgen.
Nee hoor, die hoeft niet gewijzigd te worden, alleen gehandhaaft.
Verder heb ik, en ook jij, al tig voorbeelden langs zien komen de laatste jaren waarin voor religieuze kledij uitzonderingen gemaakt worden.
En vorige week ook al weer, waar voor religieuzen een uitzondering gemaakt wordt voor pasfotos voor bv paspoorten. Niemand mag een hoofdbedekking op, tenzij je het kan aantonen dat het vanuit religieus standpunt moet. Regels voor iedereen behalve voor religieuze mongolen. Gezeik om die kankerreligie altijd. Bah.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')