jaquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:09 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ja want wat israel nu doet is natuurlijk legitiem he![]()
moet kunnen natuurlijk.. enne israel lapt niks aan zn laars ook he..quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:21 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Die discussie was eerder deze week ook al voorbij gekomen.
Als hezbollah (en hamas) regels aan hun aars lappen en ambulance's als taxi
gebruiken kan het gebeuren dat Israel, als ze vermoedens van misbruik hebben, er
een bom op gooien.
[..]
dan zou ik naar die persoon toe gaan en met een bot mes zn strot er af snijden, logisch tochquote:Wat zou jij doen als je constant telefonisch lastig gevallen wordt?![]()
er is ook totaal niet gebeld en daarbij beloofd te staken, nee he ga er maar aan voorbijquote:Die VN mensen hadden daar al lang weg moeten zijn. Als je in een frontlinie
blijft zitten, terwijl hezbollah achter je rug raketten afvuurt, weet je dat jouw
gebied aan de beurt komt. Triest, maar er is een oorlog bezig daar.
[..]
ja ik zeg ook wel eens sorry wanneer ik hele families aan gort knal.. moet kunnen toch.?quote:Israel heeft zich hiermee geen groot plezier gedaan en ik zie dit ook als een fout.
Ze hebben reeds vele malen hun excuses aangeboden, iets wat hezbollah en hamas
nog nooit gedaan hebben voor de Israelische kinderen.
Van opzet is geen enkele sprake (imo).
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja
tikje overdreven misschien in de ogen van sommigen
Waarom ga jij, NorthernStar en Meki niet meevechten daar?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:13 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
moet kunnen natuurlijk.. enne israel lapt niks aan zn laars ook he..
[..]
dan zou ik naar die persoon toe gaan en met een bot mes zn strot er af snijden, logisch toch
[..]
er is ook totaal niet gebeld en daarbij beloofd te staken, nee he ga er maar aan voorbij
[..]
ja ik zeg ook wel eens sorry wanneer ik hele families aan gort knal.. moet kunnen toch.?
gast israel is hier NIET de defender, het is de aggressor. hoe moeilijk is dat te begrijpen nog..quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja
tikje overdreven misschien in de ogen van sommigen maar legitiem is het zeker, als iemand jouw een klap geeft dan sla je terug
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:14 schreef B4CO het volgende:
[..]
Waarom ga jij, NorthernStar en Meki niet meevechten daar?
anders, doe normaal!
ja doe vooral normaal! zoals israel! volkomen normaalquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:14 schreef B4CO het volgende:
[..]
anders, doe normaal!
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:14 schreef B4CO het volgende:
[..]
anders, doe normaal!
Hier heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:09 schreef BaajGuardian het volgende:
waar moeten de hizbollah nu hun stellages met afweergeschut neerzetten dan, op het puntje van een berg?
ze zijn het verzet, het verzet in de 2e wereldoorlog begaf zich ook onder de mensen want het waren mensen, net als hizbollah.
dus tief eens op met dat nonargument dat het daarom slechten zijn of watever.
En daar mogen we blij mee zijnquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:18 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Niet gelijk het onmogelijke verlangen.![]()
Laat gaan, het regent eindelijk.![]()
Hezbollah is de partij van het geloof, smartass.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:09 schreef BaajGuardian het volgende:
waar moeten de hizbollah nu hun stellages met afweergeschut neerzetten dan, op het puntje van een berg?
ze zijn het verzet, het verzet in de 2e wereldoorlog begaf zich ook onder de mensen want het waren mensen, net als hizbollah.
dus tief eens op met dat nonargument dat het daarom slechten zijn of watever.
Wat de Hezbollah doet is wel normaal?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:15 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ja doe vooral normaal! zoals israel! volkomen normaal![]()
Het verzetquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:18 schreef Alulu het volgende:
[..]
Hier heb je gelijk in.
Ik lees vaak dat men vele zaken van Israel wel begrijpt, maar dan de zaken van Hezbollah weer niet. Hezbollah is de underdog, en Israel is tientallen malen machtiger qua wapenuitrusting, militaire manschappen en technologie dus is het logisch dat zoiets als verzet 'ondergronds'.
Daarbij wil ik het niet goedkeuren, maar ik merk bij sommige nogal een met twee maten meten, elk guerilla verzet wat ooit een machtigere tegenstander tegenkwam heeft het zo aangepakt, en niet simpel op een stuk afgezet land kracht meten want dat verliezen ze.
Dat maakt echt niet zoveel uit hoor.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:06 schreef venomsnake het volgende:
14:55 Lahoud: If IDF invades, Lebanese army will join Hezbollah in fighting (Itim)
Zeg maar als in Marijnissen die tegen het kabinet is.....quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:19 schreef manhattan het volgende:
[..]
Hezbollah is de partij van het geloof, smartass.
Men wil een totalitaire Islamitische staat stichten!
Men wil dat ja, maar men heeft gewoon geaccepteerd dat de Libanese bevolking dat niet wilt, men mag daar best naar streven, dat is hun goed recht, maar ze hebben tot noch toe nog niet zoiets gedaan als de wapens oppakken om alle Libanezen (sunni, christen etc) verplicht aan de Islamitische wet te houden, ze hebben gewoon geaccepteerd dat ze maar 2 leden in de regering hebben, dus zo erg is het ook weer niet denk ik.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:19 schreef manhattan het volgende:
[..]
Hezbollah is de partij van het geloof, smartass. Men wil een totalitaire Islamitische staat stichten!
quote:
Klopt, maar je gaat aan mijn punt voorbij denk ik of ik legde het niet goed uit, maar ik bedoelde alleen aan te geven dat het gemauw van 'ze verschuilen' bla bla beetje onzinnig is en logisch vanuit hun standpunt, ze zijn inferieur en moeten dat zo compenseren, zoals alle guerilla bewegingen dat doen en hebben gedaan in de geschiedenis.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:20 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Het verzetHet is een stropop van Iran en zeker niet het Libanese verzet. Voor WOII hadden we in NL toch ook geen verzetsstrijders die Dld bestookten met bommen waarop Hitler dacht van zo dan vallen wij eens even binnen
![]()
je draait het allemaal om, nu ga je straks nog de kinderen de schuld geven dat ze omgekomen zijn. Je probeert iets duidelijk te maken waar ik het mee eens ben maar je slaat compleet door. Doe je roze bril afquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:21 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Die discussie was eerder deze week ook al voorbij gekomen.
Als hezbollah (en hamas) regels aan hun aars lappen en ambulance's als taxi
gebruiken kan het gebeuren dat Israel, als ze vermoedens van misbruik hebben, er
een bom op gooien.
[..]
Wat zou jij doen als je constant telefonisch lastig gevallen wordt?![]()
Die VN mensen hadden daar al lang weg moeten zijn. Als je in een frontlinie
blijft zitten, terwijl hezbollah achter je rug raketten afvuurt, weet je dat jouw
gebied aan de beurt komt. Triest, maar er is een oorlog bezig daar.
[..]
Israel heeft zich hiermee geen groot plezier gedaan en ik zie dit ook als een fout.
Ze hebben reeds vele malen hun excuses aangeboden, iets wat hezbollah en hamas
nog nooit gedaan hebben voor de Israelische kinderen.
Van opzet is geen enkele sprake (imo).
Ik begrijp ook de beweegredenen van hezbollah dat ze doen wat ze doen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:18 schreef Alulu het volgende:
[..]
Hier heb je gelijk in.
Ik lees vaak dat men vele zaken van Israel wel begrijpt, maar dan de zaken van Hezbollah weer niet. Hezbollah is de underdog, en Israel is tientallen malen machtiger qua wapenuitrusting, militaire manschappen en technologie dus is het logisch dat zoiets als verzet 'ondergronds'.
Daarbij wil ik het niet goedkeuren, maar ik merk bij sommige nogal een met twee maten meten, elk guerilla verzet wat ooit een machtigere tegenstander tegenkwam heeft het zo aangepakt, en niet simpel op een stuk afgezet land kracht meten want dat verliezen ze.
maar Libanon was niet meer bezet, dan vraag ik me af waar ze zich nog steeds tegen verzetten, de windmolens?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:18 schreef Alulu het volgende:
[..]
Hier heb je gelijk in.
Ik denk dat jij Hezbollah een beetje onderschat.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:21 schreef Alulu het volgende:
[..]
Men wil dat ja, maar men heeft gewoon geaccepteerd dat de Libanese bevolking dat niet wilt, men mag daar best naar streven, dat is hun goed recht, maar ze hebben tot noch toe nog niet zoiets gedaan als de wapens oppakken om alle Libanezen (sunni, christen etc) verplicht aan de Islamitische wet te houden, ze hebben gewoon geaccepteerd dat ze maar 2 leden in de regering hebben, dus zo erg is het ook weer niet denk ik.
Ik denk dat je hier een tikkeltje overdrijft, alsof ze de zoveelste Taliban zijn die geheel Libanon hun wet willen opleggen, zelfs met gewapende strijd als het nodig zou zijn, wat dus niet zo is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |