Wat een poepiequote:
Het is geen AB.quote:Op donderdag 7 september 2006 23:11 schreef ThaSandman het volgende:
[..]
Zo dik is die AB van jou toch niet. Trekt hij ook zo'n rare bek als hij rook in zijn gezicht krijgt?
Is het dan een Old English Bulldog of een Victorian Bulldog? Is het wel een bulldog, daar lijkt hij wel op in ieder geval.quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:33 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Het is geen AB.(snap de vergissing wel heel goed trouwens.) Rook kan ie prima tegen, wij roken zelf beiden en de fokker ook dus hij is het gewend.
![]()
Binnenkort ga ik een loopband voor hem maken, een bevriende fokker in Hongarije heeft er ook eentje en alle 4 zijn beesten zijn helemaal van dat ding.Zal je net zien dat die van mij er geen flikker aan vindt.
![]()
![]()
Dogo argentino.quote:Op vrijdag 8 september 2006 20:39 schreef ThaSandman het volgende:
Is het dan een Old English Bulldog of een Victorian Bulldog? Is het wel een bulldog, daar lijkt hij wel op in ieder geval.
Dunno, ken wel een fokker van AB's in Utrecht maar zijn beesten reageren er ook niet op. Kan me overigens wel voorstellen dat degenen met een nogal korte (engelse bull?quote:Dat met die rook is echt een AB kwaaltje geloof ik. De hond op mijn avatar (OEB) kan er ook niet tegen en trekt zijn lip op alsof hij het echt vies vindt.![]()
Dogo Argentino had ik ergens in mijn achterhoofd, maar omdat hij meer op een bulldog leek heb ik dat idee maar niet geopperdquote:Op vrijdag 8 september 2006 23:39 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Dogo argentino.Ik snap de vergissing wel, hier een plaatje waar je het wel op ziet hoop ik.
(68 cm schofthoogte en ruim 50 kg schoon aan de haak)
[afbeelding]
Nou ja volbloed argentijn dus.Niet heel ongewoon maar je ziet er maar heel weinig op straat en gelukkig maar zou ik bijna zeggen, dit ras is echt niet voor iedereen geschikt.
![]()
Jachtinstinct is nogal sterk aanwezig en bij reuen is de omgang met andere reuen nogal, euhm, onvriendelijk at least.
Argentijntjes hebben nogal een sterke geldingsdrang.
[..]
Dunno, ken wel een fokker van AB's in Utrecht maar zijn beesten reageren er ook niet op. Kan me overigens wel voorstellen dat degenen met een nogal korte (engelse bull?) neus dat die er wel gevoeliger voor zijn.
Sowieso is de variatie bij AB's nogal groot, veel ervan zijn (door)kruisingen en dat doet het ras ook niet echt goed.
![]()
wat erg voor je, hoe is dat precies gebeurd dan,is hij er in gestikt?quote:Op zaterdag 9 september 2006 01:44 schreef ThaSandman het volgende:
[..]
Daar moet ik wel bij zeggen dat hij hoger was als alle AB's die ik ooit gezien heb. Helaas is hij overleden aan een flostouw.
We hebben hem weleens naast een leeftijdsgenoot genoot gezet en dan zie je wel duidelijk het verschil tussen een AB en een argentijn, vooral aan de kop en bij AB's is de borstkas meestal wat eerder uitgezwaard en breder.quote:Op zaterdag 9 september 2006 01:44 schreef ThaSandman het volgende:
[..]
Dogo Argentino had ik ergens in mijn achterhoofd, maar omdat hij meer op een bulldog leek heb ik dat idee maar niet geopperd. Onze AB (overleden in maart) had ook een schofthoogte van rond de 65 cm en woog ongeveer 50 Kg.
Oh dat is treurig, bij onze honden zijn we er ook altijd bij als ze een flostouw hebben, denk niet dat het snel gebeurt dat het mis gaat maar goed je hoeft maar een paar seconden te laat erbij te zijn.quote:Helaas is hij overleden aan een flostouw.
Wat een heerlijke lieve hondquote:Op zaterdag 9 september 2006 16:01 schreef rena het volgende:
[afbeelding]
Lekker luieren in het zonnetje![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij ligt wel 5 minuten zo te rollen en gek te doen in het gras altijd![]()
[afbeelding]![]()
Hier wat foto's van de onze.quote:Op zaterdag 9 september 2006 11:40 schreef hollander172 het volgende:
[..]
We hebben hem weleens naast een leeftijdsgenoot genoot gezet en dan zie je wel duidelijk het verschil tussen een AB en een argentijn, vooral aan de kop en bij AB's is de borstkas meestal wat eerder uitgezwaard en breder.
Hier de dogo van een kennis, dit is door de gecoupeerde oren meer de dogo zoals mensen ze kennen. (voor de mierenneukers onder ons, deze dogo leeft in Hongarije en couperen mag daar nog.)
[afbeelding]
[..]
Oh dat is treurig, bij onze honden zijn we er ook altijd bij als ze een flostouw hebben, denk niet dat het snel gebeurt dat het mis gaat maar goed je hoeft maar een paar seconden te laat erbij te zijn.![]()
Wat leuk je honden familiequote:Op dinsdag 12 september 2006 19:45 schreef Pure-Poison het volgende:
Nog een paar foto's van Gijs(en de rest van de hondenfamilie)
[afbeelding]
[afbeelding]
Samen met grote Jack,hij is wel lief hoor maar soms een beetje wild...
[afbeelding]
Samen spelen met vriendje Max
[afbeelding]
Lekker rennen
[afbeelding]
Spelen met vriendinnetje Jill
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Donderdag gaan we samen voor het 1st op cursus![]()
een berner sennen .... zuchtquote:Op maandag 4 september 2006 15:45 schreef Ereshkigal het volgende:
[afbeelding]
toen onze Louis nog een ukkie was...
Ondanks hun tekortkomingen zijn Dogo's op veel vlakken idd super.quote:Op zaterdag 9 september 2006 13:21 schreef Stamp_Kip het volgende:
Wij hebben voorheen thuis een Dogo gehadsuper honden
fokker is dr mee gestopt jammer genoeg.
Sowieso zou ik bij een dogo alleen gaan voor een exemplaar met stamboom.quote:Wij (vriend en ik) willen zodra we gaan samenwonen dr 2 gaan halen ben nog op zoek na een goeie fokker.Waar heb jij je dogo vandaan? Heb geen zin in de bekende broodfokkers en marktplaats honden
die komen zoiezo niet bij mij drin
Wil je in Hongarije kijken voor een Dogo?quote:Zelf waren we al aantdenken om tegen die tijd reisje Hongarije tenemenen we zijn nu rustig alles op een rijtje aantzetten hoe dat dan in zijn werk gaat, maar we hebben nog ruim 1.5/2jr maar wil me toch al goed orienteren.
Die puppies!quote:Op zondag 10 september 2006 20:59 schreef ThaSandman het volgende:
[..]
Hier wat foto's van de onze.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
nu ik het terug lees is me zins-opbouw niet echt lekker duidelijkquote:Wil je in Hongarije kijken voor een Dogo? Struin anders af en toe http://www.dogo.org eens af (het forum dan) want daar zit, ondanks dat het een amerikaans forum is, een behoorlijke vertegenwoordiging van europese fokkers.
Geen dank, die fokker in hongarije heeft hier een vriend die ook dogo's fokt. Misschien handiger om eerst eens bij hem te gaan kijken?quote:Op donderdag 14 september 2006 14:53 schreef Stamp_Kip het volgende:
Thnx voor je info
[..]
nu ik het terug lees is me zins-opbouw niet echt lekker duidelijk
niet zuiver om daar een tehalen maar heb contact met enkele fokkers daar(via onze oude fokker die dr mee gestopt is), juist omdat ik me goed wil inzien en je een hond (dit ras) niet zomaar aanschaft, heb ik dr un reisje wel voor over. En tis een mooi land
bedankt voor je info
quote:Op donderdag 14 september 2006 18:21 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Geen dank, die fokker in hongarije heeft hier een vriend die ook dogo's fokt. Misschien handiger om eerst eens bij hem te gaan kijken?Scheelt een heel stuk rijden.
Als je die van ons wil zien/meemaken mag je ook gerust een keer langskomen.![]()
Komt goed, vergeet elke keer de kennelnaam maar ik ga die kerel even mailen.quote:Op donderdag 14 september 2006 21:11 schreef Stamp_Kip het volgende:scheelt inderdaad een stuk, maar ik wou het dan combineren met een vakantie, vind het zoiezo een mooi land
Heb je daar een adresje van? me mail staat in me profieltje
Binnenkomen lijkt me makkelijk en is ook geen probleem.quote:mag ik dan ook na binnen of alleen lanskomenthnx voor je aanbod
![]()
Klopt !quote:Op zaterdag 30 september 2006 17:11 schreef rena het volgende:
DingoWat een leukerd! Wat voor ras is hij? Hij lijkt op een Jack Russel, maar hij heeft een andere kop op een of andere manier.
zooooo, dat laden duurde lang ! (bij mij althans, maar mijn verbinding, draadloos, heeft het soms iets moeilijkquote:Op zaterdag 30 september 2006 17:38 schreef Tommeke het volgende:
Onze gekke Groenendaeler Jendo! Alweer 10 jaaro oud, maar nog steeds een druktemaker
[afbeelding]
Wat een leuke hond.quote:Op zaterdag 30 september 2006 15:39 schreef Mirage het volgende:
Dingo al wachtende op het baasje die terug gaat komen met onze nieuwe huisgenoot.
We zijn samen heeeeel benieuwd en best een beetje zenuwachtig, vandaar deze poging tot het doden van de tijd. ... een foto posten !
[afbeelding]
Welk ras is Jill?quote:
Wast maar zo, hij is wel erg trouw, maar een goedzak... tis een felle rakker, makkelijk is hij niet, wel lief als ie je kent!quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:06 schreef Mirage het volgende:
[..]
zooooo, dat laden duurde lang ! (bij mij althans, maar mijn verbinding, draadloos, heeft het soms iets moeilijk)
het zijn en blijven prachtige honden !
Hij ziet er trouwens uit als een trouwe goedzak![]()
Jill lijkt mij eenquote:Op zondag 1 oktober 2006 00:37 schreef pertoef het volgende:
[..]
Welk ras is Jill?
zo'n hond wil ik ook..
Idd een Engelse Cocker Spanielquote:Op woensdag 4 oktober 2006 15:33 schreef Noli. het volgende:
[..]
Jill lijkt mij eenCocker Spaniel pup
.
(aangezien de site van de Nederlandse Spaniel Club er op het moment uit ligt, wel klickable wellicht dat ie 't later wel doet)
Dan maar even de Wiki
Wat een leukerdsquote:Op woensdag 4 oktober 2006 14:48 schreef Kimzie2 het volgende:
Dit zijn onze twee schatjes! Franse bulldogjes.... Zwarte is Tycho (geboren 10-03-2006) en de witte is Rocco (10-06-2006)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 15:52 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Idd een Engelse Cocker Spaniel(niet te verwarren met een Ameicaanse wat sommige mensen wel eens doen)
Ja ik zie het verschil ook duidelijk maar toch vergissen mensen zich.Ik denk omdat er vaak alleen over een cocker spaniel gesproken word en niet over een enegelse of americaanse.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:39 schreef Noli. het volgende:
[..]Echt?
Als je weet wat een Ami is dan zie je het verschil toch wel? Ik wist eigenlijk tot niet zo heel lang geleden ook alleen maar van het bestaan van Engelse Cockers (toch over het algemeen wel het meest bekend toch?) af.
Ami's zijn kleiner, hebben een (opvallend) kortere snuit en de vacht is meer gekruld.
Nou, eigelijk wel. Ik had een nieuw ligkussen gezien en aangezien ik daar niet heen kon heb ik mijn oma gevraagd om dat voor mij te gaan kopen...Dus in principe hebben ze een nieuw kussen gekregen voor dierendag...maar ze moeten wachten tot morgenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:10 schreef rena het volgende:
[..]
Wat een leukerdsWorden ze nog verwend vandaag
?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |