abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40391487
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Collectieve straffen, is israel nogal dol op blijkbaar, alleen jammer dat het tegen de internationale afspraken ingaat en israel zich hiermee op 1 lijn zet met zij die zij vijand noemt.
helaas
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_40391492
De EU is ook tot een standpunt gekomen wat betreft een staakt het vuren.
quote:
Geen eis EU tot onmiddellijk bestand Libanon

BRUSSEL - De ministers van Buitenlandse Zaken van de Europese Unie zijn er dinsdag niet in geslaagd het eens te worden over een oproep tot een onmiddellijk bestand in het Midden-Oosten. Het Verenigd Koninkrijk en Duitsland, gesteund door Nederland, hadden zich daartegen verzet, zo is van diplomatieke bronnen in Brussel vernomen.

De EU roept de partijen wel op de vijandelijkheden de facto te staken. Een formeel bestand moet dan later komen, en dat staakt-het-vuren moet 'duurzaam' zijn, zoals de Verenigde Staten en Israël eisen.

Chaos

Finland had als EU-voorzitter een tekst voorgesteld waarin een onmiddellijk bestand werd geëist. Met name Frankrijk had daarop aangedrongen. Volgens een diplomaat die niet met naam genoemd wil worden, was er sprake van 'chaos' in de vergaderzaal.

Luchtaanvallen

Israël zal de luchtaanvallen op Hezbollah-strijders in het zuiden van Libanon woensdagochtend met volle kracht hervatten. Dat heeft minister Haim Ramon van Justitie meegedeeld.

De luchtaanvallen werden in de nacht van zondag op maandag voor een periode van 48 uur deels opgeschort na het bloedbad in de Libanese stad Qana.

Noodhulp

Nederland stelt ruim 3,5 miljoen euro extra beschikbaar voor noodhulp aan slachtoffers van de oorlog in Libanon. Het geld gaat naar diverse organisaties en is bestemd voor onder meer medische zorg, opvang van ontheemden, voedsel, dekens en schoon water.
bron
pi_40391533
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:57 schreef schatje het volgende:
[..]

bron
ach ja wat wil je nou met 25 landen eens worden over zo'n heikele kwestie
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_40391547
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 16:16 schreef _The_General_ het volgende:
Hopelijk kunnen de Libanezen over een aantal jaren terug kijken en inzien wat een vloek Hezbollah voor het land is geweest.
Je bedoeld dat ze de groep die ziekenhuizen heeft opgezet, die mensen eten is komen geven en alles ineens als slecht gezien zal worden omdat israel het hele land plat legt?

Ik denk van niet om eerlijk te zijn, hez heeft erg veel voor de bevolking gedaan en pakt dat nu weer op, ze zorgen voor mensen(dat daar een prijs aan vast hangt is even een ander verhaal, het is geen goedpraten van hez, maar een poging te bekijken hoe de mensen het daar zullen zien), iets wat we israel niet zullen zien doen, die vernietigen alleen maar in deze.

Ik denk werkelijk dat hez alleen maar meer aanhangers gaat krijgen door dit gebeuren.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:59:59 #255
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40391559
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:37 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat was wat ze zeiden aan 't begin van deze ellende, maar wat was daarvóór hun doel ? Ze zijn toch niet al die jaren gewapend en wel in Libanon gebleven om de gevangenen te bevrijden ?
nee hoor daar roepen ze al jaren om, daarom zijn ze niet gestopt met raketjes schieten ... hoor je verder niets van omdat ze niet kunnen schieten
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:29 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

De vernietiging van de staat Israel en zijn inwoners,
niet dat ik weet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_40391625
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 16:20 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Oh, maar ik ben het ook helemaal met je eens dat het jammer is dat Libanon niet de kans heeft gehad zich te ontwikkelen, maar het ligt wat mij betreft meer aan Syrie en de Hezbollah dan aan Israel.
Hoe zaten hez en syrie nu dan dwars?
Ok hez heeft het zuiden in handen, maar in de besprekingen met amerika werd dit probleem al besproken en werden er plannen gemaakt dit probleem op te lossen.

Syrie heeft daar al helemaal niets mee van doen.

Het is israel die deze vooruitgang gestopt heeft, totaal eenzijdig, zonder enige vorm van overleg met libanon, zonder ze ook maar de kans te geven mee te willen helpen en nu vinden ze het ineens vreemd dat het land dat eerst beschoten werd en daarna pas van geeist werd ook nog eens dat ze mee zouden helpen daar niet zo'n zin in heeft.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_40391669
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 16:24 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

milieu is nu even niet belangrijk. Als greenpeace zich er nu ook mee gaat bemoeien dan wordt het een zooitje.
Nee, milieu is niet belangerijk joh, het gaat maar om onze aarde die vergalt wordt, is niets joh, is alleen onze enige woonplaats maar.....

AAARRRGGGHHHH, wat haat ik dit soort opmerkingen, zo ontzettend dom zijn ze namelijk.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:08:19 #258
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_40391770
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:57 schreef schatje het volgende:
Op zich niet zo raar dat ze daar niet eengezind uitkomen toch ? De ene helft wil een onvoorwaardelijk staakt-het-vuren, de andere helft heeft zoiets van, maak het nou maar af. We zijn niet de VS met een president en een eenduidig beleid, wij (EU) zijn een bij elkaar gescharreld zooitje met honderd meningen.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_40391813
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 16:57 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Kijk eens verder wat er in andere landen met moslims speelt. Irak, India en Indonesië. Als er geen Israëli 's in de buurt zijn gaan ze gewoon problemen maken met een ander hoor.
Dat kan ik dus net zo goed zeggen als jij nu Israël van alle problemen de schuld geeft, en met mss wel veel meer recht.
Alleen is dit geen moslim versus westen probleem, dit is een langdurig conflict met hele duidelijke redenen, zoals nu nog een grensconflict om water en om krijgsgevangenen.

Lekker makkelijk of niet soms, al het slechte in de wereld aan moslims hangen, wat een triestheid, de palestijnen worden als beesten behandeld, libanon was aan het opkruipen uit het gat dat in eerste instantie door israel is veroorzaakt en wordt nu net zo hard weer dat gat ingegooit.

JA dit is dan ook israel haar schuld, als zij wat normaler met mensen om was gesprongen dan waren terroristen niet als grassprietjes uit de grond gegroeit na een verkwikkende regenbui.

Israel is de grootmacht in deze, die heeft de middelen het anders te doen, heeft afspraken gemaakt over hoe we met mensen omgaan, zou mijn bondgenoot moeten zijn, het is israel die afspraak na afspraak aan zijn laars lapt, hoeveel resolutie's hebben we het inmiddels over, we gaan volgens mij al richting de 200....

Dus jij kan zeggen wat je wil, wat ik zeg is alleen wat realistischer, we hebben het over libanon he, wat een vrij modern land aan het worden was, weet niet of je goed hebt opgelet bij de beelden, je ziet snerterig weinig hoofddoekjes enzo bij vooral de jongeren, je ziet gewone moderne mensen.
  Moderator dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:10:52 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40391826
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:44 schreef venomsnake het volgende:

[..]

De reden dat ze die steden in Israel aanvallen is ook om te laten zien dat Israel niet onaantastbaar is. het gaat er dan niet zozeer om dan je een doel raakt maar gewoon het feit dat jouw raketten Haifa kunnen raken op het tijdstip dat jij dat wilt. meer voor de buitenwereld dus.

Verder doet Hizbollah het tot nu toe uitstekend. De propaganda oorlog gaat prima. Een groot gedeelte van de wereld spreekt schande van de Israelische acties en op diplomatiek gebied wil men in de rest van de wereld dat er een staakt het vuren komt, waar Hizbollah op hoopt is dat de druk te groot wordt voor Israel en dat er uiteindelijk een gevangenruil komt, Israel terug en dan kan Hizbollah de overwinning opeisen.
ik krijg een beetje het gevoel dat de wereld daar wel een beetje overheen is

in Haifa haalt iedereen zijn schouders op bij het luchtalarm en zelfs NOVA weet nu al te melden dat er regelmatig vanuit de steden op Israel geschoten wordt

verder komen er meer en meer verhalen naar buiten die dat laatste eigenlijk helemaal niet zo cool vinden
quote:
Wat belangrijk is voor Hizbollah is dat ze de steun van een meerderheid achter zich houden.

Wat ze dus doen is oa vluchtelingen opvangen en voorzien van eten en drinken waar dat mogelijk is, huizen van mensen na dit conflict mee helpen op te bouwen en meer van dat soort zaken.

Militair gezien zullen ze zich vooral bezig houden met het wachten op het offensief van Israel en waar mogelijk groepen Israelische soldaten te ambushen, vergis je niet, hizbollah heeft erg goed getrainde mensen en kennen het gebied bovendien uitstekend. ze hebben oa veel tunnels, bunkertjes aangelegd.

Het belangrijkste voor Hizbollah is dat ze Israel nu pijn doen, dat ze overleven en dat genoeg mensen na dit conflict achter de beweging blijven staan. zodat ze na het conflict de overwinning kunnen uitroepen.

Wat Hizbollah trouwens ook slim doet is deze 48 uur van zogenaamd staakt-het-vuren niet zoveel raketten Israel injagen. ik weet zeker dat er morgen weer tegen de 100 raketten Israel in vliegen.
maar ze doen Israel geen schade toe

ja ze raken af en toe iemand zijn achtertuin maar hun doelen komen niet dichterbij, er zitten 3000 gevangenen vast, als je die allemaal vrij wil hebben zul je toch echt beter je best moeten doen.

simpelweg wachten tot Israel naar ze toe komt heeft ook geen zin, maakt niet uit hoe goed ze zijn want Israel is met meer man, beter bewapend, beter geoefend, beter uitgerust, mobieler en Israelische meisjes zijn knapper.

Guerilla enzo heeft alleen zin als de vijand van plan is voor langere termijn te blijven, niet als ze enkel van plan zijn je vesting kapot te maken en vervolgens weer naar huis te gaan.
pi_40391849
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik kan me nog een palestijns kind herinneren die op een israelische jeep vastgebonden was om stenen gegooi tegen te gaan...
Nog een paar oude koeien uit die periode, zijn de 2 Israelische militairen die gelyncht zijn
in ramallah.
Die beelden zullen de meeste Israelische solaten ook op het netvlies hebben
staan. Dat dan soms een enkeling z'n boekje te buiten gaat vind ik niet vreemd.
Ik keur dat niet goed maar kan het begrijpen, net als dat ik kan begrijpen dat Amerikanen,
die hun vrienden in een of ander vaag filmpje op het internet vermoord zien worden door
terroristen, soms buitensporig reageren.
pi_40391888
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:38 schreef Almere-Dude het volgende:

[..]

Golan was van Syrie.
Was oorspronkelijk van libanon, na syrische bezetting in handen van syrie gebleven, maar dat stukje is gigantisch belangerijk voor de waterhuishouding van zowel libanon als palestina/israel.

En men weet dat water daar meer waard is dan goud, dat verklaart misschien wat meer waarom dit conflict door is gegaan.

Maar hez heeft al die tijd beloofd dat als de krijgsgevangenen terug waren zij zouden ontwapenen.
pi_40391889
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:10 schreef erodome het volgende:

knip
Ja maar we hebben het over moslims, die zijn overal schuldig aan, dat weet je toch. Bovendien, een moslim meer of minder merken we toch niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40391913
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:11 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Nog een paar oude koeien uit die periode, zijn de 2 Israelische militairen die gelyncht zijn
in ramallah.
Ik keur dat niet goed maar kan het begrijpen, net als dat ik kan begrijpen dat Amerikanen,
die hun vrienden in een of ander vaag filmpje op het internet vermoord zien worden door
Maar dan begrijp je zeker niet dat een Palestijn die zijn vrienden en familie neergeschoten ziet worden, soms buitensporig reageert.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40391933
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

lijkt met niet eens zo onredelijk

heeft Israel verder toch niets aan, wonen alleen maar Druzen die wel van de apartheidsstaat Israel het staatsburgerschap kunnen krijgen als ze dat willen maar het wordt zelfs door de Knesset zelf aangemerkt als bezet gebied

maar dan moet niet Hezbollah meteen daar binnen trekken om raketten op israel te schieten vanaf hoger gelegen gebied, misschien eerst een VN macht erin laten trekken (en Israel eruit) die toeziet op de ontwapening van Hezbollah en als dat klaar is kan het libaneze leger geleidelijkaan de peacekeepers aflossen

lijkt mij een mooie oplossing
Israel wil dat niet kwijt: waterhuishouding!!!!!!
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:15:29 #266
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40391942
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja maar we hebben het over moslims, die zijn overal schuldig aan, dat weet je toch. Bovendien, een moslim meer of minder merken we toch niet.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_40391946
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Moslims mogen blijven leven als ze zich normaal gedragen.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  Moderator dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:16:41 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40391981
mijn oom was in Indie tijdens de politionele acties, die zat over het algemeen in zo'n vooruitgeschoven post aan de frontlinie, die waren vrijwel volledig afgesloten van de buitenwereld maar ze wisten precies wanneer er een bestand was afgekondigd want dan kwam de vijand tevoorschijn om op de Nederlanders te schieten en als er een grote actie aan zat te komen verdwenen ze weer

dat is goede guerilla, guerilla lopen doen tijdens een vijandig offensief is waanzin
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:16:46 #269
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_40391987
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:57 schreef erodome het volgende:
Ik kan me nog een palestijns kind herinneren die op een israelische jeep vastgebonden was om stenen gegooi tegen te gaan...
Heb je een bron, een foto ? Ik heb er nog nooit van gehoord namelijk.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_40391994
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Maar dan begrijp je zeker niet dat een Palestijn die zijn vrienden en familie neergeschoten ziet worden, soms buitensporig reageert.
Ik begrijp de agressie, frustratie en haatgevoelens van beide.
Correctie, ik probeer het te begrijpen.
pi_40392017
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:10 schreef sp3c het volgende:

Guerilla enzo heeft alleen zin als de vijand van plan is voor langere termijn te blijven, niet als ze enkel van plan zijn je vesting kapot te maken en vervolgens weer naar huis te gaan.
Israel wil een bufferzone, tenminste alles lijkt die kant op te gaan dus Israel blijft nog wel even.
Verder is vol de aanval kiezen voor Hizbollah natuurlijk dodelijk.

Zoals ik al eerder zei, Hizbollah moet overleven, dan hebben ze gewonnen. Helemaal na die harde woorden uit Israel: ''wij gaan Hizbollah uitroeien''

En ik geloof er niet in dat Hizbollah gaat verdwijnen, ze zullen alleen maar meer aanhang krijgen.

we zullen zien....
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  Moderator dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:18:33 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40392018
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Israel wil dat niet kwijt: waterhuishouding!!!!!!
och daar valt best wat over te regelen
pi_40392084
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:18 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei, Hizbollah moet overleven, dan hebben ze gewonnen. Helemaal na die harde woorden uit Israel: ''wij gaan Hizbollah uitroeien''
Peretz heeft dat nooit gezegd. Hij had het over een paar rake klappen uitdelen. Jodenhaat als ideologie kun je inderdaad niet uitroeien.

Ik zoek dat interview met Nova even op.
pi_40392086
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:11 schreef Incomplete het volgende:

[..]

in ramallah.
Er is over en weer veel pijn, ze doen elkaar veel ellende aan, dat gaat over en weer, dat probeer ik te laten zien, de nare dingen van de andere kant worden overbelicht en israel wordt als arm zielig slachtoffer gezien te vaak.

Maar hoe meer ik me erin verdiept heb, hoe minder israel een slachtoffer is in mijn ogen, als er soldaten een klein meisje afschieten, er op de geluidsbanden duidelijk blijkt dat ze totaal geen angst hadden dat dit meisje een gevaar zou vormen en de soldaat in kwestie niet meer krijgt als een vingertikje dan zegt dat wat over de staat, als diezelfde staat wetten uitvaardigt die apertheid stimuleren, kolonisten die razia's houden het hand boven het hoofd houdt enzovoort enzovoort enzovoort dan mag je je afvragen of deze staat wel zo goed is...
pi_40392103
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:16 schreef elcastel het volgende:

[..]

Heb je een bron, een foto ? Ik heb er nog nooit van gehoord namelijk.
Zie bv amnesty.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')