Ben jij onze huis tuin en keuken nationalist?quote:Op zondag 6 augustus 2006 13:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Spreek gewoon je moerstaal, aansteller!
Dat zou trouwens Deens zijn. Dus wat je nou beter begrepen had uiteindelijk?quote:Op zondag 6 augustus 2006 13:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Spreek gewoon je moerstaal, aansteller!
quote:Op zondag 6 augustus 2006 11:08 schreef riley het volgende:
Hij heeft wel een punt natuurlijk. Er zijn legio alleenstaanden die het met minder moeten stellen (maat van me werkt full-time bij de AH, kansloos ja, but he has to in order to eat) en gets by. Eet je inderdaad niet 3 keer per week ossenhaas en draag je geen Boss overhemden, maar dat zou natuurlijk ook een beetje raar zijn. En die krijgen dat niet netto.
Wil je een mooie auto rijden en leuke kleding kopen? Wil je een koophuis i.p.v een sociale huurwoning? Maak van jezelf een asset, dan krijg je vanzelf meer betaald. Maar dat kost natuurlijk moeite en vereist braincells, dus waarom zou men 't ook maar proberen he
Bottom-line is, dat soort dingen moet je verwerven. Niet verwachten dat het aan komt waaien of het niet direct beschikbaar zijn ervan je ontslaat van de plicht te werken voor je bestaan.
En, unfortunate circumstances daargelaten, als je een gezin gaat stichten op basis van zo'n inkomen dan ben je een dwaas. Zoiets doe je niet voor je jezelf waardevol gemaakt hebt en je dus redelijk wat zekerheid hebt dat je kunt providen.
Wat een prachtige uitdrukking!quote:Op zondag 6 augustus 2006 11:37 schreef jamie_gumb het volgende:
een algemeen gegeneraliseerde
zonnenbok.
quote:Op zondag 6 augustus 2006 11:08 schreef riley het volgende:
Hij heeft wel een punt natuurlijk. Er zijn legio alleenstaanden die het met minder moeten stellen (maat van me werkt full-time bij de AH, kansloos ja, but he has to in order to eat) en gets by. Eet je inderdaad niet 3 keer per week ossenhaas en draag je geen Boss overhemden, maar dat zou natuurlijk ook een beetje raar zijn. En die krijgen dat niet netto.
Wil je een mooie auto rijden en leuke kleding kopen? Wil je een koophuis i.p.v een sociale huurwoning? Maak van jezelf een asset, dan krijg je vanzelf meer betaald. Maar dat kost natuurlijk moeite en vereist braincells, dus waarom zou men 't ook maar proberen he
Bottom-line is, dat soort dingen moet je verwerven. Niet verwachten dat het aan komt waaien of het niet direct beschikbaar zijn ervan je ontslaat van de plicht te werken voor je bestaan.
En, unfortunate circumstances daargelaten, als je een gezin gaat stichten op basis van zo'n inkomen dan ben je een dwaas. Zoiets doe je niet voor je jezelf waardevol gemaakt hebt en je dus redelijk wat zekerheid hebt dat je kunt providen.
Geld maakt vrij, geen arbeid.quote:Op zondag 6 augustus 2006 17:23 schreef BaajGuardian het volgende:
ARBEID MACHT FREI
Moet je nodig VVD gaan stemmen.quote:Op zondag 6 augustus 2006 11:17 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen jaar (puur uit trots) een uitkering afgewezen terwijl zo ongeveer alle instanties hun best deden om mij hem te laten ontvangen.
En nu verdien ik met mijn parttime McJob volgens mij nog minder dan als ik toen gewoon ja had gezegd, maar het gaat om het principe. Ik wil met rechte rug VVD kunnen stemmen.
Kan je mij die logica uitleggen?quote:Op zondag 6 augustus 2006 18:14 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
[..]
Moet je nodig VVD gaan stemmen.
Ga je nog minder verdienen.![]()
simpel.quote:
Ik werk niet bij de Mac, ik heb een McJob.quote:Op zondag 6 augustus 2006 18:45 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
simpel.
VVD komt op voor de middenstanders en grootverdieners.
als jij dus bij de mac werkt heeft de VVD meer met je baas dan met jou. en daar wil jij op stemmen?
![]()
Precies, laten we al die crimineeltjes leren zuiver te schietenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:59 schreef Evik het volgende:
[..]
Kijk, de enige met een goede opmerking.
![]()
DISCIPLINE MOETEN ZE LEREN.
Ik ben het hier bijna helemaal mee eens! Ik wil alleen het woord 'tegenzin' veranderen in 'mindere zin'! Als ik niet zou werken heb ik geen cent te makken en teveel vrije tijd. En vrije tijd kost geld!quote:Op zondag 6 augustus 2006 18:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik wil ook niet werken, volgens mij heeft het overgrote deel van de bevolking hier last van. Het verschil is dat ik het wél doe, ondanks de tegenzin.
En jij denkt dat de ouderen van nu vroeger niet dit soort baantjes hadden?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:18 schreef -scorpione- het volgende:
Ik zou voorstellen om alle oudere werknemers dezelfde assessment centers, testen, studies, etc te laten doen als de jongeren moeten voor hun baan. Kijken hoeveel er dan wel niet door de mand zullen vallen.
Jongeren van nu hebben veel meer vrije tijd voor een sociaal leven dan hun ouders vroeger hadden en die hadden weer veel meer vrije tijd dan hun ouders, dus wat klagen ze dan?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:30 schreef -scorpione- het volgende:
Zucht, 2 uur? Ik bedoel enkel geen 40 uur, omdat het nog wel jongeren zijn en die moet je een sociaal leven niet compleet gaan ontzeggen.
Men wil hier graag een prestatie maatschappij en smijten met opleidingen. Het is dan economisch niet efficient jongeren dan eerst maar in allerlei kutbaantjes te stoppen. Maw, de NL maatschappij zit met een tweedeling.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:09 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
En jij denkt dat de ouderen van nu vroeger niet dit soort baantjes hadden?![]()
Iemand moet toch de bollen plukken of in het callcenter werken? Wie moet dat dan gaan doen? De oudere generatie heeft dat vroeger ook gedaan. Zo gaat het nu eenmaal Je gaat naar school, krijgt een stel kutbaantjes en dan werk je jezelf omhoog tot de baan die je wilde hebben. Dat was vroeger net zo makkelijk/moeilijk als nu. Met het verschil dat de jeugd het nu vele malen rijker en beter heeft dan vroeger en daarom blijkbaar minder gemotiveerd zijn om eventjes door het 'kutbaantjes' stuk heen te bijten. Ze zijn het gewoon niet gewend. En uit TS blijkt dat ze dan maar helemaal niets doen.
Nee hoor, de autochtone bevolking wordt in een prestatiemaatschappij gedwongen juist omdat ze zich te goed voelt voor de kutbaantjes, die vervolgens door Polen enzo gedaan moeten worden. En dit veroorzaakt dat deze banen helemaal met de nek aangekeken wordt, dus is de jeugd nog minder gemotiveerd om gewoon te werken. Kutbaantjes willen ze niet en voor banen met echte inhoud zijn ze niet goed genoeg, want ze hebben niets aan hun opleiding gedaan. En doen ze dus niets, behalve klagen tegen de oudere generatie die wel hard heeft gewerkt en handje ophouden bij paps om hun mobiele tegoed aan te vullenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:54 schreef -scorpione- het volgende:
Men wil hier graag een prestatie maatschappij en smijten met opleidingen. Het is dan economisch niet efficient jongeren dan eerst maar in allerlei kutbaantjes te stoppen. Maw, de NL maatschappij zit met een tweedeling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |