quote:ALGEMEEN
carrosserie 5-deurs, stationwagon
transmissie 5 v, hand
brandstof benzine
algemene garantie 1 jaar, onbeperkt
carrosserie garantie 6 jaar
introductie oktober 1989
einde april 1993
MOTOR
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1721 cm3
boring x slag 81,0 x 83,5 mm
compressieverh. 9,5:1
max. vermogen 70 kW (95 pk)
5250tpm
max. koppel 140 Nm
3000tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening ohc
turbo nee
katalysator geregeld
ONDERSTEL
aandrijving voor
wielophanging voor onafh., McPherson
wielophanging achter semi-onafh.
vering voor schroefveren
vering achter torsiestaaf
stabilisator voor ja
stabilisator achter ja
remmen voor gev. schijven
remmen achter trommels
bandenmaat 175/65TR14
draaicirkel 10,9 m
MATEN & GEWICHTEN
lengte 4,69 m
breedte 1,73 m
hoogte 1,43 m
wielbasis 2,81 m
spoorbreedte voor 1,45 m
spoorbreedte achter 1,40 m
massa leeg 1119 kg
max. toelaatbare massa 1620 kg
laadvermogen 501 kg
aanhanger geremd 1060 kg
aanhanger ongeremd 559 kg
kogeldruk - kg
dakbelasting 60 kg
inh. bagageruimte 674-1710 l
inh. brandstoftank 66 l
PRESTATIES
topsnelheid 179 km/h
acceleratie 0-100 km/h 11,5 s
verbruik binnen beb. kom -
verbruik buiten beb. kom -
verbruik gecombineerd 8,3 l/100km
CO2 uitstoot - g/km
Nee Moore ging de muur in.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:59 schreef vlad het volgende:
[..]
ik ook. maar die ging de muur niet in toch?die kreeg toch een draaiend achterwiel op z'n hoofd?
![]()
die crash van Jeff krosnoff was erg heftig iddmet z'n hoofd vol op een lantaarnpaal
en er was ook eentje (een braziliaan die ook in de F1 tesste) die met z'n penske rechtdoorschoot in die malle chicane @ lacuna seca, als ik me goed herriner. Ging niet mal hard, maar hij rolde over de kop (heel raar over de neus omhoog. kwam frontaal tegen een muurtje aan.) over een muurtje heen en viel in een soort ravijn achtig iets
![]()
Jaquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:59 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik ook was er toen ook echt ziek van
Kan je Stan Fox nog herinneren?
[afbeelding]
roderiquez ja.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:02 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Nee Moore ging de muur in.
Bij Gonzalo Rodriguez in Laguna Seca brak de rollbar af.. klote klap
Welke serie?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:05 schreef vlad het volgende:
[..]
roderiquez ja.
maar wie was die gast nou die dat draaiende achterwiel op z'n smoel kreeg?zat die wedstrijd te kijken en leek op het eerste gezicht niet ernstig. Later werd pas bekend hoe ernstig het was
Ik baal er altijd van als er iets gebeurt.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:07 schreef ijsmeis het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=ORs-8GT6SMU
champcars al dacht ik. Was op zo'n vliegveld circuitquote:
thanx to rollbarsquote:
ik weet dat dat eens bij een Marshall gebeurde tijdens de F1quote:
Ja dat was Tom Pryce was in de jaren 70quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:10 schreef BaraCuda het volgende:
Op kyalami in jaren 60 is ook zo'n fucking gaar ongeluk![]()
Zo'n marshal steekt over en word VOL geschept op het rechte stuk, op beelden zie je die vent aan flarden gerukt worden, de coureur ging daarbij ook dood![]()
Ja meerdere malen inderdaadquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:10 schreef lipje het volgende:
[..]
ik weet dat dat eens bij een Marshall gebeurde tijdens de F1
Dat zeg ikquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:14 schreef BaraCuda het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=6286713193860896097&q=tom+pryce
Deze bedoel ik dus, tom Pryce overleed daar bij.
Ik ookquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:10 schreef ijsmeis het volgende:
Okay, een grapje tussendoor dan: http://www.youtube.com/watch?v=9FqcDxhuYTM
Ik moest in ieder geval wel lachen *PLOK*.
V10, geen tractioncontrol, slicks en SPAquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat zeg ik
Hij kreeg een brandblusser voor z'n hoofd reed nog 100 meter door zonder helm waar hij uiteindelijk tegen een andere deelnemer aan botste en tot stilstand kwam.
1x zien is genoeg, heb er nog foto's van gezien ook
ook tijdens australie met de chrash van schumacher in de williamsquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:13 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ja meerdere malen inderdaad
Het weekend waar Senna de dood vond is dat gebeurt en later ook nog een keer in Monza volgens mij.
Volgens mij vlogen zijn benen er niet vanaf.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:14 schreef BaraCuda het volgende:
Edit: niet geschikt voor jonge kijkers
Wie zegt dat dan?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:17 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Volgens mij vlogen zijn benen er niet vanaf.
alleen zijn broek...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:17 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Volgens mij vlogen zijn benen er niet vanaf.
Juist ja, als je daar er vanaf vliegt ben je er zeker van dat je dood bent.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:16 schreef BaraCuda het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=aoZrBNsuMZc
kijk en DIT zijn de F1 wagens en banen![]()
Oi oi oiquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:14 schreef BaraCuda het volgende:
Ik dacht dat het daarover gingquote:
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:03 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Jaen die kerol die z'n benen verloor is ook zo'n kutcrash
Nee dat was Alex Zanardi in Duitsland tijdens een Champcar ongeluk.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:21 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik dacht dat het daarover ging?
[..]
Vroegah zijn er bij F1 zoooo veul nare dingen gebeurd, dat wil je niet eens terug zienquote:
wordt er gewoon misselijk vanquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:14 schreef BaraCuda het volgende:
Jaren 70 waren ook nog bruut, 80 ook eigenlijk met de turbo's vanaf 93 werd het echt minder.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:22 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Vroegah zijn er bij F1 zoooo veul nare dingen gebeurd, dat wil je niet eens terug zien![]()
Die gasten zijn tegenwoordig ZOOO overpayed eigenlijk.
in jaren 60 reden ze zonder gordels en een emmer op hun kop dik over de 300km/h over monza heen. Daarbij waren die auto's rijdende benzine bommen.
Om maar niet te spreken over Spa, dat was vroeger een hele andere baan en haalde ze 350km/h zonder gordel aan![]()
Ja dat soort dingen is ook niet "leuk" om te bekijken ofzo..quote:
I know I know, deze had ik alleen nog niet gezienquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:22 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Vroegah zijn er bij F1 zoooo veul nare dingen gebeurd, dat wil je niet eens terug zien![]()
Welke sporter tegenwoordig niet? Behalve wielrenners...? Die mannen rijden bijvoorbeeld 4 weken lang een paarhonderd kilometer per dag en krijgen in verhouding een schijntjequote:Die gasten zijn tegenwoordig ZOOO overpayed eigenlijk.
quote:in jaren 60 reden ze zonder gordels en een emmer op hun kop dik over de 300km/h over monza heen. Daarbij waren die auto's rijdende benzine bommen.
Dat was echt ziek jaquote:Om maar niet te spreken over Spa, dat was vroeger een hele andere baan en haalde ze 350km/h zonder gordel aan![]()
er is ook een mooi filmpje tussen senna en mansell op monacoquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:26 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ja dat soort dingen is ook niet "leuk" om te bekijken ofzo..
nee een drift op hoge snelheid, inhalen eigenlijk alles op crashes na in de jaren 60/70/80 is prachtig om te zien..
Het volk vind crashes blijkbaar leuker want dat is 70% van alle filmpjes op internet @ F1.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |