abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36708469
Heyla,
Volgende week vrijdag ga ik met mijn vriendin op zoek naar mijn schoonmoeder. Zij is momenteel bezig aan haar pelgrimage naar Santiago de Compostela en heeft vandaag een rustdag in Limoges. Volgende week, als wij haar gaan opzoeken, zal ze waarschijnlijk net de Dordogne gekruist hebben.
Nou zou ik op twee manieren richting Dordogne kunnen rijden, via Limoges en via Bordeaux. De eerste optie kost de helft aan tolwegen, maar het probleem is, dat de snelwegen daarna niet meer zo mooi aansluiten, maar dat er wel een redelijk dik pak linten aan N-wegen zijn. Wat raden jullie mij aan?
Verder ben ik nog nooit zo ver met de auto Frankrijk in gereden, dus het afhandelen van de tolwegen is mij een beetje vreemd. Hoe gaat dat precies in zijn werk? Moet ik alles contant bij me hebben (viamichelin.com geeft al indicaties van de kosten) of zou ik ook met een creditcard (Rabo) alles kunnen afhandelen?
Tenslotte: denken jullie dat de Dordogne op een dag flink doorrijden haalbaar is? Ik bedoel: als ik 's morgens om half acht vanuit de regio Maastricht weg rijd, kan ik dan in de namiddag/vooravond ter plekke zijn?
Alvast bedankt voor jullie goede raad en adviezen.
Greetz, Rory78.
pi_36708597
Doe mijn oom ook de groeten! Bril, grijs haar, en een overdosis Amsterdamse humor.
pi_36708689
Betaal met creditcard, dat is de makkelijkste en snelste manier. Je zit niet te klooien met contant geld en er kan niet door de tolpoort beamte geklooid worden met te weinig geld teruggeven.

Het verschil in snelheid tussen tolwegen en N-wegen is zo groot dat ik de lokale wegen niet eens als een optie zie.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_36708742
Credit card zou ik idd ook aanraden.
Ik zou ook het nieuws in de gaten houden :

06 April 2006 11:54
Franse studenten blokkeren wegen
Studenten in Frankrijk maken bij hun protesten tegen de nieuwe arbeidswet no ook gebruik van wegblokkades. Op verschillende plaatsen werd vanochtend actiegevoerd.

Boze studenten blokkeerden snelwegen bij Marseille en de toegangswegen tot Limoges. Afgelopen nacht hielden zo'n honderd studenten een transport met onderdelen van de airbus A380 richting Toulouse tegen.

Gesprekken van vanochtend tussen de vakbonden en regeringspartij UMP hebben niets opgeleverd. De nieuwe wet leidt tot protesten omdat die het makkelijker maakt jonge mensen te ontslaan.
pi_36708756
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:46 schreef Rory78 het volgende:
<tolwegen>
Als je snel wilt, en wat geld wilt uitgeven: zolang mogelijk op de snelwegen blijven, en zo kort mogelijk over N-wegen rijden. Als je tijd genoeg hebt, en zin om leuk en landelijk te rijden, de andere optie. Daarbij loopt er langs praktisch elke tol-snelweg een route nationale (RN), of ook wel bison futée genaamd. Dit is een netwerk van N-wegen wat globaal de snelweg volgt, en ook door leuke dorpjes voert enzo. Heerlijk als je rustig aan naar het zuiden wilt rijden.

De dordogne is in een dag wel te halen. Ik rij ook in een dag naar de Franse Alpen, 1200 km. Onder flink doorrijden versta ik dan wel 150 rijden natuurlijk. Denk om die ene flitspaal die je tegenkomt als je vanuit luxemburg frankrijk binnenkomt: bij metz staat ie je mag daar 110 ipv 130. De afgelopen 2 jaar schijnen de fransen trouwens in rap tempo flitskasten te hebben neergezet. Om de een of andere vage reden zie ik die nooit op tolwegen, kennelijk koop je het "recht" om te kunnen scheuren af of zo

Tolwegen afhandelen: cash is makkelijk, de grote stations zijn bemand, sommige stations op afritten niet. Daar moet je dan met muntgeld betalen, misschien kan met creditcard ook, ik ben eigelijk nog nooit bij een onbemand betaalstation geweest. Bij een onbemande mag je geld in een bakje gooien. Of ze papiergeld pakken weet ik niet.
Soms betaal je voor een kort stukje tolweg vantevoren, op lange stukken trek je aan het eerste station een kaartje, en dat geef je bij het laatste station aan de kassa-madame. Die vertelt je dan wel wat de kosten zijn. Soms staat het bedrag ook op je kaartje, en in ieder geval op een bord vlak voor de kassa, zodat je alvast geld klaar kunt houden. Creditcard zou ik niet op gokken, maar kan volgens mij wel, ik heb altijd cash betaald. Het is hooguit 35 euro tol naar Zuid-frankrijk toe, dat kun je toch wel veilig meenemen?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_36708797
Creditcard is inderdaad het makkelijkste.

Anders gewoon een zak vol kleingeld meenemen, bij sommige tolpoortjes moet je kleingeld in een mandje gooien.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_36709115
Bedankt!
Ik moet het nieuws maar goed in de gaten gaan houden...
We hebben echt geen tijd en zin om in zo'n file terecht te komen.
  donderdag 6 april 2006 @ 15:44:47 #8
62913 Blik
The one and Only!
pi_36710116
www.flitspaleninfrankrijk.nl

staat ergens een link met alle flitspalen in Frankrijk, de regering doet daar niet moeilijk en gooit ze gewoon op het internet. Is zeer actueel en klopt precies, ook altijd zeer goed aangegeven met de enorme borden die 1 kilometer vantevoren de flitspaal aangeven
  donderdag 6 april 2006 @ 15:46:21 #9
62913 Blik
The one and Only!
pi_36710169
en met een creditcard kun je heel makkelijk betalen, ben je ook snel weer weg
pi_36728054
Creditcard is idd het handigst als je de tolwegen wilt betalen. Als je de N-wegen wilt volgen ben je echt enorm aan het zoeken naar de goede weg af en toe, is alleen te doen als je veel tijd hebt om te zoeken of als je de weg in de buurt kent. Als het geld voor de tolwegen niet echt een probleem is zou ik zeker voor de tolwegen kiezen.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  vrijdag 7 april 2006 @ 02:52:10 #11
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36728635
Je komt 1 paal tegen tussen Lille en Parijs. Maar die rekening zie je nooit verschijnen (of die nieuwe regels moeten al ingevoerd zijn).

Ik heb zelf toen ik echt haast had in 10 uur van ten zuiden van Limoges naar Drente gereden ( 13.00 vertrokken 23.00 thuis. Maar toen wilde ik dan ook echt naar huis).

Met niet te veel rustpauzes ...maar wel wat maar ook een goed tempo (laten we zeggen 140) om 6 uur 's ochtends vertrekken en je bent er een uur of 7 's avonds.

Ik zou gewoon de tolwegen nemen.
  vrijdag 7 april 2006 @ 09:09:50 #12
43626 ElCondor
Geluk is Onmisbaar
pi_36730108
Ik geloof, maar of dat waar is, dat durf ik niet te zeggen, dat ze tegenwoordig op de Peàges trajectcontrole hebben.
Ze meten dus de tijd en de afstand die je op de Peàge aflegt en als daarmee je sneheid te hoog uitkomt, da krijg je, MEEN ik, direct een boete.
Dazou dus vagina zijn, dus pas op...

btw, kan iemand dit bevestigen?
Er zitten 365 dagen in een jaar en er zijn 366 redenen om te feesten (Boliviaans spreekwoord)
  vrijdag 7 april 2006 @ 09:17:49 #13
62913 Blik
The one and Only!
pi_36730281
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 09:09 schreef ElCondor het volgende:
Ik geloof, maar of dat waar is, dat durf ik niet te zeggen, dat ze tegenwoordig op de Peàges trajectcontrole hebben.
Ze meten dus de tijd en de afstand die je op de Peàge aflegt en als daarmee je sneheid te hoog uitkomt, da krijg je, MEEN ik, direct een boete.
Dazou dus vagina zijn, dus pas op...

btw, kan iemand dit bevestigen?
Ik kan bevestigen dat dit een broodje Aap verhaal is, anders had ik afgelopen kerst direct 2 boetes moeten krijgen

nogmaals: www.flitspaleninfrankrijk.nl
  vrijdag 7 april 2006 @ 09:20:21 #14
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_36730335
met de credit card ga je trouwens door de poortjes met het blauwe tekentje erboven
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 7 april 2006 @ 09:24:30 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36730414
Gewoon de kortste rij nemen, je kan bijna door alle poortjes met CC.

http://www.parisrhinrhone.com/v_ang/pratique/tollbarrier.asp
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 7 april 2006 @ 09:26:04 #16
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_36730457
en dat is meestal de rij voor de CC
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 7 april 2006 @ 10:28:03 #17
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_36731869
Betaal je met creditcard, wat altijd kan, dan zijn de poortjes met daarboven CB (zwartwit symbool, van cartes banquaires) het snelst. Je stopt je ticket in de gleuf, vervolgens je creditcard,, drukt desnoods op de knop voor een bonnetje en binnen tien seconden rijd je weer weg.
It's not a lie, if you believe
pi_38999235
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 10:28 schreef 18konijn het volgende:
Betaal je met creditcard, wat altijd kan, dan zijn de poortjes met daarboven CB (zwartwit symbool, van cartes banquaires) het snelst. Je stopt je ticket in de gleuf, vervolgens je creditcard,, drukt desnoods op de knop voor een bonnetje en binnen tien seconden rijd je weer weg.
Ticket?
pi_39000022
Lekker om een topic te kicken van 2 maanden oud!
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
pi_39000170
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 09:17 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik kan bevestigen dat dit een broodje Aap verhaal is, anders had ik afgelopen kerst direct 2 boetes moeten krijgen

nogmaals: www.flitspaleninfrankrijk.nl
Het is geen Brrodje Aap, maar het ligt wel wat genuanceerder: op die manier worden weleens controles gedaan door de politie. Het is dus zeker niet zo dat het altijd gedaan wordt, maar ook niet dat het nooit gedaan wordt.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_39000203
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:28 schreef M3THoD_MAN het volgende:
Ik zie het inderdaad nu pas
pi_39000208
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:28 schreef M3THoD_MAN het volgende:
Dat is verboden ofzo?

Ik ga in augustus een week naar Nice met de auto en ik ben dus benieuwd hoe het tolsysteem daar werkt. (dus je betaald bij een tolpoortje, en dan krijg je een kaartje ofzo en die is die dag geldig?)
Ik weet gelukkig wel wat het gaat kosten. ;-)
pi_39000283
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:33 schreef ChrisHiss het volgende:

[..]

Dat is verboden ofzo?

Ik ga in augustus een week naar Nice met de auto en ik ben dus benieuwd hoe het tolsysteem daar werkt. (dus je betaald bij een tolpoortje, en dan krijg je een kaartje ofzo en die is die dag geldig?)
Ik weet gelukkig wel wat het gaat kosten. ;-)

Je rijdt op de snelweg, komt bij een tolpoort. Daar trek je een kaartje en zodra je de volgende tolpoort tegenkomt of de snelweg verlaat (waar je eigenlijk vanzelf een tolpoort tegenkomt) betaal je.

Ook zijn er trajecten waar je gewoon direct betaalt.(zonder kaartje)
pi_39000396
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:35 schreef Five_Horizons het volgende:

Je rijdt op de snelweg, komt bij een tolpoort. Daar trek je een kaartje en zodra je de volgende tolpoort tegenkomt of de snelweg verlaat (waar je eigenlijk vanzelf een tolpoort tegenkomt) betaal je.

Ook zijn er trajecten waar je gewoon direct betaalt.(zonder kaartje)
Ah ok, duidelijk. Thanks.

Nu nog uitzoeken wat de beste route is vanaf Alphen a/d Rijn naar Nice.
pi_39000452
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:39 schreef ChrisHiss het volgende:

[..]

Ah ok, duidelijk. Thanks.

Nu nog uitzoeken wat de beste route is vanaf Alphen a/d Rijn naar Nice.
Wat ik altijd rij (vanaf R'dam):

R'dam - Breda - Antwerpen - Brussel - Namen - Luxemburg - Metz - Nancy - Dijon - Lyon - Marseille - Nice
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')