abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42312043
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 13:21 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

En wie ben jij om te bepalen dat LOTR absoluut niet de beste film voor andere mensen is?
Dit soort dingen zullen altijd subjectief blijven en je hebt gelijk met deze opmerking. Maar toch vind ik dat je ook wel mag kijken of een film de tand des tijds doorstaat en daar is bij de LOTR reeks nog geen sprake van.

Of een film een klassieker is of een klassieker in wording vind ik toch ook wel een van de criteria om mee te dingen naar beste film ooit. De LOTR reeks is te recent om goed over te kunnen oordelen op dit vlak
Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
  maandag 2 oktober 2006 @ 15:53:32 #102
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_42312597
Nou, ik denk dat we er wel vanuit mogen gaan dat Lord of the Rings de boeken in zal gaan als klasieker.
pi_42312794
Die Van Nieuwkerk kan gewoon niet presenteren. Vind hem ook zo irritant bij DWDD. Alles heel gehaast en vlug, een zenuwlijer is het. En die vragen sloegen ook al helemaal nergens op: in hoeveel films heeft Bruce Willis gespeeld met een cijfer erin?

Is het iemand opgevallen dat Matthijs zoiets zei bij de bovenstaande vraag dat sequels niet meetelden, maar dat ie wel mooi The Whole Ten Yards in die lijst had staan?
pi_42312919
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 15:53 schreef RuneRose het volgende:
Nou, ik denk dat we er wel vanuit mogen gaan dat Lord of the Rings de boeken in zal gaan als klasieker.
Een boek is toch wel wat anders dan een film
pi_42313044
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:00 schreef PDOA het volgende:
Die Van Nieuwkerk kan gewoon niet presenteren. Vind hem ook zo irritant bij DWDD. Alles heel gehaast en vlug, een zenuwlijer is het. En die vragen sloegen ook al helemaal nergens op: in hoeveel films heeft Bruce Willis gespeeld met een cijfer erin?

Is het iemand opgevallen dat Matthijs zoiets zei bij de bovenstaande vraag dat sequels niet meetelden, maar dat ie wel mooi The Whole Ten Yards in die lijst had staan?
Al gekeken naar het lijstje op de 2e pagina?

Zelf met the 10 yards kom ik op 7 uit
  maandag 2 oktober 2006 @ 16:22:32 #106
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_42313255
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:05 schreef Zeurberus het volgende:

[..]

Een boek is toch wel wat anders dan een film
Ik heb het ook over een film.
  maandag 2 oktober 2006 @ 16:27:59 #107
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_42313360
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 15:30 schreef Zeurberus het volgende:

[..]

Dit soort dingen zullen altijd subjectief blijven en je hebt gelijk met deze opmerking. Maar toch vind ik dat je ook wel mag kijken of een film de tand des tijds doorstaat en daar is bij de LOTR reeks nog geen sprake van.

Of een film een klassieker is of een klassieker in wording vind ik toch ook wel een van de criteria om mee te dingen naar beste film ooit. De LOTR reeks is te recent om goed over te kunnen oordelen op dit vlak
Waarom moet iets noodzakelijk een klassieker zijn? En wanneer is iets een klassieker? En voor wie dan? Wat de één tijdloos vindt, is voor een ander hopeloos gedateerd. Zo'n lijstje is af en toe leuk om voor jezelf te maken, maar wanneer je 't met z'n tweetjes doet, dan is er al minstens één die het ergens niet mee eens is. Als je me vraagt 10 films van sterk naar zwak te zetten, dan is best mogelijk dat het resultaat anders is wanneer je 't morgen nog eens vraagt.

Ik snap de noodzaak niet echt om alles steeds in een volgorde te zetten en bij dingen die je niet kunt vergelijken dat toch te doen.

Het is een vorm van spel met een resultaat dat enkel de winnaar leuk vindt, verdere conclusies kun je er niet uit trekken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_42313363
whoops

Even verkeerd gelezen.

Ik denk ook wel dat het een klassieker gaat worden puur vanwege de populairiteit van o.a. de boeken en de opzich puike verfilming ervan. Maar ik denk eerlijk gezegd dat het meer de klassieker hoek opgaat omdat het een verfilming is van de boeken, niet zozeer omdat het zo briljant is allemaal.
pi_42315129
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:22 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Ik heb het ook over een film.
Ik denk het ook. Maar het is net zoals bij Star Wars: die films hebben een fanatieke hardnekkige groep volgelingen die haast hun leven in teken hebben van die films. Die mensen stemmen dan ook massaal op hun favoriete films. Tuurlijk zijn ze mooi gemaakt, maar de verhaaltjes stellen weinig voor eigenlijk, al zullen fans beweren van niet en dat er allemaal diepere lagen in zitten.
pi_42317355
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:27 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Waarom moet iets noodzakelijk een klassieker zijn? En wanneer is iets een klassieker? En voor wie dan? Wat de één tijdloos vindt, is voor een ander hopeloos gedateerd. Zo'n lijstje is af en toe leuk om voor jezelf te maken, maar wanneer je 't met z'n tweetjes doet, dan is er al minstens één die het ergens niet mee eens is. Als je me vraagt 10 films van sterk naar zwak te zetten, dan is best mogelijk dat het resultaat anders is wanneer je 't morgen nog eens vraagt.

Ik snap de noodzaak niet echt om alles steeds in een volgorde te zetten en bij dingen die je niet kunt vergelijken dat toch te doen.

Het is een vorm van spel met een resultaat dat enkel de winnaar leuk vindt, verdere conclusies kun je er niet uit trekken.
Ja inderdada, conclusie zegt uiteindelijk niets.
Het blijft gewoon een kromme vergelijking.
Er zijn bv in Nederland 10 miljoen mensen die LOTR gezien hebben.
maar er zal maar een fractie van die mensen ook, bv, Citizen kane gezien hebben.
Dus dat LOTR hoog in de lijst staat is ook weer niet zo heel gek. Al is het wel jammer :-p
  maandag 2 oktober 2006 @ 20:58:59 #111
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_42318646
Ik vind dat er niets mis is met dit soort lijstjes, als je ze maar in de juiste context plaatst. Je krijgt uiteindelijk niet de beste film, maar de film die op het grootste aantal mensen de grootste indruk heeft gemaakt. Dat dat beinvloed wordt door promotiemiddelen, genre en jaar van uitkomen hoort er nou eenmaal bij. Maakt dat verder uit? Voor mij niet. Ik blijf het een leuk lijstje vinden. Voor de beste film heb ik overigens geen lijstje nodig, maar gewoon mijn persoonlijke smaak en verstand.
  maandag 2 oktober 2006 @ 21:10:31 #112
8369 speknek
Another day another slay
pi_42319016
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 17:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik denk het ook. Maar het is net zoals bij Star Wars: die films hebben een fanatieke hardnekkige groep volgelingen die haast hun leven in teken hebben van die films. Die mensen stemmen dan ook massaal op hun favoriete films. Tuurlijk zijn ze mooi gemaakt, maar de verhaaltjes stellen weinig voor eigenlijk, al zullen fans beweren van niet en dat er allemaal diepere lagen in zitten.
Nou ik ben een aardige star wars freak, maar je zult me niet horen zeggen dat het een uitstekende multi-gelaagde plot heeft.
Maar je kunt de term 'beste film' best utilitaristisch opvatten. Het doel van een film is immers om te vermaken, dus de film die je het best vermaakt heeft, is de beste film.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 2 oktober 2006 @ 21:24:22 #113
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_42319450
Nou, het doel van een film lijkt me niet altijd vermaak. Het kan natuurlijk wel het doel van de film zijn.
  maandag 2 oktober 2006 @ 21:45:07 #114
8369 speknek
Another day another slay
pi_42320012
Nou goed, je hebt natuurlijk ook activistische pamfletten en propaganda. Maar grosso modo valt de filmwereld natuurlijk niet voor niets onder de entertainment industrie. Het kan natuurlijk wel op verschillende manieren het vermaak bereiken, door dit kunstzinnig te doen, of met platte explosies. Sommige films zijn ontworpen om een uitgebreid verhaal te vertellen, en doen dit integer en met weinig opsmuk, maar je kunt net zo goed genieten van een film als Sin City -style over substance-, waarbij elk shot cinematografisch perfect is. Het einddoel blijft altijd hetzelfde, dat je met een goed gevoel achterblijft.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_42320165
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 20:58 schreef BlaatschaaP het volgende:
Je krijgt uiteindelijk niet de beste film, maar de film die op het grootste aantal mensen de grootste indruk heeft gemaakt.
Wat een dooddoener zeg. Als je het zo bekijkt, zou Friends de beste serie aller tijden kunnen zijn.
I intend to live forever, or die trying.
  maandag 2 oktober 2006 @ 22:30:40 #116
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_42321323
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:16 schreef Sokolsky het volgende:
Matthijs van Nieuwkerk was wel vreselijk slecht zeg...
inderdaad. normaal vind ik `m erg cool, maar ik vond dat je gewoon kon zien dat ie niet wist waar ie `t over had. is beter om er volgend jaar iemand neer te zetten met meer verstand van zaken

Verder vond ik het te rommelig en niet echt super moeilijk.
Eigenlijk zouden ze het individueel moeten doen, niet met teams. En misschien ook met onbekende cinefielen. Zou het wat leuker maken misschien
pi_42322718
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 21:53 schreef dwerg het volgende:

[..]

Wat een dooddoener zeg. Als je het zo bekijkt, zou Friends de beste serie aller tijden kunnen zijn.
Ik denk dat bv Cheers dan een grotere kanshebber is
pi_42323989
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 23:20 schreef Zeurberus het volgende:

[..]

Ik denk dat bv Cheers dan een grotere kanshebber is
Of Fawlty Towers.
pi_42324160
Ik vind het echt een zinloze lijst. Als het NRC en de Volkskrant zoiets organiseren verwacht je toch wel wat beters. Het had echt geen snobistische lijst hoeven worden (waar ik dan waarschijnlijk toch niks van had gekend) maar deze lijst is gewoon een lachertje. Het ' Beste Film Ooit' klinkt zo echt hopeloos pretentieus. In de top 10 stonden misschien voor films van voor de jaren '90. Iedereen weet dat dit een lijst is die bestaat uit de meest bekeken films die aardig tot goed zijn. Maar er ontbreken imo toch echt te veel goede films. De opzet had op een of andere manier toch echt anders moeten zijn. Waarom niet naast de bestaande lijst een lijst van Nederlandse filmmakers/acteurs?
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 00:09:01 #120
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_42324415
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 22:30 schreef Timo20 het volgende:
Eigenlijk zouden ze het individueel moeten doen, niet met teams. En misschien ook met onbekende cinefielen. Zou het wat leuker maken misschien
Dat gebeurt ook jaarlijks. Dat komt alleen niet op tv .
The short weekend begins with longing...
pi_42325436
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 21:10 schreef speknek het volgende:

[..]

Nou ik ben een aardige star wars freak, maar je zult me niet horen zeggen dat het een uitstekende multi-gelaagde plot heeft.
Maar je kunt de term 'beste film' best utilitaristisch opvatten. Het doel van een film is immers om te vermaken, dus de film die je het best vermaakt heeft, is de beste film.
Dat wordt dan chicks with dicks part Iv
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 01:10:32 #122
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_42325700
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 13:20 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Citizen Kane bevat entertainment.
Zal ik hem eens een keertje gaan kijken dan.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_42326287
Ik vind LOTR een zeer geslaagde trilogie met een hoog entertainmentswaarde, maar om dit nu als beste film ever te beschouwen...?

De beste film ooit is natuurlijk A Clockwork Orange.
pi_42326456
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 02:00 schreef PDOA het volgende:
Ik vind LOTR een zeer geslaagde trilogie met een hoog entertainmentswaarde, maar om dit nu als beste film ever te beschouwen...?

De beste film ooit is natuurlijk A Clockwork Orange.
Kubrick is eigenlijk altijd fantastisch wat een filmmaker, ongeloofelijk.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 09:55:03 #125
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_42328935
Zo terecht dat LotR gewonnen heet En dan die achterlijke reacties uit de zaal, te triest
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 13:32:06 #126
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_42333447
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 09:55 schreef Morpheus2002 het volgende:
Zo terecht dat LotR gewonnen heet En dan die achterlijke reacties uit de zaal, te triest
grapjas
pi_42343392
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 01:10 schreef victorinox het volgende:

[..]

Zal ik hem eens een keertje gaan kijken dan.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 22:23:45 #128
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_42343889
LOTR 'de beste film' Ach, ik ga me er niet eens meer over opwinden ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')