Die lag ergens in Turkije toch?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:03 schreef mazaru het volgende:
Het zijn verschillende boeken, ieder door iemand anders geschreven.
Origineel zijn er nog veel meer geschreven, maar er zijn boeken niet toegevoegd, omdat ze volgens de kerkleiders niet deugden.
Daarom nu ook de heisa over het apostel van Judas.
Die mocht niet toegevoegd worden, maar is nu wel (voor wat er van over is) boven water.
Het evangelie van Judas?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:03 schreef mazaru het volgende:
Het zijn verschillende boeken, ieder door iemand anders geschreven.
Origineel zijn er nog veel meer geschreven, maar er zijn boeken niet toegevoegd, omdat ze volgens de kerkleiders niet deugden.
Daarom nu ook de heisa over het apostel van Judas.
Die mocht niet toegevoegd worden, maar is nu wel (voor wat er van over is) boven water.
Oei en au, static. Je kunt het al dan niet eens zijn met de Bijbel, maar de literaire waarde van (het grootste deel van) dat boek staat toch wel buiten kijf. Als je het Bouquet-reeks noemt, beledig je niet alleen de gelovigen (dat is overigens niet heel erg), maar ook de literairen (en dat is wél erg, om niet te zeggen dom).quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:00 schreef static het volgende:
Of een voorhistoriesche familie van boeket-reeksjes schrijvers?
Het boek is alleen van literaire waarde voor mensen die iets moeten met dat boek. Mij zegt t boek niets en heeft derhalve geen literaire waarde.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:58 schreef broer het volgende:
[..]
Oei en au, static. Je kunt het al dan niet eens zijn met de Bijbel, maar de literaire waarde van (het grootste deel van) dat boek staat toch wel buiten kijf. Als je het Bouquet-reeks noemt, beledig je niet alleen de gelovigen (dat is overigens niet heel erg), maar ook de literairen (en dat is wél erg, om niet te zeggen dom).
Er staan prachtige verhalen in die vaak ook nog fantastisch geschreven zijn. Los van of je erin gelooft en los van of je 'er iets mee moet'. Dat doet niet terzake.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 02:00 schreef arneaux het volgende:
Het boek is alleen van literaire waarde voor mensen die iets moeten met dat boek. Mij zegt t boek niets en heeft derhalve geen literaire waarde.
Als je écht had gelezen wat er stond was je ongetwijfeld opgevallen dat ik al vertelde dat het boek wel degelijk waarde heeft voor mensen die er iets mee moeten.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 02:02 schreef broer het volgende:
[..]
Er staan prachtige verhalen in die vaak ook nog fantastisch geschreven zijn. Los van of je erin gelooft en los van of je 'er iets mee moet'. Dat doet niet terzake.
Overigens overschat je jezelf schromelijk als je schrijft: "Mij zegt t boek niets en heeft derhalve geen literaire waarde."
Ja. En als jij goed had gelezen, had je gezien dat ik het daar niet mee eens ben. Ik zeg namelijk dat de Bijbel bijzonder goed te lezen is als literaire verhalenbundel. Ook als je verder niets met God, Jezus of welke apostel dan ook hebt.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 02:06 schreef arneaux het volgende:
Als je écht had gelezen wat er stond was je ongetwijfeld opgevallen dat ik al vertelde dat het boek wel degelijk waarde heeft voor mensen die er iets mee moeten.
Beetje jammer dat je je dan laat verleiden tot een gesprek over de literaire waarde. Literatuur bestaat enkel bij de gratie van fantasie, namelijk.quote:Bovendien vind ik de verhalen die er in staat zó fantastisch, dat ik ze nog nooit gelezen heb.
Wel ja, geef ons maar weer eens de schuld.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:54 schreef harryharry het volgende:
wellicht een handige jood?
Heb ik dat ooit ontkend, dan?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 02:15 schreef arneaux het volgende:
Ik zie nu dat je de link Bijbel en fantasie legt?
Nou dan zijn we er toch. Ik vind van niet. En nou ophouden met je mening op me aan te dringen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 02:17 schreef broer het volgende:
[..]
Heb ik dat ooit ontkend, dan?
Ik geloof niet. Ik vind de Bijbel gewoon een goeie verhalenbundel.
Dat is absoluut niet de insteek.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:58 schreef broer het volgende:
[..]
Oei en au, static. Je kunt het al dan niet eens zijn met de Bijbel, maar de literaire waarde van (het grootste deel van) dat boek staat toch wel buiten kijf. Als je het Bouquet-reeks noemt, beledig je niet alleen de gelovigen (dat is overigens niet heel erg), maar ook de literairen (en dat is wél erg, om niet te zeggen dom).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |