Inderdaad interessant.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 00:55 schreef RonaldV het volgende:
Interessant filmpje over "Pallywood".
No doubt about that!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:05 schreef zoalshetis het volgende:
ze hebben hen op hun vernietigingslijstje staan, net als hezballah, syrië, iran en nog wat kutsplinters.
kijk maar eens naar de speerpunten van hun 'verkiezingen'.
libanon is blij als die achterlijke ransapen weg zijn.
Trouwens, die is ontzettend sterk, wat is het verschil tussen onze lijst van terroristen, en hun vernietigingslijst?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:05 schreef zoalshetis het volgende:
ze hebben hen op hun vernietigingslijstje staan, net als hezballah, syrië, iran en nog wat kutsplinters.
Ik ben de laatste die gaat beweren dat moraal een vaststaand iets is, maar hoe Hezbollah, Hamas en al die radicale islamisten met kinderen omgaan is gewoon niet te accepteren. Zelfs niet volgens hun eigen normen en waarden, dat is waarom ze een dubbel setje hebben: een setje normen en waarden voor de brave moslims en een setje regels voor alle anderen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:04 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Het spijt me zo wanneer mensen DENKEN te kunnen BESLISSEN VOOR ANDEREN wat WEL en wat NIET door de beugel kan.
Volgens HUN normen en waarden kun je dat NIET zo STELLEN.
Je mag het voor jezelf zo stellen, uiteraard, maar wat hebben zij daar voor boodschap aan? Net zoals wij geen boodschap hebben aan de zaken die zij stellen.
Times infinite...
Heb je wel eens met mensen in andere delen van de wereld gesproken? Zo verschillend zijn de gouden regels binnen allerlei culturen niet, echter de radicale Islam is net zoals het Nazisme en een paar anderen een gevaarlijke en grote uitzondering.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:09 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Trouwens, die is ontzettend sterk, wat is het verschil tussen onze lijst van terroristen, en hun vernietigingslijst?
Geef het beestje maar een naampje, inderdaad!
Woorden en woordkeuze kunnen krachtige instrumenten zijn.
doe ff normaal joh. israel heeft helemaal niemand op hun vernietigingslijstje staan.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:09 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Trouwens, die is ontzettend sterk, wat is het verschil tussen onze lijst van terroristen, en hun vernietigingslijst?
Geef het beestje maar een naampje, inderdaad!
Woorden en woordkeuze kunnen krachtige instrumenten zijn.
Ik weet nog wel meer dat niet te accepteren is, kijk eens rond in huis, en kijk dan eens rond in een krot ergens in Afrika.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:09 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik ben de laatste die gaat beweren dat moraal een vaststaand iets is, maar hoe Hezbollah, Hamas en al die radicale islamisten met kinderen omgaan is gewoon niet te accepteren. Zelfs niet volgens hun eigen normen en waarden, dat is waarom ze een dubbel setje hebben: een setje normen en waarden voor de brave moslims en een setje regels voor alle anderen.
Moet ik begrip hebben voor een fascistoide ideologie?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 00:57 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Verderfelijke ideologie, dat vinden ze ook van ONS, en ze vinden ook dat WIJ ONZE kinderzielen vergiftigen met een verderfelijke ideologie, dus waar BLIJVEN we dan als WIJ dat BEIDEN van ELKAAR vinden?
Denk DAAR nou eens over na.
Hamas heeft Israël op zijn EIGEN terreurlijst staan.
HALLO, vernietigingslijst, terroristenlijst, zwarte lijst, lijst van persona non grata, WHAT IS THE F#CKING DIFFERENCE ?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:13 schreef zoalshetis het volgende:
doe ff normaal joh. israel heeft helemaal niemand op hun vernietigingslijstje staan.
Je bent een beetje te ver doorgeschoten, misschien moet je je eerst eens wat verdiepen in ethiek, dan zul je begrijpen dat er wel degelijk menselijke normen en waarden zijn die vrijwel universeel zijn gebleken.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:14 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik weet nog wel meer dat niet te accepteren is, kijk eens rond in huis, en kijk dan eens rond in een krot ergens in Afrika.
Gek he, dat veel mensen boos zijn op het westen, sommigen vinden het echt NOT DONE hoe wij met de rest van de wereld omgaan.
Zouden ze hetzelfde doen? Geen idee, wellicht, maar maakt dat wat uit? Neeeeeee.....
HIER en NU, niet DAAR en TOEN, en ook niet ALS DIT of ALS DAT...
WIJ doen HIER en NU domme dingen, en ZIJ ook, maar ga elkaar niet lopen verwijten, ga niet naar elkaar met de vingertjes wijzen, zeggen dat ZIJ goed zijn en WIJ fout, of andersom, maar ja, da's wel lekker MAKKELIJK, en we doen het al vrij lang, ALLEBEI.
Je snapt het nog steeds niet, ZIJ vinden ONZE ideologie PERFIDE.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:16 schreef Incomplete het volgende:
Moet ik begrip hebben voor een fascistoide ideologie?
Ik mag hopen dat je dat niet serieus meent.?
terroristenlijst is een lijst van mensen die ten koste van alles jou willen vermoorden. vernietigingslijst is van een groepering(en) die ten koste van alles eerst je familie wil vermoorden en dan jou de zee in wil drijven. snap je het een beetje?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:17 schreef Hallulama het volgende:
[..]
HALLO, vernietigingslijst, terroristenlijst, zwarte lijst, lijst van persona non grata, WHAT IS THE F#CKING DIFFERENCE ?
Nogmaals, geef het beestje maar een naampje, en het ene naampje klinkt mooier dan het andere, but wait, misschien betekent het uiteindelijk wel gewoon hetzelfde, namelijk: WEG, VERWIJDER, VERDAMP, VERNIETIG.
Toch zijn er grote groepen mensen die anders denken. Wat ga je daarmee doen?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:18 schreef Evil_Jur het volgende:
Je bent een beetje te ver doorgeschoten, misschien moet je je eerst eens wat verdiepen in ethiek, dan zul je begrijpen dat er wel degelijk menselijke normen en waarden zijn die vrijwel universeel zijn gebleken.
Nee, ik snap er helemaal NIETS van.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:19 schreef zoalshetis het volgende:
terroristenlijst is een lijst van mensen die ten koste van alles jou willen vermoorden. vernietigingslijst is van een groepering(en) die ten koste van alles eerst je familie wil vermoorden en dan jou de zee in wil drijven. snap je het een beetje?
wij praten tenminste nog vrij over dit soort dingen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:24 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Nee, ik snap er helemaal NIETS van.
Het gaat om het uiteindelijke DOEL, WAAROM is er een terroristenlijst, en WAAROM is er een vernietigingslijst. Dan kom je er achter dat we ELKAAR om bepaalde REDENEN niet kunnen luchten of zien, en dat we graag VAN ELKAAR AFWILLEN.
En WIE gaat bepalen welke REDENEN gegrond zijn en welke niet?
Absoluut, en reken maar dat dat een voordeel is. Wij zullen de eerste cultuur zijn waarin steeds meer mensen in steeds grotere getalen zullen ontwaken, maar dan moeten we nog wel even van al dat OORDELEN af zien te geraken.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:25 schreef zoalshetis het volgende:
wij praten tenminste nog vrij over dit soort dingen.
dat kan in bepaalde (en dan heb ik het niet over joodse) kringen.
volgens SkyNews zijn de gevechten bij dat ziekenhuis nog steeds gaande.quote:Israel launches attack deep in Lebanon
BOURJ AL-MULOUK, Lebanon - Israel launched a major attack deep into Lebanon, and Hezbollah said its guerrillas were fighting Israeli commandos trapped inside a hospital in the eastern city of Baalbek early Wednesday
The Israeli army would not comment on the operation in the ancient city, which was once a Syrian army headquarters some 80 miles north of Israel. The Web site of the Israeli daily Haaretz reported that "helicopters put down IDF (military) commandos near Baalbek," without adding details.
Hezbollah's chief spokesman, Hussein Rahal, told The Associated Press that Israeli troops landed near Dar al-Hikma Hospital and that fierce fighting continued to rage for more than one hour.
"A group of Israeli commandos was brought to the hospital by a helicopter. They entered the hospital and are trapped inside as our fighters opened fire on them and fierce fighting is still raging," Rahal said.
Rahal said Hezbollah guerrillas were using automatic rifles and rocket-propelled grenades. He dismissed as "untrue" reports that the Israeli commandos managed to snatch some patients from the hospital and spirit them away in helicopters. He said Israel jets were attacking the surrounding guerrilla force with rockets.
Witnesses said the hospital was hit in an Israeli airstrike and was burning. Repeated telephone calls to the hospital went unanswered. bron
Special Forces lama'squote:Caption:
LEBANON BORDER, ISRAEL - AUGUST 01: (ISRAEL OUT) Israeli soldiers prepare for a mission with llamas that are used as pack animals August 1, 2006 on the Israeli side of the Israeli-Lebanese border. Israel has reportedly widened its ground offensive into southern Lebanon and could last for up to two weeks. (Photo by Uriel Sinai/Getty Images)
Ik zou niks met die verschillen gedaan hebben, hoe fout het ook zou lijken, maar die bepaalde groep mensen heeft mij en alles waar ik voor sta tot vijand verklaard. Ik kan niet zomaar toekijken terwijl duizenden mensen in New York, Washington, Madrid en Londen worden voor moord om precies dezelfde redenen dat die groep mij ook dood wil hebben.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:21 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Toch zijn er grote groepen mensen die anders denken. Wat ga je daarmee doen?
En fuck, wat er allemaal achter de schermen gebeurt, dat wil je toch ook niet weten!
White collar crime, rings a bell?
Dat zij het doen op manieren die minder geavanceerd, verdoezeld, en meer in het zicht liggen, wil niet zeggen dat zij erger bezig zijn dan wij hoor.
Wake up call, door de Israëlische bezetting kwijnen drie keer zoveel Palestijnen weg als dat er Israëliërs worden opgeblazen.
Maar ja, opblazen geeft fantastisch beeld op je flat-screen TV, en dat wegkwijnen, ja, dat duurt allemaal te lang, en is minder spectaculair.
Je flat-screen TV is trouwens o.a. gemaakt van olie, je weet wel, dat spul dat we overal ten koste van it doesn't matter WHAT vandaan zuigen.
Ook daar zijn veel mensen erg boos om, b.v. in Nigeria.
Vanmiddag kon ik er nog wel om lachen maar je bent echt een hippie uit de 60's.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:29 schreef Hallulama het volgende:
[..]
CONFRONT, maar dan wel met liefde
Zucht... hoe heette die vorm van oorlogsvoering ook alweer?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:32 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik zou niks met die verschillen gedaan hebben, hoe fout het ook zou lijken, maar die bepaalde groep mensen heeft mij en alles waar ik voor sta tot vijand verklaard. Ik kan niet zomaar toekijken terwijl duizenden mensen in New York, Washington, Madrid en Londen worden voor moord om precies dezelfde redenen dat die groep mij ook dood wil hebben.
Ik was nog geen paar maanden voor 9/11 op vakantie in New York, ik stond op een gewone doordeweekse ochtend net als vele anderen te genieten van het uitzicht vanaf het WTC. Even later werden daar duizenden mensen vermoord, puur omdat ze westers waren, dan kan ik niet meer gewoon accepteren dat wij ons perspectief hebben, en zij het hunne. Met rust laten is geen optie meer wanneer je tot doodsvijand bent verklaard.
Veel mensen denken nogal autistisch, ze denken zwart/wit, ze denken dat het OF/OF is, en niet EN/EN, ze denken ALLEEN rechts, of ALLEEN links, en als iemand die rechts is een links idee heeft, of iemand die links is een rechts idee heeft, dan valt er gelijk vanalles om, dat klopt er iets niet meer, en dan raakt men in de war.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:34 schreef Incomplete het volgende:
Vanmiddag kon ik er nog wel om lachen maar je bent echt een hippie uit de 60's.![]()
Niks mis mee, alleen lost het zo weinig op, make love not war.
Tuurlijk is het een discussie waard om over ethiek, normen en waarden en
andere inzichten te praten maar heeft dat in deze situatie op dit moment zin??
Inderdaad asymmetrisch, wij hebben ons aan regels te houden en zij niet. Ik heb liever dat er duizenden van hen sterven dan ook maar een van ons. Omdat ik weet dat hoe fout wij ook bezig zijn, zij nog erger zijn. En in dat geval kies ik altijd de minste van twee kwaden, waar jij, verblind door politieke correctheid, het voordeel van de twijfel geeft aan mensen die jou tot vijand verklaard hebben.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:35 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Zucht... hoe heette die vorm van oorlogsvoering ook alweer?
Oh ja, ASYMMETRISCH.
Hoeveel mensen komen er dagelijks om door toedoen van het westen, gok je?
Actie, reactie.
Foute actie van je Evil_Jur, jij ondeugend kreng, maar dat weet je stiekem best.quote:
Je generaliseert.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:45 schreef Evil_Jur het volgende:
Wat is daar fout aan? Dit raakt precies de kern van de huidige discussie.
Maar je verlangt wel dat israeli's dat doen, zo'n lul met zo'n wapen binnenlaten??quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:46 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Mij zou je niet naast zo'n figuur zien, die lul komt er toch niet in met zo'n wapen bij zich.
DUH!
Israelische elitetroepen hebben net geprobeerd een Hezbolla-brein te ontvoeren uit een ziekenhuis. Hezbollah-commando's voorkwamen dit en as we speak zitten die Israelische elitetroepen als ratten in de val binnen een ziekenhuis, nadat ze overrompeld waren door de Hezbollah-strijders. Ze kunnen geen kant meer op en het ziet er naar uit dat ze geragd zullen worden. Ik vind de term commando's dus meer dan gepast.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:21 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Wacht maar totdat ze op de grond gaan raggen......
Oja: Commandos![]()
![]()
![]()
![]()
NEE, je kan goed van vertrouwen zijn, maar wel met alles rekening houden, met de goede dingen (dus je hebt champagne ingeslagen), en met de minder goede dingen (er staan wat tanks klaar achter het gebouw waar de onderhandelingen plaatsvinden).quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:49 schreef Incomplete het volgende:
Maar je verlangt wel dat israeli's dat doen, zo'n lul met zo'n wapen binnenlaten??
Zo stellen althans Hezbollah nieuwsberichten, waarom neem je alles zo klakkeloos aan?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:51 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Israelische elitetroepen hebben net geprobeerd een Hezbolla-brein te ontvoeren uit een ziekenhuis. Hezbollah-commando's voorkwamen dit en as we speak zitten die Israelische elitetroepen als ratten in de val binnen een ziekenhuis, nadat ze overrompeld waren door de Hezbollah-strijders. Ze kunnen geen kant meer op en het ziet er naar uit dat ze geragd zullen worden. Ik vind de term commando's dus meer dan gepast.
Het vergt veel moed om na de vele mislukte verdragen en pogingen het toch weerquote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:53 schreef Hallulama het volgende:
(je hebt goede bedoelingen, maar je bent niet gek en je laat jezelf niet foppen en naaien)
De redenen waarom diplomatie faalt, is gewoon weer ouderwetse, primitieve, menselijke emotie, trots, angst, bang voor gezichtsverlies, gelijk willen hebben, etc.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:59 schreef Incomplete het volgende:
Het vergt veel moed om na de vele mislukte verdragen en pogingen het toch weer
te proberen. Wie weet binnenkort weer.
Diplomatie heeft voorlopig gefaald en nu is het aan de militairen.
Diplomatie is inderdaad totaal niet aan de orde.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:59 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Het vergt veel moed om na de vele mislukte verdragen en pogingen het toch weer
te proberen. Wie weet binnenkort weer.
Diplomatie heeft voorlopig gefaald en nu is het aan de militairen.
Eeh, het is mijn oorlog niet. Maar als jij wil vechten, wees dan stoer en schrijf je alvast in.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 02:12 schreef manhattan het volgende:
het Westen, versus het midden-oosten.
Ik constateer alleen, thats all.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 02:19 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Eeh, het is mijn oorlog niet. Maar als jij wil vechten, wees dan stoer en schrijf je alvast in.
Je reinste stemmingmakerij.
Gods****** manhattan, ********* **** (sorry), WEET JE NOU WEL WAT JE ZEGT?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 02:12 schreef manhattan het volgende:
Het Westen wil los, het midden-oosten wil los: laat het dan maar voor eens en altijd een keer uitgevochten worden.
Nee simpele dropsleutel (je caps staat trouwens aan), met "los gaan" bedoel ik knokken!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 02:21 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Godskolere manhattan, bekrompen boer (sorry), WEET JE NOU WEL WAT JE ZEGT?
Als we LOS willen dan HOEFT er niet te worden GEVOCHTEN. Dan DIENEN WIJ (HET *WESTEN*) ons SLECHTS TERUG TE TREKKEN.
EI !
Ah, dus je zegt dat we allebei willen knokken, waarom willen we dan eigenlijk knokken, waar gaat dat knokken nou eigenlijk om?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 02:25 schreef manhattan het volgende:
Nee simpele dropsleutel (je caps staat trouwens aan), met "los gaan" bedoel ik knokken!
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 02:26 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ah, dus je zegt dat we allebei willen knokken, waarom willen we dan eigenlijk knokken, waar gaat dat knokken nou eigenlijk om?
Okay, laat me weten wanneer je er achter bent, okay?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 02:30 schreef manhattan het volgende:
Ik denk dat ik even de hond uit ga laten....
Heeft er iemand een CNN-stream ?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 02:33 schreef PLAE@ het volgende:
Ziekenhuis aangevallen door commando's oid van Israel om een vent te ontvoeren. Nu zou dat ziekenhuis weer omsingeld zijn door hezbollah strijders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |