abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:25:00 #1
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_40484527
Het is wel een eigen topic waard, eigenlijk:

Haagse VVD voor Halal-Hypotheek

De gemeenteraadsfractie van de VVD in Den Haag vraagt samen met de lokale partij Islam Democraten om te bekijken of er een 'halal-hypotheek' kan worden ingevoerd. Dat is een hypotheek waarbij geen rente hoeft te worden betaald. Sommige moslims willen namelijk geen rente betalen of ontvangen, omdat dit volgens de islam verboden is.

Probleem bij een hypotheekvrije rente is de renteaftrek. De Haagse VVD vraagt daarom samen met de eenmansfractie van de Islam Democraten aan het college van B&W om namens de vier grote steden bij het ministerie van Financiën aan te dringen op een wetswijziging. Ook willen ze dat het college gaat overleggen met hypotheekverstrekkers of er steun bestaat voor het aanpassen van de wet- en regelgeving.

Volgens het Haagse VVD-gemeenteraadslid Bart de Liefde kan met een snelle invoering van de halal-hypotheek het eigen huizenbezit onder allochtonen toenemen. ''Nu hebben bijvoorbeeld Turken en Marokkanen relatief veel minder vaak een eigen huis dan autochtonen. Het voordeel van eigen huizenbezit is dat mensen met een eigen woning vaak zorgvuldiger omgaan met dat huis én de buurt waarin het staat'' aldus De Liefde die het motto hanteert ''Investeren is integreren''.

Overigens bestaat in Groot-Brittannië al een vorm van halal-hypotheek. Daar is de volgende constructie bedacht: Huiseigenaren betalen een premie bovenop hun vaste maandelijkse aflossing. Het grote bankconcern HSBC hanteert die daar om moslims aan de hypotheek te krijgen

Haagse VVD voor 'halal-hypotheek'

Mede gezien het aantal 'Alle multiculturele zaken zijn de schuld van links' topics van de laatste dagen, toch even een tegengeluidje.

Ik ben wel benieuwd hoe onze VVD-vrinden zich hieruit gaan kletsen...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_40484623
Stimulatie van het eigenhuis bezit is wel een goede zaak natuurlijk .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:28:26 #3
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40484641
voor ons is dit moeilijk voor te stellen, maar het een serieus probleem. ik vind het iig een goed burger gericht initiatief.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:32:53 #4
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_40484786
De 'slinkse kerk met die multikul moet gewoon oprottuhh'-roepers krijg je hier echt niet mee van de kaart hoor Vetinari

Ontopic: wanneer dit een probleem is voor grote groepen burgers moet je er als het even kan een passende oplossing voor vinden. Ik ben niet helemaal op de hoogte van de fiscale oerwouden waar je doorheen moet als je zoiets in wil voeren, maar als het lukt zonder dat de staat of anderen benadeeld worden, waarom niet?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:34:00 #5
66444 Lord_Vetinari
pi_40484818
Ik ben wel benieuwd hoe ze dit gaan verkopen aan mensen die wel al jaren rente over hun hypotheek betalen...
pi_40484834
Ach, het enige wezenlijke verschil is de naam van de regeling. 'Premie' in plaats van 'rente'.
Niet oneerlijk dus tegenover niet-moslims, en je komt er een grote groep mee tegemoet.

(tenzij ik het bericht verkeerd begrijp, dan heb ik niks gezegd )
ş¤ĝ„¸Hardcore ¸„ĝ¤ş°
„ĝ¤ş°¨UNITED!!``°ş¤
from albania.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:38:23 #7
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_40484967
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe ze dit gaan verkopen aan mensen die wel al jaren rente over hun hypotheek betalen...
Wie moet dat gaan verkopen dan? Rente is puur iets tussen de hypotheekverstrekker en de klant. Daarom is er nu een constructie om die rente te vervangen door een premie. Die premie is alleen niet aftrekbaar, en daar komt de overheid pas om de hoek kijken volgens mij.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:40:46 #8
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_40485051
Wat ik niet snap is dat mensen die dus geen rente willen betalen vanwege hun geloof is dat ze wel hypocriet willen zijn door een premie te betalen. Het is precies hetzelfde alleen een andere naam...

Wat betreft de renteaftrek, of je ziet het als rente en dan aftrekken of het is geen rente en dan geen aftrek. Veel moeilijker is het niet
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_40485104
Hypocriet? Nee dit lijkt me eerder pragmatisch.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:48:24 #10
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_40485261
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:42 schreef du_ke het volgende:
Het is zeker pragmatisch voor banken, dat zeker. Maar als persoon echt niet! Ik betaal geen premie, maar rente..... Het is net zo duur en je betaald er net zoveel voor (als niet meer) dan als je rente betaald. Dan mag jij me uitleggen wat het verschil is....
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 17:00:28 #11
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_40485609
Ik denk dat dit voor de VVD gewoon een leuke manier is om het afschaffen van de hypotheekrenteaftrek moeilijker te maken; 2 regelingen afschaffen is moeilijker dan 1 regeling afschaffen.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_40486154
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:42 schreef du_ke het volgende:
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 17:30:13 #13
66444 Lord_Vetinari
pi_40486528
Vreemd. Ineens hoor ik niemand roepen over 'schande dat we wetten gaan aanpassen aan immigranten."
pi_40488227
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 17:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Vreemd. Ineens hoor ik niemand roepen over 'schande dat we wetten gaan aanpassen aan immigranten."
Laat die kankermoslims lekker in hun eigen land een hypotheek nemen

Nu tevreden?
pi_40492226
quote:
Probleem bij een hypotheekvrije rente is de renteaftrek. De Haagse VVD vraagt daarom samen met de eenmansfractie van de Islam Democraten aan het college van B&W om namens de vier grote steden bij het ministerie van Financiën aan te dringen op een wetswijziging.
Zijn ze nou helemaal van de pot gepleurd?
Dat er malle moslims zijn die zichzelf kunnen verkopen dat hun rente premie heet en dus geen rente is (alleen maar een beetje extra geld voor de lening ) dat kan toch in 's herennaam niet betekenen dat we daarom onze regelgeving gaan aanpassen?

Laten we in godsnaam die hypotheekrenteaftrek afschaffen voor het te laat is en de politiek de regeling zo heeft opgetuigd, uit- en aangekleed dat afschaffen niet meer mogelijk is omdat niemand meer weet wat er allemaal mee vervlochten is geraakt .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_40492310
En ze staan er al zo goed voor in de peilingen...............
pi_40504538
Ah, wederom eens een echt hypocriet-moslimverhaaltje. We noemen iets wat hetzelfde is anders, dan is het anders.

He.... over het geleende bedrag wordt een extra bedrag betaald, dat noemen wij rente. Maarrrr... dat mag de vrome moslim niet dus noemen we het 'premie' en dan mag het wel

Hypocriet gejank.

Moslims WILLEN helemaal niet gelijk behandeld worden, ze willen overal uitzonderingen voor zichzelf voor.

[ Bericht 2% gewijzigd door -IksRee- op 05-08-2006 08:04:23 ]
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 09:17:16 #18
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40504871
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
geloof me: die halal hypotheek word echt niet voordeliger dan een normale efficiente hypotheek
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 09:21:45 #19
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40504904
ik vind dit topic nogal tendentieus.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 09:51:56 #20
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40505102
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:40 schreef Herkauwer het volgende:
Wat ik niet snap is dat mensen die dus geen rente willen betalen vanwege hun geloof is dat ze wel hypocriet willen zijn door een premie te betalen. Het is precies hetzelfde alleen een andere naam...
Precies en in naam van de politiek correctheid gaan we nu dus even de wet/ het beleid aanpassen om zo de leugens voor en door moslims te accommoderen.

Edit: Wat is het signaal dat je afgeeft? Dat NL best bereid is om de wet aan te passen voor Moslim-sprookjes. Dadelijk staat de Burka`s ook in de wet. Geef ze één vinger..

[ Bericht 13% gewijzigd door Napalm op 05-08-2006 10:05:33 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_40505124
verkeerd signaal.

minder regels, niet meer, daar moet op ingezet worden.

de grote stuurders uit de moslimwereld hebben volgens mij enkele jaren terug al een vrijbrief gegeven voor moslims om een hypotheek te nemen in westerse landen, omdat het daar praktisch nauwelijks anders kan. ik zie het probleem niet zo.
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_40505196
Dit lijkt me geen goed plan, want:
-Premie zoals hier omschreven is gewoon hetzelfde als rente
-Het zorgt voor meer regels, pure bureaucratie
-Door het premie te noemen is het niet meer aftrekbaar, wat ervoor zorgt dat mensen die hiervoor kiezen een hoop geld mislopen. Op zich is dat hun eigen keuze, maar je kunt er vergif op innemen dat er dan geroepen wordt dat het discriminatie is.
-Men is bezig regeltjes aan te passen om bepaalde bevolkingsgroepen te 'stimuleren' (helpen), en dat lijkt me geen goed uitgangspunt voor een wetswijziging
-Dit gaat ongetwijfeld geld kosten
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_40505672
Overbodig.
Ik heb een koophuis en bij ons in de straat wonen Turkse en Marokkaanse huiseigenaren.
Zijn toch echt moslims en die hebben gewoon een hypotheek.

Gokken, drinken e.d. mogen moslims ook niet, doen er ook genoeg.
Het is een keuze die ze zelf maar moeten maken.
Het verzinnen van een Halal constructie voor hypotheken is gewoon de boel belazeren.
Uiteindelijk is het toch hetzelfde bedrag wat betaald moet worden.

Hebben al de moslims in Nederland ook bezwaar tegen de rente die ze op hun spaargeld krijgen?
Anders schaffen we dat ook af.

Ik denk dat de meeste moslims zich hier helemaal niet druk om maken en dat de VVD nu een wit voetje wil halen bij een groep mogelijke kiezers, meer niet.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_40506049
Ik vraag me alleen af:

als moslims geen rente mogen betalen, betekent dat dan ook dat ze geen rente mogen ontvangen?
Dus geen spaarrekeningen e.d.?
pi_40506204
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 11:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik vraag me alleen af:

als moslims geen rente mogen betalen, betekent dat dan ook dat ze geen rente mogen ontvangen?
Dus geen spaarrekeningen e.d.?
Ik heb het er eens over gehad met een kennis die moslim is, en volgens hem was de insteek van dat anti-rente-gebeuren dat je misbruik zou maken van iemand die iets van je wil lenen (en dus waarschijnlijk geldgebrek heeft), door daar geld voor te vragen.

Zodoende was het dus niet toegestaan om rente te heffen en als je dat van een ander accepteert, wordt dat waarschijnlijk gezien als eraan meewerken.

Hij is wel zo iemand die al die dingen niet te letterlijk neemt, maar probeert om de boodschap te begrijpen en naar eigen gevoel en inzicht te handelen. Oftewel, hij heeft ook nog een stel hersens.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')