abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40466672
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 23:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Tuurlijk heb je wel namen nodig.
Het zijn nu louter bedragen. En het is heel fout om daar dan wat foto's naast te zetten zonder dat je ook maar enig idee hebt of het om die mensen gaat.
Even rustig ademhalen, en dan eerst even lezen voor je reageert. Ik zei:

Je hebt geen namen nodig om uit het jaarverslag te kunnen halen dat bij de VARA zeven topverdieners werken met een salaris in dezelfde orde van grootte als bijvoorbeeld de ziekenhuisdirecteuren die NOVA door het slijk heeft gehaald. Als de eerste nieuws was, is de tweede dat ook.

Dat heeft niets met fotootjes te maken.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_40471291
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 23:21 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Even rustig ademhalen, en dan eerst even lezen voor je reageert. Ik zei:

Je hebt geen namen nodig om uit het jaarverslag te kunnen halen dat bij de VARA zeven topverdieners werken met een salaris in dezelfde orde van grootte als bijvoorbeeld de ziekenhuisdirecteuren die NOVA door het slijk heeft gehaald. Als de eerste nieuws was, is de tweede dat ook.

Dat heeft niets met fotootjes te maken.
Waarom staan die foto's er dan? Dat is pure suggestie.

En de vergelijking met ziekenhuisdirecteuren is absurd, daar wordt een hele andere discussie over gevoerd. Daar zijn commissies voor geweest.

Daarom is dat ook nieuws en dit niet meer dan roddel en achterklap.
pi_40471341
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 08:27 schreef SCH het volgende:

[..]
.

En de vergelijking met ziekenhuisdirecteuren is absurd, daar wordt een hele andere discussie over gevoerd.
De discussie zou moeten zijn dat een salaris van een ziekenhuisdirecteur, een directeur woningbouwvereniging, of een presentator van een publieke omroep gewoon niet te vergelijken is met een salaris van een MInister President, wat al een aantal jaren bevroren is terwijl alle andere salarissen gewoon meestijgen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_40471486
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 08:33 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

De discussie zou moeten zijn dat een salaris van een ziekenhuisdirecteur, een directeur woningbouwvereniging, of een presentator van een publieke omroep gewoon niet te vergelijken is met een salaris van een MInister President, wat al een aantal jaren bevroren is terwijl alle andere salarissen gewoon meestijgen.
Dat klopt maar het nieuws zit hem ook in de afspraken die er eerder zijn gemaakt, bv. door de commissie Tabaksblatt.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:03:54 #130
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_40473931
Als bijv Matthijs van Nieuwkerk de grootverdiener is, dan is dat gewoon logisch. Je kan immers de beste presentator van Nederland moeilijk een normaal loon dat elke presentator krijgt geven. Vroeger ja, maar nu de regering de publieke omroep aan het verpesten is zit er niets anders op.
pi_40476539
Heeft iemand al geoppert dat als deze salarissen niet betaald worden, commerciële zenders dat wel doen?

en ja, gezichtsbepalende mensen zijn op tv nu eenmaal belangrijk. En dankzij de belachelijk hoge bedragen die commerciëlen betalen (Edwin Evers van Radio 538 krijgt een miljoen per jaar, en dat is dan nog RADIO), zijn deze bedragen bij de NOS dus 'marktconform'.

Sterker nog: ze zijn nog aan de lage kant.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:05:52 #132
127004 maril
Smeetsfan
pi_40481924
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:22 schreef Nolius het volgende:
Heeft iemand al geoppert dat als deze salarissen niet betaald worden, commerciële zenders dat wel doen?

en ja, gezichtsbepalende mensen zijn op tv nu eenmaal belangrijk. En dankzij de belachelijk hoge bedragen die commerciëlen betalen (Edwin Evers van Radio 538 krijgt een miljoen per jaar, en dat is dan nog RADIO), zijn deze bedragen bij de NOS dus 'marktconform'.

Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_40482624
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:22 schreef Nolius het volgende:

Boeit het?
Voor een modaal inkomen vind je ook genoeg mensen die het nieuws willen presenteren.
Doen ze bij lokale zenders ook.

Bij de commerciëlen boeit het me niet hoeveel ze krijgen, het zijn namelijk niet mijn centen.
Bij de publieken betaal je er, hoe dan ook, wel aan mee. En dan vind ik deze topsalarissen schandalig. Vooral wanneer er ook nog eens op alle fronten bezuinigd moet worden om de begroting sluitende te krijgen.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:53:48 #134
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_40483428
Ik mis in dit subjectieve topic de namen van Knevel en de Graaf
pi_40483769
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:28 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Boeit het?
Voor een modaal inkomen vind je ook genoeg mensen die het nieuws willen presenteren.

Bij de commerciëlen boeit het me niet hoeveel ze krijgen, het zijn namelijk niet mijn centen.
Bij de publieken betaal je er, hoe dan ook, wel aan mee. En dan vind ik deze topsalarissen schandalig. Vooral wanneer er ook nog eens op alle fronten bezuinigd moet worden om de begroting sluitende te krijgen.
Eens, op 1 ding na:
Salarissen bij de commerciële omroepen worden betaald door de adverteerders.
En die berekenen hun kosten weer door in de produkten die ze verkopen.

Dus als jij een kratje Heineken koopt en Heineken adverteert bij John de Mol betaal jij ook mee aan het salaris van Frits B. of Cheque S. Of je nu wel of niet naar die zender kijkt.
pi_40483828
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:03 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Eens, op 1 ding na:
Salarissen bij de commerciële omroepen worden betaald door de adverteerders.
En die berekenen hun kosten weer door in de produkten die ze verkopen.

Dus als jij een kratje Heineken koopt en Heineken adverteert bij John de Mol betaal jij ook mee aan het salaris van Frits B. of Cheque S. Of je nu wel of niet naar die zender kijkt.
Dat klopt, tis indirect... maar ik heb tenminste nog de keuze.
Bij de publieken heb ik die keuze niet.
pi_40483934
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:04 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Belasting betalen houdt nu eenmaal in dat je meebetaalt voor dingen die je niet zinnen/niet gebruikt.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:10:32 #138
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_40484040
quote:

[..]

Mijn belasting betaalt ook mee aan de JSF, de HSL en één of andere idiote missie in Afghanistan... Daar heb ik ook geen keuze is. Jammer, maar zo zit het nu eenmaal in elkaar.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_40484241
quote:

[..]

In theorie heb je een keuze ja.
Maar weet jij uit je hoofd welke merken je moet laten staan als je geen cent wilt meebetalen aan het salaris van Cheque S?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:53:55 #140
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40485411
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:16 schreef rebel6 het volgende:

[..]

In theorie heb je een keuze ja.
Maar weet jij uit je hoofd welke merken je moet laten staan als je geen cent wilt meebetalen aan het salaris van Cheque S?
Kleine merken, witte merken, veel huismerken.
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mijn belasting betaalt ook mee aan de JSF, de HSL en één of andere idiote missie in Afghanistan... Daar heb ik ook geen keuze is. Jammer, maar zo zit het nu eenmaal in elkaar.
Maar daar heb je regelmatig een verkiezing voor.. De PO is toch net ff anders.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_40485462
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:53 schreef Napalm het volgende:

[..]

[..]

Maar daar heb je regelmatig een verkiezing voor.. De PO is toch net ff anders.
Bedankt, voortaan drink ik alleen nog maar bier van de Aldi.
pi_40485662
ik sloeg net de Televaag open en het is nog veel erger dan dat ik eerst dacht, er zijn daar 10tallen mensen die meer verdienen dan onze enige echte gouwe ouwe mister 1 miljard Balkie!

Nouja als wij burgers een keer krap bij kas zitten, dan weten we in ieder geval waar wij het straks moeten gaan halen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_40487336
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 17:02 schreef JohnDope het volgende:
ik sloeg net de Televaag open en het is nog veel erger dan dat ik eerst dacht, er zijn daar 10tallen mensen die meer verdienen dan onze enige echte gouwe ouwe mister 1 miljard Balkie!

Nouja als wij burgers een keer krap bij kas zitten, dan weten we in ieder geval waar wij het straks moeten gaan halen.
Nou, inderdaad. Bij al die prestige-projecten zoals de Betuwelijn en Hoge Snelheidslijn. Die hebben niet een beetje teveel gekost, maar een beetje heel erg veel gekost
pi_40487421
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:28 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Boeit het?

Zoals al gezegd zijn de commerciëlen ook jouw centen. Overigens: hoe zeker weet jij dat de VARA die salarissen niet betaald van STER-geld of verenigingsgeld?

En als op tv gaat, wordt je bekend. En als je kwaliteit hebt wordt je zo weggekocht als je niet genoeg biedt. Dan zou de PO alle goede mensen verliezen, waardoor wij voor 'bagger' gaan betalen. Nee, daar wachten we op

Overigens: doordat je bekend bent, verdien je al meer. Je moet toch een deel van je privacy inleveren. Ja, blablabla kies je voor blablabla, maar toch. Een piloot kiest er ook voor, maar krijgt toch een riant salaris vanwege de verantwoordelijkheid
pi_40487517
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:53 schreef Napalm het volgende:

[..]

Bij welke supermarkt haal je die dan?

En welke lampen hebben ze daar? Zijn die niet van Philips?

En betalen ze geen stroom bij die supermarkt, bij Eneco of Essent?

En de medewerkers van die supermarkt, kopen die niet ergens anders? Hebben die geen tv thuis?

Allemaal met JOUW geld, wat uiteindelijk toch in handen van de commerciële omroep kan komen
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 01:32:49 #146
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40501363
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 18:10 schreef Nolius het volgende:
Bij welke supermarkt haal je die dan?
Vroeger altijd bij de Bas. Geen reclame campagnes, dat scheelt pas echt.
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 18:10 schreef Nolius het volgende:
Allemaal met JOUW geld, wat uiteindelijk toch in handen van de commerciële omroep kan komen
Dat kan maar als die het niet goed doen gaan ze failliet en komt er een betere opvolger. Zenden ze dingen uit die neimand wil zien dat verdienen ze niets meer.
Gaat het niet goed bij de PO omdat ze teveel uitgeven& te weinig verdienen dan lapt Den Haag wel weer wat van onze belastingcenten bij.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_40504732
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 01:32 schreef Napalm het volgende:

[..]

Vroeger altijd bij de Bas. Geen reclame campagnes, dat scheelt pas echt.
[..]

Dat kan maar als die het niet goed doen gaan ze failliet en komt er een betere opvolger. Zenden ze dingen uit die neimand wil zien dat verdienen ze niets meer.
Gaat het niet goed bij de PO omdat ze teveel uitgeven& te weinig verdienen dan lapt Den Haag wel weer wat van onze belastingcenten bij.
Dus jij wil alleen maar dingen zien die mensen massaal WILLEN zien. Zoals Idols, Big Brother, Gordon en Joling en andere vreselijke programma's? Jij wil het eigenlijk hebben zoals in de VS. Waar de commercie zover is doorgeslagen dat de media totaal niet meer te vertrouwen is en mensen als Joran v/d Sloot al schuldig waren verklaard voordat er een proces was?

Overigens vandaag in de Televaag hoe erg hun lezertjes het vinden dat die salarissen zo hoog zijn

En in hun magazine staat dan weer een vrolijk interview met Giel Beelen, stelletje slijmerds
pi_40504856
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 08:53 schreef Nolius het volgende:

Overigens vandaag in de Televaag hoe erg hun lezertjes het vinden dat die salarissen zo hoog zijn

En in hun magazine staat dan weer een vrolijk interview met Giel Beelen, stelletje slijmerds
Die zag ik laats bij ter land ter zee en in de lucht, dan ben je volgens mij wel verkeerd bezig
overigens al zappend heb het gelijk "na eerst ff gekeken wat hij nou ging doen"agfgezet ,maar hij ging met een pistooltje spelen, maar daarna op honkbal NSAN(die deed het gzd weer)
pi_40504877
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 09:14 schreef maril het volgende:

[..]

Die zag ik laats bij ter land ter zee en in de lucht, dan ben je volgens mij wel verkeerd bezig
overigens al zappend heb het gelijk "na eerst ff gekeken wat hij nou ging doen"agfgezet ,maar hij ging met een pistooltje spelen, maar daarna op honkbal NSAN(die deed het gzd weer)
En wat wil je hier nou mee zeggen?
pi_40504936
Dat Giel beelen niet is wat hij zegt te zijn door met zo,n oubolige tv mee/aan te doen/werken.
Verder mogen ze van mij bij de PO verdienen wat ze willen, krijg alleen steeds meer een hekel aan Beelen terwijl ik hem nog te gek vond in dec(maar het is niet meer dan een publiciteitgeile vent, die ook nietszeggend is bij "de wereld draaid door, geef mij maar Blokhuis), toen hij deed waar hij voor staat/stond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')