Nee, ik kan in m'n 400D instellen dat hij 3 foto's neemt met verschillende belichtingswaarden. Daardoor verschuift m'n camera niet, wat voor HDR handiger is dan verschoven beelden door verschillende sluitertijdenquote:Op vrijdag 28 december 2007 23:26 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal je opmerking dat je beter aan de belichtingswaarde kunt zitten, dan verschuift je camera net zo goed.
Ah, ik wist niet dat je het zo bedoelde. Maar dat zei ik dus ook. Als je je camera dan op diafragmavoorkeuze zet, neemt hij dan volgens mij vanzelf andere sluitertijden.quote:Op zaterdag 29 december 2007 00:49 schreef hepas het volgende:
[..]
Nee, ik kan in m'n 400D instellen dat hij 3 foto's neemt met verschillende belichtingswaarden. Daardoor verschuift m'n camera niet, wat voor HDR handiger is dan verschoven beelden door verschillende sluitertijden.
Ja. Maar minder effectief dan uit 3 losse foto'squote:Op zaterdag 29 december 2007 15:33 schreef Dickies het volgende:
Vanuit 1 RAW een HDR maken, is dat goed te doen?
Algemeen mag het van mij wat lichter en helderder.quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:39 schreef Bustermen het volgende:
Heb vandaag een stukje gewandeld. Van ieder shot, 3 foto's, met als belichtingswaarde van -2, 0, en 2. Dit zijn trouwens m'n eerste HDR's. In elkaar gehosseld met Photomatix.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(I know, schuin genomen)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Suggesties?
Bedankt voor je tips!quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:57 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Algemeen mag het van mij wat lichter en helderder.
Foto 4 heeft mijn voorkeur. Mooi standpunt en kijkt leuk weg.
Foto 2 is verre weg de minste.
Bedenk goed wat je wilt laten zien. Kies een mooi "doorkijkje" tussen een struik door. Of kies een "wegkijkertje" langs een pad van dichtbij begint en naar de horizon wegtrekt.
Hoeveel lucht laat je zien? Is dat sprekender dan de voorgrond? Of moet de eenzame wandelaar op 't pad juist opvallen? etc etc
Voor de 400D is het eigenlijk vrij simpel...quote:Op vrijdag 28 december 2007 20:09 schreef hepas het volgende:
Dank je.
Maar ik heb begrepen dat je 3 foto's met verschillende belichtingswaarden kunt maken, of 3 foto's met verschillende sluitertijden voor je HDR-foto's. Klopt dat? Zo ja, welke kun je mij adviseren, variatie in belichtingswaarden óf in sluitertijden?
Ik kan in alle 3 niet het echte HDR gevoel krijgen.quote:Op maandag 31 december 2007 11:09 schreef err het volgende:
enkele HDR foto's gemaakt in Polen, samengesmolten met Photomatix. Erg leuk om met HDR te stoeien en de resultaten zijn al gauw spectaculair vind ikNiet dat deze foto's zo geweldig zijn, maar dit lukt in elk geval niet met een reguliere foto.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
links gefixtquote:Op maandag 31 december 2007 11:15 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Ik kan in alle 3 niet het echte HDR gevoel krijgen.
BTW je foto's doen het hier op FOT volgens mij niet.
Op de laatste foto na (ik moet teveel croppen om de horizon techt te krijgen, mn tripod stond niet goed) zijn ze recht, als je kijkt naar de bomen en palen, zie je dat ze loodrecht omhoog wijzen. Maar ik ben het ermee eens dat ze scheef lijken, vooral de rails.quote:Op maandag 31 december 2007 12:33 schreef Oosthoek het volgende:
Ik vind ze leuk! De omgeving is fantastisch, maar ik stoor me wel aan het gebrek aan een rechte horizon in iedere foto. Als dat recht zou zijn, zou je zeker leuke plaatjes hebben.
Kan ook mooi staan hoorquote:Op donderdag 10 april 2008 10:12 schreef HunterPrior het volgende:
In Photomatix je saturation verhogen, en daarna in een ander bewerkingsprogramma saturation weer verlagen. Want photomatix doet iets raars met je foto als je saturation verlaagt, want dan wordt ie matgrijs van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |