abonnement Unibet Coolblue
  maandag 31 juli 2006 @ 11:49:38 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_40347576
quote:
TU Delft onderzoekt waarheid achter 9/11

Uitgegeven: 31 juli 2006 10:48
Laatst gewijzigd: 31 juli 2006 11:38
DELFT - Studenten van de TU in Delft gaan proberen de waarheid achter de aanslagen op het WTC en het Pentagon in de Verenigde Staten te achterhalen. Zij krijgen van Studium Generale deze zomer twee weken om onderzoek te doen.

In september organiseert het bureau een uitgebreid programma rond 9/11 en mogen de studenten hun visie tijdens een lezing naar buiten brengen. Dat heeft een woordvoerster van de TU maandag bevestigd naar aanleiding van een artikel in Trouw.

Voorschot

Een voorlopig hoogtepunt in deze discussie is de 1 miljoen dollar die is uitgeloofd aan diegene die de officiële uitleg van de Amerikaanse overheid kan weerleggen. De acht Delftse studenten krijgen hier alvast een voorschot op in de vorm van een onkostenvergoeding.

Alle universiteiten in Nederland hebben een Studium Generale. Deze bureaus zijn in het leven geroepen om de algemene kennis van studenten, medewerkers en andere geïnteresseerden te verbreden door middel van vrij toegankelijke programma's op het gebied van cultuur, techniek, maatschappij en wetenschap.

Discussie

Volgens Studium Generale is er op internet een levendige discussie ontstaan over de aanslagen in de VS in 2001. Zo zou niet Osama bin Laden maar de Amerikaanse veiligheidsdienst CIA achter de aanslagen zitten. Inmiddels vindt 45 procent van de Amerikaanse bevolking dat er een nieuw onderzoek naar 9/11 moet komen en gelooft 42 procent dat de uitkomsten van het officiële onderzoek in de doofpot zijn gestopt.
Ja nu gaat de waarheid vast boven tafel komen
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 31 juli 2006 @ 11:51:34 #2
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_40347625
wanneer houdt het gezeik over 9/11 toch op

edit : posted by zwaffel.

MM log es uit in het vervolg
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 31 juli 2006 @ 11:53:20 #3
8369 speknek
Another day another slay
pi_40347677
Beetje vreemd vind ik het wel, je kunt elke waarheid wel weerleggen met een conspiracy theory. Ik vind niet dat universiteiten zich met zulke tendentieuze zaken bezig dienen te houden. En het zeker niet met een miljoen euro belonen. Maar goed, leuke publiciteitsstunt weer.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 31 juli 2006 @ 11:56:31 #4
121745 Gauge
God does not play dice
pi_40347779
Haha, 2 weken, wie denken ze wel dat ze zijn? Waar halen ze hun informatie? Het pentagon?
Serieus, een universiteit moet toch beter weten dan 2 weken uit te trekken voor een onderzoekje (en dan nog door studenten!!)
pi_40348101
Elk initiatief moet toegejuichd worden
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 31 juli 2006 @ 12:09:16 #6
121745 Gauge
God does not play dice
pi_40348150
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:07 schreef UncleScorp het volgende:
Elk initiatief moet toegejuichd worden
Dit niet, bij voorbaat is het al gefaald.
  PR/Manusje van alles maandag 31 juli 2006 @ 12:15:49 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_40348332
Ach het houd die studentjes bezig he
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_40349098
Ik geef de USA groot gelijk om die torens neer te halen. Je kan het beter op een gecontroleerde manier die dingen naar beneden halen dan dat de torens ergens anders opvallen en zo meer mensen omkomen.
Ben benieuwd hoe ver het onderzoek komt. Niemand zal het toegeven en dan blijft het giswerk.
pi_40349294
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:09 schreef Gauge het volgende:

[..]

Dit niet, bij voorbaat is het al gefaald.
Afhankelijk van wat het doel is natuurlijk.

Is het doel de waarheid boven tafel halen of is het doel het leerzame deel van het onderzoeken zelf ?
Bij het maken van rekensommen op school.. is dan het doel de uitkomst correct hebben van dat éne "nietige" sommetje of het begrip en inzicht in getallen dat je krijgt door sommen te máken ?

En inderdaad... reclame maken kan idd ook het doel zijn zoals hierboven al gesuggereerd werd.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 31 juli 2006 @ 12:51:14 #10
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40349307
quote:
Op maandag 31 juli 2006 11:56 schreef Gauge het volgende:
Haha, 2 weken, wie denken ze wel dat ze zijn? Waar halen ze hun informatie? Het pentagon?
Serieus, een universiteit moet toch beter weten dan 2 weken uit te trekken voor een onderzoekje (en dan nog door studenten!!)
uuhm, in twee weken tijd kunnen een paar studenten meer bereiken dan iedereen hier op het forum hoor. Er zijn genoeg wetenschappelijke tijdschriften en onderzoeken over zulke onderwerpen te vinden in wetenschappelijke kringen. En nee in 2 weken zullen ze het niet compleet kunnen oplossen, maar wel veel theorieen kunnen weerleggen. Het is ook geen officieel onderzoek, maar gewoon een interessant onderwerp waar door studenten goed naar gekeken wordt voor twee weken.

en wat is er nu weer mis met studenten die dit uitvoeren? Heel veel onderzoeken worden gedaan door studenten. Alsof je met een diploma opeens meer weet na je afstuderen? (want vlak voor je afstuderen was je immers nog gewoon student...)
The line is a dot to you!
  maandag 31 juli 2006 @ 12:56:16 #11
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_40349450
hebben ze ook stukken van de core beams om de chemische samenstelling te testen dan ? (dit om aan te kunnen tonen of er Thermite gebruikt is )
  maandag 31 juli 2006 @ 13:05:42 #12
8369 speknek
Another day another slay
pi_40349729
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:51 schreef kepler het volgende:
uuhm, in twee weken tijd kunnen een paar studenten meer bereiken dan iedereen hier op het forum hoor. Er zijn genoeg wetenschappelijke tijdschriften en onderzoeken over zulke onderwerpen te vinden in wetenschappelijke kringen. En nee in 2 weken zullen ze het niet compleet kunnen oplossen, maar wel veel theorieen kunnen weerleggen. Het is ook geen officieel onderzoek, maar gewoon een interessant onderwerp waar door studenten goed naar gekeken wordt voor twee weken.
In twee weken kun je hooguit een literatuuronderzoek doen. Er zijn een hele hoop natuurwetenschappers, ingenieurs, etc. bezig geweest om de aanslagen van 9/11 en het instorten van het WTC te onderzoeken, en zijn daar ook jaren mee bezig geweest. Als er iets revolutionairs uit was gekomen, had je dat al lang gehoord. Al het revolutionaire waar de studenten mee zullen komen, zullen dus hooguit tendentieuze, pseudowetenschappelijke insinuaties zijn.
Waarschijnlijk is het bedoeld als een paperschrijfwedstrijd, voor degene die het best onderbouwd een afwijkende stelling in kan nemen, en zo een aanmoediging voor studenten om naast vakken te volgen, ook met wetenschappelijk onderzoek bezig te zijn.

Maar waarom ze er 1 miljoen euro voor uitloven, snap ik echt niet. Daar kun je zes aio's vier jaar voor vastleggen, die wetenschappelijk veel nuttiger bezig zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_40349778
Alex Jones weet de waarheid wel
  maandag 31 juli 2006 @ 13:10:50 #14
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40349903
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:05 schreef speknek het volgende:

[..]

In twee weken kun je hooguit een literatuuronderzoek doen. Er zijn een hele hoop natuurwetenschappers, ingenieurs, etc. bezig geweest om de aanslagen van 9/11 en het instorten van het WTC te onderzoeken, en zijn daar ook jaren mee bezig geweest. Als er iets revolutionairs uit was gekomen, had je dat al lang gehoord. Al het revolutionaire waar de studenten mee zullen komen, zullen dus hooguit tendentieuze, pseudowetenschappelijke insinuaties zijn.
Waarschijnlijk is het bedoeld als een paperschrijfwedstrijd, voor degene die het best onderbouwd een afwijkende stelling in kan nemen, en zo een aanmoediging voor studenten om naast vakken te volgen, ook met wetenschappelijk onderzoek bezig te zijn.

Maar waarom ze er 1 miljoen euro voor uitloven, snap ik echt niet. Daar kun je zes aio's vier jaar voor vastleggen, die wetenschappelijk veel nuttiger bezig zijn.
ah dat snap ik ook wel hoor. Ik geloof ook echt niet dat er revolutionaire conclusies uit zullen komen en al helemaal niet binnen twee weken. Maar iedereen loopt hier gelijk te roepen dat het onzin is blabla, terwijl in alle 9/11 topics hier precies hetzelfde gebeurt. Alleen echter totaal niet wetenschappelijk en met dubieuze bronnen, terwijl ik weet dat dit op de TU wel iets beter zal gaan.

en die 1 miljoen euro is niet van de TU geloof ik, maar van een particulier die dit als beloning heeft uitgeloofd.
The line is a dot to you!
  Admin maandag 31 juli 2006 @ 13:17:52 #15
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_40350123
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:10 schreef kepler het volgende:

[..]

ah dat snap ik ook wel hoor. Ik geloof ook echt niet dat er revolutionaire conclusies uit zullen komen en al helemaal niet binnen twee weken. Maar iedereen loopt hier gelijk te roepen dat het onzin is blabla, terwijl in alle 9/11 topics hier precies hetzelfde gebeurt. Alleen echter totaal niet wetenschappelijk en met dubieuze bronnen, terwijl ik weet dat dit op de TU wel iets beter zal gaan.

en die 1 miljoen euro is niet van de TU geloof ik, maar van een particulier die dit als beloning heeft uitgeloofd.
Ik ben iig heel benieuwd!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin maandag 31 juli 2006 @ 13:18:41 #16
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_40350147
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:51 schreef kepler het volgende:

[..]

uuhm, in twee weken tijd kunnen een paar studenten meer bereiken dan iedereen hier op het forum hoor. Er zijn genoeg wetenschappelijke tijdschriften en onderzoeken over zulke onderwerpen te vinden in wetenschappelijke kringen. En nee in 2 weken zullen ze het niet compleet kunnen oplossen, maar wel veel theorieen kunnen weerleggen. Het is ook geen officieel onderzoek, maar gewoon een interessant onderwerp waar door studenten goed naar gekeken wordt voor twee weken.

en wat is er nu weer mis met studenten die dit uitvoeren? Heel veel onderzoeken worden gedaan door studenten. Alsof je met een diploma opeens meer weet na je afstuderen? (want vlak voor je afstuderen was je immers nog gewoon student...)
Doe jij er trouwens aan mee?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 31 juli 2006 @ 13:22:15 #17
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40350234
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:18 schreef yvonne het volgende:

[..]

Doe jij er trouwens aan mee?
ik had het graag gedaan, ware het niet dat ik nu aan de andere kant van de wereld zit
The line is a dot to you!
  maandag 31 juli 2006 @ 13:27:43 #18
121745 Gauge
God does not play dice
pi_40350385
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:05 schreef speknek het volgende:

[..]

In twee weken kun je hooguit een literatuuronderzoek doen. Er zijn een hele hoop natuurwetenschappers, ingenieurs, etc. bezig geweest om de aanslagen van 9/11 en het instorten van het WTC te onderzoeken, en zijn daar ook jaren mee bezig geweest. Als er iets revolutionairs uit was gekomen, had je dat al lang gehoord. Al het revolutionaire waar de studenten mee zullen komen, zullen dus hooguit tendentieuze, pseudowetenschappelijke insinuaties zijn.
Waarschijnlijk is het bedoeld als een paperschrijfwedstrijd, voor degene die het best onderbouwd een afwijkende stelling in kan nemen, en zo een aanmoediging voor studenten om naast vakken te volgen, ook met wetenschappelijk onderzoek bezig te zijn.

Maar waarom ze er 1 miljoen euro voor uitloven, snap ik echt niet. Daar kun je zes aio's vier jaar voor vastleggen, die wetenschappelijk veel nuttiger bezig zijn.
Jij snapt het wel.
Ben zelf AIO geweest, de eerste 2 weken heb je enkel de vraag beantwoord wat je opdracht precies is...
  Admin maandag 31 juli 2006 @ 13:29:03 #19
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_40350426
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:22 schreef kepler het volgende:

[..]

ik had het graag gedaan, ware het niet dat ik nu aan de andere kant van de wereld zit
Oh ja
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 31 juli 2006 @ 13:32:29 #20
8369 speknek
Another day another slay
pi_40350523
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:27 schreef Gauge het volgende:
Jij snapt het wel.
Ben zelf AIO geweest, de eerste 2 weken heb je enkel de vraag beantwoord wat je opdracht precies is...
Bij m'n stage deed ik daar vier weken over .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 31 juli 2006 @ 13:41:51 #21
121745 Gauge
God does not play dice
pi_40350803
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Bij m'n stage deed ik daar vier weken over .
Dan is de inzet ook niet zo hoog (de rest van je academische carriere bvb)
  maandag 31 juli 2006 @ 13:48:27 #22
8369 speknek
Another day another slay
pi_40351037
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:41 schreef Gauge het volgende:
Dan is de inzet ook niet zo hoog (de rest van je academische carriere bvb)
Nouja, ik werd vooraf al voorzichtig gepolst voor een aio-plaats, dus dan is het best van belang dat ik dit onderzoek goed doe, of m'n begeleidster komt erachter wat een nietsnut ik ben.

maar bij mij wint de luiheid het zelfs dan nog .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 31 juli 2006 @ 13:53:07 #23
121745 Gauge
God does not play dice
pi_40351209
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:48 schreef speknek het volgende:
een aio-plaats
Dat ga je je achteraf beklagen. Dat hebben ze mij ook gezegd, maarnee...
  maandag 31 juli 2006 @ 14:00:39 #24
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40351454
2 weken is wel kort.
Wat gaan ze onderzoeken? Of een controlled demolition kon/kan? Of dat er een doofpot is?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  maandag 31 juli 2006 @ 14:03:36 #25
121745 Gauge
God does not play dice
pi_40351550
quote:
Op maandag 31 juli 2006 14:00 schreef One_of_the_few het volgende:
2 weken is wel kort.
Wat gaan ze onderzoeken? Of een controlled demolition kon/kan? Of dat er een doofpot is?
Ik durf te wedden dat ze in ruzie vallen welke conspiracy theory nu eigenlijk gelijk heeft.
  maandag 31 juli 2006 @ 14:09:36 #26
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40351733
quote:
Op maandag 31 juli 2006 14:03 schreef Gauge het volgende:

[..]

Ik durf te wedden dat ze in ruzie vallen welke conspiracy theory nu eigenlijk gelijk heeft.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40352725
quote:
Op maandag 31 juli 2006 11:51 schreef MikeyMo het volgende:
wanneer houdt het gezeik over 9/11 toch op

edit : posted by zwaffel.

MM log es uit in het vervolg
Heb jij dan last van deze onafhankelijke onderzoeken ?
pi_40354289
quote:
Op maandag 31 juli 2006 14:03 schreef Gauge het volgende:
Ik durf te wedden dat ze in ruzie vallen welke conspiracy theory nu eigenlijk gelijk heeft.
Houd er wel rekening mee dat de officiele lezing evengoed een conspiracy kan zijn.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')