Hoewel het
vorige project nog niet helemaal af is (nog steeds niet het juiste plexiglasgereedschap) staat het volgende project in de startblokken.
Het wordt de opvolger van de cinemazetel:
![]()
Maar dan een verbeterde variant. Het wordt een joekel van een bed met alle audiosnufjes van de homecinema in de bedombouw. De elementen die zichzelf al bewezen hebben als zijnde practisch (bv de middenconsole) blijven.
Om verlies van het designelement van de kuipzetel te compenseren zullen er andere eyecatchers moeten bedacht worden
![]()
![]()
Vereisten:
- Alle audiobedieningselementen kunnen huisvesten (de versterker, eq, surround soundbediening, cdspeler en de sub). Aangezien de sub in de middenconsole zal komen moet die aardig versterkt worden. Omdat je zulke dingen beter van de eerste keer goed doet wordt alles vanaf 0 terug opnieuw ontworpen/gebouwd.
- Het hoofdeind moet kunnen dienen als rugzitting, de rear boxen huisvesten, én onderkomen bieden aan leeslampjes.
- Ik hou van licht en effectjes, dus ook dat moet er in. Dit keer heb ik gekozen voor felle witte LED spotjes. Prijzig maar zeer zuinig (5 Watt).
- Ik wil een zekere associatie met een cockpit/dashbord dus er moeten metertjes in.
- USB poorten en stopcontacten moeten er ook in (ik heb er altijd te weinig)
- Comfort natuurlijk
- Bed moet in 4 delen uiteen te halen zijn die door de deur passen. Dit omdat ik de zetel in iemands atelier ga bouwen (hier is niet echt plaats meer voor zo grote stukken). Nog steeds eigen werk natuurlijk.
- Bergruimte in de middenconsole
- ...
Wat zal je dus zeker terug vinden in het eindresultaat?:Deze ledspotjes worden leeslampjes. Maar de voet gaat eraf en ik heb iets leuks bedacht, alleen twijfel ik nog over de uitvoerbaarheid, dus daar zwijg ik nog even over.
![]()
Lichtjes en metertjes (temp en luchtvochtigheid, de 2 dingen die snel variëren als er veel volk in de kamer zit)
![]()
![]()
De Sub
![]()
. Heerlijk bruut ding
![]()
De surround bediening, in mooiere ombouw
![]()
Het zelfgemaakte thx logo
![]()
Ik ben nog bezig met de ins and outs van het ontwerp maar van de middenconsole ben ik vrij tevreden tot nu toe.
![]()
(de matras valt dus niet te zien op de 3d tekening)
[ Bericht 1% gewijzigd door MMach op 02-08-2006 16:36:35 ]