...And a interesting one!quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:26 schreef UncleScorp het volgende:
Nou heb ik ergens es een verklaring gelezen dat er in het heelal ook "creators" zijn die zielen aanmaken die dan rond onze aarde cirkelen.
Het probleem is dat wij hier op den duur met teveel "nieuwe" zielen zitten die op aarde geconfronteerd worden met "ervaren" zielen.
Wat er van waar is weet ik niet natuurlijk
Just a tought ...
You could be right!quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:37 schreef UncleScorp het volgende:
The source kan evengoed the creator zijn ...
Nog een interessante film anders op video.google : the cosmic plan
Als een ziel geen begin of eind heft. Zijn er dus altijd evenveel. Of ze nu in een dier of mens huizen, er zit een maximum aan.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:09 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Ik weet niet of deze stelling op gaat betreft maximum en minimum.
[..]
Defineer thuisquote:Misschien blijven deze "thuis" totdat ze er voor kiezen om wederom te reincarneren.
[..]
Een soort hemel dus.quote:Geen idee.
Het schijnt dat ze een expressie van "de bron" zijn.
Whatever that may be.
[..]
Alle dieren?quote:Natuurlijk.
Want elk dier heeft een ziel.
Tweevoeters, honden, zebra's, maakt niet uit.
En genetisch zit er vast nog wel iets van hun in ons lichaam daar wij er vanaf stammen.
En wie weet ben je ooit wel een neanthertaler geweest, en ben je nu de dus de huidige generatie van vandaag.
[..]
Ja, aangezien de aarde wel een begin en eind heeft. En het Heelal ook.quote:Zielen hebben noch een begin noch een eind.
Lastig voor te stellen he?
Betreft wanneer een ziel het lichaam behuist, blijkt te heel erg te verschillen.
Hoezo, gaat dit ons huidige denken ver voorbij?quote:Je stelt opzich hele tricky vragen die ons huidige denken ver vooruit gaan.
Dit is ook enkel mijn visie en van wat ik zelf lees.
Over dit alles ben ik net zo onzeker en weet ik even zo min als jij, maar denk er wel eens aan inderdaad.
Niet teveel echter, want je kan jezelf helemaal gek krijgen met dit soort paradoxen.
Sommige mensen laten zich er ook zo door meeslepen dat ze ervan gaan zweven.
Ik heb dan ook theorieen gelezen over dit soort zaken waar ik met mijn hoofd niet bij kon eigenlijk.
Geloof mij, op internet is immers genoeg te vinden hierover betreft dit soort vragen!
Ben je nu niet gewoon aan het speculeren, om van een aantal 'problemen' af tekomen.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:26 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hé dit vraag ik mij ook al 'n tijdje af eigenlijk.
Nou heb ik ergens es een verklaring gelezen dat er in het heelal ook "creators" zijn die zielen aanmaken die dan rond onze aarde cirkelen.
Het probleem is dat wij hier op den duur met teveel "nieuwe" zielen zitten die op aarde geconfronteerd worden met "ervaren" zielen.
Wat er van waar is weet ik niet natuurlijk
Just a tought ...
Een soort God dus.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:37 schreef UncleScorp het volgende:
The source kan evengoed the creator zijn ...
Nog een interessante film anders op video.google : the cosmic plan
Ik heb het niet zelf bedacht hoor, ook maar es gelezen ergensquote:Op vrijdag 8 september 2006 10:19 schreef Knarf het volgende:
Ben je nu niet gewoon aan het speculeren, om van een aantal 'problemen' af tekomen.
Er komen nu dus alleen maar zielen bij, raakt de aarde dan niet een keer overvol?
Maar je denkt dus wel dat dit de 'waarheid' is, anders zet je het hier niet neer.quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik heb het niet zelf bedacht hoor, ook maar es gelezen ergens
Mss raakt de aarde idd overvol en zitten we daarom met zoveel negativiteit ?
Ja of ook niet.quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:17 schreef Knarf het volgende:
Als een ziel geen begin of eind heft. Zijn er dus altijd evenveel. Of ze nu in een dier of mens huizen, er zit een maximum aan.
Hemel, de bron, ect.quote:Defineer thuis
Geen idee.quote:Alle dieren?
Of alleen zoogdieren. Of toch ook reptielen, vissen, vogels, enz.
En schimmels, bacterien en virussen?
Klopt.quote:Ja, aangezien de aarde wel een begin en eind heeft. En het Heelal ook.
In religie worden dit soort paradoxen prachtig opgelost met mooie argumenten en sprookjes.quote:Hoezo, gaat dit ons huidige denken ver voorbij?
Moet iedereen zich dit niet afvragen, wanneer men ergens in gelooft? Zitten deze paradoxen niet in elke 'religie'?
Dit is naar mij gevoel meer narow minded. Er is een paradox, maar daar stap ik dus maar overheen.quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:36 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Ja of ook niet.
Zou het niet weten.
Mij betreft een beetje ver van mijn bed show en heb geen idee hoe ik mij dit moet voorstellen betreft of er zielen bij komen of niet en of er een maximum aantal is of niet.
Ik probeer gewoon zoveel mogelijk "out of the box" te denken.
[..]
Waar kom ik dan 'origineel' vandaan?quote:Hemel, de bron, ect.
Waar je "origineel" vandaan komt.
[..]
Waarom heeft jou paard een ziel?quote:Geen idee.
Alle dieren zover ik weet.
Wellicht hebben insecten een groepsziel en/of groepsbewustzijn.
Dat weet ik niet.
Dat een paard een ziel heeft, dat is in iedergeval door persoonlijke ervaring vast gesteld!
[..]
Waarom denk jij (hoop jij) dat er meer is dan dit leven.quote:Klopt.
Maar dat bedoel ik dus met out of the box denken.
Dit zijn visies en begrippen gebaseerd op de realiteit zoals we die nu zien.
Echter zijn dit maatstafen van deze realiteit, deze dimensie.
Een realiteit van dualiteit.
Begin/eind, zwart/wit, leven/dood, liefde/haat, goed/fout ect.
Iets waar je buiten dit leven niks meer mee te maken hebt.
Dan is er geen tijd meer, of ruimte zoals volgens je huidige perceptie in deze realiteit.
[..]
Men heeft nooit gedacht dat de aarde plat was.quote:In religie worden dit soort paradoxen prachtig opgelost met mooie argumenten en sprookjes.
Zo was de aarde namelijk ook ooit plat en was de aarde het middenpunt van het heelal.
En wat ik bedoel met het huidige denken voorbij gaan, is dat je -zoals ik al zei- heel erg openminded en out of the box moet denken.
Dit omdat je het over dingen hebt die ver buiten de wetten gaan van tijd en ruimte zoals wij die kennen.
Onze hersennen zijn daarnaast ook gebouwd en geconditioneerd om in 3 dimensies te leven, dus denken we ook volgens deze realiteit.
Je kan erboven steigen en dan krijg je dus "paranormale verschijnselen" waar menig mens niet in wil geloven.
Perceptie voorbij de huidige 3 dimensies.
Dat is alles behalve "paranormaal" het is juist normaal.
Het is enkel "para" omdat het onbekend en vreemd is voor de mens.
Ik vind het eerder paranormaal dat mensen zo bekropt en gesloten zijn in hun denken en vooral ook ontdekken.
It's all about conditioning and mental programming.
(Dat is ook precies waar de The Matrix om gaat, en dat is wat The Matrix zo'n favo film heeft gemaakt bij velen: Free your mind!)
Dat heeft niks maar dan ook niks met narrowminded te maken.quote:Op vrijdag 8 september 2006 17:48 schreef Knarf het volgende:
Dit is naar mij gevoel meer narow minded. Er is een paradox, maar daar stap ik dus maar overheen.
God, het Universum, de bron, geef het beestje een naam.quote:Waar kom ik dan 'origineel' vandaan?
Omdat dit paard een bewust levend wezen was, net zoals jij en ik.quote:Waarom heeft jou paard een ziel?
Of zou je dat alleen graag willen? Is jou waarnemming dat jou paard een ziel heeft, niet vertroebeld, omdat je het hoopt?
Ik heb je vraag heel goed beantwoord.quote:Maar je geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag, welk leven wel een ziel heeft. Planten, vallen hier ook onder.
Nogmaals... voor mij is het geen denken en hopen dat er meer is dan dit leven.quote:Waarom denk jij (hoop jij) dat er meer is dan dit leven.
Ik lees ook zo vaak, van als je nu goed doet, dan kom je in de hemel, of reincarneer je in iets beters.
Wat is dat voor flauwe kul, waarom heeft iemand deze stok achter de deur nodig om 'goed' te willen leven.
Er is inderdaad veel "crap" dat rond gaat waar mijn haren ook recht van overeind gaan staan betreft de ziel, andere werelden, karma, en ga zo maar door.quote:Je ziet het hier ook weer gebeuren, niemand kan zeggen wat een ziel is, waar die vandaan komt en waar die naar toe gaat. Dus worden er allerlei dingen bij 'verzonnen'. Creators (is dus niets anders dan een God), andere dimensies, enz.
Kan/wil je daar meer over vertellen?quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:36 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
-knip-
Zelf heb ik ook een hoofdgids (iedereen heeft trouwens gidsen, of ze dit willen erkennen of niet) aan de gene zijde waar ik voordurend contact mee heb, but that's another story!
Als ik zo vrij mag zijn:quote:Op zondag 10 september 2006 14:48 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Kan/wil je daar meer over vertellen?
Bron: http://gidsen.spirituelejongeren.nl/quote:Iedereen heeft gidsen. Jij ook. En als jij denkt dat die man vroeger uit je dromen je gids is, dan is dat heel waarschijnlijk ook zo.
Een gids is een entiteit, een mens zonder lichaam, de ziel van een overleden persoon. Wanneer een ziel onze 'aardse leerschool' volledig heeft doorlopen, kan die ziel ervoor kiezen om hoofdgids van iemand te worden. Die ziel gaat een andere ziel begeleiden in de persoonlijke groei.
Je hoofdgids begeleidt jou dus in je persoonlijke groei, wat zeker niet de gemakkelijkste taak is. Begeleiden betekent niet dat je gids alle verantwoording van je overneemt; je bent zelf te allen tijde verantwoordelijk voor je keuzen en creaties. Je gids probeert je wel positief te beïnvloeden en je te helpen. Maar hij gunt je jouw eigen keuzen en lessen. Jouw verantwoording blijft van jou!
De keuze van de gids voor een bepaalde persoon is gebaseerd op onvoorwaardelijke liefde: je verbindt je tenslotte niet zomaar met een andere ziel! Je hoofdgids is vrijwel altijd een lid uit jouw groepsziel (jouw 'zielenfamilie') maar er is wel een belangrijk onderscheid: jouw gids is qua ontwikkeling net een stapje verder dan jij want die heeft zijn 'aardse eindexamen' al achter de rug! Op zich is dat erg handig: je hebt als het ware continu een wijs mens bij je waarbij je altijd terecht kunt voor liefde, steun en (zuiver en waardevol!) advies.
Je hoofdgids is bij je gekomen en gebleven vanaf je eerste bewuste incarnatie. Vanaf het moment dat je er zélf voor koos om weer een leven op aarde te starten, met alle bijbehorende lessen en ervaringen die je zelf wilde. Je gids kan dus al heel lang bij je zijn: honderden en soms al duizenden jaren. Vóór je eerste bewuste incarnatie was er een groepsgids die een aantal jonge (minder bewuste) zielen onder zijn hoede nam, waarvan jij er één was.
Waar ken je die hoofdgids dan van? Allereerst is hij dus lid van jouw groepsziel maar je kent hem ook van minstens één gezamenlijk leven op aarde. Diep van binnen, in je onderbewuste, ken je je gids dus nog. Vaak had je in dat 'gidsenleven' (het laatste leven van je gids op aarde) een bijzondere en liefdevolle relatie met elkaar. Het kan zijn, dat je elkaar van meer dan één leven kent. Ook op aarde heb je de relatie met je gids in het verleden dus al heel hecht gemaakt. Vandaar dat het bijna logisch is, dat je gids voor jou heeft gekozen.
Aangezien wij mensen het fijn vinden om een menselijke gedaante te zien of ervaren, laat de hoofdgids zich vaak 'zien' als de man of vrouw van het laatste gezamenlijke leven. In feite gaat het natuurlijk niet meer om een man of vrouw maar om een wezen van energie met een bewustzijn.
Het communiceren met je gids vindt plaats op telepathisch niveau. Dit klinkt ingewikkelder dan het werkelijk is. Helaas zijn wij het in onze maatschappij verleerd om naar onze innerlijke impulsen te luisteren.
Naast hoofdgidsen zijn er ook nog hulpgidsen. Een hulpgids is vaak iemand die je tijdens dit leven gekend hebt: een overleden (groot)ouder of vriend bijvoorbeeld. Wanneer zij zich nog heel betrokken bij je voelen, kan het zijn dat zij je (tijdelijk) begeleiden op je aardse pad. Een hulpgids kan ook een ziel zijn die je niet kent van een leven op aarde maar van een kosmische ontmoeting. Deze hulpgidsen komen vaak af op gebeurtenissen in jouw leven waar zij zelf ook van kunnen leren en tegelijkertijd willen zij jou wellicht steunen in de situatie waar je op dat moment mee te maken hebt. Hulpgidsen zijn vaak nog niet aan het einde van hun incarnatiecyclus, vandaar dat hun begeleiding meestal tijdelijk van aard is. Tenslotte willen zij zelf ook verder met hun ontwikkeling, bijvoorbeeld door het kiezen van een nieuw leven op aarde.
Gidsen zijn trouwens geen engelen! Een belangrijk verschil is, dat engelen nooit op aarde hebben geleefd en gidsen wel. Bovendien zijn engelen van een hoger bewustzijnsniveau dan gidsen, zij staan nog dichter bij de oerbron/het Licht/God.
Thanxquote:Op zondag 10 september 2006 15:38 schreef Eveli het volgende:
[..]
Als ik zo vrij mag zijn:
[..]
Bron: http://gidsen.spirituelejongeren.nl/
En weer die tegenstrijdigheden.quote:Op zondag 10 september 2006 15:38 schreef Eveli het volgende:
[..]
Als ik zo vrij mag zijn:
[..]
Bron: http://gidsen.spirituelejongeren.nl/
Je zegt zelf dat je 'out of the box' wil kijken. Maar dat doe/kan je dus niet. Er zitten teveel ttegenstrijdigheden in. Maar dat is niet erg. En dat begrijp ik dus weer niet. Je denkt/weet dat iets waar is, maar je kunt het niet beredeneren. Waarom zou het dan 'waar' zijn.quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:32 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Dat heeft niks maar dan ook niks met narrowminded te maken.
Ik bedoel te zeggen dat het momenteel te complex is om er wat te kunnen over zeggen voor mijzelf dan.
Het is een paradox die totaal geen waarde voor mij heeft om uit te zoeken.
It's mind food... nothing more!
[..]
Ik ben blij dat ik geen bron erken. Sorry dat is verkeerd gezeg van mij.quote:God, het Universum, de bron, geef het beestje een naam.
Van iets dat geen individualiteit kent zoals wij dat nu kennen, daar wij in een wereld leven waar alles los van elkaar word gezien en apart.
[..]
Dat is dus mijn probleem. Volgens jou wel. Maar volgens andere weer niet. Daar staat alleen de homo sapien centraal.quote:Omdat dit paard een bewust levend wezen was, net zoals jij en ik.
Misschien moet je dit topic wat aandachtiger lezen.
Via regressie therapie bij meerdere onafhankelijke mensen plus met mijn eigen vermoedens en gevoelens is het geconfimeerd dat ik een paard was met alle ellende van dat leven vandien.
Ik hoop niks, ik weet.
Ik wil ook helemaal niet debunken. Ervaar wat je zelf wilt ervaren, vertel erover aan anderen, maar dan zul je misschien ook tegen vragen aan lopen waar je geen antwoord op weet, of nog niet aan gedacht hebt.quote:Ga het ook niet proberen te bewijzen, want dat is niet mijn doel betreft het delen van mijn verhaal.
Voor mijzelf weet ik namelijk dat het 100 procent werkelijkheid is, en wat de rest van de wereld daarvan geloofd boeit me helemaal niks.
Discussies om het proberen te debunkeren is dan ook volledig nutteloos!
[..]
Je weet dat jou paard een ziel heeft en gaat ervan uit dat alle dieren een ziel hebben.quote:Ik heb je vraag heel goed beantwoord.
Gewoon goed lezen!
Het antwoord kan ik immers niet verder verhelderen, omdat ik bijvoorbeeld geen idee heb hoe het zit met planten en dat soort zaken.
[..]
'Iets beters', bedoel ik dus dat je nu mens bent en geen plant.quote:Nogmaals... voor mij is het geen denken en hopen dat er meer is dan dit leven.
Ik ben het lopende en levende bewijs (voor mijzelf).
En ja... je leest van alles, en als je er veel mee bezig bent ook vaak dezelfde dingen.
Het blijft toch een kwestie van zelf uitzoeken wat juist voelt voor jou.
Dat doe ik ook.
Kwestie van naar je intuitie / gevoel luisteren.
Bijvoorbeeld met wat je mij nu vertelt, dat vind ik inderdaad ook flauwekul.
Er is namelijk zoals ik al zei geen "goed" of "fout".
Reincarneren in iets "beters" is tevens een menselijk begrip.
[..]
Nee, dit begrijp ik niet.quote:Er is inderdaad veel "crap" dat rond gaat waar mijn haren ook recht van overeind gaan staan betreft de ziel, andere werelden, karma, en ga zo maar door.
Iedereen is gewoon op zoek, en heeft zo zijn of haar eigen waarheid.
Ik heb het idee dat je op zoek bent naar absolute antwoorden (bijvoorbeeld van mij) maar die zijn er niet.
Je moet bij je eigen waarheid blijven.
De stukjes vasthouden die logisch voor jou lijken of aanvaardbaar, en de rest mik je over je schouder heen.
Mijn waarheid is ook duidelijk niet jou waarheid.quote:Mijn waarheid hoeft niet jou waarheid te zijn.
Daarom ben ik altijd heel duidelijk met woorden als "persoonlijke" en daarbij "ervaring" en "mening".
Die van mij zijn gebaseerd op visies die weer vaak ondersteunt zijn door ervaring.
Maar soms kan iets niet geloofd worden, eer het ervaren is.
Je zult niet de eerste zijn die het vreemd vind dat ik een paard geweest ben, en deze gedeeltelijk mee is geincarneerd.
Maar het is mijn ervaring, mijn visie en mijn dagelijkse leven en realiteit.
En niemand heeft het recht nog de middelen om mij het tegendeel te kunnen bewijzen.
Nee.quote:Op zondag 10 september 2006 16:32 schreef Knarf het volgende:
Je zegt zelf dat je 'out of the box' wil kijken. Maar dat doe/kan je dus niet. Er zitten teveel ttegenstrijdigheden in. Maar dat is niet erg. En dat begrijp ik dus weer niet. Je denkt/weet dat iets waar is, maar je kunt het niet beredeneren. Waarom zou het dan 'waar' zijn.
Jij bent ook de bron als het ware.quote:Ik ben blij dat ik geen bron erken. Sorry dat is verkeerd gezeg van mij.
Ik zou niet weten waarom een bron nodig is, dus zou ik ook niet weten waarom er een zou zijn, dus zou ik ook niet weten waarom er 1 is.
Die ervaring van mij is echt.quote:Dat is dus mijn probleem. Volgens jou wel. Maar volgens andere weer niet. Daar staat alleen de homo sapien centraal.
Iedereen ziet het anders, eigenlijk is niemand het echt met elkaar eens (als je maar doorvraagt), en nietmand weet hoe het 'echt' zit. Iedereen ervaard alles weer anders.
Wat nu als die complete ervaring niet echt is?
Ik weet wat ik moet weten over mijn situatie, en dat is wat telt.quote:Ik wil ook helemaal niet debunken. Ervaar wat je zelf wilt ervaren, vertel erover aan anderen, maar dan zul je misschien ook tegen vragen aan lopen waar je geen antwoord op weet, of nog niet aan gedacht hebt.
En ik zie vaak mensen die iets vertellen wat hun overtuiging is, maar totaal niet over de consequenties nagedacht hebben. En dat doe ik dan maar eens. Je loopt tegen heel veel paradoxen aan, en daar kun je dan overheen stappen.
Het is niet enkel alleen mijn ervaring die voor mij bevestigd dat dieren een ziel hebben.quote:Je weet dat jou paard een ziel heeft en gaat ervan uit dat alle dieren een ziel hebben.
Maar je weet niet hoe het met insecten en/of andere levende wezens zit. Kun jij je voorstellen dat je vroeger een plant of groepsziel insect was, of een bacterie die zuurstof maakt waardoor hij zelf uitgestorven is.
Misschien lijkt het tegenstrijdig, maar dat is het niet.quote:Nee, dit begrijp ik niet.
Je houd je aan iets vast, je denkt dat iets waar is, maar er zitten zoveel vragen en antwoorden achter die zo tegenstrijdig met elkaar zijn, dat je je ook af kunt vragen inhoever iets nu echt 'waar' is.
Dat is ook een hele mooie waarheid, en tevens een hele goede strategie.quote:Mijn waarheid is ook duidelijk niet jou waarheid.
Ik ga ervanuit dat dit leven alles is, maar dit weet ik niet zeker. Dat kun je ook nooit zeker weten, want het is nooit te bewijzen (voor mij dan). Mocht er toch iets zijn, dan zie ik dat wel (of niet, want dan weet ik dat ook niet meer, en dan krijg je Knarf2 voor je kiezen
).
Dat doet m.i. niets af aan de onderzoeksresultaten met regressies naar het verleden. Ik vond het heel opvallend dat de historische zaken overeenkwamen met haar resultaten. Ze was aanvankelijk een scepticus die wilde bewijzen dat reincarnatie onzin is.quote:Op donderdag 7 september 2006 18:09 schreef Knarf het volgende:
[..]
Heb je toevallig ook de enalaatste alinea gelezen?
[..]
Zij heeft dus onderzoek gedaan vanaf de jaren 60.
Hierbij vroeg ze ook mensen naar de toekomst te gaan. Een aantal van die gebeurtenissen staan hier gequote.
Severe earthquakes? niet echt op vallend die gebeuren altijd wel in een decenium.
New US currentie? niet gebeurd
Maar vooral die nucliaire explosie heb ik toch gemist in 1999.
Kan iemand mij nog antwoord geven op deze vragen?quote:Op zondag 10 september 2006 19:35 schreef BlaineDeMono het volgende:
Ik vraag me iets al jaren af.
Stel: de ziel bestaat, en die gaat ook 'over' in een ander lichaam, reïncarneert dus mee.
Een mens heeft een bepaald(e) persoonlijkheid/karakter.
Hoort dit karakter bij een bepaalde 'ziel'?
Of is dit teveel vanuit 'de mens' beredeneerd?
De ziel is eeuwig, is de bijbehorende persoonlijkheid dan ook eeuwig?![]()
Ik ben één keer geweest voor therapie. Ik wilde weten waar een bepaalde lichamelijke kwaal vandaan kwam die via de reguliere geneeswijze niet verholpen kon worden plus ook al allerlei alternatiefs geprobeerd. Ik was er niet bang voor omdat ik het al in een cursus zelfhypnose gevoeld had hoe het was. Niet eng dus, het lijkt net of je het verzint nl.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:56 schreef Darkwolf het volgende:
Zo te lezen heb jij ook aardig wat ervaring met regressie therapie, Merisse.
Hoe ben je hier mee in aanraking gekomen en wat heeft jou er toe bewogen om dit te doen?
Was je er bang voor in het begin?
Is regressietherapie ook een aanrader als je net als ik geïnteresseerd bent in wat je in een vorig leven bentquote:Op maandag 11 september 2006 11:29 schreef Merisse het volgende:
[..]
Ik ben één keer geweest voor therapie. Ik wilde weten waar een bepaalde lichamelijke kwaal vandaan kwam die via de reguliere geneeswijze niet verholpen kon worden plus ook al allerlei alternatiefs geprobeerd. Ik was er niet bang voor omdat ik het al in een cursus zelfhypnose gevoeld had hoe het was. Niet eng dus, het lijkt net of je het verzint nl.
Wat ik dus niet prettig vond is dat ik toen een dialoog aan moest gaan met degene die me in een vorig leven iets aangedaan had. Voelde voor mij niet echt.
Ja hoor, kan prima, als je je van te voren maar realiseert dat het niet altijd even leuke ervaringen kunnen zijn.quote:Op maandag 11 september 2006 14:32 schreef BlaineDeMono het volgende:
[..]
Is regressietherapie ook een aanrader als je net als ik geïnteresseerd bent in wat je in een vorig leven bent
geweest? Dus gewoon uit nieuwsgierigheid, zonder klachten hebbende?![]()
Ok!quote:Op maandag 11 september 2006 14:53 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Ja hoor, kan prima, als je je van te voren maar realiseert dat het niet altijd even leuke ervaringen kunnen zijn.
Ligt eraan wat jij onder leven na de dood verstaat.quote:Op maandag 11 september 2006 15:24 schreef BlaineDeMono het volgende:
[..]
Ok!
Stel ik kom iets 'tegen' uit een vorig leven, is dat een bewijs voor leven na de dood denken jullie?![]()
Ik heb het ergens wel eens zo gelezen. Je ziel (ze noemden het monade) bestaat uit verschillende partjes en dat zijn je incarnaties. Dus wel zelfstandige eenheden/persoonlijkheden die deel uitmaken van het grotere geheel.quote:Op zondag 10 september 2006 19:35 schreef BlaineDeMono het volgende:
Ik vraag me iets al jaren af.
Stel: de ziel bestaat, en die gaat ook 'over' in een ander lichaam, reïncarneert dus mee.
Of is dit teveel vanuit 'de mens' beredeneerd?
De ziel is eeuwig, is de bijbehorende persoonlijkheid dan ook eeuwig?![]()
uiteindelijk vindt iedereen zijn/haar antwoord in ieder geval, dat is 1 ding wat zeker isquote:Op maandag 11 september 2006 18:55 schreef DeHovenier het volgende:
Ingewikkeld allemaal, iedereen zegt weer wat anders. Wel de moeite van het onderzoeken waard.
Bepaalde eigenschappen kunnen inderdaad van leven op leven mee gaan.quote:Op zondag 10 september 2006 19:35 schreef BlaineDeMono het volgende:
Nee, je stelt een hele gezonde vraag!quote:Of is dit teveel vanuit 'de mens' beredeneerd?
Zie het bovenstaande dus!quote:De ziel is eeuwig, is de bijbehorende persoonlijkheid dan ook eeuwig?![]()
Dit heb ik nooit begrepen van reïncarnatie: als wij zouden reïncarneren en in al die nieuwe levens er steeds weer dingen bij zouden leren, dan zou je toch verwachten dat wij nu, na al die eeuwen dat de mensheid bestaat, ons zo langzamerhand toch wel in een enorm hoge staat van verlichting zouden bevinden. Maar de wereld is nog steeds net zo'n gruwelijke pokkebende als weet-ik-hoe-lang geleden, we slachten elkaar nog steeds af, we zijn nog steeds egocentrisch en gericht op ons eigen welzijn. Ik heb helemaal niet het gevoel dat de mensheid van nu geleerd heeft van het verleden. Hoe kun je dat rijmen met het idee dat alle mensen die nu bestaan er al een hoop levens op zouden hebben zitten waarin ze zo veel geleerd zouden hebben? Waarom is daar dan helemaal niets van te merken?quote:Op maandag 4 september 2006 14:20 schreef Boswachtertje het volgende:
De ziel is onsterfelijk, het lichaam niet. Wij zijn al meerdere malen op aarde geincarneerd geweest, hebben zo onze levenslessen opgepikt. En nu zijn we terug om verder te leren..
Ja, interessante vragen!quote:Op maandag 11 september 2006 21:17 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Dit heb ik nooit begrepen van reïncarnatie: als wij zouden reïncarneren en in al die nieuwe levens er steeds weer dingen bij zouden leren, dan zou je toch verwachten dat wij nu, na al die eeuwen dat de mensheid bestaat, ons zo langzamerhand toch wel in een enorm hoge staat van verlichting zouden bevinden. Maar de wereld is nog steeds net zo'n gruwelijke pokkebende als weet-ik-hoe-lang geleden, we slachten elkaar nog steeds af, we zijn nog steeds egocentrisch en gericht op ons eigen welzijn. Ik heb helemaal niet het gevoel dat de mensheid van nu geleerd heeft van het verleden. Hoe kun je dat rijmen met het idee dat alle mensen die nu bestaan er al een hoop levens op zouden hebben zitten waarin ze zo veel geleerd zouden hebben? Waarom is daar dan helemaal niets van te merken?
Dat ligt natuurlijk ten eerste aan onszelf.. als wij met zijn allen op 1 en dezelfde dag zouden besluiten op te houden met alle onzin en ellende, dan zou het daar snel mee afgelopen zijn. Zo ver zal het echter niet komen.quote:Op maandag 11 september 2006 21:17 schreef _Floddertje_ het volgende:
Dit heb ik nooit begrepen van reïncarnatie: als wij zouden reïncarneren en in al die nieuwe levens er steeds weer dingen bij zouden leren, dan zou je toch verwachten dat wij nu, na al die eeuwen dat de mensheid bestaat, ons zo langzamerhand toch wel in een enorm hoge staat van verlichting zouden bevinden. Maar de wereld is nog steeds net zo'n gruwelijke pokkebende als weet-ik-hoe-lang geleden, we slachten elkaar nog steeds af, we zijn nog steeds egocentrisch en gericht op ons eigen welzijn. Ik heb helemaal niet het gevoel dat de mensheid van nu geleerd heeft van het verleden. Hoe kun je dat rijmen met het idee dat alle mensen die nu bestaan er al een hoop levens op zouden hebben zitten waarin ze zo veel geleerd zouden hebben? Waarom is daar dan helemaal niets van te merken?
Maar regressie-therapie is niet heel betrouwbaar. Vaak zijn de dingen die je vertelt tijdens zo'n sessie gewoon informatie uit je onderbewustzijn eventueel aangevuld met onjuiste of juistje feitjes die je eens tegengekomen bent. Of je hebt iets gelezen of gezien, maar denkt later dat je het zelf hebtr meegemaakt. Dit heet cryptomnesie.quote:Op maandag 11 september 2006 16:33 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Ligt eraan wat jij onder leven na de dood verstaat.
Ik geloof niet dat er na mijn dood over een paar jaar weer ergens een Lilith-Wicca rond loopt![]()
Dat mijn ziel reincarneert in een ander (stoffelijk) lichaam wel.
En waarom ik dat geloof, puur door het feit dat ik dat ervaren heb via regressie therapie.
Sommige mensen beweren dat je in je levens een soort zielsfamilie creëert waarmee je in latere levens weer reïncarneert, vaak in hetzelfde geografische gebied. Het kan volgens die mensen dus goed dat je de mensen waarmee je nu leeft als kent van vorige levens en dat je nu weer met ze leeft omdat je weer dingen van ze kan leren of dingen met ze recht moet zetten (of zij met jou). Je persoonlijkheid zal zich dus wel telkens hierop moeten aanpassen.quote:Op maandag 11 september 2006 21:07 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Bepaalde eigenschappen kunnen inderdaad van leven op leven mee gaan.
Iemand heeft mij doen vertellen dat dieren in (bijna) al mijn levens een grote rol hebben gespeeld.
Zie ook ergens tussen de tig posts van mij de kleine toelichting dat iemand mij ook wist te vertellen dat ik een leven tussen de wolven heb gehad.
Zelf heb ik er geen idee / herinnering aan.
Noch interesse.
Wel weet ik dat wolven op de een of andere manier mij altijd al hebben gefacineerd en dat mijn krachtdier een wolf is.
Een karakter word per leven geboren en gevormd door zijn/haar omgeving.
Ik ben met heel veel van mijn vorige leven qua karakter eigenschappen in dit leven terecht gekomen.
Maar heel veel is ook van de nieuwe menselijke ik die gevormd is door alles en iedereen om mij heen in dit leven hier en nu.
Het schijnt dat de tijd tussen verschillende levens wel duizenden of miljoenen jaren kan duren. Als jij zeg maar 4000 jaar geleden geleefd hebt in vrede en rust, misschien bevind je je daarom nu in een periode met meer onrust en problemen in de wereld. Je reïncarneert ook in periodes waarin voor jou veel te leren valt. Als er op dit moment zich nog zielen bevinden die nog niet gereïncarneerd zijn, moeten die misschien ook nog oorlogen en ziektes meemaken. Wij 6,5 miljard mensen die nu op Aarde leven maken dit nu in meer of mindere mate mee, maar andere zielen moeten het misschien nog meemaken, of in hevigere vorm.quote:Op maandag 11 september 2006 21:17 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Geen idee.quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:41 schreef Eveli het volgende:
Sommige mensen beweren dat je in je levens een soort zielsfamilie creëert waarmee je in latere levens weer reïncarneert, vaak in hetzelfde geografische gebied. Het kan volgens die mensen dus goed dat je de mensen waarmee je nu leeft als kent van vorige levens en dat je nu weer met ze leeft omdat je weer dingen van ze kan leren of dingen met ze recht moet zetten (of zij met jou). Je persoonlijkheid zal zich dus wel telkens hierop moeten aanpassen.
Het kan dus ook best dat je meerdere levens als wolf hebt gehad, of juist maar 1 en dat je er daarom niet zo in geïntresseerd in bent (waarom heb je dan trouwens als nickname Darkwolf genomen?).
Tja meestal weet je niet of je met iemand al een vorig leven gedeeld hebt he? Tenzij je vroeg overleed op onnatuurlijk wijze in dat vorige leven, dan reïncarneer je sneller en heb je als kind mogelijk nog wat herinneringen aan dat vorige leven omdat je niet genoeg tijd hebt gehad om je vorige leven af te sluiten in de periode tussen je levens, aangezien je voorbestemd was in dat tijdperk te leven, dus moet je weer vrij snel gereïncarneerd worden.quote:Op dinsdag 12 september 2006 14:52 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Geen idee.
Kwam zo in ene in mij op.
Voordat het Internet tijdperk begon (voor mij) zelfs.
Draag deze al bij me sinds mijn 13de a 14de.
Twee jaar voordat ik ook maar iets met paarden te maken had.
Wel ging ik veel met 4 honden om van iemand, en liet deze ook uit.
Ben altijd pro hond / wolf geweest wat dat betreft.
Betreft saampjes gezellig reincarneren.
Tja het kan.
Geen idee.
Ik weet in iedergeval dat ik met een persoon een dusdanige connectie heb (zij is tevens paard en geen mens) dat ik wel heel zeker weet dat ik al heel wat levens met haar heb gedeeld.
Althans dat gevoel heb ik.
Ze is gewoon mijn zielemaatje en geen mens of ander dier komt in de buurt qua de hechte band die wij hebben.
Voor de rest heb ik niet echt iemand ontmoet waarvan ik het idee had dat ik deze langer kende.
Weet in iedergeval wel dat mijn vorige leven in Colorado was rond 1800.
Nu zit ik in dit koude kikkerlandje als mens (zonder vacht ook nog eens)!
Read and thou shall find.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:21 schreef Eveli het volgende:
Maar Darkwolf, hoe weet jij wat je in je vorige leven was en alles? Spontange herinneringen? Regressie-therapie? Intuïtie?
Dat is ook een van de redenen dat ik regressie-therapie ben gaan doen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:36 schreef Eveli het volgende:
[..]
Maar regressie-therapie is niet heel betrouwbaar. Vaak zijn de dingen die je vertelt tijdens zo'n sessie gewoon informatie uit je onderbewustzijn eventueel aangevuld met onjuiste of juistje feitjes die je eens tegengekomen bent. Of je hebt iets gelezen of gezien, maar denkt later dat je het zelf hebtr meegemaakt. Dit heet cryptomnesie.
Dus ik sta wat sceptisch tegenover regressie-therapie.
Zeg Darkwolf, mag ik jou daar ook eens over mailen?quote:Op dinsdag 12 september 2006 18:41 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Read and thou shall find.
Dat staat al ruim en breed beschreven in dit topic.
Maar om een lang verhaal kort te maken mocht je geen zin hebben om te spitten, kan ik op alle drie de opties die je noemt volmondig "ja" zeggen!
In a nutshell: Het begon met intuitie, daarna regressie therapie.
Dat werkte zo heftig dat ik na de therapie allemaal flashbacks kreeg.
Na maanden verwerking bij iemand anders een sessie gehad en toen kwam alles op zijn plaats.
Heb het hele verhaal ook van begin tot eind wat er met mij gebeurd is in geuren en kleuren opgeschreven en tot een verhaal gemaakt.
You can mail me for that, want dat ga ik hier niet posten en/of verder toelichten mocht je interesse hebben!
Daarnaast ben ik gerust een "hybride" te noemen.
Het is niet alleen intuitie, het paard zit gedeeltelijk in mij.
In dit leven.
Leuk is anders, maar we verscheuren elkaar intern elkaar niet meer aan gort tegenwoordig.
Dat is al heel wat.
Acceptatie.
Plekje geven.
En dat is lastig en heeft ook even gekost, in een samenleving die voor geen FOK! weet hoe hier mee om te gaan.
Laat staan geloven of advies kunnen geven.
Regressie (bij verschillende onafhankelijke mensen) is alleen een confirmatie geweest van wat ik al wist, maar probeerde te ontkennen.
Veel heb ik zelf helemaal moeten doen.
(Maar ach... ik troost mij dat ik daar niet uniek in ben en dat dit voor iedereen geldt met hun eigen struggles in life!)
Be my guest.quote:Op dinsdag 12 september 2006 21:27 schreef BlaineDeMono het volgende:
[..]
Zeg Darkwolf, mag ik jou daar ook eens over mailen?
Ik ben er namelijk zeer geboeid door deze verhalen!![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |