helaasquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Collectieve straffen, is israel nogal dol op blijkbaar, alleen jammer dat het tegen de internationale afspraken ingaat en israel zich hiermee op 1 lijn zet met zij die zij vijand noemt.
bronquote:Geen eis EU tot onmiddellijk bestand Libanon
BRUSSEL - De ministers van Buitenlandse Zaken van de Europese Unie zijn er dinsdag niet in geslaagd het eens te worden over een oproep tot een onmiddellijk bestand in het Midden-Oosten. Het Verenigd Koninkrijk en Duitsland, gesteund door Nederland, hadden zich daartegen verzet, zo is van diplomatieke bronnen in Brussel vernomen.
De EU roept de partijen wel op de vijandelijkheden de facto te staken. Een formeel bestand moet dan later komen, en dat staakt-het-vuren moet 'duurzaam' zijn, zoals de Verenigde Staten en Israël eisen.
Chaos
Finland had als EU-voorzitter een tekst voorgesteld waarin een onmiddellijk bestand werd geëist. Met name Frankrijk had daarop aangedrongen. Volgens een diplomaat die niet met naam genoemd wil worden, was er sprake van 'chaos' in de vergaderzaal.
Luchtaanvallen
Israël zal de luchtaanvallen op Hezbollah-strijders in het zuiden van Libanon woensdagochtend met volle kracht hervatten. Dat heeft minister Haim Ramon van Justitie meegedeeld.
De luchtaanvallen werden in de nacht van zondag op maandag voor een periode van 48 uur deels opgeschort na het bloedbad in de Libanese stad Qana.
Noodhulp
Nederland stelt ruim 3,5 miljoen euro extra beschikbaar voor noodhulp aan slachtoffers van de oorlog in Libanon. Het geld gaat naar diverse organisaties en is bestemd voor onder meer medische zorg, opvang van ontheemden, voedsel, dekens en schoon water.
ach ja wat wil je nou met 25 landen eens worden over zo'n heikele kwestiequote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:57 schreef schatje het volgende:
De EU is ook tot een standpunt gekomen wat betreft een staakt het vuren.
[..]
bron
Je bedoeld dat ze de groep die ziekenhuizen heeft opgezet, die mensen eten is komen geven en alles ineens als slecht gezien zal worden omdat israel het hele land plat legt?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:16 schreef _The_General_ het volgende:
Hopelijk kunnen de Libanezen over een aantal jaren terug kijken en inzien wat een vloek Hezbollah voor het land is geweest.
nee hoor daar roepen ze al jaren om, daarom zijn ze niet gestopt met raketjes schieten ... hoor je verder niets van omdat ze niet kunnen schietenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:37 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat was wat ze zeiden aan 't begin van deze ellende, maar wat was daarvóór hun doel ? Ze zijn toch niet al die jaren gewapend en wel in Libanon gebleven om de gevangenen te bevrijden ?
niet dat ik weetquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:29 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
De vernietiging van de staat Israel en zijn inwoners,
Hoe zaten hez en syrie nu dan dwars?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:20 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Oh, maar ik ben het ook helemaal met je eens dat het jammer is dat Libanon niet de kans heeft gehad zich te ontwikkelen, maar het ligt wat mij betreft meer aan Syrie en de Hezbollah dan aan Israel.
Nee, milieu is niet belangerijk joh, het gaat maar om onze aarde die vergalt wordt, is niets joh, is alleen onze enige woonplaats maar.....quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:24 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
milieu is nu even niet belangrijk. Als greenpeace zich er nu ook mee gaat bemoeien dan wordt het een zooitje.
Op zich niet zo raar dat ze daar niet eengezind uitkomen toch ? De ene helft wil een onvoorwaardelijk staakt-het-vuren, de andere helft heeft zoiets van, maak het nou maar af. We zijn niet de VS met een president en een eenduidig beleid, wij (EU) zijn een bij elkaar gescharreld zooitje met honderd meningen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:57 schreef schatje het volgende:
De EU is ook tot een standpunt gekomen wat betreft een staakt het vuren.
Alleen is dit geen moslim versus westen probleem, dit is een langdurig conflict met hele duidelijke redenen, zoals nu nog een grensconflict om water en om krijgsgevangenen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Kijk eens verder wat er in andere landen met moslims speelt. Irak, India en Indonesië. Als er geen Israëli 's in de buurt zijn gaan ze gewoon problemen maken met een ander hoor.
Dat kan ik dus net zo goed zeggen als jij nu Israël van alle problemen de schuld geeft, en met mss wel veel meer recht.![]()
ik krijg een beetje het gevoel dat de wereld daar wel een beetje overheen isquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:44 schreef venomsnake het volgende:
[..]
De reden dat ze die steden in Israel aanvallen is ook om te laten zien dat Israel niet onaantastbaar is. het gaat er dan niet zozeer om dan je een doel raakt maar gewoon het feit dat jouw raketten Haifa kunnen raken op het tijdstip dat jij dat wilt. meer voor de buitenwereld dus.
Verder doet Hizbollah het tot nu toe uitstekend. De propaganda oorlog gaat prima. Een groot gedeelte van de wereld spreekt schande van de Israelische acties en op diplomatiek gebied wil men in de rest van de wereld dat er een staakt het vuren komt, waar Hizbollah op hoopt is dat de druk te groot wordt voor Israel en dat er uiteindelijk een gevangenruil komt, Israel terug en dan kan Hizbollah de overwinning opeisen.
maar ze doen Israel geen schade toequote:Wat belangrijk is voor Hizbollah is dat ze de steun van een meerderheid achter zich houden.
Wat ze dus doen is oa vluchtelingen opvangen en voorzien van eten en drinken waar dat mogelijk is, huizen van mensen na dit conflict mee helpen op te bouwen en meer van dat soort zaken.
Militair gezien zullen ze zich vooral bezig houden met het wachten op het offensief van Israel en waar mogelijk groepen Israelische soldaten te ambushen, vergis je niet, hizbollah heeft erg goed getrainde mensen en kennen het gebied bovendien uitstekend. ze hebben oa veel tunnels, bunkertjes aangelegd.
Het belangrijkste voor Hizbollah is dat ze Israel nu pijn doen, dat ze overleven en dat genoeg mensen na dit conflict achter de beweging blijven staan. zodat ze na het conflict de overwinning kunnen uitroepen.![]()
Wat Hizbollah trouwens ook slim doet is deze 48 uur van zogenaamd staakt-het-vuren niet zoveel raketten Israel injagen. ik weet zeker dat er morgen weer tegen de 100 raketten Israel in vliegen.
Nog een paar oude koeien uit die periode, zijn de 2 Israelische militairen die gelyncht zijnquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik kan me nog een palestijns kind herinneren die op een israelische jeep vastgebonden was om stenen gegooi tegen te gaan...
Was oorspronkelijk van libanon, na syrische bezetting in handen van syrie gebleven, maar dat stukje is gigantisch belangerijk voor de waterhuishouding van zowel libanon als palestina/israel.quote:
Ja maar we hebben het over moslims, die zijn overal schuldig aan, dat weet je toch. Bovendien, een moslim meer of minder merken we toch niet.quote:
Maar dan begrijp je zeker niet dat een Palestijn die zijn vrienden en familie neergeschoten ziet worden, soms buitensporig reageert.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:11 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Nog een paar oude koeien uit die periode, zijn de 2 Israelische militairen die gelyncht zijn
in ramallah.
Die beelden zullen de meeste Israelische solaten ook op het netvlies hebben
staan. Dat dan soms een enkeling z'n boekje te buiten gaat vind ik niet vreemd.
Ik keur dat niet goed maar kan het begrijpen, net als dat ik kan begrijpen dat Amerikanen,
die hun vrienden in een of ander vaag filmpje op het internet vermoord zien worden door
terroristen, soms buitensporig reageren.
Israel wil dat niet kwijt: waterhuishouding!!!!!!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt met niet eens zo onredelijk
heeft Israel verder toch niets aan, wonen alleen maar Druzen die wel van de apartheidsstaat Israel het staatsburgerschap kunnen krijgen als ze dat willen maar het wordt zelfs door de Knesset zelf aangemerkt als bezet gebied
maar dan moet niet Hezbollah meteen daar binnen trekken om raketten op israel te schieten vanaf hoger gelegen gebied, misschien eerst een VN macht erin laten trekken (en Israel eruit) die toeziet op de ontwapening van Hezbollah en als dat klaar is kan het libaneze leger geleidelijkaan de peacekeepers aflossen
lijkt mij een mooie oplossing
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja maar we hebben het over moslims, die zijn overal schuldig aan, dat weet je toch. Bovendien, een moslim meer of minder merken we toch niet.
Moslims mogen blijven leven als ze zich normaal gedragen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja maar we hebben het over moslims, die zijn overal schuldig aan, dat weet je toch. Bovendien, een moslim meer of minder merken we toch niet.
Heb je een bron, een foto ? Ik heb er nog nooit van gehoord namelijk.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:57 schreef erodome het volgende:
Ik kan me nog een palestijns kind herinneren die op een israelische jeep vastgebonden was om stenen gegooi tegen te gaan...
Ik begrijp de agressie, frustratie en haatgevoelens van beide.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar dan begrijp je zeker niet dat een Palestijn die zijn vrienden en familie neergeschoten ziet worden, soms buitensporig reageert.
Israel wil een bufferzone, tenminste alles lijkt die kant op te gaan dus Israel blijft nog wel even.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:10 schreef sp3c het volgende:
Guerilla enzo heeft alleen zin als de vijand van plan is voor langere termijn te blijven, niet als ze enkel van plan zijn je vesting kapot te maken en vervolgens weer naar huis te gaan.
och daar valt best wat over te regelenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Israel wil dat niet kwijt: waterhuishouding!!!!!!
Peretz heeft dat nooit gezegd. Hij had het over een paar rake klappen uitdelen. Jodenhaat als ideologie kun je inderdaad niet uitroeien.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:18 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, Hizbollah moet overleven, dan hebben ze gewonnen. Helemaal na die harde woorden uit Israel: ''wij gaan Hizbollah uitroeien''
Er is over en weer veel pijn, ze doen elkaar veel ellende aan, dat gaat over en weer, dat probeer ik te laten zien, de nare dingen van de andere kant worden overbelicht en israel wordt als arm zielig slachtoffer gezien te vaak.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:11 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Nog een paar oude koeien uit die periode, zijn de 2 Israelische militairen die gelyncht zijn
in ramallah.
Die beelden zullen de meeste Israelische solaten ook op het netvlies hebben
staan. Dat dan soms een enkeling z'n boekje te buiten gaat vind ik niet vreemd.
Ik keur dat niet goed maar kan het begrijpen, net als dat ik kan begrijpen dat Amerikanen,
die hun vrienden in een of ander vaag filmpje op het internet vermoord zien worden door
terroristen, soms buitensporig reageren.
Zie bv amnesty.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:16 schreef elcastel het volgende:
[..]
Heb je een bron, een foto ? Ik heb er nog nooit van gehoord namelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |