Ik ben bang dat die vijf niet per toeval die eigenschap met zich meedragen maar dat het wel eens kenmerkend kan zijn voor de hele groep.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:55 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke ervaring is natuurlijk geen weergave van de werkelijkheid, maar de vijf mensen van de redactie van NOVA die ik in de loop der jaren heb ontmoet, zou ik politiek allen als 'progressief' willen kenmerken.
Op veel redacties, niet alleen NOVA, worden meestal mensen aangenomen die bij de doelgroep passen. Ik neem aan dat het kijkerspubliek van NOVA wat links van het midden zit (VARA-programma, Nederland 3) en dat zal zich ongetwijfeld vertalen in de samenstelling van de redactie en de inhoud van het programma.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:03 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik ben bang dat die vijf niet per toeval die eigenschap met zich meedragen maar dat het wel eens kenmerkend kan zijn voor de hele groep.![]()
En als je het niet bevalt kijk je lekker niet ! Als je de EO aanzet moet je toch ook niet raar opkijken, als het programma wordt overgoten met een kerkelijk sausje ?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:07 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Op veel redacties, niet alleen NOVA, worden meestal mensen aangenomen die bij de doelgroep passen. Ik neem aan dat het kijkerspubliek van NOVA wat links van het midden zit (VARA-programma, Nederland 3) en dat zal zich ongetwijfeld vertalen in de samenstelling van de redactie en de inhoud van het programma.
Dat denk ik ook en daar is op zich ook niet zoveel mis mee. Het probleem is dat NOVA mede mogelijk wordt gemaakt door de ledenloze omroep NPS. Als men voor een rechts geluid op de Publieke Omroep eerst honderdduizenden betalende leden achter zich moet zien te krijgen hoort een programma van de ledenloze NPS niet een zo uitgesproken links karakter te hebben. Ik vind het persoonlijk nogal ondemocratisch dat de progressieve stroming in Nederland zo bevoordeeld wordt bij de Publieke Omroep.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:07 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Op veel redacties, niet alleen NOVA, worden meestal mensen aangenomen die bij de doelgroep passen. Ik neem aan dat het kijkerspubliek van NOVA wat links van het midden zit (VARA-programma, Nederland 3) en dat zal zich ongetwijfeld vertalen in de samenstelling van de redactie en de inhoud van het programma.
De SGP zal lastig worden, die vind je niet zo snel bij dit soort media. Maar er zitten zeker mensen bij die de vorige keer op de LPF hebben gestemd bijvoorbeeld. Ik wil wel graag bronnen zien van hoe jij zo zeker weet dat Ferry MIngelen een PvdA-er is, en van de rest.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:50 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik vroeg me af of je die bedoelde. Maar welke van deze mensen zijn volgens jou dan als rechts te bestempelen?
Zitten er ook mensen bij die zich helemaal kunnen vereenzelvigen met de ideeën van bijvoorbeeld Geert Wilders of de SGP?
Onzin, ik heb het al zo vaak onderbouwd. In dit geval was het een reactie op iemand die stelde dat de NOS zoveel aandacht aan linkse onderwerpen besteed. Ik vind dat op zich geen maatstaf maar ik reageerde er op door er in mee te gaan en dan zou je eens moeten optellen hoeveel items NOVA de afegelopen maanden heeft besteed aan de lijsttrekkersverkiezing bij de VVD en hoe vaak Pastors te gast is geweest.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:52 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Kom je nog een keer met een onderbouwing voor de verrechtsing van het journaal en Nova? Je komt over als een hol vat en een reactie met smilies versterkt die impressie.
Wilders kan je ook als progressief typeren.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:55 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke ervaring is natuurlijk geen weergave van de werkelijkheid, maar de vijf mensen van de redactie van NOVA die ik in de loop der jaren heb ontmoet, zou ik politiek allen als 'progressief' willen kenmerken. Waar ze op stemmen weet ik natuurlijk niet.
Dat is exact mijn mening. NOVA is een programma dat met een bepaalde inslag wordt gemaakt en zolang dat maar duidelijk is, is dat ook geen enkel probleem. Een van de weinige redenen waarom de publieke omroep bestaansrecht heeft, is juist de pluriformiteit. Het zou vanuit dat standpunt beter zijn om Nova alleen door de VARA te laten maken.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
En als je het niet bevalt kijk je lekker niet ! Als je de EO aanzet moet je toch ook niet raar opkijken, als het programma wordt overgoten met een kerkelijk sausje ?
Prima, dat is al een wat betere uitleg. Zijn we het er in ieder geval over eens dat het niet gaat over de hoeveelheid aandacht, maar de manier van aandacht wat een mogelijke maatstaf zou kunnen zijn voor de politieke kleur van een programma.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin, ik heb het al zo vaak onderbouwd. In dit geval was het een reactie op iemand die stelde dat de NOS zoveel aandacht aan linkse onderwerpen besteed. Ik vind dat op zich geen maatstaf maar ik reageerde er op door er in mee te gaan en dan zou je eens moeten optellen hoeveel items NOVA de afegelopen maanden heeft besteed aan de lijsttrekkersverkiezing bij de VVD en hoe vaak Pastors te gast is geweest.
Het zijn geen Wilders-stemmers, dat kan ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wel beweren.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Wilders kan je ook als progressief typeren.
Maar kun je ook iets zeggen over de invloed die het op hun werk heeft?
De Telegraaf kwam helemaal nergens mee. Ze weten van niemand hoeveel die verdient maar hebben louter suggestie gewekt, en dat op de voorpagina.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:37 schreef JelleS het volgende:
Ik kom hier even om schande te spreken over de berichtgeving van de Telegraaf. Het was pure propaganda. Nergens wordt iets gerept over de commercielen, waar uiteraard veel grotere bedragen worden uitbetaald. En uiteraard ging de kop over de VARA, terwijl bijv bij de EO en KRO de bedragen nog hoger werden. En boven het bericht stond een stuk over één of andere doos die ging scheiden.
Het erge is natuurlijk dat veel mensen alles geloven dat ze lezen in de Telegraaf. Maar dit bericht was wel heel erg. Net zo schokkend als de EO die allemaal lieve christelijke Libanezen tegenover haatzaaiende islamitische Libanezen zet.
En dan gaan zeuren over de 'linkse media'
Elsevier en Telegraaf spreken ook veel minder schande van topsalarissen. NOS en VARA doen dit wel. Logisch dat je dan kritiek terugkrijgt als ze zelf hun zakken vullen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:37 schreef JelleS het volgende:
Ik kom hier even om schande te spreken over de berichtgeving van de Telegraaf, ook al gaat dit topic net over een ander gedeelte. Het was pure propaganda. Nergens wordt iets gerept over de commercielen, waar uiteraard veel grotere bedragen worden uitbetaald. En uiteraard ging de kop over de VARA, terwijl bijv bij de EO en KRO de bedragen nog hoger werden. En boven het bericht stond een stuk over één of andere doos die ging scheiden.
Het erge is natuurlijk dat veel mensen alles geloven dat ze lezen in de Telegraaf. Maar dit bericht was wel heel erg. Net zo schokkend als de EO die allemaal lieve christelijke Libanezen tegenover haatzaaiende islamitische Libanezen zet.
En dan gaan zeuren over de 'linkse media'
Ja, dat hebben we gezien vandaagquote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:41 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Elsevier en Telegraaf spreken ook veel minder schande van topsalarissen.
Klopt, evenals Omroep.nl, ook een orgaan van de PO.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat de krant vol moet, ook in komkommertijd
De NOS heeft er trouwens wel aandacht aan besteedt, maar dat terzijde.
De salarissen zijn ook niet zo buiten proportie al vind ik sommige wel wat hoog maar ik denk dat de Telegraaf het ook een beetje aandikt en bv. schnabbels meetelt.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:43 schreef JelleS het volgende:
Het probleem is dat de regering nu zo hamert op de kijkcijfers, en dat de publieke omroepen moeten meegaan in de markt (wat natuurlijk totaal absurd is, daar is het juist niet voor opgezet). Dan krijg je dit nu eenmaal.
En dat doet dan alsnog niets af aan de onprofessionele berichtgeving van de Telegraaf.
En als het Essent of Nuon was geweest had je er schande van gesproken?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:54 schreef SCH het volgende:
[..]
De salarissen zijn ook niet zo buiten proportie al vind ik sommige wel wat hoog maar ik denk dat de Telegraaf het ook een beetje aandikt en bv. schnabbels meetelt.
Bij Essent gaat het om hele andere bedragen en het gaat vooral om bonussen en het ging daarbij vooral om het feit dat de kwaliteit van de dienstverlening zo ter discussie stond. Er was een grote context bij het verhaal, wat De Telegraaf nu doet is een beetje sneu stemmingmaken.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:57 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
En als het Essent of Nuon was geweest had je er schande van gesproken?
De commerciëlen bevinden zich dan ook niet in de publieke sector. Als zij er schande van spreken dat iemand uit de publieke sector, bijvoorbeeld een ziekenhuisdirecteur, ¤300.000 verdient en vervolgens niet over hun eigen topverdieners berichten is dat niet noodzakelijkerwijs hypocriet.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:37 schreef JelleS het volgende:
Nergens wordt iets gerept over de commercielen, waar uiteraard veel grotere bedragen worden uitbetaald.
Je post steeds hetzelfde, waarom?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:01 schreef Tikorev het volgende:
[..]
De commerciëlen bevinden zich dan ook niet in de publieke sector. Als zij er schande van spreken dat iemand uit de publieke sector, bijvoorbeeld een ziekenhuisdirecteur, ¤300.000 verdient en vervolgens niet over hun eigen topverdieners berichten is dat niet noodzakelijkerwijs hypocriet.
Het is wel hypocriet wanneer NOVA dat doet en vervolgens als collegatopverdieners in de publieke sector zichzelf buitenschot laten wanneer hun salaris nieuws wordt.
Hierover wel berichten: NOG STEEDS TOPSALARISSEN VOOR ZIEKENHUISDIRECTEUREN (NOVA TV)
Hierover niet berichten: VARA betaalt publiekstrekkers vorstelijk
1 woord: hypocriet
Het jaarverslag van de VARA is suggestie?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:03 schreef SCH het volgende:
[..]
het tweede is geen nieuws en gebaseerd op suggestie.
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:04 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Het jaarverslag van de VARA is suggestie?![]()
Je hebt geen namen nodig om uit het jaarverslag te kunnen halen dat bij de VARA zeven topverdieners werken met een salaris in dezelfde orde van grootte als bijvoorbeeld de ziekenhuisdirecteuren die NOVA door het slijk heeft gehaald.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze kunnen geen een salaris aan een naam koppelen en plaatsen er heel suggestief wat foto's bij van mensen van wie ze niet weten wat die verdienen, dat is suggestie ja.
Tuurlijk heb je wel namen nodig.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:12 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Je hebt geen namen nodig om uit het jaarverslag te kunnen halen dat bij de VARA zeven topverdieners werken met een salaris in dezelfde orde van grootte als bijvoorbeeld de ziekenhuisdirecteuren die NOVA door het slijk heeft gehaald.
Als de eerste nieuws was, is de tweede dat ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |