Hoe kon ik die nou vergeten?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:41 schreef Apfel het volgende:Wat is je droomgitaar?
Vintage telecaster butterscotch
Hoe kon ik die nou vergeten?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:57 schreef guitarist.nl het volgende:Wie is je favoriete gitarist?
Jimi Hendrix
ik ga morgen misschien een basgitaar kopen, en dan wil ik best een band beginnen met julliequote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:47 schreef VaderJacob het volgende:
Conclusie: er zijn teveel bandloze gitaristen omdat teveel luie mensen weigeren een basgitaar of een drumstel aan te schaffen![]()
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:55 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ik ga morgen misschien een basgitaar kopen, en dan wil ik best een band beginnen met jullie
Da's mijn droomgitaar, in de kleur aged cherry sunburst..quote:
Ik heb vorige maand een V-drumstel gekocht! gaaf man!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:47 schreef VaderJacob het volgende:
Conclusie: er zijn teveel bandloze gitaristen omdat teveel luie mensen weigeren een basgitaar of een drumstel aan te schaffen![]()
De vraag is kan je er ook wat meequote:Op dinsdag 1 augustus 2006 21:16 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik heb vorige maand een V-drumstel gekocht! gaaf man!
Zolang niemand daar last van heeft, maakt dat ook niet uitquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 21:17 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
De vraag is kan je er ook wat mee![]()
Ik heb een drumstelquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:47 schreef VaderJacob het volgende:
Deze gitaar heb ik eerst ook gehad, prima ding... heb jij geen problemen dat de electronica aan de binnenkant van de gitaar los laat van de kast? Daar heb ik namelijk bij 3 (!!!) modellen last van gehad en toen mocht ik van Ibanez een duurder model proberen... dus ik heb mijn 100 ingeruild voor een 400, met betere piezo, luxere toonregeling, iets mooier afgewerkt... en 600 gulden duurderquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:21 schreef BUG80 het volgende:
Wat voor een gitaar/ gitaren heb je (merk e..d)?
Fender American Deluxe Telecaster![]()
Ibanez AW100CENT elektro-akoestische gitaar![]()
Squier Strat![]()
Niet echt. Mijn handvoetcoordinatie is bagger! maar toch is het wel fijn om em te hebben. Af en toe wat oefenen en natuurlijk kunnen vrienden er dan ook op spelen he!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 21:17 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
De vraag is kan je er ook wat mee![]()
Echt goed bas spelen is een vak apart. In plaats van een "oppervlakte" instrument ben je ineens een "diepte" instrument. Bovendien moet je dan écht gaan samenwerken met de drummer, das ook even wennenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:58 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Lief![]()
Ik hoor trouwens ook wel van mensen dat bas iets is wat je (als je het niet al te moeilijk doet) er gewoon makkelijk bij kan doen, maar van andere hoor ik weer dat het heel verschillend is en moeilijker.
Nou hebben jullie er allemaal veel verstand van enzo, dus hoe zit dat nou precies?
Ja, maar niet zo'n duidelijke helaasquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 21:09 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Da's mijn droomgitaar, in de kleur aged cherry sunburst..
Heb je er een foto van?
Nee nooit problemen gehad! Nou zijn er diverse series die allemaal dit typenummer hebben gehad, misschien heb ik een latere. De huidige serie heeft bijvoorbeeld weer een ander bovenblad dan die van mij. Ik geloof ook dat ze er geen Kingman elektronica meer in stoppen, dat heeft die van mij wel.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 09:30 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Deze gitaar heb ik eerst ook gehad, prima ding... heb jij geen problemen dat de electronica aan de binnenkant van de gitaar los laat van de kast? Daar heb ik namelijk bij 3 (!!!) modellen last van gehad en toen mocht ik van Ibanez een duurder model proberen... dus ik heb mijn 100 ingeruild voor een 400, met betere piezo, luxere toonregeling, iets mooier afgewerkt... en 600 gulden duurderen die heb ik toch gratis gekregen, en nooit problemen mee gehad!
Heb jij er een extra elementje ingezet?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:26 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Echt goed bas spelen is een vak apart. In plaats van een "oppervlakte" instrument ben je ineens een "diepte" instrument. Bovendien moet je dan écht gaan samenwerken met de drummer, das ook even wennen![]()
Daarnaast zijn gitaristen gewend om een beetje rond de maat heen te spelen (of ze kunnen gewoon geen maat houden), waar bassisten 100% strak moeten zijn.
[..]
Ja, maar niet zo'n duidelijke helaas![]()
Ik maar nog wel eens een betere!
[afbeelding]
[..]
Nee nooit problemen gehad! Nou zijn er diverse series die allemaal dit typenummer hebben gehad, misschien heb ik een latere. De huidige serie heeft bijvoorbeeld weer een ander bovenblad dan die van mij. Ik geloof ook dat ze er geen Kingman elektronica meer in stoppen, dat heeft die van mij wel.
Wel symphatiek van Ibanez dat ze het zo oplossen. Nou eindig je gewoon met een (nog) veel betere gitaar!
Bedoel je niet Fishman? In mijn gitaar zit een Fishman Piezo + versterking/toonregeling Prefix Plus... (Tegenover de gewone Prefix in de AW 100)quote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:26 schreef BUG80 het volgende:
Nee nooit problemen gehad! Nou zijn er diverse series die allemaal dit typenummer hebben gehad, misschien heb ik een latere. De huidige serie heeft bijvoorbeeld weer een ander bovenblad dan die van mij. Ik geloof ook dat ze er geen Kingman elektronica meer in stoppen, dat heeft die van mij wel.
Wel symphatiek van Ibanez dat ze het zo oplossen. Nou eindig je gewoon met een (nog) veel betere gitaar!
Nee, er is een serie Deluxe's geweest ('98 - '99 geloof ik) met een extra element in het midden. Dit is middelste element is overigens ook een Noiseless zoals die in de Deluxe Stratocaster zit. Hierdoor kun je er ook typische Strat-sounds uit krijgen. Er zit ook nog een extra schakelaartje op waarmee je de buitenste twee elementen aan kan zetten (net als op een "gewone" Tele). Je kunt zelfs alle drie de elementen tegelijk aanschakelen!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:41 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Heb jij er een extra elementje ingezet?
Ja Fishman, sorry.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:49 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Bedoel je niet Fishman? In mijn gitaar zit een Fishman Piezo + versterking/toonregeling Prefix Plus... (Tegenover de gewone Prefix in de AW 100)
Dan hebben ze echt een slechte serie gehad... lijkt me echt irritant als je gewoon wil spelen, maar je gitaar weigert elke keer. Een soort muzikale impotentie.quote:Ik heb nu een gitaar van 1600 gulden waarvoor ik 1000 gulden heb betaald... dus dat is wel heel erg gaaf! En inderdaad heel netjes opgelost door Ibanez... Maar het was ook wel ellende, ik heb gewoon een aantal 100's gehad, en die hadden allemaal hetzelfde probleem dat de electronica van binnen losliet BINNEN 1 WEEK!!! Twee keer oppakken en een beetje bewegen en het lag weer los in de kast.
Dat zijn zeker mooie gitaren, maar ook erg duur idd (hoewel je tegenwoordig van beide merken ook instapmodellen hebt die goedkoper zijn, maar waarschijnlijk kan je in die prijsklasse toch beter voor Ibanez gaan). Takamine maakt ook mooie gitaren!quote:Ik wil eigenlijk een nieuwe, ik wil een Taylor of een Martin, maar die zijn onbetaalbaar... en ik moet voor m'n studie een nieuwe laptop (lees: Macbook Pro) kopen, dus een nieuwe acoustic zit er echt de komende tijd niet in!
Ah ok, weer wat geleerd.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:01 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Nee, er is een serie Deluxe's geweest ('98 - '99 geloof ik) met een extra element in het midden. Dit is middelste element is overigens ook een Noiseless zoals die in de Deluxe Stratocaster zit. Hierdoor kun je er ook typische Strat-sounds uit krijgen. Er zit ook nog een extra schakelaartje op waarmee je de buitenste twee elementen aan kan zetten (net als op een "gewone" Tele). Je kunt zelfs alle drie de elementen tegelijk aanschakelen!
Toen ik 'm kocht leek dat middelste element me wel handig, maar het blijkt dat ik 'm bijna nooit gebruik.![]()
Ja dat was behoorlijk klote, vooral omdat ik 'm toen gekocht had omdat er een aantal optredens gepland stonden en ik niet wilde kloten met microfoons, leker piezo's me handig (ignorant as I was...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:01 schreef BUG80 het volgende:
Dan hebben ze echt een slechte serie gehad... lijkt me echt irritant als je gewoon wil spelen, maar je gitaar weigert elke keer. Een soort muzikale impotentie.![]()
Trouwens, mijn AW100 was 1300 gulden ongeveer destijds. Had die van jou ook een cutaway dan?
[..]
Dat zijn zeker mooie gitaren, maar ook erg duur idd (hoewel je tegenwoordig van beide merken ook instapmodellen hebt die goedkoper zijn, maar waarschijnlijk kan je in die prijsklasse toch beter voor Ibanez gaan). Takamine maakt ook mooie gitaren!
Ja dat helpt wel degelijk. Met deze gitaar heb ik nooit brom (ik kan 'm letterlijk tegen mijn monitor aanhouden!). Dat krijgen ze voor elkaar door twee elementen boven elkaar te monteren ("stacked humbucker"), in tegenfase. Het bovenste element pikt de brom + signaal op, het onderste element alleen de brom. Als je deze van elkaar aftrekt (tegenfase) hou je alleen het signaal over, snap je?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:10 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ah ok, weer wat geleerd.
De standaardelementen op de huidige Deluxe series zijn ook Noiseless overigens.
Is het verschil met niet-noiseless goed hoorbaar? Reageren ze minder op bijv. TL-licht en CRT-monitoren, of heeft het daar niks mee te maken?
Ja dat heeft ie echt gekost, maar ik zag later dat hij weer duurder was geworden (650 euro of zoiets). Het begint erop te lijken dat Ibanez in de gaten heeft dat hun AW-serie meer waard is dan ze denkenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:26 schreef Thomzzzzz het volgende:
Mijne had ook een cutaway ja, dat hadden van die serie alle versterkte modellen. De modellen zonder versterking hadden geen cut, met versterking wel... en was die AW100 echt 1300 gulden? ik weet alleen nog dat ie 600 gulden duurder was dan die ik had... heb ik toen heel stoer mee lopen doendus dan zal die wel 1900 zijn geweest ipv 1600... (Ik dacht namelijk dat die AW 100 "maar" F 1.000,- had gekost)
Ja mijn post was nog net in de ochtendquote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:02 schreef Thomzzzzz het volgende:
goeiemiddag zelfs al... dan heb je een mooie dag uitgekozen (ik hoop dat je al wel de frituurtroep in huis gehaald hebt...) want het regent dat het giet en het is "koud"... een prima dag om te spelen en te frituren (wel goed je handen wassen voor 't spelen hè!)
haha, anders krijg je een dikke laag smuk...zou je smuk kunnen frituren en eten eigenlijk?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:02 schreef Thomzzzzz het volgende:
goeiemiddag zelfs al... dan heb je een mooie dag uitgekozen (ik hoop dat je al wel de frituurtroep in huis gehaald hebt...) want het regent dat het giet en het is "koud"... een prima dag om te spelen en te frituren (wel goed je handen wassen voor 't spelen hè!)
Smuk is natuurlijk troep, net als een frikadel... dus ja je kunt het frituren... en je kan natuurlijk alles eten, maar ik denk niet dat het erg lekker is... het smaakt denk ik net als die verbrande kroket-korreltjes...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:05 schreef Ciscus het volgende:
[..]
haha, anders krijg je een dikke laag smuk...zou je smuk kunnen frituren en eten eigenlijk?
Iedereen gewoon z'n eigen amp mee, want met 2 gitaren in 1 versterker is niet de bedoeling... da's sowieso niet tof... ik heb wel 2 inputs maar da's voor single coils en humbuckers... niet voor 2 gitaren tegelijk!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:19 schreef VaderJacob het volgende:
Ja nemen jullie ook allemaal je gitaar mee![]()
Ow en er kunnen maar 2 gitaren op mijn versterker dus een paar extra amps zou wel goed uitkomen![]()
nee de pan staat warm te draaien.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:22 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Iedereen gewoon z'n eigen amp mee, want met 2 gitaren in 1 versterker is niet de bedoeling... da's sowieso niet tof... ik heb wel 2 inputs maar da's voor single coils en humbuckers... niet voor 2 gitaren tegelijk!
(zijn de bitterballen al klaar?)
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:25 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
nee de pan staat warm te draaien.
Fok gitaristentopic meet![]()
Waar.
* We nemen een centraal punt, Utrecht centraalen dan rukken we daarna op naar de feedback. Vader Jacob's Huis, in de keuken naast de frituurpan!
Wanneer.
* weten we nog niet NU!
Wie.
* weten we ook nog niet. ALLEMAAL!
ja ik loop ook al een tijdje mee, een topic of 10, ik wil ook in de OP!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:59 schreef VaderJacob het volgende:
Owkee![]()
Heb ik dit deel al gevraagt of ik in de OP mag![]()
Ja ik weet het maar het volgende deel komt er alweer aan![]()
Niet bekend in Utrechtquote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:00 schreef Ciscus het volgende:
Waarom Feedback? Doe dan Stand-by (Dirk Witte)
Ik had mijn 1e post al in deel 48quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:01 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
ja ik loop ook al een tijdje mee, een topic of 10, ik wil ook in de OP!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |