abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 augustus 2006 @ 14:28:37 #1
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_40418724
Hoi

Vandaag heb ik zachte lenzen gekregen. Bij de opticien heb ik geoefend ze in- en uit te doen, en daar is me dit (met veel moeite) gelukt. Nu heb ik 2 lenzen inzitten, echter ik krijg ze niet meer uit!

Iemand tips voor het uitdoen? Methoden? Heb het hard nodig, zit al een uur lang aan mijn inmiddels rode oog te fruttelen .
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
pi_40418897
-je vinger dr op zetten en ze naar beneden duwen....
-duim en wijsvinger op je oog zetten aan de zijkant van de lens en ze naar elkaar duwen zodat de lens "dubbel" klapt
pi_40419039
Je kan bij de opticien een soort van "ontstopper" krijgen. Deze zet je dan op je oog en dan kan je de lens redelijk makkelijk uit je oog krijgen. Overigens heb ik er zelf geen ervaring mee hoor. Zelf gebruik ik de tweede optie van Ilsjuhh
  woensdag 2 augustus 2006 @ 14:39:33 #4
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_40419046
en dan kan je ze er zo uithalen het is even wennen, maar oefening baart kunst
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_40419059
Als je je ogen dichtdoet en heel hard knijpt, dat je ze dan misschien uitpoept.

Nee, sorry.. De tip van Ilsjuhh is de meest gebruikelijk manier van lenzen uitdoen. Dat zul je toch echt onder knie moeten krijgen voor het gebruik van lenzen!

Succes
© ©
pi_40419106
De eerste dagen gaat het altijd moeilijk. Je oog heeft namelijk nog steeds de reflex dat hij dicht wil als er iets bij in de buurt komt (je vingers). Als het niet lukt, gewoon even 10 minuten wachten en het daarna opnieuw proberen. Mijn techniek is met mijn linker en rechter wijsvinger druk ik op de linker en rechterrand van de lens, duw hem iets naar beneden en dan beweeg ik mijn vingers naar elkaar toe waardoor de lens bol gaat staan en los komt van je oog.
Ik vind dit het makkelijkst, maar er zijn tal van andere manieren waarop het kan (mijn manier wordt trouwens afgeraden aangezien je twee schone handen moet hebben om je lensen uit te doen ).
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_40419124
Wacht maar tot je er een keertje 1tje onder je ooglid hebt gewrijfd
en loop in de zon
  woensdag 2 augustus 2006 @ 14:43:02 #8
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_40419146
Ik doe het altijd met een zuignapje.

Als je harde lenzen hebt is een massief zuignapje zonder gaatje de beste keus, bij zachte lenzen kun je beter voor een flexibel zuignapje kiezen geloof ik.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 2 augustus 2006 @ 14:44:15 #9
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_40419186
met je duim en wijsvinger de lens naar elkaar knijpen, dan kan er lucht onder komen en kun je hem verwijderen
lenzenvloeistof in je oog gooien, en even laten rusten, dan bovenstaande herhalen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 2 augustus 2006 @ 14:48:25 #10
126522 Samsonneke
pi_40419316
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:34 schreef Ilsjuhh het volgende:
-je vinger dr op zetten en ze naar beneden duwen....
-duim en wijsvinger op je oog zetten aan de zijkant van de lens en ze naar elkaar duwen zodat de lens "dubbel" klapt
Mja, optie 2 probeer ik inderdaad. Echter het wilt niet lukken, de lens zit gewoon aan het oog vast geplakt ofzo, als ik duw, blijft het gewoon op zijn positie zitten. En ik durf niet te hard te duwen...
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 14:48:45 #11
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_40419323
Gewoon eruit pakken met duim en wijsvinger, in het begin zal dat nog wel wat lastig zijn (je komt tenslotte bijna met je vinger in je oog), maar uiteindelijk gaat het op die manier wel een stuk makkelijker dan met een zuignapje.
Laat ze trouwens niet vallen zoals ik vandaag heb gedaan, dacht dat ie nog in m;n oog zat maar uiteindelijk bleek ie naast m'n wasbak te zijn gevallen
  † In Memoriam † woensdag 2 augustus 2006 @ 14:49:05 #12
16961 legacythe2nd
pi_40419337
Ik druk meestal mijn ooglid dicht zodat er druk op de lens komt te staan, op deze manier hoef je ook niet aan je oog zelf te komen.
Je ogen kunnen meer hebben dan je denkt.
pi_40419377
ik kijk ook een beetje omhoog bij het uitdoen merk ik net, misschien dat dat helpt
pi_40419380
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:42 schreef Perfect-Stranger het volgende:
Wacht maar tot je er een keertje 1tje onder je ooglid hebt gewrijfd
das leuk als je het de 1e keer meemaakt

manieren:
- duim en wijsvinger op de lens op 'half 6' zetten en naar elkaar toe 'knijpen'.
- middelvinger en wijsvinger aan de zijkant van je oog zetten (dus ernaast, niet erin ) en naar boven/buiten trekke (alsof je een chinees nadoet, maar dan de zijkant van je oog groot maken ) en dan met je oog naar de tegengestelde richting kijken, eventueel knipperen en hij valt er zo uit

paintskills:

Laatste gebruik ik nog wel eens als me oog/lens echt vochtig is en ik hem niet te pakke krijg

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2006 14:54:35 ]
pi_40419401
Wat iljuhh als 2e zei ja... en daarbij je oogleden spreiden met je andere hand of course.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_40419431
ik doe met mijn middelvingers mijn oogleden uit elkaar, dan met de duim en wijsvinger van de hand die mijn onderste ooglid naar beneden trekt pak ik de lens eruit. Door van buiten naar binnen te grijpen
(de hand voor je bovenste ooglid gaat dus over je hoofd )
Hajeto!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 2 augustus 2006 @ 14:56:36 #17
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_40419575
verschuiven is juist minder goed voor je ogen als ze vacuum getrokken zijn.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:00:21 #18
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_40419703
Met wijsvinger omlaag schuiven en tussen duim en middelvinger eruit pakken
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:06:27 #19
126522 Samsonneke
pi_40419941
Heel erg bedankt voor jullie tips allemaal.

Maar het is me nog steeds niet gelukt . DutchTSE: Die manier die je omschrijft (en tekent ) klinkt heel makkelijk, maar mijn lens valt er niet uit, ik trek aan de rechterkant van mijn oog en kijk naar links, en begin dan te knipperen. Maar er gebeurt niks. Werkt dit misschien alleen bij harde lenzen?

En dat van de lens tussen je duim en vinger plaatsen en dan duwen; dat was mijj de eerste keer wel gelukt, maar nu lukt het ineens niet meer. misschien ben ik te bang om hard genoeg te duwen? De lens zit echt goed vastgekleefd op mijn oog.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:08:45 #20
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_40420008
Ga ff een uurtje wat anders doen en probeer het dan nog eens
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_40420188
Probeer het volgende:

• Trek met je linker wijsvinger je bovenste ooglid omhoog.
  • Trek dan met je rechter middelvinger je onderste ooglid omlaag
  • Pak dan met de toppen van je rechter wijsvinger en rechter duim de contactlens vast.

Je hebt zachte lenzen dus opzich zou je ze zo vast moeten kunnen pakken. Veel succes ermee! Toen ik net mijn contactlenzen had lukte het mij eerst ook niet om ze er weer uit te krijgen.
  • pi_40420486
    quote:
    Op woensdag 2 augustus 2006 15:06 schreef Samsonneke het volgende:
    Heel erg bedankt voor jullie tips allemaal.

Maar het is me nog steeds niet gelukt . DutchTSE: Die manier die je omschrijft (en tekent ) klinkt heel makkelijk, maar mijn lens valt er niet uit, ik trek aan de rechterkant van mijn oog en kijk naar links, en begin dan te knipperen. Maar er gebeurt niks. Werkt dit misschien alleen bij harde lenzen?
    Je moet bijna je oog uit je kas trekken hoor
    Je moet aan de buitenkant van je gezicht trekken (die 2 ogen is 1 in normale, en 1 in getrokken toestand , niet 2 ogen naast elkaar). Je moet trekken tot je vel echt strak staat, en dan de tegengestelde richting op kijken. Vaak moet je meerdere keren knipperen of opnieuw vastpakken, maar uiteindelijk lukt het wel (ook met zachte lenzen, heb ze zelf )

foto:

Neemt niet weg dat mijn advies is:
    leer het op de normale manier, dit is echt een noodoplossing

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2006 15:25:15 ]
    pi_40420565
    quote:
    Op woensdag 2 augustus 2006 15:24 schreef DutchTSE het volgende:

[..]

Je moet bijna je oog uit je kas trekken hoor
    Je moet aan de buitenkant van je gezicht trekken (die 2 ogen is 1 in normale, en 1 in getrokken toestand , niet 2 ogen naast elkaar). Je moet trekken tot je vel echt strak staat, en dan de tegengestelde richting op kijken. Vaak moet je meerdere keren knipperen of opnieuw vastpakken, maar uiteindelijk lukt het wel (ook met zachte lenzen, heb ze zelf )

foto:
    [afbeelding]

Neemt niet weg dat mijn advies is:
    leer het op de normale manier, dit is echt een noodoplossing
    !
      woensdag 2 augustus 2006 @ 15:28:22 #24
    77352 Hugster
    Mandarijntje
    pi_40420629
    OMG
      woensdag 2 augustus 2006 @ 15:28:46 #25
    126522 Samsonneke
    pi_40420650
    @Tristessa: Klopt, die manier hebben ze mij ook geleerd en het is me ook 1x gelukt (hoewel dat waarschijnlijk geluk was). Nu lukt het me niet meer, ik ben bang dat ik te hard druk, of toch per ongeluk erin snijd met mijn nagels.

@DutchTSE: lol Bedankt voor de moeite van die foto enzo, zal het proberen (hoop echt dat het werkt).
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')