Dankquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:45 schreef stil het volgende:
proost
Zuip ze.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:39 schreef PdeHoog het volgende:
Het is bijna weekendZo ff de bar in met de collega's
![]()
Nou...dat gaat het niet worden hoorquote:
joepie....dat wordt genietuhhhquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:04 schreef Yoni het volgende:
Ik vind dat ik vakantie heb![]()
![]()
![]()
*huiswaarts gaat*
Laatste dag van mijn vakantiequote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:11 schreef An24 het volgende:
joepie....dat wordt genietuhhh![]()
hier alleen nog weekend....nog 1 weekje![]()
Weekje is ook zo voorbijquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:11 schreef An24 het volgende:
[..]
joepie....dat wordt genietuhhh![]()
hier alleen nog weekend....nog 1 weekje![]()
1/50e lijkt me wel erg lange sluitertijd. Het hangt natuurlijk ook erg af van de afstand en snelheid van je voorwerp, maar ik heb bij 1/200e al hele mooie effecten gekregen hoor. Staat je focus ook op servo (?) zodat hij continu blijft focussen?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 19:44 schreef elcastel het volgende:
Ik heb net even een uur langs de snelweg zitten oefenen op pannen, maar dat valt me nog vies tegen. Op 1/200e kom ik redelijk goed weg, maar bij de 1/50e heb ik 9 vd 10 keer een probleem (focus). Voor het gemak zeg ik er maar bij dat het wellicht door het slechte licht komt, het hing tegen regen aan namelijk.
En uitgerekend de Porsche's dielangs kwamen zijn het net niet, de beste platen zijn een 2CV en een Ford Mondeo..
Wel leuk om een beetje te oefenen toch.
Pannen is ook niet mijn sterke punt...ik moet nog steeds een keer motoren pannen, maar als ze echt gaan rijden lukt het me niet meerquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 19:44 schreef elcastel het volgende:
Ik heb net even een uur langs de snelweg zitten oefenen op pannen, maar dat valt me nog vies tegen. Op 1/200e kom ik redelijk goed weg, maar bij de 1/50e heb ik 9 vd 10 keer een probleem (focus). Voor het gemak zeg ik er maar bij dat het wellicht door het slechte licht komt, het hing tegen regen aan namelijk.
En uitgerekend de Porsche's dielangs kwamen zijn het net niet, de beste platen zijn een 2CV en een Ford Mondeo..
Wel leuk om een beetje te oefenen toch.
Jawel en een iets kortere sluitertijd levert een veel betere scherpte van het onderwerp. Maar bij 1/50e krijg je een enorm mooie achtergrond, ik zal even wat voorbeeldjes uploaden.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:07 schreef freud het volgende:
1/50e lijkt me wel erg lange sluitertijd. Het hangt natuurlijk ook erg af van de afstand en snelheid van je voorwerp, maar ik heb bij 1/200e al hele mooie effecten gekregen hoor. Staat je focus ook op servo (?) zodat hij continu blijft focussen?
Daar ben ik ook mee aan het rommelen, daarom ging ik ook even testen. Wat mij frustreert is dat ik overal plaatjes zie van 1/50e met een diafragma van f11 of f16. Die combinatie krijg ik er onmogelijk uit, maar dat kan alles te maken hebben met het (weinige) licht dat ik had.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:39 schreef pea4fun het volgende:
Ik weet wel hoe ik het zou moeten doen, maar dan moet het ook nog lukken...en dat is dus het probleem
Ja maar hij gaat ook berg af, dan gaat ie extra hardquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:41 schreef elcastel het volgende:
[..]
Daar ben ik ook mee aan het rommelen, daarom ging ik ook even testen. Wat mij frustreert is dat ik overal plaatjes zie van 1/50e met een diafragma van f11 of f16. Die combinatie krijg ik er onmogelijk uit, maar dat kan alles te maken hebben met het (weinige) licht dat ik had.
Hier een voorbeeld van een 1/50e plaatje van vanmiddag, check die achtergrond dan !
[afbeelding]
Ja daarom post ik deze ook, hier is de achtergrond (in mijn ogen) super, dit is wat je wilt. Echter, ik heb de plaat flink moeten bewerken om hem er nog enigzins uit te laten zien en je ziet hem nu ook maar op 580px. Dus ik heb nog een hoop te leren, maar daar is het een hobby voor.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:47 schreef pea4fun het volgende:
Ja maar hij gaat ook berg af, dan gaat ie extra hard
zonder gein...het pannen vind ik hier heel aardig gelukt hoor, de achtergrond schreeuwt snelheid!
Ik heb er steeds hooguit 2 geschoten en de tweede was in alle gevallen onscherp. Misschien moet ik wat jij zegt ook even proberen, gewoon een setje draaien (al heb ik een vrij beroerde buffer).quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:16 schreef freud het volgende:
Het lijkt me wel handig om een goeie hoek te kunnen pakken. Ik probeer altijd een stuk ervoor en erna mee te draaien, en dan op drive er een stuk of 3 a 4 uit te schieten. Meestal is de 2e of 3e dan goed. Door er meer te maken lukt het volgen me op een of andere manier beter dan.
Ja een 20D heeft al een veel betere buffer dan een 300D, aan mijn kaartjes zal het niet liggen, aan mijn lens ook niet.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:20 schreef freud het volgende:
De eerste probeer ik iets te vroeg voor mijn gevoel, en dan even meetrekken in drive. Maar goed, ik heb een 20D met lekker CF kaartje erin, dus dat wil wel.
Je moet ook niet inhalen Pea !quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:34 schreef pea4fun het volgende:
Ik krijg altijd iets gehaasts, ik wil meegaan met de beweging van de motor, maar na het indrukken ga ik dan veel te snel
Whehehe...nou de beste foto is nog altijd die waar ik achterstevoren op de motor zit en een andere motor die achter ons rijdt op de foto zetquote:
Ziet er toch goed uit El?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:41 schreef elcastel het volgende:
[..]
Daar ben ik ook mee aan het rommelen, daarom ging ik ook even testen. Wat mij frustreert is dat ik overal plaatjes zie van 1/50e met een diafragma van f11 of f16. Die combinatie krijg ik er onmogelijk uit, maar dat kan alles te maken hebben met het (weinige) licht dat ik had.
Hier een voorbeeld van een 1/50e plaatje van vanmiddag, check die achtergrond dan !
[afbeelding]
Jawel, op het formaat postzegel is hij best te doen. Maar ik zoek dus het onderste uit de spreekwoordelijke kan.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:56 schreef PoseidonVS het volgende:
Ziet er toch goed uit El?
Ik zou er best tevreden mee zijn .
50x75 met commentaar over kreukels in de bestickeringquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:58 schreef elcastel het volgende:
[..]
Jawel, op het formaat postzegel is hij best te doen. Maar ik zoek dus het onderste uit de spreekwoordelijke kan.
Wie immer, je blijft tenslotte El.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:58 schreef elcastel het volgende:
[..]
Jawel, op het formaat postzegel is hij best te doen. Maar ik zoek dus het onderste uit de spreekwoordelijke kan.
Ik wil verdomme gewoon ragscherpe platen op de meest onmogelijke manier, da's toch niet zoveel gevraagd ?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:06 schreef PoseidonVS het volgende:
Wie immer, je blijft tenslotte El.
Ow ja, ik snap het wel. Maar soms moet je je maar gewoon inprenten dat de plaat teld, de weg er naar toe is vergeten zodra je de plaat hebt.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:13 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik wil verdomme gewoon ragscherpe platen op de meest onmogelijke manier, da's toch niet zoveel gevraagd ?.
Maar goed, dit moet gewoon beter kunnen, veel beter en anders leg ik de lat gewoon wat lager en schiet met kortere tijden, maar ja je zoekt toch iets waar je je in vast kunt bijten hè, da's de hobby.
Ik vertelde die maat al wat ik aan het oefenen was en ook al begreep hij het verschil, voor hem maakte dat inderdaad geen hol uit. Maar ik heb ook wensen hè ! Nee het is gewoon een kwestie van : ik ga het proberen en ik zie wel wat wel en niet lukt, dat zie ik toch thuis pas, dus reken maar dat ik 3/4 op zeker zal fotograferen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:23 schreef PoseidonVS het volgende:
Ow ja, ik snap het wel. Maar soms moet je je maar gewoon inprenten dat de plaat teld, de weg er naar toe is vergeten zodra je de plaat hebt.
Maw, of hij nou op 1/50 of 1/100 is geschoten zal je motor vrienden waarschijnlijk aan hun derriëre oxideren. Als ze er maar mooi op staan en het lijkt alsof ze heel hard gaan.
Wat trouwens misschien ook nog een idee is om als dat kan aan de binnenkant van bv de tarzanbocht te gaan staan. kun je ze mooi plat liggend pakken schieten fotograferen.
neem een groothoek of een fish mee voor in een binnenbocht, ik zag er laatst heel toffe foto van van een rallyrace.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:31 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik vertelde die maat al wat ik aan het oefenen was en ook al begreep hij het verschil, voor hem maakte dat inderdaad geen hol uit. Maar ik heb ook wensen hè ! Nee het is gewoon een kwestie van : ik ga het proberen en ik zie wel wat wel en niet lukt, dat zie ik toch thuis pas, dus reken maar dat ik 3/4 op zeker zal fotograferen.
En qua plek, ik moet even zien wat er kan, maar de bedoeling is wel om inderdaad zoveel mogelijk een binnenbocht te pakken. En de Audi-S bocht lijkt me wel een leuke slinger, dan trekt net het groepje motoren naar elkaar toe. Nou ja, ik heb al wat ideetjes dus.
Ik neem wsl alles wel mee, maar ik verwacht niet dat ik zo dichtbij kan komen dat ik groothoek nodig zal hebben (behalve dan wanneer ze stilstaan). En het zijn motoren die ik ga fotograferne hè, geen auto's.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:34 schreef PoseidonVS het volgende:
neem een groothoek of een fish mee voor in een binnenbocht, ik zag er laatst heel toffe foto van van een rallyrace.
Mocht je willen oefenen op motoren kijk voor de gein hier eens.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:10 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik neem wsl alles wel mee, maar ik verwacht niet dat ik zo dichtbij kan komen dat ik groothoek nodig zal hebben (behalve dan wanneer ze stilstaan). En het zijn motoren die ik ga fotograferne hè, geen auto's.
Beamer is geregeld voor het weekendquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:32 schreef ableton het volgende:
Hallo allen.
Voor de fotoshoot die gepland staatquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:36 schreef prupke het volgende:
[..]
Beamer is geregeld voor het weekend
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |