Hier gaat ie super! Helaas geen internet daar, en ik ben slechts af en toe op 'n adres met internet en tijd om wat te typen. De knie speelt wel wat parten, ik merk het bij ladder en steiger werk. Gelukkig is het minder dan de avond waarop ik dit kreeg.
De verbouwing gaat voorspoedig. Maar weinig tegenslagen op dit moment. Een paar dingetjes die voor wat meerwerk zorgen, maar het valt allemaal nog wel mee. Het is altijd moeilijk een planning van zulke verbouwingen te maken en ik weet dus ook niet of we opschieten of dat we achter liggen op de planning.
Wat er al gedaan is:
- oud plafond in woonkamer er uit
- balkenlaag van de zolder er uit
- nieuwe isolatie in het dak verwerkt
- nieuwe electra leidingen gelegd
- 3 kwart van het metselen van de gasbeton muren is ook gedaan
- veel kozijnen al geschuurd
- vloerbedekking in de meeste kamers weggehaald (voorbeeld van meevaller: ondervloeren zijn nog perfect)
- electra voor deel al vervangen en geinventariseerd. Heel veel zooi en aan elkaar geknoop!
![]()
Dat gaat er dus allemaal uit. Al bij 2 van de 6 groepen de bedrading vervangen. Wat je zoal tegenkomt aan kleuren: zwart, bruin, blauw, geel/groen (voor zover niets vreemds), rood, grijs, groen en wat nog leuker is: in alle mogelijke combinaties gebruikt lijkt het wel... Even geen blauw bij de hand? Dan neem je toch bruin, of rood, of groen...
![]()
Heerlijk als je dat 's avonds moet vervangen omdat je licht wilt in een vertrek. Ik had de leiding met de bedrading voor 1 groep afgeknipt, omdat ie verplaatst moest worden. Helaas heb ik hem vanaf de meterkast af moeten vervangen vanwege het door elkaar gebruiken van de kleuren.
Ik maak bijna iedere dag een korte film opname van het proces in het huis. Later zal ik hier een totaal film van maken met leuk commentaar daarbij. Misschien dat ik die dan ook wel op youtube zet, maar voorlopig heb ik nog geen tijd om daar over na te denken
![]()
Wat er nog gaat gebeuren de komende dagen: muur afmetselen, rachelwerk voor plafond, electrawerk in plafond en zolder, kleuren uitzoeken voor de kamers, misschien vloerbedekking uitzoeken... kamers in de grondverf zetten. Oh ja, ook isoleer smeren in een aantal kamers, om de nicotinekleur van de muren en plafonds te bedekken. Dat is hardnekkig spul, wat je niet zomaar onder de latex krijgt!