abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40435987
Wat vinden jullie daarvan? ik kan me er wel goed in vinden en zie het om me heen ook vaak gebeuren. Ik kan mijzelf (donker haar en ogen) nooit met een donkere jongen voorstellen, maar dat wil ook niet zeggen dat ik daar nooit voor zal vallen. Mijn voorkeur ligt vooral bij blond of lichtbruin haar en lichte ogen, dus wat ikzelf niet heb. Natuurlijk spelen andere factoren bij aantrekkingskracht ook een rol, maar zouden deze verschillen ook een belangrijke factor zijn?
4
pi_40436175
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:36 schreef Brunette het volgende:
Wat vinden jullie daarvan? ik kan me er wel goed in vinden en zie het om me heen ook vaak gebeuren. Ik kan mijzelf (donker haar en ogen) nooit met een donkere jongen voorstellen, maar dat wil ook niet zeggen dat ik daar nooit voor zal vallen. Mijn voorkeur ligt vooral bij blond of lichtbruin haar en lichte ogen, dus wat ikzelf niet heb. Natuurlijk spelen andere factoren bij aantrekkingskracht ook een rol, maar zouden deze verschillen ook een belangrijke factor zijn?
Het valt mij ook op hoe vaak hoogblonde vrouwen een vriend met zwart haar hebben.
Dit betekent dat blond haar op de lange duur uitsterft...

Verder dacht ik bij een TT "Opposites attract" vooral aan karaktereigenschappen...
Today is a gift, that's why it's called the present
pi_40436259
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:42 schreef Fokker200 het volgende:

[..]

Verder dacht ik bij een TT "Opposites attract" vooral aan karaktereigenschappen...
Zo kun je en mag je het idd ook interpreteren.
Bijv. de vraag of mensen met 2 dezelfde karaktereigenschappen het beter met elkaar uithouden dan mensen met verschillende karaktereigenschappen.
4
pi_40436419
Altijd fijn om te weten dat het mag, ook al wil je het zelf dan nog misschien helemaal niet.
deze account is gehacked door GreyHatHacks
pi_40436554
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:45 schreef Brunette het volgende:

[..]

Zo kun je en mag je het idd ook interpreteren.
Bijv. de vraag of mensen met 2 dezelfde karaktereigenschappen het beter met elkaar uithouden dan mensen met verschillende karaktereigenschappen.
Persoonlijk voel ik me meestal aangetrokken tot vrouwen die juist van mij verschillen. Dan kan ik me laten inspireren en je vult elkaar vaak aan.

Daarnaast verschilt de gemiddelde man al dusdanig van de gemiddelde vrouw (getuige de duizenden topics hierover op R&P ) dat Opposites Attract eigenlijk altijd wel van toepassing is...
Today is a gift, that's why it's called the present
pi_40436588
quote:

[..]

Het valt mij ook op hoe vaak hoogblonde vrouwen een vriend met zwart haar hebben een zwarte vriend hebben .
Hoe is het verder?
  woensdag 2 augustus 2006 @ 23:59:33 #7
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_40436661
quote:
inderdaad, "opposites attract" slaat niet op haarkleur e.d. (ik zou bijv. ook niet weten wat het tegenovergestelde is van roodharig of groen-ogig.. ) maar op karaktereigenschappen..

opgeruimd <-> rommelig
serieus <-> losbol
zwaarmoedig <-> vrolijk
etc.
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_40437134
quote:

[..]

Het valt mij ook op hoe vaak hoogblonde vrouwen een vriend met zwart haar hebben.

Mijn ouders hebben beide van nature heel donker haar, en mijn zusje is blond bij het witte af. En nee, ze is niet van de melkboer

Verder hoeft het helemaal niet waar te zijn wat de TS stelt, ik heb zelf donker haar en donkere ogen, en als ik de meiden op wie ik verliefd ben geweest eens vergelijk, kan ik daar qua uiterlijk eigenlijk geen constante factor in vinden.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_40440233
quote:

[..]

Dit betekent dat blond haar op de lange duur uitsterft....
Ariërs zullen nimmer uitsterven!

net als hardcore
Wii-nummer: 3964-8145-1574-4580
Pm me als je me hebt toegevoegd!
pi_40441262
Zoals bv. dominant vs. niet-dominant?

Anyway, denk niet dat het zozeer daarmee te maken heeft. Tenminste, ik denk dat het gewoon klikt, of niet natuurlijk. Aantrekkingskracht heeft met zoveel dingen te maken, het lijkt me niet dat je dat aan 1 aspect kunt wijten.

Daarbij komt dat mannen en vrouwen sowieso al elkaars "tegenpolen" zijn.
pi_40443068
Ik denk dat het wel waar is. Het is bijvoorbeeld ook erg vervelend om met je eigen karakter geconfronteerd te worden..
pi_40443322
Bij karaktereigenschappen is het zeker niet waar Mensen vallen (over het algemeen, uitzonderingen daargelaten) op mensen met dezelfde eigenschappen, interesses, bla bla
pi_40443372
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 10:52 schreef BierKoning het volgende:
Bij karaktereigenschappen is het zeker niet waar Mensen vallen (over het algemeen, uitzonderingen daargelaten) op mensen met dezelfde eigenschappen, interesses, bla bla
Interesse is iets anders dan een karaktereigenschap.

Maar misschien hangt het ook wel van de eigenschap af. Twee eigenwijze of dominante mensen zal niet snel een geslaagd koppel worden.
pi_40443447
Misschien wel... ik ben (zowel uiterlijk als karakter) echt zo'n beetje het tegenovergestelde van mijn vriend

Edit: we zijn overigens wel allebei huismutserig

[ Bericht 46% gewijzigd door Furia op 03-08-2006 11:36:29 ]
pi_40443472
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 10:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar misschien hangt het ook wel van de eigenschap af. Twee eigenwijze of dominante mensen zal niet snel een geslaagd koppel worden.
Daar kom je toch pas na een hele tijd achter, als je elkaar beter kent? En toch was er in het begin de aantrekkingskracht, anders was er geen relatie uit voortgevloeid.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 11:00:44 #16
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_40443550
Ik val wel altijd op mannen die het tegenovergestelde zijn van mij. Meestal zijn ze rustig en een beetje verlegen...charmant vind ik dat
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_40443751
mannen en vrouwen zijn sowieso al opposites. eigenlijk val ik toch altijd meer voor vrouwen die juist een beetje dezelfde interesses hebben als ik. ik kan me echt niet voorstellen dat ik een vriendin heb die een echte huismus is, niet van uitgaan en feesten houdt en niet graag op vakantie gaat.

van die dingen als opgeruimd en rommelig, tsja, dat zijn niet de belangrijkste zaken, al is het uit praktisch oogpunt natuurlijk wel handig als je vriendin opgeruimd is, graag en goed kookt, en andere huishoudelijke taken uitvoert.
pi_40444163
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 10:57 schreef dawg het volgende:

[..]

Daar kom je toch pas na een hele tijd achter, als je elkaar beter kent? En toch was er in het begin de aantrekkingskracht, anders was er geen relatie uit voortgevloeid.
Ik denk dus eerder dat zoiets geen relatie wordt..
pi_40444283
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:20 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik denk dus eerder dat zoiets geen relatie wordt..
Je weet na 1 of 2 dates met iemand toch niet of hij/zij erg verschilt van jezelf? Dan kan er toch nog steeds aantrekkingskracht zijn?

Overigens denk ik dat een groot deel van de "partnerselectie" onbewust gebeurt. Hoe vaak hoor je niet: "Normaal val ik helemaal niet op zijn/haar type..."
pi_40444470
Uiterlijk val ik op alles wat ik mooi vind, of dat nou donkere of lichter haar is, kort of lang... Zolang het een mooie vrouw betreft qua uiterlijk kan ik er op vallen... Qua karakter zoek ik juist meer mijn eigen karakter: Totaal gestoord, beetje verlegen en rustig persoon.. Soms wel ietsje drukker dan mij, maar niet dat het door de kamer heen stuitert.. Wil altijd als ik thuis ben zo veel mogelijk rust. Dus opposites attracts, nee..
pi_40444561
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 10:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

In hoeverre ben je geinterreseerd in het stukje uit mn boek waarin staat dat 'gelijkheid' aantrekt? Heb eigenlijk niet zo'n zin om anderhalve pagina over te typen

Attitude, meningen, interesses, achtergrond noem het maar op, uit onderzoek blijkt dat gelijkheid aantrekt
  donderdag 3 augustus 2006 @ 11:35:12 #22
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_40444611
Mijn vriendin is een linkse wereldverbeterende rare hippie en ik euhm, tja... niet. Tis bij ons ook meer dat we ondanks dat op elkaar gevallen zijn dan dankzij en moeten het echt niet over politiek hebben want dat eindigt in ruzie.

Verder hebben we gelukkig wel veel overeenkomsten. Iemand die volstrekt het tegenovergestelde is lijkt me echt niks ook. Je moet wel op enkele punten overeenkomen, of dat nou muziek, films, ambities, hobbies of iets anders is.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_40444806
In het onderzoek van theodore Newcomb in 1961 blijkt dat in een klas met eerstejaarsstudenten de studenten die eenzelfde achtergrond hadden (en dus meer gelijk waren) elkaar aardiger vonden dan de anderen.

In de loop van dat schooljaar bleek dat de studenten die elkaar vanaf het begin aardig vonden, later ook in attitude overeen kwamen. "When we like someone, we assume that he or she shares our views"

Dit is later nog onderzocht in verschillende studies, bv door Donn Byrne in 1971 waar ook de conclusie was dat mensen elkaar 'aardiger' vonden wanneer zij dezelfde mening hadden als zijzelf
  donderdag 3 augustus 2006 @ 11:48:12 #24
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_40445024
Mijn vriend en ik zijn uiterlijk hetzelfde type. We lijken zelfs een beetje op elkaar.
We houden ook van veel dezelfde dingen, hebben dezelfde levensstijl zeg maar.

Maar qua karakter zijn we opposites (weegschaal & ram )
Hij is heel rustig en beheerst, ik veel chaotischer en impulsief.

Maar ik leer er van, echt waar! Het is soms zo fijn dat 'ie anders reageert dan ik, dan denk ik:
"Jezus, zo kan het ook dus". En vice versa. Soms is het ook vreselijk irritant, dan komen we gewoon even niet op een lijn... Maar ik zou niet anders willen, het houdt het wel spannend
| | @ | Overal zanikt bagger...
pi_40445037
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:41 schreef BierKoning het volgende:
In het onderzoek van theodore Newcomb in 1961 blijkt dat in een klas met eerstejaarsstudenten de studenten die eenzelfde achtergrond hadden (en dus meer gelijk waren) elkaar aardiger vonden dan de anderen.

In de loop van dat schooljaar bleek dat de studenten die elkaar vanaf het begin aardig vonden, later ook in attitude overeen kwamen. "When we like someone, we assume that he or she shares our views"

Dit is later nog onderzocht in verschillende studies, bv door Donn Byrne in 1971 waar ook de conclusie was dat mensen elkaar 'aardiger' vonden wanneer zij dezelfde mening hadden als zijzelf
En het nut van zo'n onderzoek voor de samenleving is?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2006 11:49:03 ]
pi_40445089
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:48 schreef Aneurism het volgende:

[..]

En het nut van zo'n onderzoek voor de samenleving dient als?
Geen idee Het staat enkel in mijn boek en het heeft een grotere toevoeging aan dit topic dan jou reactie
pi_40449197
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 09:06 schreef dawg het volgende:
Zoals bv. dominant vs. niet-dominant?
Zoals.
quote:
Aantrekkingskracht heeft met zoveel dingen te maken, het lijkt me niet dat je dat aan 1 aspect kunt wijten.
Heb ik dan beweerd dat het aan één aspect ligt?
Ga jij eens als een sodemieter mijn OP nog een keer doorlezen
quote:
Daarbij komt dat mannen en vrouwen sowieso al elkaars "tegenpolen" zijn.
Dat meen je niet
4
pi_40449248
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 10:44 schreef Alicey het volgende:
Ik denk dat het wel waar is. Het is bijvoorbeeld ook erg vervelend om met je eigen karakter geconfronteerd te worden..
Das waar, maar aan de andere kant zal een slordig iemand het bloed onder de nagels van een geordend iemand halen
4
pi_40449361
Ik heb vaak wel relaties gehad met tegenpolen. Niet zo zeer qua uiterlijk, soms wel/soms niet, maar vaak wel qua interesse of karakter. Mijn langste relatie bestond uit mijn exacte tegenpool, dat wel. Maar dat is juist interessant, ik ben nooit opzoek geweest naar een mainstream relatie. Te makkelijk.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_40449476
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 13:53 schreef Brunette het volgende:

[..]

Das waar, maar aan de andere kant zal een slordig iemand het bloed onder de nagels van een geordend iemand halen
Dat ook wel. 2 geordende personen die het niet eens kunnen worden wat geordend is echter..
pi_40449663
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 14:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat ook wel. 2 geordende personen die het niet eens kunnen worden wat geordend is echter..
4
pi_40450226
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 13:51 schreef Brunette het volgende:

[..]

Zoals.
quote:
Heb ik dan beweerd dat het aan één aspect ligt?
Ga jij eens als een sodemieter mijn OP nog een keer doorlezen
Oh ja.
Maarja dan nog, ik denk dat niemand daar echt bewust mee bezig is.
quote:
Dat meen je niet
Jouw posthistory doet me ernstig vermoeden van wel.
pi_40450289
Ik val op mensen, niet op een kleur haar of ogen.
pi_40450370
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 14:22 schreef dawg het volgende:

[quote]Oh ja.
Maarja dan nog, ik denk dat niemand daar echt bewust mee bezig is.
Das waar.
quote:
Jouw posthistory doet me ernstig vermoeden van wel.
Wat goed dat jij je huiswerk zo goed doet.
4
pi_40450461
Ik val doorgaans wel op mannen boven de 1,90 (ben zelf 1,69) met donker haar (ben zelf blond). Al zaten er ook wel uitzonderigen tussen. Qua karakter heb ik liever iemand met overwegend dezelfde kwaliteiten als ik
pi_40450509
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 14:27 schreef Brunette het volgende:

[..]

Das waar.
[..]

Wat goed dat jij je huiswerk zo goed doet.
Tja, goede leermeesteres.
pi_40450615
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 14:30 schreef dawg het volgende:

[..]

Tja, goede leermeesteres.
4
pi_40450624
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 14:29 schreef Xennia het volgende:
Qua karakter heb ik liever iemand met overwegend dezelfde kwaliteiten als ik
Bestaat dat, Xen. 'Karakterkwaliteiten'?
pi_40451370
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 14:35 schreef Roellio het volgende:

[..]

Bestaat dat, Xen. 'Karakterkwaliteiten'?
In mijn geval wel ja
  donderdag 3 augustus 2006 @ 17:18:13 #40
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_40456014
Qua denken het liefste hetzelfde over het algemeen genomen dan.
Qua uiterlijk, tja goeie, dan ga ik toch meestal voor de uitstraling en kom ik steeds bij een ander soort man uit. (Die deep down natuurlijk weer allemaal hetzelfde blijken te zijn )
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_40456132
Ik weet het niet hoor. Ik ben rustig, klein en tenger en viel de laatste keer wel op een gespierde lange branieschopper dus daar kun je als je wil 'opposites attract' in zien. Maar was ik op een moddervette roodhangerige ADHD-er gevallen dan was dat net zo goed opgevat als een gevalletje 'opposites attract' en zo kun je aan de gang blijven. Ik ga er maar gewoon geen theorieen aan ophangen
pi_40456229
Uiterlijk > Moet er gewoon gemiddeld eruit zien.. ligt eraan wat je er zelf onder verstaat. De haarkleur of iets dergelijks boeit me echt niet zo alhoewel ik een zwak heb voor roodharige / brunettes

Innerlijk > Moet niet om de 3 maanden een nat streepje van een ander krijgen. Moet niet 100 exen hebben want dan zijn ze bij mij sowiezo al kansloos. Ik val niet op party animals of breezahs... Dit komt omdat ik zelf zo niet ben ...

geef mij maar iemand met inhoud en die een normale opvoeding heeft gehad
Als we gedeelde hobbies hebben ( honden sport / fotografie ) dan is het helemaal goed

[ Bericht 7% gewijzigd door Spacemonkeh op 03-08-2006 17:43:41 ]
  donderdag 3 augustus 2006 @ 17:27:06 #43
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_40456290
1) Maak geen engelse topictitel als je geen engels kunt . Het is OF opposites attract OF (the) opposite attracts
2) Ik denk dat je best wat karaktereigenschappen kunt hebben die tegenovergesteld aan elkaar zijn, maar dat er altijd 'raakvlakken' moeten zijn met de andere persoon, anders gaat een relatie gewoon niet werken en irriteer je je aan alles.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 3 augustus 2006 @ 17:33:24 #44
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40456451
Je hebt helemaal gelijk. Alleen ben ik degene to blame ...
Ik heb gisteren alleen maar een S achter opposite gezet .
Verander het meteen goed .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_40457311
quote:

[..]

Even los van de TT: het is inderdaad wetenschappelijk bewezen dat de blonde haren de afgelopen millennia een zekere ontwikkelingsperiode hebben doorgemaakt. Dan weer meer, dan weer minder. Wetenschappers hebben aangegeven dat ´blond´ waarschijnlijk al over enkele tientallen jaren helemaal verdwenen is.
pi_40458879
Het lijkt me dat je een aanvulling voor elkaar moet zijn, dus in dat opzicht vindt ik het zeker prettig als iemand kwa karakter duidelijk verschillend is van mij. Anders zou het vrij snel een saaie bedoeling worden, aangezien er niks nieuws valt te ontdekken. Echter moet het niet zo zijn dat die persoon echt 100% het tegenover gestelde is, dan kun je niet met elkaar door één deur.

Wat betreft uiterlijk heb ik geen duidelijke voorkeur, de ene keer de zelfde kleur ogen/haar, de volgende keer anders.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_40459286
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 14:24 schreef Roellio het volgende:
Ik val op mensen, niet op een kleur haar of ogen.
Totdat je een kale cycloop als vriendin krijgt.

In ieder geval, ik geloof zelf er niet in. Populaire meisjes kiezen ook niet voor nerds. Soort zoekt soort gaat veeeeel harder op.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 19:42:34 #48
149498 Maethor_Veleg
klunstenaar in hart en nieren
pi_40459851
Nee, voor mij liever geen tegenovergestelde, ik houd er veel meer van om dingen gemeen te hebben.
Opera is when a guy gets stabbed in the back, and instead of bleeding, he sings!
pi_40460369
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:33 schreef Copycat het volgende:
Je hebt helemaal gelijk. Alleen ben ik degene to blame ...
Ik heb gisteren alleen maar een S achter opposite gezet .
Verander het meteen goed .

Schande!
4
  donderdag 3 augustus 2006 @ 20:01:53 #50
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_40460437
vrouwen vallen op lang en donker, mannen op blond en petite?

zoiets?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')