uh.. ff iets verschuifen en het klinks al niet meer.. hoor je linksachter weer teveel.. dat enz...quote:Op zondag 30 juli 2006 23:11 schreef Nosh het volgende:
Als je iets verder kijkt dan een pauper creative setje, dan is 5.1 perfect, óók voor muziek.
Stoel in het midden, en genieten
Goede receiver en dvd's die geschikt zijn voor 5.1 lost al veel op. En de betere audiozaken sluiten het sowieso aan, zodat je niet met een aandachtopeisende rechter speaker zit.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:12 schreef arnold-d het volgende:
[..]
uh.. ff iets verschuifen en het klinks al niet meer.. hoor je linksachter weer teveel.. dat enz...
ik heb zelf 2.0 ,nad versterker..(geen pauperquote:Op zondag 30 juli 2006 23:11 schreef Nosh het volgende:
Als je iets verder kijkt dan een pauper creative setje, dan is 5.1 perfect, óók voor muziek.
Stoel in het midden, en genieten
heb al heel wat beluisterd maar vind nog steeds 2.0 wint het van 5.1 met muziek en dat gelft zeker vd vertserkersquote:Op zondag 30 juli 2006 23:14 schreef Nosh het volgende:
[..]
Goede receiver en dvd's die geschikt zijn voor 5.1 lost al veel op. En de betere audiozaken sluiten het sowieso aan, zodat je niet met een aandachtopeisende rechter speaker zit.
pauperquote:Op zondag 30 juli 2006 23:14 schreef Nosh het volgende:
[..]
Goede receiver en dvd's die geschikt zijn voor 5.1 lost al veel op. En de betere audiozaken sluiten het sowieso aan, zodat je niet met een aandachtopeisende rechter speaker zit.
ja tuurlijk want een 5.1 versterker met 6 speakers heeft net zo'n mooie stereo weergave als een stereo versterker met 2 speakers, voor hetzelfde geldquote:Op zondag 30 juli 2006 23:25 schreef Cybje het volgende:
Waarom niet 5.1? Als je muziek wilt luisteren, zet je gewoon 3 speakers + sub uitDoe ik hier ook.
Met 5.1 wordt denk ik vooral de combinatie 5 satelietjes + sub bedoelt in dit topic. Als ik 2 DM603's + een halve 5.1 set kon betalen + een versterker die in zowel stereo als surround goed is dan zou ik dat ook wel doen natuurlijkquote:Op zondag 30 juli 2006 23:25 schreef Cybje het volgende:
Waarom niet 5.1? Als je muziek wilt luisteren, zet je gewoon 3 speakers + sub uitDoe ik hier ook.
nou... ik denk dat je wel wat meer vermogen kan hebben voor het zelfde geld/merk in een 2.0 versterker ipv 5.1.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:26 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja tuurlijk want een 5.1 versterker met 6 speakers heeft net zo'n mooie stereo weergave als een stereo versterker met 2 speakers, voor hetzelfde geld
ja vermogen zegt natuurlijk alles......quote:Op zondag 30 juli 2006 23:28 schreef arnold-d het volgende:
[..]
nou... ik denk dat je wel wat meer vermogen kan hebben voor het zelfde geld/merk in een 2.0 versterker ipv 5.1.
zolang het maar geen philips of sony is...![]()
Da's wel anders ja. Ik heb mijn 2 front speakers van erg goede kwaliteit (nou ja, smaak valt over te twisten). Mijn achterspeakers zijn iets minder, omdat je daar toch iets minder van merkt (naar mijn ervaring). Voor muziek zet ik gewoon alleen de 2 fronts aan en de rest uit. Scheelt ook meteen een versterker aanzetten. Voor de fronts heb ik een 5 kanaals Rotel eindversterker (2 kanalen per front speaker + 1 kanaal center), voor de rear speakers heb ik een 2 kanaals Rotel eindversterker, die dus uit kan blijven bij muziek.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:27 schreef Bigs het volgende:
[..]
Met 5.1 wordt denk ik vooral de combinatie 5 satelietjes + sub bedoelt in dit topic. Als ik 2 DM603's + een halve 5.1 set kon betalen + een versterker die in zowel stereo als surround goed is dan zou ik dat ook wel doen natuurlijk
5.1 muziek luisteren.. en dan gewone cd's.... dan ben jequote:Op zondag 30 juli 2006 23:28 schreef Netsplitter het volgende:
Welke "muziekliefhebber" luisterd dan ook muziek met 5.1 aan??
Dan weet je toch al meteen dat het bagger is...
En bij een goede set kan je die 5.1 setup uitzetten zodat je alleen 2.0 of 2.1 overhoudt...
wat gebruik je als voorversterker? en wat voor fronts heb je?quote:Op zondag 30 juli 2006 23:31 schreef Cybje het volgende:
[..]
Da's wel anders ja. Ik heb mijn 2 front speakers van erg goede kwaliteit (nou ja, smaak valt over te twisten). Mijn achterspeakers zijn iets minder, omdat je daar toch iets minder van merkt (naar mijn ervaring). Voor muziek zet ik gewoon alleen de 2 fronts aan en de rest uit. Scheelt ook meteen een versterker aanzetten. Voor de fronts heb ik een 5 kanaals Rotel eindversterker (2 kanalen per front speaker + 1 kanaal center), voor de rear speakers heb ik een 2 kanaals Rotel eindversterker, die dus uit kan blijven bij muziek.
rotelquote:Op zondag 30 juli 2006 23:31 schreef Cybje het volgende:
[..]
Da's wel anders ja. Ik heb mijn 2 front speakers van erg goede kwaliteit (nou ja, smaak valt over te twisten). Mijn achterspeakers zijn iets minder, omdat je daar toch iets minder van merkt (naar mijn ervaring). Voor muziek zet ik gewoon alleen de 2 fronts aan en de rest uit. Scheelt ook meteen een versterker aanzetten. Voor de fronts heb ik een 5 kanaals Rotel eindversterker (2 kanalen per front speaker + 1 kanaal center), voor de rear speakers heb ik een 2 kanaals Rotel eindversterker, die dus uit kan blijven bij muziek.
Luie freak!!!quote:Op zondag 30 juli 2006 23:34 schreef PsyCha het volgende:
nerdtopic!
Ik ben ook helemaal verliefd op mijn C320BEEquote:Op zondag 30 juli 2006 23:34 schreef arnold-d het volgende:
[..]
rotel, en dan losse eindversterker... zoveel geld heb ik nog niet
maar pas me eerste egte versterker gekocht, NAD 320BEE, ben er tevreden over, ik ga nu voor nieuwe speakers.. denk kef Q, die klok waanzinnig goed vind ik toen hij mij versterker teste
![]()
![]()
2 speakers voor je linker oor, rechter oor.quote:
5.1 klinkt niet om muziekquote:Op zondag 30 juli 2006 23:44 schreef BobbyB het volgende:
Maar wat is je klacht?
B&W vind ik wel gaaf, anders, tweeter op de speaker.. kan er tenminste ook niks op liggen, en kunnen de vrouwen er geen bloemen op zettenquote:Op zondag 30 juli 2006 23:45 schreef PeZu het volgende:
ok ff big pimping hier...
Arcam p75+ voorversterker
EIndversterkers ?!?! nog op zoek
B&W 703 speakers
Duson CD 75 cd speler
![]()
![]()
2 satellieten en een subwoofer op de grond doet het prima hier.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:44 schreef arnold-d het volgende:
[..]
2 speakers voor je linker oor, rechter oor.
1 subwoofer voor je lichaam..
of 2.1... wel vloerstaand, en geen sattelieten![]()
ja.. voor de pc?quote:Op zondag 30 juli 2006 23:46 schreef Lucille het volgende:
[..]
2 satellieten en een subwoofer op de grond doet het prima hier.
Daarom moet je ze nooit bloemen geven ookquote:Op zondag 30 juli 2006 23:46 schreef arnold-d het volgende:
[..]
B&W vind ik wel gaaf, anders, tweeter op de speaker.. kan er tenminste ook niks op liggen, en kunnen de vrouwen er geen bloemen op zetten![]()
mee eens...quote:Op zondag 30 juli 2006 23:48 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Daarom moet je ze nooit bloemen geven ook
Okee, dan is het goed... helemaal gelijk!!!quote:
geen sub?? of allemaar vloerstaand, ingebouwde subquote:Op zondag 30 juli 2006 23:52 schreef existenz het volgende:
9.0, je weet toch!
Vind ik absoluut niet....quote:Op zondag 30 juli 2006 23:12 schreef arnold-d het volgende:
[..]
uh.. ff iets verschuifen en het klinks al niet meer.. hoor je linksachter weer teveel.. dat enz...
2.0 is gewoon.. veel beter.. zuiverder geluid vind ik![]()
hoorman karton? beter daneen 2.0 setje welk ik mag samen stellen, tuurlijkquote:Op zondag 30 juli 2006 23:54 schreef Urvin het volgende:
6.1 Harman Kardon hier en dat is toch echt vetter dan ene 2.1 setje![]()
luister je ook muzie via 6.1??quote:Op zondag 30 juli 2006 23:54 schreef Urvin het volgende:
6.1 Harman Kardon hier en dat is toch echt vetter dan ene 2.1 setje![]()
Ik niet, maar dat vind ik geen motivatie om niet te kiezen voor een dergelijke set...quote:
3kabels, 2 speakers, 1 sub??quote:Op zondag 30 juli 2006 23:59 schreef Roellio het volgende:
Je hebt nu toch die Bose 2.1 set? Die schijnt zeer goed te zijn.
Mooi voor je... persoonlijke smaak enzoquote:Op maandag 31 juli 2006 00:00 schreef arnold-d het volgende:
[..]
loop je dan ook beetje door je huis?, 2.0 klinkt tog veel beter vind ik,![]()
ik houd het gewoon weer lekker bij 2.0 na mijn 5.1 avontuurquote:Op zondag 30 juli 2006 23:57 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik niet, maar dat vind ik geen motivatie om niet te kiezen voor een dergelijke set...
Overigens kijk ik sommige muziek-DVD's dan weer wel in 5.1 of 6.1
Reden dat ik het doe is dat de kwaliteit van het gelud beter is dan het 2.1 setje dat ik hier bij m'n eigen pc heb liggen.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:00 schreef arnold-d het volgende:
[..]
loop je dan ook beetje door je huis?, 2.0 klinkt tog veel beter vind ik,![]()
Ik ook, maar je kunt natuurlijk ook gewoon een excellerende 5.1 set kopen met uitmuntende kwaliteit en hoogwaardigheid....quote:Op maandag 31 juli 2006 00:02 schreef PeZu het volgende:
[..]
ik houd het gewoon weer lekker bij 2.0 na mijn 5.1 avontuur
films klinken nu ook gewoon erg goed maar muziek exelleert....en bij muziek ligt mijn hart ook al heb ik een hele berg dvd's......
ik had echt geen sjit spul in mijn 5.1 set, maar het haalt het echt niet bij gewoon 2.0 in stereo weergave
en dat is ook logisch wordt hetzelfde geld moeten ze in een 5.1 meer onderdelen, ontwikkeling etc gooien, bij 2.0 kun je dan gaan voor puur, simpel en hoogwaardige componenten en dat hoor je
althans ik
blijf je toch met het feit zitten dat een stereo versterker van 2500 euri een beter muziek beeld zal neerzetten dan een 5.1 voor dat geld.... ok de 5.1 zal ook wel een heel aardig stereo geluid gevenquote:Op maandag 31 juli 2006 00:05 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik ook, maar je kunt natuurlijk ook gewoon een excellerende 5.1 set kopen met uitmuntende kwaliteit en hoogwaardigheid....
Films heeft bij mij absoluut prioriteit, maar met het caliber set wat ik hier heb staan mag een juiste weergave van muziekstukken geen enkel probleem zijn
de bas die mijn platenspeler weergeeft is monoquote:Op maandag 31 juli 2006 00:10 schreef SillyWalks het volgende:
Echte Mannen Gaan Voor Mono!
dubbele MONO eindversterker ja,quote:Op maandag 31 juli 2006 00:10 schreef SillyWalks het volgende:
Echte Mannen Gaan Voor Mono!
das idd wel de bedoeling straksquote:
heb jij je set ergens online staan??quote:Op maandag 31 juli 2006 00:10 schreef PeZu het volgende:
[..]
de bas die mijn platenspeler weergeeft is mono![]()
Ik hoor er alleen maar slechte dingen over. Geluidskwaliteit is compleet bagger, zowel stereo als surround (voor zover dat surround is). Voor het geld kun je veel beter spul krijgen ... en als je dan weinig kabels wilt hebben, kun je altijd nog een gewone 2.0 of 2.1 set kopen.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:59 schreef Roellio het volgende:
Je hebt nu toch die Bose 2.1 set? Die schijnt zeer goed te zijn.
klopt.....was net verhuisd en het eerste wat ik deed was de muziek in orde maken...... de rest komt later wel.....en zonder muziek kan ik niet leven laat staan werkenquote:Op maandag 31 juli 2006 00:18 schreef arnold-d het volgende:
de meubel ziet er wel gaaf uit, ziet er verder ook wel goed uit:),
maare... je radiateur hangt scheef(of hing?)
lol, als je een setje koopt en je wilt een goeie.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:17 schreef Cybje het volgende:
[..]
Ik hoor er alleen maar slechte dingen over. Geluidskwaliteit is compleet bagger, zowel stereo als surround (voor zover dat surround is). Voor het geld kun je veel beter spul krijgen ... en als je dan weinig kabels wilt hebben, kun je altijd nog een gewone 2.0 of 2.1 set kopen.
Ik heb 'm zelf wel eens gezien/geluisterd bij de Media Markt, maar het geluid is zo schel dat het zo'n beetje pijn doet aan mijn oren. Ik ben er maar vanuit gegaan dat de medewerkers bij de Media Markt dat ding niet af kunnen richten (is erg realistisch).
mee eens... ik zou ook perse muziek willen, en helemaal als je verhuist ben.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:20 schreef PeZu het volgende:
[..]
klopt.....was net verhuisd en het eerste wat ik deed was de muziek in orde maken...... de rest komt later wel.....en zonder muziek kan ik niet leven laat staan werken
Da's waar, maar ik had het even puur over die Bose set, die toevallig bij de Media Markt stond. En nou ja, je kunt wel enige indruk krijgen. Ik denk niet dat die Bose zet, zoals die daar ingesteld stond, nergens goed zal klinken.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:20 schreef arnold-d het volgende:
[..]
lol, als je een setje koopt en je wilt een goeie.
wees slim koop niet bij de mediamarkt, S&H, etc..
koop in een audio winkel en ga voor een goeie merk, daar kan je tenminste nog beluisteren, bij de media etc kan je echt niet goed naar een versterker/luidsprekers luisteren
en de meeste luister ruimtes zijn zo akoustisch ingericht dat er een top geluid isquote:Op maandag 31 juli 2006 00:23 schreef Cybje het volgende:
[..]
Da's waar, maar ik had het even puur over die Bose set, die toevallig bij de Media Markt stond. En nou ja, je kunt wel enige indruk krijgen. Ik denk niet dat die Bose zet, zoals die daar ingesteld stond, nergens goed zal klinken.
Luisteren kun je het beste in een aparte luisterruimte. En de meeste goede audio winkels hebben dat gelukkig wel
Er zitten 10 subs bij 10 x 0.1 + 8 = 9.0quote:Op zondag 30 juli 2006 23:55 schreef arnold-d het volgende:
[..]
geen sub?? of allemaar vloerstaand, ingebouwde sub
mono opgenomen?quote:Op maandag 31 juli 2006 00:29 schreef remmy159 het volgende:
Even een vraagje.
Alle concerten worden toch mono opgenomen?
Hoe kunnen ze dan 5.1 op de dvd zetten?
Verzinnen ze dan zelf de overige channels erbij?
aparte kanalen ja, maar niet mono.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:31 schreef arnold-d het volgende:
[..]
uhh.... drumstel achter links gitaar achterrechts, zanger voor etc![]()
uhm neequote:Op maandag 31 juli 2006 00:31 schreef arnold-d het volgende:
[..]
uhh.... drumstel achter links gitaar achterrechts, zanger voor etc![]()
Bij de mediamarkt hebben ze ook Quadral hoorquote:Op maandag 31 juli 2006 00:20 schreef arnold-d het volgende:
[..]
lol, als je een setje koopt en je wilt een goeie.
wees slim koop niet bij de mediamarkt, S&H, etc..
koop in een audio winkel en ga voor een goeie merk, daar kan je tenminste nog beluisteren, bij de media etc kan je echt niet goed naar een versterker/luidsprekers luisteren
quote:Op maandag 31 juli 2006 11:28 schreef dennisreijbroek het volgende:
koop een goede versterker met goede speakers. de gemiddelde surround versterker kan je met 1 druk op de knop op stereo of dolby digital zetten. ik de mijne iig wel. is een pioneer versterker met jbl speakers
Lul niet zo wijs joh, zo ken ik je helemaal nietquote:Op zondag 30 juli 2006 23:41 schreef arnold-d het volgende:
mijn vader heeft een NAD C-372 met nad cd, tuner.
met dali suite 2.8, klink goed.. alleen kan niet volopflat..
![]()
en hier benede staat een Nad receiver, cd-speler.
met Quadral MKIII speakers, klinken ook goed.
en me oom/tante heeft ook NAD C-372 dacht ik, met Infinity kappa 7.
voor die speakers moet je zeer veel m3 hebben, en zijn wel ouden..
en ik begin met NAD nu![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |