Het valt mij ook op hoe vaak hoogblonde vrouwen een vriend met zwart haar hebben.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:36 schreef Brunette het volgende:
Wat vinden jullie daarvan? ik kan me er wel goed in vinden en zie het om me heen ook vaak gebeuren. Ik kan mijzelf (donker haar en ogen) nooit met een donkere jongen voorstellen, maar dat wil ook niet zeggen dat ik daar nooit voor zal vallen. Mijn voorkeur ligt vooral bij blond of lichtbruin haar en lichte ogen, dus wat ikzelf niet heb. Natuurlijk spelen andere factoren bij aantrekkingskracht ook een rol, maar zouden deze verschillen ook een belangrijke factor zijn?
Zo kun je en mag je het idd ook interpreteren.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:42 schreef Fokker200 het volgende:
[..]
Verder dacht ik bij een TT "Opposites attract" vooral aan karaktereigenschappen...
Persoonlijk voel ik me meestal aangetrokken tot vrouwen die juist van mij verschillen. Dan kan ik me laten inspireren en je vult elkaar vaak aan.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:45 schreef Brunette het volgende:
[..]
Zo kun je en mag je het idd ook interpreteren.
Bijv. de vraag of mensen met 2 dezelfde karaktereigenschappen het beter met elkaar uithouden dan mensen met verschillende karaktereigenschappen.
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:42 schreef Fokker200 het volgende:
[..]
Het valt mij ook op hoe vaak hoogblonde vrouwen een vriend met zwart haar hebben een zwarte vriend hebben .
Dit betekent dat blond haar op de lange duur uitsterft...
inderdaad, "opposites attract" slaat niet op haarkleur e.d. (ik zou bijv. ook niet weten wat het tegenovergestelde is van roodharig of groen-ogig..quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:42 schreef Fokker200 het volgende:
Verder dacht ik bij een TT "Opposites attract" vooral aan karaktereigenschappen...
Mijn ouders hebben beide van nature heel donker haar, en mijn zusje is blond bij het witte af. En nee, ze is niet van de melkboerquote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:42 schreef Fokker200 het volgende:
[..]
Het valt mij ook op hoe vaak hoogblonde vrouwen een vriend met zwart haar hebben.
Ariërs zullen nimmer uitsterven!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:42 schreef Fokker200 het volgende:
[..]
Het valt mij ook op hoe vaak hoogblonde vrouwen een vriend met zwart haar hebben.
Dit betekent dat blond haar op de lange duur uitsterft....
Interesse is iets anders dan een karaktereigenschap.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:52 schreef BierKoning het volgende:
Bij karaktereigenschappen is het zeker niet waarMensen vallen (over het algemeen, uitzonderingen daargelaten) op mensen met dezelfde eigenschappen, interesses, bla bla
Daar kom je toch pas na een hele tijd achter, als je elkaar beter kent? En toch was er in het begin de aantrekkingskracht, anders was er geen relatie uit voortgevloeid.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Interesse is iets anders dan een karaktereigenschap.
Maar misschien hangt het ook wel van de eigenschap af. Twee eigenwijze of dominante mensen zal niet snel een geslaagd koppel worden.
Ik denk dus eerder dat zoiets geen relatie wordt..quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:57 schreef dawg het volgende:
[..]
Daar kom je toch pas na een hele tijd achter, als je elkaar beter kent? En toch was er in het begin de aantrekkingskracht, anders was er geen relatie uit voortgevloeid.
Je weet na 1 of 2 dates met iemand toch niet of hij/zij erg verschilt van jezelf? Dan kan er toch nog steeds aantrekkingskracht zijn?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk dus eerder dat zoiets geen relatie wordt..
In hoeverre ben je geinterreseerd in het stukje uit mn boek waarin staat dat 'gelijkheid' aantrekt? Heb eigenlijk niet zo'n zin om anderhalve pagina over te typenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Interesse is iets anders dan een karaktereigenschap.
Maar misschien hangt het ook wel van de eigenschap af. Twee eigenwijze of dominante mensen zal niet snel een geslaagd koppel worden.
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:41 schreef BierKoning het volgende:
In het onderzoek van theodore Newcomb in 1961 blijkt dat in een klas met eerstejaarsstudenten de studenten die eenzelfde achtergrond hadden (en dus meer gelijk waren) elkaar aardiger vonden dan de anderen.
In de loop van dat schooljaar bleek dat de studenten die elkaar vanaf het begin aardig vonden, later ook in attitude overeen kwamen. "When we like someone, we assume that he or she shares our views"
Dit is later nog onderzocht in verschillende studies, bv door Donn Byrne in 1971 waar ook de conclusie was dat mensen elkaar 'aardiger' vonden wanneer zij dezelfde mening hadden als zijzelf
Geen ideequote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:48 schreef Aneurism het volgende:
[..]
En het nut van zo'n onderzoek voor de samenleving dient als?
Zoals.quote:
Heb ik dan beweerd dat het aan één aspect ligt?quote:Aantrekkingskracht heeft met zoveel dingen te maken, het lijkt me niet dat je dat aan 1 aspect kunt wijten.
Dat meen je nietquote:Daarbij komt dat mannen en vrouwen sowieso al elkaars "tegenpolen" zijn.![]()
Das waar, maar aan de andere kant zal een slordig iemand het bloed onder de nagels van een geordend iemand halenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:44 schreef Alicey het volgende:
Ik denk dat het wel waar is. Het is bijvoorbeeld ook erg vervelend om met je eigen karakter geconfronteerd te worden..
Dat ook wel. 2 geordende personen die het niet eens kunnen worden wat geordend is echter..quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:53 schreef Brunette het volgende:
[..]
Das waar, maar aan de andere kant zal een slordig iemand het bloed onder de nagels van een geordend iemand halen![]()
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat ook wel. 2 geordende personen die het niet eens kunnen worden wat geordend is echter..
quote:
Oh ja.quote:Heb ik dan beweerd dat het aan één aspect ligt?
Ga jij eens als een sodemieter mijn OP nog een keer doorlezen![]()
![]()
Jouw posthistory doet me ernstig vermoeden van wel.quote:Dat meen je niet![]()
Das waar.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:22 schreef dawg het volgende:
[quote]Oh ja.![]()
Maarja dan nog, ik denk dat niemand daar echt bewust mee bezig is.
Wat goed dat jij je huiswerk zo goed doet.quote:Jouw posthistory doet me ernstig vermoeden van wel.![]()
Tja, goede leermeesteres.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:27 schreef Brunette het volgende:
[..]
Das waar.
[..]
Wat goed dat jij je huiswerk zo goed doet.![]()
Bestaat dat, Xen. 'Karakterkwaliteiten'?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:29 schreef Xennia het volgende:
Qua karakter heb ik liever iemand met overwegend dezelfde kwaliteiten als ik
In mijn geval wel jaquote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:35 schreef Roellio het volgende:
[..]
Bestaat dat, Xen. 'Karakterkwaliteiten'?
Even los van de TT: het is inderdaad wetenschappelijk bewezen dat de blonde haren de afgelopen millennia een zekere ontwikkelingsperiode hebben doorgemaakt. Dan weer meer, dan weer minder. Wetenschappers hebben aangegeven dat ´blond´ waarschijnlijk al over enkele tientallen jaren helemaal verdwenen is.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:42 schreef Fokker200 het volgende:
[..]
Totdat je een kale cycloop als vriendin krijgt.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:24 schreef Roellio het volgende:
Ik val op mensen, niet op een kleur haar of ogen.
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:33 schreef Copycat het volgende:
Je hebt helemaal gelijk. Alleen ben ik degene to blame ...
Ik heb gisteren alleen maar een S achter opposite gezet.
Verander het meteen goed.
Volgens mij niet. De meeste mannen die ik erover gehoord heb, vallen op donkerquote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:01 schreef Shark.Bait het volgende:
vrouwen vallen op lang en donker, mannen op blond en petite?
zoiets?
Die komen inderdaad een stuk wamer over dan blond ja. Alhoewel blond met bruine ogen ook niet verkeerd is. Maarja, die zijn vaak geblondeerd.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 21:20 schreef Maanvis het volgende:
Blond is leuk als neukertje. Met brunettes wil ik een echte relatie
Want blond haar vertelt je iets over de persoonlijkheid van diegene die eronder zit.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 21:20 schreef Maanvis het volgende:
Blond is leuk als neukertje. Met brunettes wil ik een echte relatie
Ja kan ik me wel in vinden, ik ben blond en heb lichte ogen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:36 schreef Brunette het volgende:
Wat vinden jullie daarvan? ik kan me er wel goed in vinden en zie het om me heen ook vaak gebeuren. Ik kan mijzelf (donker haar en ogen) nooit met een donkere jongen voorstellen, maar dat wil ook niet zeggen dat ik daar nooit voor zal vallen. Mijn voorkeur ligt vooral bij blond of lichtbruin haar en lichte ogen, dus wat ikzelf niet heb. Natuurlijk spelen andere factoren bij aantrekkingskracht ook een rol, maar zouden deze verschillen ook een belangrijke factor zijn?
Standaard conclusiequote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:01 schreef Shark.Bait het volgende:
vrouwen vallen op lang en donker, mannen op blond en petite?
zoiets?
Dat blond gaat uitsterven is zelfs wetenschappelijk bewezen. Blond haar is een evolutionaire truc van de 'vrouw' om zich te onderscheiden van anderen en daardoor mannen aan te trekken. In de oertijd en ook nog wel tot iets korter geleden had je helemaal geen vrouwen met blond haar. (viel een beetje te hard op als je door de jungle liep op zoek naar eten!).quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:42 schreef Fokker200 het volgende:
[..]
En hoe verklaar jij dat deze "evolutionaire truuk" zich alleen voltrok in Noordeuropese landen en niet bij Zuideuropese, Afrikaanse, Aziatische, Indiaanse en alle overige volkeren met donker haar? Met een goed antwoord hierop zouden we pas echts iets bijleren hier.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:58 schreef GekkeGerben het volgende:
[..]
Dat blond gaat uitsterven is zelfs wetenschappelijk bewezen. Blond haar is een evolutionaire truc van de 'vrouw' om zich te onderscheiden van anderen en daardoor mannen aan te trekken. In de oertijd en ook nog wel tot iets korter geleden had je helemaal geen vrouwen met blond haar. (viel een beetje te hard op als je door de jungle liep op zoek naar eten!).
Zo heb jullie weer eens iets bijgeleerd![]()
Riiiiiiiiiiiight...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:58 schreef GekkeGerben het volgende:
[..]
Dat blond gaat uitsterven is zelfs wetenschappelijk bewezen. Blond haar is een evolutionaire truc van de 'vrouw' om zich te onderscheiden van anderen en daardoor mannen aan te trekken. In de oertijd en ook nog wel tot iets korter geleden had je helemaal geen vrouwen met blond haar. (viel een beetje te hard op als je door de jungle liep op zoek naar eten!).
Zo heb jullie weer eens iets bijgeleerd![]()
Oh nee?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:54 schreef Alicey het volgende:
Welles, in dat originele rapport schrijft die Canadees dat, omdat we hier nu geen voedseltekorten meer hebben, vrouwen zich ook niet meer hoeven te onderschijden. Het gaat natuurlijk niet van de een op de andere dag, want het zit momenteel gewoon in onze chromosoompjes, maar op den duur zal de 'vraag' naar die specifieke chromosoom verdwijnen. Dan komen er vanzelf weer andere dingen voor terug. Heel vroeger was zowel het mannelijk als het vrouwelijk lichaam compleet behaard en da's momenteel ook niet meer zo.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:48 schreef Fokker200 het volgende:
Verder blijkt het niet waar te zijn dat blond gaat uitsterven.:
http://en.wikipedia.org/wiki/Disappearing_blonde_gene
Wat er in de loop van de duizenden jaren gaat gebeuren dankzij de evolutie is natuurlijk niet precies te voorspellen. Er zijn al heel lang geen hongersnoden meer, maar blonde vrouwen zijn nog steeds zeer in trek, ondanks (commercieel bedoelde) modegrillen die af en toe donker haar en daarna weer blond haar populair maken.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:54 schreef GekkeGerben het volgende:
[..]
Welles, in dat originele rapport schrijft die Canadees dat, omdat we hier nu geen voedseltekorten meer hebben, vrouwen zich ook niet meer hoeven te onderschijden. Het gaat natuurlijk niet van de een op de andere dag, want het zit momenteel gewoon in onze chromosoompjes, maar op den duur zal de 'vraag' naar die specifieke chromosoom verdwijnen. Dan komen er vanzelf weer andere dingen voor terug. Heel vroeger was zowel het mannelijk als het vrouwelijk lichaam compleet behaard en da's momenteel ook niet meer zo.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |