Dankjewel, ik heb een link naar dat topic gemaakt, dus kan deze dicht?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:13 schreef DutchTrain het volgende:
De experts op het gebied van tolwegen zitten in: Tolwegen Frankrijk
Wat betreft de drukte kan ANWB je waarschijnlijk wel adviseren. De drukste dagen rondom Parijs zijn inmiddels geweest, maar wellicht zijn er nog wegwerkzaamheden waar je rekening mee moet houden.
Dat zeg ik toch, ik weet alleen niet welke tolweg we moeten pakken.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:14 schreef SiemeN het volgende:
Wees nou niet zo'n gierige Hollander, en leg die eurie's neer voor de tolweg.
Heb je een mooie route liggen dan? (vanaf de Belgische grens, die weten we wel te vinden vanuit eindhoven!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:28 schreef JDude het volgende:
Als je een mooie route wilt, neem je sowieso niet de péages maar de RNs.
RN's zijn doorgaans prima wegen (uitzonderingen daargelaten, zoals de N4quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:32 schreef kahaarin het volgende:
Heb je een mooie route liggen dan? (vanaf de Belgische grens, die weten we wel te vinden vanuit eindhoven!)
En zijn die wegen niet erg slecht?
We hebben niet zoveel zin in een bumpy bochtige weg.
Dankjewel, dit is idd 1 van de opties die de routeplanners ons geven, we zijn wel eerder in Frankrijk geweest (maar nog niet hier) en niet zo dol op de route om Parijs heen, gelukkig nooit verdwaald of zo maar het is toch erg goed opletten.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:31 schreef highway101 het volgende:
Die kustweg is nogal tijdrovend.
Ik zou doen:
Antwerpen->E17->Lille
Lille->A1->A29->Amiens
A29->A28->Le Havre
Le Havre->A29-A13->Caen (mooie brug!)
rondweg Caen
A84 naar Pontaubault en dan de N176 naar St.Malo
Volgens mij is de A84 tolvrij.
Deze route is vanuit heel Nederland in een dag te doen. Wil je de kustweg(en), dan moet je zeker meer tijd uittrekken. Afstanden zijn veel groter dan in Nederland.
Edit: ik zie dat je met kustweg de snelweg bedoelt. en niet de RN.
De A16 en A29 lopen wel langs de kust, maar je ziet er weinig van hoor. Ik heb de A16 en A28 een paar weken terug nog gereden.
Op de heenweg willen we zo snel mogelijk op de camping zijn maar we hebben nog een week vakantie over als we 2 weken hebben gecampeerd, ik ga nog even stoeien met mappy denk ik, eens zien of er een mooie alternatieve route te vinden is voor de terugweg.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:35 schreef JDude het volgende:
[..]
RN's zijn doorgaans prima wegen (uitzonderingen daargelaten, zoals de N4).
Heb zogauw even geen route liggen helaas, maar ik heb op zich prima ervaringen met die wegen in Frankrijk. Tenzij je op wilt schieten, dan is de péage het beste alternatief.
Er komt al aardig wat info in dit topic te staan, dus we mergen de topics in een later stadium wel.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:16 schreef kahaarin het volgende:
Dankjewel, ik heb een link naar dat topic gemaakt, dus kan deze dicht?
Lijkt me een beetje dubbel, ik had die andere niet gezien.
Goed plan!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:42 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Er komt al aardig wat info in dit topic te staan, dus we mergen de topics in een later stadium wel.
Dank je, idd een optie voor de terugweg, dan kunnen we onderweg nog wel een overnachting meepikken en het rustig aan doen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:44 schreef Sport_Life het volgende:
Ik ben tijdje terug ook in Bretagne geweest en ik zeg: Neem de kust route!!. Nog nooit zo'n mooie route gereden. Rijd via Calais en nog zo'n stadje waar je dwars doorheen rijdt!!
. Pak dan ook die nieuwe snelweg, A10 ofzo geloof ik, die is echt super!
.
Das de A16. De A10 loopt van Paris naar Bordeauxquote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:44 schreef Sport_Life het volgende:
Ik ben tijdje terug ook in Bretagne geweest en ik zeg: Neem de kust route!!. Nog nooit zo'n mooie route gereden. Rijd via Calais en nog zo'n stadje waar je dwars doorheen rijdt!!
. Pak dan ook die nieuwe snelweg, A10 ofzo geloof ik, die is echt super!
.
Ring om Parijs heeft een nare klank, omrijden ook, de route die jij en Mappy suggereren lijkt me voor de heenreis een goede optie en terug doen we het rustig aan en gaan voor een overnachting en de mooie route.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:53 schreef highway101 het volgende:
[..]
Das de A16. De A10 loopt van Paris naar Bordeaux![]()
Je rijdt overigens niet dwars door Calais, maar door Dunkerque (Duinkerke), tenminste, als je gewoon de A16 volgt.
Overigens lijkt me die route door Paris niet echt een optie. Je moet dan over de altijd drukke A86, das een van de ringen om de stad. Bovendien is het nogal om.
Ja dat zag ik ook in Spanje. We zaten toen aan de Costa Daurada ten zuiden van Barcelona. Ook daar allemaal Nederlanders die in 1 dag de 1600 á 1700km terug willen rijden. Das toch niet verantwoordquote:Op woensdag 2 augustus 2006 17:02 schreef kahaarin het volgende:
Zo snel mogelijk naar huis jagen vindt ik zo'n raar fenomeen, heb je net rustig vakantie gevierd en vervolgens ga je als een gek in 1 ruk naar huis vliegen, weg vakantiegevoel en weg ontspanning.
Nee, niet echt, en dan maar klagen dat ze moe zijn als ze thuiskomen, of zo'n strakke planning dat ze 1 dag na thuiskomst alweer naar het werk moeten en de kids naar school, heb je net die 1600/1700 kilometer gereisd en mag je onmiddelijk over tot de normale dagorde.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 17:19 schreef highway101 het volgende:
[..]
Ja dat zag ik ook in Spanje. We zaten toen aan de Costa Daurada ten zuiden van Barcelona. Ook daar allemaal Nederlanders die in 1 dag de 1600 á 1700km terug willen rijden. Das toch niet verantwoord
Oeps A 16 ja, en je rijdt dwars door Rouen! Ineens houd de snelweg op en kom je midden in het centrum van Rouenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:53 schreef highway101 het volgende:
[..]
Das de A16. De A10 loopt van Paris naar Bordeaux![]()
Je rijdt overigens niet dwars door Calais, maar door Dunkerque (Duinkerke), tenminste, als je gewoon de A16 volgt.
Overigens lijkt me die route door Paris niet echt een optie. Je moet dan over de altijd drukke A86, das een van de ringen om de stad. Bovendien is het nogal om.
Dan hadden we het nóg over verschillende plaatsen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:12 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Oeps A 16 ja, en je rijdt dwars door Rouen! Ineens houd de snelweg op en kom je midden in het centrum van Rouen. Best vaag, even wat borden volgen en na wat stoplichten rijd je weer op de snelweg.
En ze is waar terug!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 01:03 schreef Sport_Life het volgende:
A28 ook goed. Hij was idd nieuw (van okt. 2005 en ik reed er in nov. overheen) en het enige verkeer waarvoor ik af moest remmen waren vrachtwagens
. Wel smalle rijbanen btw. Maar echt mooie route was dat!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |