abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40470647
Dat ditrich er na de verkiezingen mee stopt, is niet zoveel nieuws.

Echter net een berichtje op nos:
quote:
Ook Van der Laan (D66) uit politiek

Na Boris Dittrich heeft ook Lousewies van der Laan aangekondigd dat ze na de verkiezingen niet meer terugkomt in de Tweede Kamer. Daarmee raakt D66 twee prominente politici kwijt.

Van der Laan zegt in nrc.next dat ze lijsttrekker Alexander Pechtold niet voor de voeten wil lopen. Ze wilde net als hij lijsttrekker worden van D66, maar verloor de interne verkiezing.

Dittrich zei gisteravond in Netwerk dat hij in november plaats wil maken voor nieuwe mensen. Hij trad in maart af als fractievoorzitter van D66 na blunders in het Kamerdebat over Afghanistan. Hij werd opgevolgd door Van der Laan.
De kop vind ik alleen een beetje vreemd. In de tekst staat alleen uit Den Haag maar niet dat ze echt totaal uit de politiek gaat stappen... Jammer...
pi_40470654
D66 haalt nog 1 zetel en zo valt alles weer op zijn plek.
pi_40470679
Hoe ging dat kleuterliedje ook alweer met dat hekje?
pi_40470874
De ratten verlaten het zinkende schip.......

Het feit dat nu ook de inventaris wegloopt geeft wel aan wat er over een paar maanden met D66 gaat gebeuren.

Maak je trouwens over die twee maar geen zorgen: Van der laan was haar kind al tweetalig aan het opvoeden, dus die vertrekt binnenkort naar het IMF of de raad voor europa, en Dittrich gaf aan dat hij een baantje bij de VN wel zag zitten.
pi_40470941
Dat is jammer, zij was de enige die voor het volk op kwam door balkenende 2 te laten vallen. Al zitten we nu met nummer 3
pi_40471036
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 07:35 schreef MIster911 het volgende:
, zij was de enige die voor het volk op kwam door balkenende 2 te laten vallen.

D66 heeft zich ten opzichte van zowel het volk, de kamer, als het kabinet volstrekt belachelijk gemaakt. Uit het kabinet stappen was een laatste (laffe) reddingspoging die jammerlijk mislukt is.

Het einde van D66 is nu bijna in zicht, en Dittrich en Van der Laan redden nu hun eigen hagje door er als een speer vandoor te gaan.

[ Bericht 9% gewijzigd door manhattan op 04-08-2006 08:06:50 ]
pi_40471348
Als ratten verlaten ze het zinkende schip en dat alleen maar om hun eigen hachje te redden. Waar is nu de stoere taal van Lousewies.

Mja typisch d66 als het moeilijk wordt gooien ze de handdoek in de ring. Fantastisch .

Wie zou de volgende zijn?
pi_40471369
Las ergens dat Lousewies absoluut niet met Pechtold door 1 deur kan. Wordt dan ook lastig samenwerken, dus wel logisch dat ze wat anders gaat doen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_40471427
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 08:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
Las ergens dat Lousewies absoluut niet met Pechtold door 1 deur kan. Wordt dan ook lastig samenwerken, dus wel logisch dat ze wat anders gaat doen.
Hou toch op. Die zogenaamde onenigheid was één groot toneelspel om de,van de VVD gejatte, lijsttrekkersverkiezingen wat meer caché te geven.
  † In Memoriam † vrijdag 4 augustus 2006 @ 08:43:21 #10
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_40471455
Volledig bericht:
quote:
Lousewies van der Laan stapt uit Tweede Kamer
04 augustus 2006, 07:47 (5 reacties)

DEN HAAG (ANP) - D66-fractievoorzitter Lousewies van der Laan zal na de verkiezingen niet meer terugkeren in de Tweede Kamer. Dat zegt ze vrijdag in een interview met nrc.next. Ze zegt dit te doen voor het belang van D66.

Van der Laan verloor in juni de lijsttrekkersverkiezingen van Alexander Pechtold met een verschil van 257 stemmen. Na die uitslag gaven ze aan samen te zullen werken om D66 te laten opbloeien.

De twee blijken andere ideeën te hebben over de lijn van de partij. ,,Alexander en ik kunnen honderd punten uit ons verkiezingenprogramma bedenken waarover we het eens zijn. Maar welke drie worden je hoofdpunten? Voor Alexander gaat het om de relatie tussen burger en overheid. Bestuurlijke vernieuwing is voor mij een onderdeel, maar ik zou dat nooit bij mijn top drie noemen.''

Duidelijke lijn

Om ervoor te zorgen dat D66 een duidelijke lijn kan uitdragen heeft zij daarom besloten de Kamer te verlaten. Pechtold heeft niet geprobeerd haar in de fractie te houden. ,,Er waren fractieleden die dat wel deden en dat was leuk. Het geeft een fijn gevoel. Maar ik had het niet van Pechtold verwacht, dus dan ben je niet teleurgesteld. Het bestuur deed het ook niet.''

Pechtold wil een strakke regie, zegt Van der Laan. In een gesprek met Van der Laan over een mogelijke rolverdeling na de verkiezingen gaf hij het voorbeeld van de SP, waar Jan Marijnissen de politieke lijn bepaalt. ,,Dat is anders dan de manier waarop ik het heb gedaan en voor mij Boris Dittrich. Fractieleden kregen vertrouwen en veel vrijheid. Ik vond dat een prettige manier.''

Voor de voeten lopen

Van der Laan wil geen schade aanrichten door te blijven en Pechtold voor de voeten te lopen. ,,Dat is het dilemma waar ik lang over heb nagedacht. Ik steun Alexander en ik denk dat ik dat het beste doe door weg te gaan. Het was een moeilijke beslissing. Ik voel me ook best verdrietig. Ik zal tijd nodig hebben om dit te verwerken.''

Wat Van der Laan na de verkiezingen gaat doen, weet ze nog niet. Terug naar het Europees Parlement of de Europese Commissie vindt ze niet voor de hand liggen. ,,Ik ga nadenken. Als je op een prachtig bospad loopt kijk je niet naar de zijpaden. Maar als het pad doodloopt en je staat stil, dan ga je die zijpaden wel zien.''

Dittrich ook weg

Van der Laan is niet het enige D66-lid dat haar baan na de verkiezingen opgeeft. Haar voorganger Boris Dittrich gaf donderdagavond in het programma Netwerk aan de politiek vaarwel te zeggen

[ Bericht 1% gewijzigd door Loedertje op 04-08-2006 08:51:27 ]
pi_40471492
Ik krijg echt steeds meer bewondering voor Balkenende.
Jarenlang verguist, belachelijk gemaakt door de media, maar áltijd zijn poot stijf gehouden en grotendeels gedaan wat hij beloofd heeft. Daar kunnen die elitaire lafbekken van D66 nog wat van leren.....
pi_40471624
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 08:40 schreef manhattan het volgende:

[..]

Hou toch op. Die zogenaamde onenigheid was één groot toneelspel om de,van de VVD gejatte, lijsttrekkersverkiezingen wat meer caché te geven.
Hoe dan ook, ze zullen toch wel enigzins eensgezind de verkiezingen in moeten willen ze nog iets weten te redden van de dramatisch voorspelde polls. En dat werkt niet als je totaal niet met zijn tweetjes door 1 deur kan toch ?

Overigens blijf ik erbij dat D66 (als ze toch zo principieel tegen de Uruzgan missie waren) toendertijd het kabinet hadden moeten ploffen. Hadden ze nog in ieder geval de naam hoog gehouden iets van principes te hebben (of je het er nu mee eens zou zijn geweest of niet).
pi_40471733
Het leukste aan dit bericht vind ik nog wel het feit dat ze 'plaats willen maken' voor nieuwe mensen. Hoezo plaats maken? D66 raakt in de peilingen 3 zetels kwijt, dus veel valt er niet plaats te maken...

Eén ding is zeker: er verdwijnen nu twee politici van het toneel die D66 jarenlang ongeloofwaardig hebben doen overkomen. Dittrich met zijn 'Nee, we gaan niet regeren met CDA en VVD' en Van der Laan met haar 'Ik geef onszelf een 4'... - Nu wordt het afwachten hoe D66 zich onder Pechtold in de campagne gaat profileren.
pi_40471778
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 09:06 schreef dVTB het volgende:
- Nu wordt het afwachten hoe D66 zich onder Pechtold in de campagne gaat profileren.
Als een CDA maar dan zonder C
pi_40471789
Van der Laan had ik nog wel op willen stemmen, op Pechtold niet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_40471805
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 08:58 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Hoe dan ook, ze zullen toch wel enigzins eensgezind de verkiezingen in moeten willen ze nog iets weten te redden van de dramatisch voorspelde polls. En dat werkt niet als je totaal niet met zijn tweetjes door 1 deur kan toch ?
Ze zíjn eensgezind, alleen heeft die lijsttrekkersverkiezing geen ene sodemieter opgeleverd en zijn ze met het laten klappen van het kabinet nóg meer door de mand gevallen. De trukendoos is leeg, en deze twee trekken hun conclusies door nog snel even een goed betaalde baan te zoeken voordat D66 niet meer bestaat. Niemand zit immers te wachten op twee ex-kamerleden van een partij die uit de kamer is weggevaagd.
quote:
Overigens blijf ik erbij dat D66 (als ze toch zo principieel tegen de Uruzgan missie waren) toendertijd het kabinet hadden moeten ploffen. Hadden ze nog in ieder geval de naam hoog gehouden iets van principes te hebben (of je het er nu mee eens zou zijn geweest of niet).
Bij het paasakkoord vielen ze al door de mand.
Nou zal ik je heel eerlijk zeggen dat ik (als VVDér) daar niet heel rouwig om was, maar het geeft wel aan hoe ze hebben lopen draaikonten en vernaggelen de afgelopen jaren. Nu, tegen het einde van Balkenende drie, moet echt niemand ze meer.

Ik vermoed stiekem dat Wiegel nog gelijk gaat krijgen ook met dat Alexander Pechtold en afkavelen....

[ Bericht 3% gewijzigd door manhattan op 04-08-2006 09:19:28 ]
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 09:30:26 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_40472045
Dit zat er al tijden aan te komen. Het was onofficieel al ruim voor de lijsttrekkersverkiezingen bekend dat Boris afgeserveerd zou gaan worden door de partij. Nu kan ie de eer aan zichzelf worden. Voor Lousewies hing het ook in de lucht als ze zou velriezen van Pechtold, Al had ik haar met die kabinetsactie wel meer kansen gegeven.

Overigens geen slechte ontwikkeling. Nieuwe kansen komen over het algemeen van nieuwe mensen.
pi_40472103
Moet wel toegeven dat die Pechtold in een jaar tijd wel een grote carierre heeft gemaakt, van burgemeester (volgens mij van Nijmegen) tot lijsttrekker in Den Haag.
I'm not lost, i'm just geocaching
pi_40472136
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 09:33 schreef Flurrie het volgende:
Moet wel toegeven dat die Pechtold in een jaar tijd wel een grote carierre heeft gemaakt, van burgemeester (volgens mij van Nijmegen) tot lijsttrekker in Den Haag.
Het kan verkeren, ja!
Van Wageningse burgemeester, naar minister in een grote ploeg met potentie, naar niks meer.....
pi_40472142
quote:
Wageningen, toch? In Nijmegen zit een dame, wiens naam ik niet paraat heb. In hoeverre Pechtold carrière maakt, moet nog blijken. Pas na een goede verkiezingsuitslag voor D66 zou je hem dat kunnen toedichten.
pi_40472144
quote:
Wageningen toch ? Nijmegen in ieder geval niet.
pi_40472207
Idd Wageningen, wist het ook niet meer zeker.
I'm not lost, i'm just geocaching
pi_40472333
Ik mocht haar altijd wel... alleen haar laatste actie kon ik niet echt waarderen. Dus we zien Van der Laan ook niet op de gaypride
muziek, m'n lust en mijn leven
pi_40472605
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 09:47 schreef RB-tje het volgende:
Ik mocht haar altijd wel... alleen haar laatste actie kon ik niet echt waarderen. Dus we zien Van der Laan ook niet op de gaypride
Verklaar u nader? Welke laatste actie?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:12:28 #25
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40472806
MOOI, ik vind het twee vreselijke politici
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_40473047
Daaaaaaaaaag D66
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:25:52 #27
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40473082
quote:
van een partij met 2 zetels
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:26:09 #28
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_40473087
Kan Boris zich fulltime bekommeren om nederlanders in Thaise gevangenissen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_40473104
Nu maar hopen dat iedereen het met ze gehad heeft, en dat ze met 1 zeteltje lekker 4 jaar kunnen klootviolen.
pi_40474044
Dit is inderdaad echt waardeloos. De uitslag van de lijsttrekker verkiezingen waren redelijk close: 2000 pechtold tegen 1750 stemmen voor lousewies. En er zat veel verschil in stijl en wat minder inhoudelijk in. Veel stemden lousewies omdat ze totaal niets zagen in pechtold, en niet zozeer lousewies een geweldige lijsttrekker vonden. Dat is ze ook niet, maar wel een perfecte 2de kamerlid.

En dat zal ook wss voor de kiezer gelden. Die wel iets voor loiusewies zien, maar juist niet in pechtold. Natuurlijk zijn er dan nog 40 andere kandidaten op de lijst, maar dat zie ik een normaale kiezer nog niet dien. Ik stem wel op een andere, alleen nog geen flauw idee wie, maar de kiezer zal dat wel minder snel doen.... vrees ik...
pi_40474101
Inderdaad, veel kiezers stemmen gewoon op de lijsttrekker ja.

Misschien dat het bij de VVD nu iets anders zal zijn met Verdonk, maar meestal stemt men gewoon op de lijsttrekker...
pi_40474766
Ursie Lambrechts stopt er ook mee. De meest onbekende Fatma Koser Kaya wil wel doorgaan, Bert bakker en boris vd ham weten het nog niet.

Ben erg benieuwd wie zich kandidaat stellen!
pi_40474858
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:10 schreef hermandeperman het volgende:
Inderdaad, veel kiezers stemmen gewoon op de lijsttrekker ja.

Misschien dat het bij de VVD nu iets anders zal zijn met Verdonk, maar meestal stemt men gewoon op de lijsttrekker...
Ja, das wel weer waar. Het verschil tussen lijsttrekkerskandidaten is anders bij de vvd, maar wss ook groter. Al snap ik erg goed dat de VVD wel met 2 doorgaan, en D66 niet.

Ik weet niet of het slim is. Mensen stemmen opzich niet zozeer enkel op de lijsttrekker, maar wel op een bekende. En dat is bij D66 nu wel erg marginaal geworden..
pi_40474949
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:34 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ja, das wel weer waar. Het verschil tussen lijsttrekkerskandidaten is anders bij de vvd, maar wss ook groter. Al snap ik erg goed dat de VVD wel met 2 doorgaan, en D66 niet.

Ik weet niet of het slim is. Mensen stemmen opzich niet zozeer enkel op de lijsttrekker, maar wel op een bekende. En dat is bij D66 nu wel erg marginaal geworden..
Inderdaad, Verdonk was populair bij niet-VVD'ers en Rutte bij wel-VVD'ers... win-win (denken ze...)

Ik vraag me sterk af hoe het zal gaan in de peilingen met D66. Ik denk dat ze heel erg zullen zakken binnenkort, maar misschien wel weer wat aansterken als er wat meer standvastigheid en duidelijkheid geschept wordt...
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:45:22 #35
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40475229
wat een ommezwaai, nog niet zo lang geleden werd de 40e verjaardag van Lousewies van der Laan nog uitgebreid behandeld met een ambitieus verhaal in de volkskrant bijlage. Ik vind het een logisch en sportief gebaar van Dittrich dat hij plaats maakt voor een nieuwe generatie betweters, ik hoop alleen dat die nieuwe generatie er ook is
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_40475271
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:45 schreef Harry_Sack het volgende:
wat een ommezwaai, nog niet zo lang geleden werd de 40e verjaardag van Lousewies van der Laan nog uitgebreid behandeld met een ambitieus verhaal in de volkskrant bijlage. Ik vind het een logisch en sportief gebaar van Dittrich dat hij plaats maakt voor een nieuwe generatie betweters, ik hoop alleen dat die nieuwe generatie er ook is
ik heb het idee dat er net een gat van 4 jaar is...
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:48:11 #37
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40475331
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:46 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

ik heb het idee dat er net een gat van 4 jaar is...
en dan ? Halen ze Jan Terlouw (de kinderboekenschrijver) weer uit het vet?
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_40475438
haha eerst sloopt ze het land en vervolgens verlaat ze de brandende toko.
Tja zo zijn politicie.

ennuh NRC.next is een flop.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_40475632
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:48 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

en dan ? Halen ze Jan Terlouw (de kinderboekenschrijver) weer uit het vet?
Neen, het wordt weer hoogtijd dat van Mierlo weer eens terugkomt.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:05:52 #40
144646 Huizilopochtli
Achtung reisenden...
pi_40475913
Ze redden het wel. Zeteltje of 8 moet er nog wel inzitten.
Nos poma natamus
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:14:38 #41
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40476250
Het meest komische vind ik nog wel deze quote:
quote:
Pechtold wil een strakke regie, zegt Van der Laan. In een gesprek met Van der Laan over een mogelijke rolverdeling na de verkiezingen gaf hij het voorbeeld van de SP, waar Jan Marijnissen de politieke lijn bepaalt. ,,Dat is anders dan de manier waarop ik het heb gedaan en voor mij Boris Dittrich. Fractieleden kregen vertrouwen en veel vrijheid. Ik vond dat een prettige manier.''
Zo zie je maar weer wat een lul die Pechtold is. Een van de meest onbetrouwbare politici van dit land. Eerst de joker uithangen in een kabinet dat het jouwe niet is (dwz erin gestapt zijn uit eerzucht en persoonlijke ambitie & dan gaan zitten klooien als een klein kind) en zodra je de macht hebt gegrepen in je eigen partij, heel volwassen gaan roepen dat je 'een strakke regie' wilt.

Het is dat Pechtold tot een uitstervende politieke minderheid behoort, anders had ik het ventje dictatoriale ambities toegedicht. Dat soort lui lachen van voren maar o wee als je achter ze staat.

Maar goed. Lousewies. Die gaf ik ook weinig credits meer. Huilerig gedoe om niks. Deerniswekkend achterhoedestrijdster.

Doek die partij toch gewoon op.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_40477392
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:14 schreef Ringo het volgende:
Het meest komische vind ik nog wel deze quote:
[..]

Zo zie je maar weer wat een lul die Pechtold is. Een van de meest onbetrouwbare politici van dit land. Eerst de joker uithangen in een kabinet dat het jouwe niet is (dwz erin gestapt zijn uit eerzucht en persoonlijke ambitie & dan gaan zitten klooien als een klein kind) en zodra je de macht hebt gegrepen in je eigen partij, heel volwassen gaan roepen dat je 'een strakke regie' wilt.

Het is dat Pechtold tot een uitstervende politieke minderheid behoort, anders had ik het ventje dictatoriale ambities toegedicht. Dat soort lui lachen van voren maar o wee als je achter ze staat.
Pechtold zal wel iets moeten doen om D66 erboven op te helpen. En dat doe je niet door de mensen die het verprutst hebben (en daar reken ik Pechtold niet bij, op de een of andere manier krijgt hij nooit de schuld van het geouwehoer binnen de partij) op de nieuwe lijst te zetten.

Niet dat het heel veel zal helpen, van D66 blijft niets heel na de volgende verkiezingen. Maar dan kun je niet zeggen dat ze er niets voor hebben gedaan.
pi_40478105
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 08:34 schreef MrX1982 het volgende:
Als ratten verlaten ze het zinkende schip en dat alleen maar om hun eigen hachje te redden. Waar is nu de stoere taal van Lousewies.

Mja typisch d66 als het moeilijk wordt gooien ze de handdoek in de ring. Fantastisch .

Wie zou de volgende zijn?
Ach typisch D66? De halve VVD fractie heeft de kamer ook al zo ongeveer verlaten hoor deze periode of komt niet meer terug.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_40478735
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:08 schreef du_ke het volgende:
Ach typisch D66? De halve VVD fractie heeft de kamer ook al zo ongeveer verlaten hoor deze periode of komt niet meer terug.
Bij een zinkend schip valt het eerder op als men er ineens en masse vanaf springt en dat met name Lousewies. Wat een kamikaze politca.
pi_40478971
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:28 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Bij een zinkend schip valt het eerder op als men er ineens en masse vanaf springt en dat met name Lousewies. Wat een kamikaze politca.
Bij D66 valt het nu even op maar bij de VVD is het wat geleidelijker gegaan.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:38:27 #46
78918 SeLang
Black swans matter
pi_40479063
De ratten verlaten het zinkende gezonken schip bootje
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:41:11 #47
78918 SeLang
Black swans matter
pi_40479152
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 08:47 schreef manhattan het volgende:
Ik krijg echt steeds meer bewondering voor Balkenende.
Jarenlang verguist, belachelijk gemaakt door de media, maar áltijd zijn poot stijf gehouden en grotendeels gedaan wat hij beloofd heeft. Daar kunnen die elitaire lafbekken van D66 nog wat van leren.....
Mijn reisverslagen
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:46:26 #48
78918 SeLang
Black swans matter
pi_40479309
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:58 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Die zou heel wat meer stemmen krijgen dan Pechthold.
Gewoon weer net als in 1994 met een holle kreet ("het moet anders"), dus geheel in D66 stijl, de verkiezingen winnen
Mijn reisverslagen
pi_40479706
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die zou heel wat meer stemmen krijgen dan Pechthold.
Gewoon weer net als in 1994 met een holle kreet ("het moet anders"), dus geheel in D66 stijl, de verkiezingen winnen
Welke partij gaat niet de verkiezingen in met kreten als "het moet anders, beter, of woorden van gelijke strekking ? "
pi_40479896
wat mij betreft kunnen we 2 dingen doen:
Of we vervolgen van der Laan voor terrorisme;
Of we zetten onze eigen nederlandse Bubba - JohanStellingwerf - op een TBS-klus bij het kantoor van D66.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_40479944
wie doet het licht uit?

11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:09:14 #52
78918 SeLang
Black swans matter
pi_40480006
Van
Is het trouwens waar van die 12,5 jaar ?
quote:
Draaikonter, George Michael-lookalike en karakterman Boris Dittrich zegt vaarwel en gaat iets in de sfeer van ontwikkelingssamenwerking doen alhoewel hij voor een ministerschap altijd wakker gebeld mag worden. En die zoektocht wordt door u betaald beste burger, want Boris heeft exact twaalf en een half jaar op een zeteltje gezeten. En dat is op de dag af nauwkeurig lang genoeg voor een eeuwig pensioen uit de schatkist, zegge en schrijven 70 procent van zijn salaris. Uiteraard is het volstrekt toeval dat hij uitgerekend nu D66 verlaat: Tijdens zijn vakantie op een zeilboot in Thailand kwam hij plotseling op dit briljante idee. Maar ik verlaat de politiek met een goed gevoel. Waaruit blijkt dat ook een ervaren politicus nog wat van een amateur als Gonny kan opsteken. Toch fijn voor Boris zo'n hoop poen. Boris, koop er een een ruggengraat van!
Mijn reisverslagen
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:11:42 #53
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_40480071

Briljant
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:02:46 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_40483745
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 14:09 schreef SeLang het volgende:
Van
Is het trouwens waar van die 12,5 jaar ?
[..]
Nee

Een kamerlid moet 10 jaar zitten en minstens 50 zijn. Dan kom je in aanmerking voor dit.

Boris Zit 12 jaar en is 51. Hij had dus al een jaar geleden dit kunnen doen.

Dom geleuter om niks dus want Boris kreeg dat geld hoe dan ook wel (tenzij ie nog wat teruggekeerd).
pi_40483875
Boris en Lousewies weg.
De ratten verlaten het zinkend schip.
Weg met die derde rangs politici.
Misschien beleven we het nog dat Pechtold een eenmansfractie mag lieden.
Leve de bestuurlijke vernieuwing.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:08:24 #56
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_40483948
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee

Een kamerlid moet 10 jaar zitten en minstens 50 zijn. Dan kom je in aanmerking voor dit.

Boris Zit 12 jaar en is 51. Hij had dus al een jaar geleden dit kunnen doen.

Dom geleuter om niks dus want Boris kreeg dat geld hoe dan ook wel (tenzij ie nog wat teruggekeerd).
Never let the truth stand in the way of a good story....
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_40484881
quote:
Indien de belanghebbende ten tijde van zijn aftreden de leeftijd van 50 jaar heeft bereikt en hij in het tijdvak van twaalf jaren dat direct aan zijn aftreden voorafgaat ten minste tien jaren kamerlid is geweest, wordt de uitkering voortgezet tot het tijdstip waarop hij de leeftijd van 65 jaar bereikt. Indien de belanghebbende gedurende een onderbreking van zijn kamerlidmaatschap in een tijdvak als evenbedoeld minister is geweest, wordt dat tijdvak verlengd met de duur van de tijd waarin hij minister was.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 17:02:10 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_40485657
juist ja

Die 12 jaar wist ik niet maar dat doet er ook niet toe aangezien hij er in 2004 al 10 jaar zat en in 2005 50 werd en toen dus hier recht op kreeg.
pi_40485833
Van der Laan zat in mijn top 5 van meest afschuwelijke politici ooit. Ik ben blij dat ze weg is.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_40487404
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:58 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Van Mierlo for president

Dittrich en Van der Laan exit
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_40487478
quote:
Dittrich zei gisteravond in Netwerk dat hij in november plaats wil maken voor nieuwe mensen.
Krijg je er van als je zo'n blond/grijzig vunzig baardje laat staan

Edit: wat heb ik nu weer voor kunstzinnigs gedaan, tekst buiten beeld?

[ Bericht 13% gewijzigd door Lord_Vetinari op 04-08-2006 21:10:46 (Je had code-tags gebruikt ipv quote :)) ]
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_40490233
Ik denk dat dit toch wel beter is voor D66. Het lijkt me geen werkbare situatie om een partij met drie of vier zetels te hebben, waarvan twee fractieleden voormalige fractievoorzitters zijn. Ik had eigenlijk verwacht dat Bert Bakker ook wel af zou haken, maar die kan kennelijk weinig anders.

Ben benieuwd of Sophie in 't Veld de overstap van Brussel naar Den Haag zal gaan maken.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:59:27 #63
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_40494100
Wel beter zo. Kan die Pechtold geheel zijn eigen (populistische) visie ten toon spreiden zonder de remmingen saaie v/d Laan en Dittrich. Ik wens hem veel succes.
waarschijnlijk wel
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 00:29:12 #64
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40499472
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 21:59 schreef HokkePok het volgende:
Wel beter zo. Kan die Pechtold geheel zijn eigen (populistische) visie ten toon spreiden zonder de remmingen saaie v/d Laan en Dittrich. Ik wens hem veel succes.
Bedoel je het volgende niet?

Dan kan Pechtold alleen D66 echt om zeep helpen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 01:17:55 #65
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_40501029
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 00:29 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bedoel je het volgende niet?

Dan kan Pechtold alleen D66 echt om zeep helpen
Weet ik nog net zo niet. Hij kan in feite nu de gehele partij naar zijn voorbeeld inrichten want nogmaals die "saaie" figure zijn nu weg, en opa Mierlo heeft er toch niets meer in te brengen. Hij heeft net zoveel kans als een Wilders of een Pastors + hij kan pimpen met zijn ministerschap.
waarschijnlijk wel
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 01:50:23 #66
146133 DeepThought
lower than ever
pi_40501674
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:28 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het zinkend schip waar zij vanaf springen is dat van de democratie. Ze willen duidelijk niks meer te maken hebben met (de vunzige) politiek en wensen (dan nog) liever hun eigen weg te gaan.
Ben benieuwd hoe Verdonk er tussenuit gaat knijpen straks...
follow the money
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 10:48:40 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_40505789
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 19:42 schreef Kozzmic het volgende:
Ik denk dat dit toch wel beter is voor D66. Het lijkt me geen werkbare situatie om een partij met drie of vier zetels te hebben, waarvan twee fractieleden voormalige fractievoorzitters zijn. Ik had eigenlijk verwacht dat Bert Bakker ook wel af zou haken, maar die kan kennelijk weinig anders.

Ben benieuwd of Sophie in 't Veld de overstap van Brussel naar Den Haag zal gaan maken.
Van Bakker vind ik het ook opvallend.

Al zal hij het niet gemakkelijk gaan krijgen bij het samenstellen van de kieslijst. De leden wilden immers van het grootste deel van de fractie af. Dus of hij een hoge positie krijgt is nog af te wachten.

Hadden Ursie en Boris niet nu afstand genomen dan zouden ze in September zijn afgeserveerd. Alleen Lousewies had nog wel een kans na haar optreden tegen het kabinet.

Maar ik vind het nogal triest hoe er hier op Dittrich wordt gereageerd. Oke zn actie bij Uruzgan was triest. Maar een kamerlid die 4 wetsvoorstellen erdoor krijgt verdient imo veel respect.
pi_40505920
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 10:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar ik vind het nogal triest hoe er hier op Dittrich wordt gereageerd. Oke zn actie bij Uruzgan was triest. Maar een kamerlid die 4 wetsvoorstellen erdoor krijgt verdient imo veel respect.
Toen hij zich nog vooral met justitie-kwesties bezighield, was het een van de betere Kamerleden. Als fractievoorzitter is hij het spoor een beetje bijster geraakt.
pi_40525892
dus eerst een kabinet de das om doen en daarna laf opstappen.. ook een manier om je achterban teleur te stellen cq tekort te doen cq te naaien (etc)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')