Vlaanderen heeft ook een zeer open diensteneconomie. Ik wil nietzeggen dat een regering de economie bepaalt maar ze kan wel zorgen voor afzwakking van de dipjes volgens mij.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:10 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik weet niets over Belgie. Wel weet ik dat Nederland veel meer een open handelseconomie is dan de meeste andere landen. De eco. ellende in de handelspartner Duitsland zit ons ook al jaren in de weg.
die strijd is inmiddels gestreden. als CU erbij komt worden daar uitstekende afspraken over gemaakt, daar kun je van op aan.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waarom? De CU heeft namelijk een sociaal hart. En het sociale hart van D66 heeft B2 opgebroken... Daarnaast gok ik dat de CU wel zo verstandig is niet in een kabinet als dit te stappen. Ze hebben om het eufemistisch te omschrijven nogal wat aantekeningen bij mevrouw Verdonk.
klopt, door de economie zo flexibel mogelijk te maken.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vlaanderen heeft ook een zeer open diensteneconomie. Ik wil nietzeggen dat een regering de economie bepaalt maar ze kan wel zorgen voor afzwakking van de dipjes volgens mij.
Ik denk het niet, ik schat Balkenende namelijk een stuk hoger in dan Kok.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:03 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Wat ik al zei: tijdens paars was iedereen IMF incluis positief, achteraf niet meer, dat kan dus voor Balkenende net zo goed gelden.
Ik denk dat het IMF niet op jouw mening zit te wachten.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:14 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik denk het niet, ik schat Balkenende namelijk een stuk hoger in dan Kok.
...aldus de altijd vriendelijke slaveloos...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:17 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Ik denk dat het IMF niet op jouw mening zit te wachten.
het was niet onvriendelijk bedoeld hoor, sorry.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:22 schreef Tikorev het volgende:
[..]
...aldus de altijd vriendelijke slaveloos...
Overdrijven is ook een vak, vind je niet? Bij mijn weten is trouwens Zalm de minister van financiën, die overigens al VER voordat Balkenende in beeld kwam, de zogeheten Zalmnorm hanteerde.quote:
die wil ik vervangenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:37 schreef dVTB het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak, vind je niet? Bij mijn weten is trouwens Zalm de minister van financiën, die overigens al VER voordat Balkenende in beeld kwam, de zogeheten Zalmnorm hanteerde.
Je maakt het nu wel heel bont. Nederland krijgt een compliment voor zijn financieel-economische beleid. Je gaat hysterisch 'koning Balkenende' roepen en de man die de afgelopen 12 jaar de belangrijkste rol heeft vervuld in dat beleid, moet van jou weg. Ere wie ere toekomt, in plaats van subjectieve, blinde christenpolitiek-adoratie.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:46 schreef pmb_rug het volgende:
die wil ik vervangen
de zalmnorm was makkelijk te hanteren in een tijd waarin juist een overschot geboekt had moeten worden! zo'n norm moet tweeledig zjin. in de min als het ietsje minder gaat en in de plus als het goed gaat. dat heeft hij nagelaten.
Zalm verdient geen eer. Waar was hij toen het goed ging en de staatschuld afbetaald moest worden? Waar was hij toen het NEderland goed ging en zich klaar moest maken voor de toekomst?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:52 schreef dVTB het volgende:
[..]
Je maakt het nu wel heel bont. Nederland krijgt een compliment voor zijn financieel-economische beleid. Je gaat hysterisch 'koning Balkenende' roepen en de man die de afgelopen 12 jaar de belangrijkste rol heeft vervuld in dat beleid, moet van jou weg. Ere wie ere toekomt, in plaats van subjectieve, blinde christenpolitiek-adoratie.
jongen, wat heb jij gebruiktquote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:55 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
Zalm verdient geen eer. Waar was hij toen het goed ging en de staatschuld afbetaald moest worden? Waar was hij toen het NEderland goed ging en zich klaar moest maken voor de toekomst?
Onder leiderschap van KONING Balkenende doet hij opeens net alsof hij de grote visionair is. Nee, het is een verschil tussen dag en nacht, totaal afhankelijk van het leiderschap. Het leiderschap verdient dan ook de credits.
Het woord 'koning' in de zin over Balkenende is niet eens het meest lachwekkende dat je uitkraamt. Nog bespottelijker is de term 'leiderschap'. Ik wil Balkenende best bepaalde credits geven voor *sommige* van de genomen maatregelen, maar als de beste man één gave beslist NIET in huis heeft, dan is het wel leiderschap. Niet voor niets is -ie nu al aan z'n derde kabinet bezig. Hij wist de ploeg niet bij elkaar te houden, ministers gingen regelmatig hun boekje te buiten en Balkenende mist compleet de uitstraling van een leidinggevende persoon. Achter de schermen is Verhagen nog eerder de architect van deze successen (die trouwens ook hun keerzijde hebben).quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:55 schreef pmb_rug het volgende:
Zalm verdient geen eer. Waar was hij toen het goed ging en de staatschuld afbetaald moest worden? Waar was hij toen het NEderland goed ging en zich klaar moest maken voor de toekomst?
Onder leiderschap van KONING Balkenende doet hij opeens net alsof hij de grote visionair is. Nee, het is een verschil tussen dag en nacht, totaal afhankelijk van het leiderschap. Het leiderschap verdient dan ook de credits.
hoe verklaar je dan de transformatie in houding van de VVD? toeval?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:04 schreef dVTB het volgende:
[..]
Het woord 'koning' in de zin over Balkenende is niet eens het meest lachwekkende dat je uitkraamt. Nog bespottelijker is de term 'leiderschap'. Ik wil Balkenende best bepaalde credits geven voor *sommige* van de genomen maatregelen, maar als de beste man één gave beslist NIET in huis heeft, dan is het wel leiderschap. Niet voor niets is -ie nu al aan z'n derde kabinet bezig. Hij wist de ploeg niet bij elkaar te houden, ministers gingen regelmatig hun boekje te buiten en Balkenende mist compleet de uitstraling van een leidinggevende persoon. Achter de schermen is Verhagen nog eerder de architect van deze successen (die trouwens ook hun keerzijde hebben).
Niet meer uitgeven ? Maar voor zo´n dure missie naar Uruzgan is wel geld ?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:13 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
klopt, door de economie zo flexibel mogelijk te maken.
het lukt zeker NIET door meer uit te geven.
Navo/ VN betaald toch (mee)?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Niet meer uitgeven ? Maar voor zo´n dure missie naar Uruzgan is wel geld ?
Dacht ik eerst ook maar van de week hoorde ik op de radio, dat je als land zelf betaald. Dat bleek ook een van de problemen te zijn, om andere landen te bewegen mee te doen (de kosten dus). Voor Nederland zouden de kosten komen op (geschat) 400 miljoen euro.quote:
....die hebben wij, en het IMF, gewoon niet goed in de hand. Economisch gezien heeft Balk het best goed gedaan. Nu nog even wachten tot iedereen daar de vruchten van plukt. Dat gaat nog even duren, rijken rijker ("maar ik heb dat gewoon verdiend!") en armen armer ("moeten ze maar harder werken")quote:Op woensdag 2 augustus 2006 09:11 schreef Napalm het volgende:
Tsja, de wereldeconomie.
Wat probeer je nu te zeggen met die opmerkingen over 'armen en rijken'?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:32 schreef Tup het volgende:
[..]
....die hebben wij, en het IMF, gewoon niet goed in de hand. Economisch gezien heeft Balk het best goed gedaan. Nu nog even wachten tot iedereen daar de vruchten van plukt. Dat gaat nog even duren, rijken rijker ("maar ik heb dat gewoon verdiend!") en armen armer ("moeten ze maar harder werken")
Dat ik onderschrijf dat Balk het op economisch gebied aardig heeft gedaan, maar het verschil tussen arm en rijk wél groter wordt als er meer economische groei is.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:38 schreef WeirdMicky het volgende:
Wat probeer je nu te zeggen met die opmerkingen over 'armen en rijken'?
stel jij dat dat een automatisme is?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:21 schreef Tup het volgende:
[..]
Dat ik onderschrijf dat Balk het op economisch gebied aardig heeft gedaan, maar het verschil tussen arm en rijk wél groter wordt als er meer economische groei is.
een bescheiden bijdrage aan wereldvrede.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:54 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dacht ik eerst ook maar van de week hoorde ik op de radio, dat je als land zelf betaald. Dat bleek ook een van de problemen te zijn, om andere landen te bewegen mee te doen (de kosten dus). Voor Nederland zouden de kosten komen op (geschat) 400 miljoen euro.
Ja, tenzij er actief voor wordt gezorgd dat dit niet zo is. Geld maakt geld. Dat wordt wel altijd weer "beloofd" door marktadepten, maar als het puntje bij balke komt...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:24 schreef pmb_rug het volgende:
stel jij dat dat een automatisme is?
Heb je daar ook maar énig bewijs voor? De meeste onderzoeken daarnaar wijzen namelijk op het tegendeel. Maar zelfs als het waar zou zijn dan nog is het dus zo dat zowel de rijken als de armen rijker worden en de armen niet armer, dat laatste gebeurt namelijk alleen maar als we economisch niét groeien.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:21 schreef Tup het volgende:
Dat ik onderschrijf dat Balk het op economisch gebied aardig heeft gedaan, maar het verschil tussen arm en rijk wél groter wordt als er meer economische groei is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |