uh.. ff iets verschuifen en het klinks al niet meer.. hoor je linksachter weer teveel.. dat enz...quote:Op zondag 30 juli 2006 23:11 schreef Nosh het volgende:
Als je iets verder kijkt dan een pauper creative setje, dan is 5.1 perfect, óók voor muziek.
Stoel in het midden, en genieten
Goede receiver en dvd's die geschikt zijn voor 5.1 lost al veel op. En de betere audiozaken sluiten het sowieso aan, zodat je niet met een aandachtopeisende rechter speaker zit.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:12 schreef arnold-d het volgende:
[..]
uh.. ff iets verschuifen en het klinks al niet meer.. hoor je linksachter weer teveel.. dat enz...
ik heb zelf 2.0 ,nad versterker..(geen pauperquote:Op zondag 30 juli 2006 23:11 schreef Nosh het volgende:
Als je iets verder kijkt dan een pauper creative setje, dan is 5.1 perfect, óók voor muziek.
Stoel in het midden, en genieten
heb al heel wat beluisterd maar vind nog steeds 2.0 wint het van 5.1 met muziek en dat gelft zeker vd vertserkersquote:Op zondag 30 juli 2006 23:14 schreef Nosh het volgende:
[..]
Goede receiver en dvd's die geschikt zijn voor 5.1 lost al veel op. En de betere audiozaken sluiten het sowieso aan, zodat je niet met een aandachtopeisende rechter speaker zit.
pauperquote:Op zondag 30 juli 2006 23:14 schreef Nosh het volgende:
[..]
Goede receiver en dvd's die geschikt zijn voor 5.1 lost al veel op. En de betere audiozaken sluiten het sowieso aan, zodat je niet met een aandachtopeisende rechter speaker zit.
ja tuurlijk want een 5.1 versterker met 6 speakers heeft net zo'n mooie stereo weergave als een stereo versterker met 2 speakers, voor hetzelfde geldquote:Op zondag 30 juli 2006 23:25 schreef Cybje het volgende:
Waarom niet 5.1? Als je muziek wilt luisteren, zet je gewoon 3 speakers + sub uitDoe ik hier ook.
Met 5.1 wordt denk ik vooral de combinatie 5 satelietjes + sub bedoelt in dit topic. Als ik 2 DM603's + een halve 5.1 set kon betalen + een versterker die in zowel stereo als surround goed is dan zou ik dat ook wel doen natuurlijkquote:Op zondag 30 juli 2006 23:25 schreef Cybje het volgende:
Waarom niet 5.1? Als je muziek wilt luisteren, zet je gewoon 3 speakers + sub uitDoe ik hier ook.
nou... ik denk dat je wel wat meer vermogen kan hebben voor het zelfde geld/merk in een 2.0 versterker ipv 5.1.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:26 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja tuurlijk want een 5.1 versterker met 6 speakers heeft net zo'n mooie stereo weergave als een stereo versterker met 2 speakers, voor hetzelfde geld
ja vermogen zegt natuurlijk alles......quote:Op zondag 30 juli 2006 23:28 schreef arnold-d het volgende:
[..]
nou... ik denk dat je wel wat meer vermogen kan hebben voor het zelfde geld/merk in een 2.0 versterker ipv 5.1.
zolang het maar geen philips of sony is...![]()
Da's wel anders ja. Ik heb mijn 2 front speakers van erg goede kwaliteit (nou ja, smaak valt over te twisten). Mijn achterspeakers zijn iets minder, omdat je daar toch iets minder van merkt (naar mijn ervaring). Voor muziek zet ik gewoon alleen de 2 fronts aan en de rest uit. Scheelt ook meteen een versterker aanzetten. Voor de fronts heb ik een 5 kanaals Rotel eindversterker (2 kanalen per front speaker + 1 kanaal center), voor de rear speakers heb ik een 2 kanaals Rotel eindversterker, die dus uit kan blijven bij muziek.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:27 schreef Bigs het volgende:
[..]
Met 5.1 wordt denk ik vooral de combinatie 5 satelietjes + sub bedoelt in dit topic. Als ik 2 DM603's + een halve 5.1 set kon betalen + een versterker die in zowel stereo als surround goed is dan zou ik dat ook wel doen natuurlijk
5.1 muziek luisteren.. en dan gewone cd's.... dan ben jequote:Op zondag 30 juli 2006 23:28 schreef Netsplitter het volgende:
Welke "muziekliefhebber" luisterd dan ook muziek met 5.1 aan??
Dan weet je toch al meteen dat het bagger is...
En bij een goede set kan je die 5.1 setup uitzetten zodat je alleen 2.0 of 2.1 overhoudt...
wat gebruik je als voorversterker? en wat voor fronts heb je?quote:Op zondag 30 juli 2006 23:31 schreef Cybje het volgende:
[..]
Da's wel anders ja. Ik heb mijn 2 front speakers van erg goede kwaliteit (nou ja, smaak valt over te twisten). Mijn achterspeakers zijn iets minder, omdat je daar toch iets minder van merkt (naar mijn ervaring). Voor muziek zet ik gewoon alleen de 2 fronts aan en de rest uit. Scheelt ook meteen een versterker aanzetten. Voor de fronts heb ik een 5 kanaals Rotel eindversterker (2 kanalen per front speaker + 1 kanaal center), voor de rear speakers heb ik een 2 kanaals Rotel eindversterker, die dus uit kan blijven bij muziek.
rotelquote:Op zondag 30 juli 2006 23:31 schreef Cybje het volgende:
[..]
Da's wel anders ja. Ik heb mijn 2 front speakers van erg goede kwaliteit (nou ja, smaak valt over te twisten). Mijn achterspeakers zijn iets minder, omdat je daar toch iets minder van merkt (naar mijn ervaring). Voor muziek zet ik gewoon alleen de 2 fronts aan en de rest uit. Scheelt ook meteen een versterker aanzetten. Voor de fronts heb ik een 5 kanaals Rotel eindversterker (2 kanalen per front speaker + 1 kanaal center), voor de rear speakers heb ik een 2 kanaals Rotel eindversterker, die dus uit kan blijven bij muziek.
Luie freak!!!quote:Op zondag 30 juli 2006 23:34 schreef PsyCha het volgende:
nerdtopic!
Ik ben ook helemaal verliefd op mijn C320BEEquote:Op zondag 30 juli 2006 23:34 schreef arnold-d het volgende:
[..]
rotel, en dan losse eindversterker... zoveel geld heb ik nog niet
maar pas me eerste egte versterker gekocht, NAD 320BEE, ben er tevreden over, ik ga nu voor nieuwe speakers.. denk kef Q, die klok waanzinnig goed vind ik toen hij mij versterker teste
![]()
![]()
2 speakers voor je linker oor, rechter oor.quote:
5.1 klinkt niet om muziekquote:Op zondag 30 juli 2006 23:44 schreef BobbyB het volgende:
Maar wat is je klacht?
B&W vind ik wel gaaf, anders, tweeter op de speaker.. kan er tenminste ook niks op liggen, en kunnen de vrouwen er geen bloemen op zettenquote:Op zondag 30 juli 2006 23:45 schreef PeZu het volgende:
ok ff big pimping hier...
Arcam p75+ voorversterker
EIndversterkers ?!?! nog op zoek
B&W 703 speakers
Duson CD 75 cd speler
![]()
![]()
2 satellieten en een subwoofer op de grond doet het prima hier.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:44 schreef arnold-d het volgende:
[..]
2 speakers voor je linker oor, rechter oor.
1 subwoofer voor je lichaam..
of 2.1... wel vloerstaand, en geen sattelieten![]()
ja.. voor de pc?quote:Op zondag 30 juli 2006 23:46 schreef Lucille het volgende:
[..]
2 satellieten en een subwoofer op de grond doet het prima hier.
Daarom moet je ze nooit bloemen geven ookquote:Op zondag 30 juli 2006 23:46 schreef arnold-d het volgende:
[..]
B&W vind ik wel gaaf, anders, tweeter op de speaker.. kan er tenminste ook niks op liggen, en kunnen de vrouwen er geen bloemen op zetten![]()
mee eens...quote:Op zondag 30 juli 2006 23:48 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Daarom moet je ze nooit bloemen geven ook
Okee, dan is het goed... helemaal gelijk!!!quote:
geen sub?? of allemaar vloerstaand, ingebouwde subquote:Op zondag 30 juli 2006 23:52 schreef existenz het volgende:
9.0, je weet toch!
Vind ik absoluut niet....quote:Op zondag 30 juli 2006 23:12 schreef arnold-d het volgende:
[..]
uh.. ff iets verschuifen en het klinks al niet meer.. hoor je linksachter weer teveel.. dat enz...
2.0 is gewoon.. veel beter.. zuiverder geluid vind ik![]()
hoorman karton? beter daneen 2.0 setje welk ik mag samen stellen, tuurlijkquote:Op zondag 30 juli 2006 23:54 schreef Urvin het volgende:
6.1 Harman Kardon hier en dat is toch echt vetter dan ene 2.1 setje![]()
luister je ook muzie via 6.1??quote:Op zondag 30 juli 2006 23:54 schreef Urvin het volgende:
6.1 Harman Kardon hier en dat is toch echt vetter dan ene 2.1 setje![]()
Ik niet, maar dat vind ik geen motivatie om niet te kiezen voor een dergelijke set...quote:
3kabels, 2 speakers, 1 sub??quote:Op zondag 30 juli 2006 23:59 schreef Roellio het volgende:
Je hebt nu toch die Bose 2.1 set? Die schijnt zeer goed te zijn.
Mooi voor je... persoonlijke smaak enzoquote:Op maandag 31 juli 2006 00:00 schreef arnold-d het volgende:
[..]
loop je dan ook beetje door je huis?, 2.0 klinkt tog veel beter vind ik,![]()
ik houd het gewoon weer lekker bij 2.0 na mijn 5.1 avontuurquote:Op zondag 30 juli 2006 23:57 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik niet, maar dat vind ik geen motivatie om niet te kiezen voor een dergelijke set...
Overigens kijk ik sommige muziek-DVD's dan weer wel in 5.1 of 6.1
Reden dat ik het doe is dat de kwaliteit van het gelud beter is dan het 2.1 setje dat ik hier bij m'n eigen pc heb liggen.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:00 schreef arnold-d het volgende:
[..]
loop je dan ook beetje door je huis?, 2.0 klinkt tog veel beter vind ik,![]()
Ik ook, maar je kunt natuurlijk ook gewoon een excellerende 5.1 set kopen met uitmuntende kwaliteit en hoogwaardigheid....quote:Op maandag 31 juli 2006 00:02 schreef PeZu het volgende:
[..]
ik houd het gewoon weer lekker bij 2.0 na mijn 5.1 avontuur
films klinken nu ook gewoon erg goed maar muziek exelleert....en bij muziek ligt mijn hart ook al heb ik een hele berg dvd's......
ik had echt geen sjit spul in mijn 5.1 set, maar het haalt het echt niet bij gewoon 2.0 in stereo weergave
en dat is ook logisch wordt hetzelfde geld moeten ze in een 5.1 meer onderdelen, ontwikkeling etc gooien, bij 2.0 kun je dan gaan voor puur, simpel en hoogwaardige componenten en dat hoor je
althans ik
blijf je toch met het feit zitten dat een stereo versterker van 2500 euri een beter muziek beeld zal neerzetten dan een 5.1 voor dat geld.... ok de 5.1 zal ook wel een heel aardig stereo geluid gevenquote:Op maandag 31 juli 2006 00:05 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik ook, maar je kunt natuurlijk ook gewoon een excellerende 5.1 set kopen met uitmuntende kwaliteit en hoogwaardigheid....
Films heeft bij mij absoluut prioriteit, maar met het caliber set wat ik hier heb staan mag een juiste weergave van muziekstukken geen enkel probleem zijn
de bas die mijn platenspeler weergeeft is monoquote:Op maandag 31 juli 2006 00:10 schreef SillyWalks het volgende:
Echte Mannen Gaan Voor Mono!
dubbele MONO eindversterker ja,quote:Op maandag 31 juli 2006 00:10 schreef SillyWalks het volgende:
Echte Mannen Gaan Voor Mono!
das idd wel de bedoeling straksquote:
heb jij je set ergens online staan??quote:Op maandag 31 juli 2006 00:10 schreef PeZu het volgende:
[..]
de bas die mijn platenspeler weergeeft is mono![]()
Ik hoor er alleen maar slechte dingen over. Geluidskwaliteit is compleet bagger, zowel stereo als surround (voor zover dat surround is). Voor het geld kun je veel beter spul krijgen ... en als je dan weinig kabels wilt hebben, kun je altijd nog een gewone 2.0 of 2.1 set kopen.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:59 schreef Roellio het volgende:
Je hebt nu toch die Bose 2.1 set? Die schijnt zeer goed te zijn.
klopt.....was net verhuisd en het eerste wat ik deed was de muziek in orde maken...... de rest komt later wel.....en zonder muziek kan ik niet leven laat staan werkenquote:Op maandag 31 juli 2006 00:18 schreef arnold-d het volgende:
de meubel ziet er wel gaaf uit, ziet er verder ook wel goed uit:),
maare... je radiateur hangt scheef(of hing?)
lol, als je een setje koopt en je wilt een goeie.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:17 schreef Cybje het volgende:
[..]
Ik hoor er alleen maar slechte dingen over. Geluidskwaliteit is compleet bagger, zowel stereo als surround (voor zover dat surround is). Voor het geld kun je veel beter spul krijgen ... en als je dan weinig kabels wilt hebben, kun je altijd nog een gewone 2.0 of 2.1 set kopen.
Ik heb 'm zelf wel eens gezien/geluisterd bij de Media Markt, maar het geluid is zo schel dat het zo'n beetje pijn doet aan mijn oren. Ik ben er maar vanuit gegaan dat de medewerkers bij de Media Markt dat ding niet af kunnen richten (is erg realistisch).
mee eens... ik zou ook perse muziek willen, en helemaal als je verhuist ben.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:20 schreef PeZu het volgende:
[..]
klopt.....was net verhuisd en het eerste wat ik deed was de muziek in orde maken...... de rest komt later wel.....en zonder muziek kan ik niet leven laat staan werken
Da's waar, maar ik had het even puur over die Bose set, die toevallig bij de Media Markt stond. En nou ja, je kunt wel enige indruk krijgen. Ik denk niet dat die Bose zet, zoals die daar ingesteld stond, nergens goed zal klinken.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:20 schreef arnold-d het volgende:
[..]
lol, als je een setje koopt en je wilt een goeie.
wees slim koop niet bij de mediamarkt, S&H, etc..
koop in een audio winkel en ga voor een goeie merk, daar kan je tenminste nog beluisteren, bij de media etc kan je echt niet goed naar een versterker/luidsprekers luisteren
en de meeste luister ruimtes zijn zo akoustisch ingericht dat er een top geluid isquote:Op maandag 31 juli 2006 00:23 schreef Cybje het volgende:
[..]
Da's waar, maar ik had het even puur over die Bose set, die toevallig bij de Media Markt stond. En nou ja, je kunt wel enige indruk krijgen. Ik denk niet dat die Bose zet, zoals die daar ingesteld stond, nergens goed zal klinken.
Luisteren kun je het beste in een aparte luisterruimte. En de meeste goede audio winkels hebben dat gelukkig wel
Er zitten 10 subs bij 10 x 0.1 + 8 = 9.0quote:Op zondag 30 juli 2006 23:55 schreef arnold-d het volgende:
[..]
geen sub?? of allemaar vloerstaand, ingebouwde sub
mono opgenomen?quote:Op maandag 31 juli 2006 00:29 schreef remmy159 het volgende:
Even een vraagje.
Alle concerten worden toch mono opgenomen?
Hoe kunnen ze dan 5.1 op de dvd zetten?
Verzinnen ze dan zelf de overige channels erbij?
aparte kanalen ja, maar niet mono.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:31 schreef arnold-d het volgende:
[..]
uhh.... drumstel achter links gitaar achterrechts, zanger voor etc![]()
uhm neequote:Op maandag 31 juli 2006 00:31 schreef arnold-d het volgende:
[..]
uhh.... drumstel achter links gitaar achterrechts, zanger voor etc![]()
Bij de mediamarkt hebben ze ook Quadral hoorquote:Op maandag 31 juli 2006 00:20 schreef arnold-d het volgende:
[..]
lol, als je een setje koopt en je wilt een goeie.
wees slim koop niet bij de mediamarkt, S&H, etc..
koop in een audio winkel en ga voor een goeie merk, daar kan je tenminste nog beluisteren, bij de media etc kan je echt niet goed naar een versterker/luidsprekers luisteren
quote:Op maandag 31 juli 2006 11:28 schreef dennisreijbroek het volgende:
koop een goede versterker met goede speakers. de gemiddelde surround versterker kan je met 1 druk op de knop op stereo of dolby digital zetten. ik de mijne iig wel. is een pioneer versterker met jbl speakers
Lul niet zo wijs joh, zo ken ik je helemaal nietquote:Op zondag 30 juli 2006 23:41 schreef arnold-d het volgende:
mijn vader heeft een NAD C-372 met nad cd, tuner.
met dali suite 2.8, klink goed.. alleen kan niet volopflat..
![]()
en hier benede staat een Nad receiver, cd-speler.
met Quadral MKIII speakers, klinken ook goed.
en me oom/tante heeft ook NAD C-372 dacht ik, met Infinity kappa 7.
voor die speakers moet je zeer veel m3 hebben, en zijn wel ouden..
en ik begin met NAD nu![]()
en harmon kardon en bosequote:Op maandag 31 juli 2006 11:13 schreef tralalala het volgende:
[..]
Bij de mediamarkt hebben ze ook Quadral hoor![]()
quote:Op maandag 31 juli 2006 13:42 schreef Zw0rld het volgende:
2.0 is weer in opkomst.
Good old stereo.
1.0 is ook wat.
[afbeelding]
nee, omdat ik het niet wil... en het niet fijn vind met muziekquote:Op maandag 31 juli 2006 13:42 schreef robert-dirksen het volgende:
ja, ennuh anoeld, jij hebt niet eens 5.1 speakers, dus je kunt er moeilijk over oordelen :![]()
quote:
kerel, als ik al jou typfouten moet opzoeken ben ik morgen nog nie klaarquote:Op maandag 31 juli 2006 14:00 schreef arnold-d het volgende:
[..]
![]()
harman kardon
maar als je boxen wilt kopen, dan ga je echt niet bij de mediamarkt beluisterenteneerste verkeerde opstelling...
teveel herrie van de 400 andere mensen.
en bij de audiowinkel hebben ze tenminste echt verstand vanen niet van , deze is het duurste.. dus ik zal die doen
Ze verkopen je echt niet iets waar weinig marge op zit hoorquote:Op maandag 31 juli 2006 14:00 schreef arnold-d het volgende:
[..]
![]()
harman kardon
maar als je boxen wilt kopen, dan ga je echt niet bij de mediamarkt beluisterenteneerste verkeerde opstelling...
teveel herrie van de 400 andere mensen.
en bij de audiowinkel hebben ze tenminste echt verstand vanen niet van , deze is het duurste.. dus ik zal die doen
maar hebben ze er B&W, DALI, NAD .. dat soort.quote:Op maandag 31 juli 2006 14:19 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ze verkopen je echt niet iets waar weinig marge op zit hoor![]()
Wat een hoop tulp plugjes.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:31 schreef Riesj het volgende:
Wat een kansloos topic...
5.0/5.1/6.1/7.1 kijk je film, 2.0/2.1 luister je muziek, hoe moeilijk kan dat zijn....
Als je meer muziekfanaat bent dan film kijkt, koop je gewoon aparte stereoversterker..
Kijk je meer film dan dat je muziek luistert dan koop een goede 5.1/6.1\7.1 versterker
Wil je beiden, dan koop je gewoon een goede 5.1/6.1/7.1 versterker die ook in stereo goed weergeeft...
[afbeelding]
als voorbeeld dus!
voor de rest is dit een nerd-topic!
Om aan te sluiten zekerquote:Op maandag 31 juli 2006 19:36 schreef Riesj het volgende:
De AVC-A1XV heeft niet voor niets de stempel "vlaggenschip" van Denon gekregen
Nachtmerrie voor iedere hometheater-noob
ach ja wees blij dat het geen krell of M&L isquote:
of een versnellingsbak.... (zo kan ik er nog 10 verzinnenquote:Op maandag 31 juli 2006 19:41 schreef PeZu het volgende:
[..]
ach ja wees blij dat het geen krell of M&L is
alleen versnellingbak maakt geen muziek en een krell of mark & levinson welquote:Op maandag 31 juli 2006 19:45 schreef Riesj het volgende:
[..]
of een versnellingsbak.... (zo kan ik er nog 10 verzinnen)
OT: topicstarter moet niet zo zeuren![]()
Haal de olie er maar uit, moet je eens op letten na een paar honderd kilometer.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:49 schreef PeZu het volgende:
[..]
alleen versnellingbak maakt geen muziek en een krell of mark & levinson wel![]()
Inderdaad een hele mooie nieuwe verfrissende lijn van NAD... veel mooier als dat grijs/zwarte met groene aan/uit-knoppen... NAD staat sws wel bekend om zijn goede stereo-prestaties...quote:Op maandag 31 juli 2006 19:50 schreef Bigs het volgende:
Als ik echt onbeperkt budget had zou ik voor de NAD masters series gaan, de achterkant is misschien niet zo indrukwekkend (alhoewel..), maar de prestaties zeker wel
Er zit trouwens ook een heerlijke stereo versterker in die lijn
ja dat zal echt als muziek in de oren klinken......quote:Op maandag 31 juli 2006 19:52 schreef Zw0rld het volgende:
[..]
Haal de olie er maar uit, moet je eens op letten na een paar honderd kilometer.![]()
Of tie muziek maakt.![]()
quote:Op maandag 31 juli 2006 19:45 schreef Riesj het volgende:
[..]
of een versnellingsbak.... (zo kan ik er nog 10 verzinnen)
OT: topicstarter moet niet zo zeuren![]()
net iets te weinig tulp ingangenquote:Op maandag 31 juli 2006 18:31 schreef Riesj het volgende:
Wat een kansloos topic...
5.0/5.1/6.1/7.1 kijk je film, 2.0/2.1 luister je muziek, hoe moeilijk kan dat zijn....
Als je meer muziekfanaat bent dan film kijkt, koop je gewoon aparte stereoversterker..
Kijk je meer film dan dat je muziek luistert dan koop een goede 5.1/6.1\7.1 versterker
Wil je beiden, dan koop je gewoon een goede 5.1/6.1/7.1 versterker die ook in stereo goed weergeeft...
[afbeelding]
als voorbeeld dus!
voor de rest is dit een nerd-topic!
egt welquote:Op maandag 31 juli 2006 19:49 schreef PeZu het volgende:
[..]
alleen versnellingbak maakt geen muziek en een krell of mark & levinson wel![]()
wrieejquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 11:39 schreef Geqxon het volgende:
5.1, bah. Hoop kabelzooi voor een extra dimensie, jeej.
Kabels wegwerkenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 11:39 schreef Geqxon het volgende:
]quote:Op zondag 30 juli 2006 23:12 schreef arnold-d het volgende:
[..]
2.0 is gewoon.. veel beter.. zuiverder geluid vind ik![]()
alleen maar extra kabels... dat is ook nog is waar..quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 11:39 schreef Geqxon het volgende:
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:27 schreef arnold-d het volgende:
[..]
alleen maar extra kabels... dat is ook nog is waar..
en je moet het goed afstellen.. voordat het klinkt. 5.1 bah
En bij stereo hoef je zeker niets at te stellen? Dan plaats je je luidsprekers gewon ergens en klaar?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:27 schreef arnold-d het volgende:
[..]
alleen maar extra kabels... dat is ook nog is waar..
en je moet het goed afstellen.. voordat het klinkt. 5.1 bah
ja eigelijk wel ja, als je je luidsprekers maar goed hebt geplaatst!!!!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:35 schreef Riesj het volgende:
[..]
En bij stereo hoef je zeker niets at te stellen? Dan plaats je je luidsprekers gewon ergens en klaar?
![]()
Als er iets "veel" werk is, is het wel het goed! plaatsen van de luidsprekers...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:37 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja eigelijk wel ja, als je je luidsprekers maar goed hebt geplaatst!!!!
uhuh, het indraaien vd speakers vergt enig werk jaquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:41 schreef Riesj het volgende:
[..]
Als er iets "veel" werk is, is het wel het goed! plaatsen van de luidsprekers...
En mind me if i'm wrong: voor een "audiofiel" is er niets leukers dan het schuiven, verplaatsen, instellen van alle apparatuur....![]()
Een echte man draait muziek via source direct functie idd, geen andere toevoegingen...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:46 schreef PeZu het volgende:
[..]
uhuh, het indraaien vd speakers vergt enig werk ja
maar apparatuur instellen? nope, er moet een volume knop en een bron selector op zitten dan is het al goed, hoe meer je kan instellen () hoe meer je het geluid kan verklooien....
balance, bass treble staan op mijn versterker gewoon uitgeschakeld![]()
fine tunen dmv kabels en eventueel voeding is nog wel een leulke bezigheid maar het moet niet te gek worden...
maar je gaat tog geen muziek luisteren in 5.1quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:35 schreef Riesj het volgende:
[..]
Een echte man draait muziek via source direct functie idd, geen andere toevoegingen...![]()
Maar dhr TS die toch wel van audio bezeten is (mag ik opmaken uit zn posts) moet niet zeuren over instellen en schuiven, kabels etc... want dat is juist![]()
Is een bioscoop tegenwoordig ook voor 1 persoon gemaakt dan?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:04 schreef arnold-d het volgende:
[..]
maar je gaat tog geen muziek luisteren in 5.1![]()
en 5.1 kost meer moeite zelfs...
want als je in je 1tje bent.. nou dat punt.. ben je met je meerde met je weer draaaien enz...
en je hebt van die kleine stomme boxjes. geef mij maar vloerstaand![]()
Bij mijn vorige 2.1 setje zaten 5 kabels (inclusief de bedrade "afstandsbediening"). Bij mijn 5.1 set zitten er 8. Wat een verschil zeg.quote:
Net als bij mijn Trust setje van 10 jaar geleden.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:08 schreef Geqxon het volgende:
Bij mijn huidige slechts 4. Stroom, input, speakers links, speaker rechts.
oooh wat lief kleine sattelietjes met een boombox!!!!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:14 schreef robert-dirksen het volgende:
[afbeelding]
en anoeld, zeik niet zo![]()
1. je hebt geen 5.1
2. je hebt nog nooit de moeite gedaan om eens bij mij te luisteren, moeilijk om over te oordelen (jaloezie!)
maar ze klinken topquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:18 schreef PeZu het volgende:
[..]
oooh wat lief kleine sattelietjes met een boombox!!!!
uhuh B&W 703quote:
`dat is leuk.. met mijn receiver.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:33 schreef robert-dirksen het volgende:
kheb ook nog Philips MFB 567 staan, alleen is dat geen 5,1![]()
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:34 schreef arnold-d het volgende:
[..]
`dat is leuk.. met mijn receiver.
alleen is helaas de echt LAGE TOON er uit op beetje volume..bij jou
geeneens een normale center zelfs...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:14 schreef robert-dirksen het volgende:
[afbeelding]
en anoeld, zeik niet zo![]()
1. je hebt geen 5.1
2. je hebt nog nooit de moeite gedaan om eens bij mij te luisteren, moeilijk om over te oordelen (jaloezie!)
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:36 schreef arnold-d het volgende:
[..]
geeneens een normale center zelfs...
ik vind half klinken... moet zeggen, als ik die quadral hier heb staan. klinken de 2.0 letterlijk tig keer mooier..., maargoed dat setje koste 100 euro, en is ook geen HIGH END![]()
als je hem hard zet gaat die een beetje vervormenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:35 schreef robert-dirksen het volgende:
[..]
! en jij met MIJN tuner
![]()
Niks mis met de lage toon![]()
rtrouwens als je em harder zet kan de bass altijd nog wat lager he, dan heb je helemaal nergens last van
ik zeg tog ook... als ze bij mij staan, maar dat vind ik zelf veel beter klinken... en vooral zuiverderquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:37 schreef robert-dirksen het volgende:
[..]
Die Quadral boxen zijn van beneden
met dynaudio drivers....quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:40 schreef PeZu het volgende:
totem....
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:41 schreef arnold-d het volgende:
[afbeelding][afbeelding]
VS
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:40 schreef PeZu het volgende:
totem....
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:41 schreef arnold-d het volgende:
[afbeelding][afbeelding]
VS
[afbeelding]
alleen hebben we hier ook de mid-range groot, zelfde als woofer![]()
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:44 schreef arnold-d het volgende:
[..]
en mijn versterker... hun hebben interne versterker
[afbeelding]
NAD 320BEE
ik heb het over 5.1 tege 2.0....quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:43 schreef robert-dirksen het volgende:
[..]
kerel, zo kan ik jou harman kardon 2.1boxjes ook wel met iets heeeel duurs gaan vergelijke en jou uitlulle met je brakke shit.
neem een vergelijkbare prijsklasse!
NEEeeeequote:
bij zulke dingen heb je ingebouwde lage toon speaker, daar heb je bij 5.1 de woofer voorquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:46 schreef arnold-d het volgende:
[..]
ik heb het over 5.1 tege 2.0....
ik vind 5.1en kwa geluid, zelfde speakers kan ook.. zet mijn speakers maar is er op de fronts..ipv die kleine krenge.
maar heb jij een HIGH en een MID-Range speaker?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:48 schreef robert-dirksen het volgende:
[..]
bij zulke dingen heb je ingebouwde lage toon speaker, daar heb je bij 5.1 de woofer voor![]()
nja, maar klein formaat, dus....quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:49 schreef arnold-d het volgende:
[..]
maar heb jij een HIGH en een MID-Range speaker?
geef mij maar een simpele groot vermogen, en zuivere versterker.. ik heb genoeg knopjesquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:49 schreef Geqxon het volgende:
Mijn versterker heeft een heleboel knopjes!
zit er in een BEE een ringkerenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:50 schreef arnold-d het volgende:
[..]
geef mij maar een simpele groot vermogen, en zuivere versterker.. ik heb genoeg knopjes![]()
en een RINGKERN trafo![]()
![]()
![]()
doe mij maar buizenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:50 schreef arnold-d het volgende:
[..]
geef mij maar een simpele groot vermogen, en zuivere versterker.. ik heb genoeg knopjes![]()
en een RINGKERN trafo![]()
![]()
![]()
buzien moet je van houden....quote:
i see, netjes....quote:
je weet togquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:57 schreef robert-dirksen het volgende:
zet je wel die NAD cd-speler weer beneden, want die is NIET van jou
in mijn kamer zou die ook prachtig passenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:59 schreef arnold-d het volgende:
[..]
je weet tog![]()
hij staat er goed.. en me moeder gebruikt hem tog niet..
ik zet hem wel terug als de kamer beneden klaar is met verbouwen ofzo
vind ik niet.. en je hebt niks high of iets van nad ofzoquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:01 schreef robert-dirksen het volgende:
[..]
in mijn kamer zou die ook prachtig passen![]()
Lul, aub niet zo wijsquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:09 schreef arnold-d het volgende:
[..]
vind ik niet.. en je hebt niks high of iets van nad ofzo![]()
waar slaat dat dan opquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:09 schreef arnold-d het volgende:
[..]
vind ik niet.. en je hebt niks high of iets van nad ofzo![]()
kan je het vertalenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:15 schreef tralalala het volgende:
GameStar (11/2005): "Preis-Leistungssieger: Für diesen Preis bekommen Sie derzeit nirgends mehr Soundpower für den PC."
BRAVO Screenfun (8/2005): "Spielt Konkurrenz in Grund und Boden - Testsieger"
Allround PC (12/2004): "Glasklarer Sound und volle Bässe - Testsieger"
Ttecx.de (4/2004): "Ein teuflisch gutes System"
Online (5/2004): "Empfehlung der Redaktion und Preistipp"
c't (2/2004): "Klang gut"
PC Games (7/2003): "Gesamtnote: 1,8 TESTSIEGER"
ComputerBase (6/2003): "Preis/Leistung hervorragend - Preis-Hammer"
Chip (6/2003): "VOLLAKTIV ZUM SCHNÄPPCHENPREIS"
Digital World (4/2003): "Teuflisch gute Klangqualität"
Modding-Station.net (2/2003): "Silver Award - Top Hardware"
Audio (12/2002): "Audio Kauf-Tipp"
DVD Vision (11/2002): "Kleiner Preis, aber großer Sound"
AREA DVD (9/2002): "Gelungene Systemlösung für den Einsteiger mit schmalem Budget"
HiFi Test (5/2002): "Preis/Leistung hervorragend"
![]()
ok mooi, ga jij op tests af, ik op mijn eigen orenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:15 schreef tralalala het volgende:
GameStar (11/2005): "Preis-Leistungssieger: Für diesen Preis bekommen Sie derzeit nirgends mehr Soundpower für den PC."
BRAVO Screenfun (8/2005): "Spielt Konkurrenz in Grund und Boden - Testsieger"
Allround PC (12/2004): "Glasklarer Sound und volle Bässe - Testsieger"
Ttecx.de (4/2004): "Ein teuflisch gutes System"
Online (5/2004): "Empfehlung der Redaktion und Preistipp"
c't (2/2004): "Klang gut"
PC Games (7/2003): "Gesamtnote: 1,8 TESTSIEGER"
ComputerBase (6/2003): "Preis/Leistung hervorragend - Preis-Hammer"
Chip (6/2003): "VOLLAKTIV ZUM SCHNÄPPCHENPREIS"
Digital World (4/2003): "Teuflisch gute Klangqualität"
Modding-Station.net (2/2003): "Silver Award - Top Hardware"
Audio (12/2002): "Audio Kauf-Tipp"
DVD Vision (11/2002): "Kleiner Preis, aber großer Sound"
AREA DVD (9/2002): "Gelungene Systemlösung für den Einsteiger mit schmalem Budget"
HiFi Test (5/2002): "Preis/Leistung hervorragend"
![]()
neeh, die zupersilvere tuner van philips wel onder die NAD receiver ?:')quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:19 schreef arnold-d het volgende:
[..]
kan je het vertalen![]()
maar ik bedoel.. die nad staat niet bij robert qua uiterlijk..![]()
ook niet...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:21 schreef robert-dirksen het volgende:
[..]
neeh, die zupersilvere tuner van philips wel onder die NAD receiver ?:')
paupersjonge
Ja, maar kijk Geboortedatum: 1978-00-00quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:19 schreef PeZu het volgende:
[..]
ok mooi, ga jij op tests af, ik op mijn eigen oren![]()
maar je denkt van niet, aan je zin te zien...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:22 schreef arnold-d het volgende:
[..]
ook niet...
maar als ik morgen werd aangenomen, komen er waarschijnlijk KEF Q serie boxen.. de 5 of 7 en daarna nieuwe tuner en cd-speler... om te sparen
maar als ik eerlijk moet zijn.. heb jij geen ruimte voor vloerstaande ookquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:24 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ja, maar kijk Geboortedatum: 1978-00-00
en ik ben 17 en ik ga echt niet voor mijn slaapkamer een mega set kopen![]()
jij eigenlijk ook nietquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:44 schreef arnold-d het volgende:
[..]
maar als ik eerlijk moet zijn.. heb jij geen ruimte voor vloerstaande ook![]()
Tralalala ookquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:52 schreef arnold-d het volgende:
[..]
wel....ik heb een hele muur leeg.. alleen me meubel en me speakers![]()
nee hoor, aquarium staat buitenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:57 schreef arnold-d het volgende:
[..]
okemaar wil wel weten waar.. want de aqua staat er nog
Neinquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:57 schreef robert-dirksen het volgende:
[..]
nee hoor, aquarium staat buiten
welk type denon dan?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:30 schreef Agiath het volgende:
5.1 is de shit, mijn vader heeft zo'n Denon versterker van 30 kilo, lol! Echt massief dat ding, maar wat een geluid
Ik kan niet 1,2,3 zeggen welk merk boxen die heeft, maar in de serie Friends heeft Joey ze ook, met zo'n vlies dat het geluid naar boven brengt enzo, erg mooi![]()
martin logan.... is het merkquote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:26 schreef arnold-d het volgende:
[..]
welk type denon dan?
en ik kan niet vinden op inet welke boxen joey heeft...
kan je niet ff kijken welk type het is??![]()
of merk
1 tip luister eens met je eigen oren en koop wat jij het lekkerst vind klinkenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:47 schreef anisubs het volgende:
Over 2.0 gesproken.
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe koptelefoon te gaan kopen, maar ik weet niet welke.
Ik ben opzoek naar iets waar ik het geluid perfect door kan horen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |