abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:14:26 #1
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_40420199
Wij vertrekken donderdag naar Saint Malo in Bretagne, Frankrijk, de ene routeplanner stuurt ons over parijs en de andere over de kustweg (tolweg), we vinden het niet erg om tol te betalen maar we vragen ons af of er hier iemand is die ons kan vertellen wat de beste keuze is qua drukte en qua mooie route. (mappy zegt kustroute en route 66 zegt parijs)
Als de kustroute echt maar een beetje langer duurt zoals aangegeven dan nemen we die, als er iemand is die ons ten zeerste afraad om hier langs te gaan en dat goed kan onderbouwen dan denken we er nog even over na.
Alvast vriendelijk bedankt voor jullie advies!
be nice or go away
pi_40422127
De experts op het gebied van tolwegen zitten in: Tolwegen Frankrijk

Wat betreft de drukte kan ANWB je waarschijnlijk wel adviseren. De drukste dagen rondom Parijs zijn inmiddels geweest, maar wellicht zijn er nog wegwerkzaamheden waar je rekening mee moet houden.
pi_40422162
Wees nou niet zo'n gierige Hollander, en leg die eurie's neer voor de tolweg.
Op maandag 4 juni 2007 00:56 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik noemde mijn vriendin per ongeluk SiemeN tijdens de seks. Ze kon het begrijpen.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:16:38 #4
145755 kahaarin
pi_40422239
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 16:13 schreef DutchTrain het volgende:
De experts op het gebied van tolwegen zitten in: Tolwegen Frankrijk

Wat betreft de drukte kan ANWB je waarschijnlijk wel adviseren. De drukste dagen rondom Parijs zijn inmiddels geweest, maar wellicht zijn er nog wegwerkzaamheden waar je rekening mee moet houden.
Dankjewel, ik heb een link naar dat topic gemaakt, dus kan deze dicht?
Lijkt me een beetje dubbel, ik had die andere niet gezien.
be nice or go away
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:17:22 #5
145755 kahaarin
pi_40422260
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 16:14 schreef SiemeN het volgende:
Wees nou niet zo'n gierige Hollander, en leg die eurie's neer voor de tolweg.
Dat zeg ik toch, ik weet alleen niet welke tolweg we moeten pakken.
be nice or go away
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:28:09 #6
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_40422645
Als je een mooie route wilt, neem je sowieso niet de péages maar de RNs.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_40422757
Die kustweg is nogal tijdrovend.

Ik zou doen:

Antwerpen->E17->Lille
Lille->A1->A29->Amiens
A29->A28->Le Havre
Le Havre->A29-A13->Caen (mooie brug!)
rondweg Caen
A84 naar Pontaubault en dan de N176 naar St.Malo

Volgens mij is de A84 tolvrij.

Deze route is vanuit heel Nederland in een dag te doen. Wil je de kustweg(en), dan moet je zeker meer tijd uittrekken. Afstanden zijn veel groter dan in Nederland.

Edit: ik zie dat je met kustweg de snelweg bedoelt. en niet de RN.
De A16 en A29 lopen wel langs de kust, maar je ziet er weinig van hoor. Ik heb de A16 en A28 een paar weken terug nog gereden.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:32:17 #8
145755 kahaarin
pi_40422814
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 16:28 schreef JDude het volgende:
Als je een mooie route wilt, neem je sowieso niet de péages maar de RNs.
Heb je een mooie route liggen dan? (vanaf de Belgische grens, die weten we wel te vinden vanuit eindhoven! )
En zijn die wegen niet erg slecht?
We hebben niet zoveel zin in een bumpy bochtige weg.
be nice or go away
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:35:30 #9
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_40422934
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 16:32 schreef kahaarin het volgende:

Heb je een mooie route liggen dan? (vanaf de Belgische grens, die weten we wel te vinden vanuit eindhoven! )
En zijn die wegen niet erg slecht?
We hebben niet zoveel zin in een bumpy bochtige weg.
RN's zijn doorgaans prima wegen (uitzonderingen daargelaten, zoals de N4 ).
Heb zogauw even geen route liggen helaas, maar ik heb op zich prima ervaringen met die wegen in Frankrijk. Tenzij je op wilt schieten, dan is de péage het beste alternatief.
pi_40422978
Slecht zijn de Route Nationale's meestal niet. Snelheid verschilt enorm per weg.
Sommige zijn praktisch snelweg (dat noemen ze een Voie Expresse), maar sommige moet je nog door allerlei dorpjes met snelheidsbeperkingen enzo.

Ik reed laatste de RN77 van Auxerre naar Troyes. Dat schoot echt voor geen meter op zeg. Dat er mensen zijn die zo hun hele eind naar Z-France rijden
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:38:57 #11
145755 kahaarin
pi_40423046
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 16:31 schreef highway101 het volgende:
Die kustweg is nogal tijdrovend.

Ik zou doen:

Antwerpen->E17->Lille
Lille->A1->A29->Amiens
A29->A28->Le Havre
Le Havre->A29-A13->Caen (mooie brug!)
rondweg Caen
A84 naar Pontaubault en dan de N176 naar St.Malo

Volgens mij is de A84 tolvrij.

Deze route is vanuit heel Nederland in een dag te doen. Wil je de kustweg(en), dan moet je zeker meer tijd uittrekken. Afstanden zijn veel groter dan in Nederland.

Edit: ik zie dat je met kustweg de snelweg bedoelt. en niet de RN.
De A16 en A29 lopen wel langs de kust, maar je ziet er weinig van hoor. Ik heb de A16 en A28 een paar weken terug nog gereden.
Dankjewel, dit is idd 1 van de opties die de routeplanners ons geven, we zijn wel eerder in Frankrijk geweest (maar nog niet hier) en niet zo dol op de route om Parijs heen, gelukkig nooit verdwaald of zo maar het is toch erg goed opletten.
Ik denk dat we op vakantie de zee wel zullen zien, als het echt zoveel om is pakken we toch deze optie denk ik.
De totale tol is dan ongeveer 27.50 euro, dus best te doen.
be nice or go away
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:41:55 #12
145755 kahaarin
pi_40423148
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 16:35 schreef JDude het volgende:

[..]

RN's zijn doorgaans prima wegen (uitzonderingen daargelaten, zoals de N4 ).
Heb zogauw even geen route liggen helaas, maar ik heb op zich prima ervaringen met die wegen in Frankrijk. Tenzij je op wilt schieten, dan is de péage het beste alternatief.
Op de heenweg willen we zo snel mogelijk op de camping zijn maar we hebben nog een week vakantie over als we 2 weken hebben gecampeerd, ik ga nog even stoeien met mappy denk ik, eens zien of er een mooie alternatieve route te vinden is voor de terugweg.
be nice or go away
  Moderator woensdag 2 augustus 2006 @ 16:42:11 #13
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_40423158
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 16:16 schreef kahaarin het volgende:
Dankjewel, ik heb een link naar dat topic gemaakt, dus kan deze dicht?
Lijkt me een beetje dubbel, ik had die andere niet gezien.
Er komt al aardig wat info in dit topic te staan, dus we mergen de topics in een later stadium wel.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:43:54 #14
145755 kahaarin
pi_40423228
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 16:42 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Er komt al aardig wat info in dit topic te staan, dus we mergen de topics in een later stadium wel.
Goed plan!
be nice or go away
pi_40423246
Ik ben tijdje terug ook in Bretagne geweest en ik zeg: Neem de kust route!! . Nog nooit zo'n mooie route gereden. Rijd via Calais en nog zo'n stadje waar je dwars doorheen rijdt!! . Pak dan ook die nieuwe snelweg, A10 ofzo geloof ik, die is echt super! .
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:52:44 #16
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_40423508
A10 is Parijs-Bordeaux, dus dat zal wel niet .
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:52:50 #17
145755 kahaarin
pi_40423512
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 16:44 schreef Sport_Life het volgende:
Ik ben tijdje terug ook in Bretagne geweest en ik zeg: Neem de kust route!! . Nog nooit zo'n mooie route gereden. Rijd via Calais en nog zo'n stadje waar je dwars doorheen rijdt!! . Pak dan ook die nieuwe snelweg, A10 ofzo geloof ik, die is echt super! .
Dank je, idd een optie voor de terugweg, dan kunnen we onderweg nog wel een overnachting meepikken en het rustig aan doen.
be nice or go away
pi_40423545
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 16:44 schreef Sport_Life het volgende:
Das de A16. De A10 loopt van Paris naar Bordeaux

Je rijdt overigens niet dwars door Calais, maar door Dunkerque (Duinkerke), tenminste, als je gewoon de A16 volgt.

Overigens lijkt me die route door Paris niet echt een optie. Je moet dan over de altijd drukke A86, das een van de ringen om de stad. Bovendien is het nogal om.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  woensdag 2 augustus 2006 @ 17:02:14 #19
145755 kahaarin
pi_40423791
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 16:53 schreef highway101 het volgende:

[..]

Je rijdt overigens niet dwars door Calais, maar door Dunkerque (Duinkerke), tenminste, als je gewoon de A16 volgt.

Overigens lijkt me die route door Paris niet echt een optie. Je moet dan over de altijd drukke A86, das een van de ringen om de stad. Bovendien is het nogal om.
Ring om Parijs heeft een nare klank, omrijden ook, de route die jij en Mappy suggereren lijkt me voor de heenreis een goede optie en terug doen we het rustig aan en gaan voor een overnachting en de mooie route.
Zo snel mogelijk naar huis jagen vindt ik zo'n raar fenomeen, heb je net rustig vakantie gevierd en vervolgens ga je als een gek in 1 ruk naar huis vliegen, weg vakantiegevoel en weg ontspanning.
be nice or go away
pi_40424229
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 17:02 schreef kahaarin het volgende:

Zo snel mogelijk naar huis jagen vindt ik zo'n raar fenomeen, heb je net rustig vakantie gevierd en vervolgens ga je als een gek in 1 ruk naar huis vliegen, weg vakantiegevoel en weg ontspanning.
Ja dat zag ik ook in Spanje. We zaten toen aan de Costa Daurada ten zuiden van Barcelona. Ook daar allemaal Nederlanders die in 1 dag de 1600 á 1700km terug willen rijden. Das toch niet verantwoord
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  woensdag 2 augustus 2006 @ 17:21:48 #21
145755 kahaarin
pi_40424286
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 17:19 schreef highway101 het volgende:

[..]

Ja dat zag ik ook in Spanje. We zaten toen aan de Costa Daurada ten zuiden van Barcelona. Ook daar allemaal Nederlanders die in 1 dag de 1600 á 1700km terug willen rijden. Das toch niet verantwoord
Nee, niet echt, en dan maar klagen dat ze moe zijn als ze thuiskomen, of zo'n strakke planning dat ze 1 dag na thuiskomst alweer naar het werk moeten en de kids naar school, heb je net die 1600/1700 kilometer gereisd en mag je onmiddelijk over tot de normale dagorde.

Maar, we zijn er uit, bedankt voor alle hulp en tot over 2 weken!

[ Bericht 9% gewijzigd door kahaarin op 02-08-2006 17:34:25 (we zijn er uit!) ]
be nice or go away
pi_40426638
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 16:53 schreef highway101 het volgende:

[..]

Oeps A 16 ja, en je rijdt dwars door Rouen! Ineens houd de snelweg op en kom je midden in het centrum van Rouen . Best vaag, even wat borden volgen en na wat stoplichten rijd je weer op de snelweg.
pi_40429935
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:12 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Oeps A 16 ja, en je rijdt dwars door Rouen! Ineens houd de snelweg op en kom je midden in het centrum van Rouen . Best vaag, even wat borden volgen en na wat stoplichten rijd je weer op de snelweg.
Dan hadden we het nóg over verschillende plaatsen.

De A16 loopt van Paris naar de Belgische grens bij Dunkerque (en gaat ook dwars door die stad).

Wat jij bedoelt is de A28, die komt na een tunnel inderdaad uit in de stad Rouen.
De A28 loopt van Abbeville (Aan de A16) naar Tours.
Het stuk Rouen - Tours is trouwens gloednieuw, en een goed (en zeer rustig) alternatief voor de route dwars door Paris via de Périphérique of de A3/A86 route.

Ik heb deze route gereden op een vrijdag. Bijna geen verkeer. Ik denk iets van 10 keer ingehaald over 190km
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_40438251
A28 ook goed. Hij was idd nieuw (van okt. 2005 en ik reed er in nov. overheen ) en het enige verkeer waarvoor ik af moest remmen waren vrachtwagens . Wel smalle rijbanen btw. Maar echt mooie route was dat!
  zondag 20 augustus 2006 @ 16:17:55 #25
145755 kahaarin
pi_41001173
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 01:03 schreef Sport_Life het volgende:
A28 ook goed. Hij was idd nieuw (van okt. 2005 en ik reed er in nov. overheen ) en het enige verkeer waarvoor ik af moest remmen waren vrachtwagens . Wel smalle rijbanen btw. Maar echt mooie route was dat!
En ze is waar terug!
Het was heerlijk, we zijn lekker bruin geworden en hebben welgeteld 1 bui van een uurtje gehad, alle regen is langs ons gevallen!
We hebben op de terugweg toch maar gewoon de tolweg gepakt, er was dermate slecht weer voorspeld en inderdaad hebben we op de terugweg regen/hagel/onweersbuien gehad.
Nu hebben we nog een paar dagen om hier alles weer op te ruimen en zo.
Bedankt voor al jullie tips en suggesties, we zijn uiteindelijk in 1 keer goed gereden, binnen 10 uur.
be nice or go away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')