ja, onzinnig.quote:op vrijdag 28 juli 2006 20:25 schreef tikorev het volgende:
[..]
ik vergelijk de doodstraf dan ook met dodelijk politiegeweld. ik zie erg veel overeenkomsten.
en dat vind ik overigens een vrij sterk argument.quote:op zaterdag 29 juli 2006 02:25 schreef dionysuz het volgende:
ik zie geen enkel argument vóór de doodstraf behalve voldoening en wraak voor eventuele nabestaanden.
wraak is een menselijke emotie, maar geen goede emotie, en dient derhalve niet aangemoedigd te worden. (net als afgunst, ook menselijk maar niet iets om aan te moedigen)quote:op zaterdag 29 juli 2006 09:44 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
en dat vind ik overigens een vrij sterk argument.
daar ben ik het dan wel weer mee eensquote:op zaterdag 29 juli 2006 11:09 schreef tup het volgende:
wat is er op tegen dat de 2e kamer bijvoorbeeld eens een goed debat voert over de doodstraf. ik ben fel tegen de doodstraf maar ik vind dat ik met betere argumenten moet kunnen aankomen dan "dat doen we nou eenmaal niet".
het geeft aan dat het land dus niet bij de eu hoort te zitten. ik ben altijd tegen de big bang gweest met die 10 landen erbij. en niet voor niets dus.quote:op vrijdag 28 juli 2006 17:34 schreef dr_flash het volgende:
[..]nou heb ik polen op zich best hoog zitten, maar dit soort ongein moet echt kappen
helemaal niks, maar dat komt niet zo heel vaak voor hoor.quote:op zaterdag 29 juli 2006 11:09 schreef tup het volgende:
wat is er op tegen dat de 2e kamer bijvoorbeeld eens een goed debat voert over [..]
ik heb het overlevenslange gevangenisstraffen. of je levenslang vastzit in een beerput of in nederlandse gevangenis, als het uitzichtloos is, is beide ondraaglijk.quote:op vrijdag 28 juli 2006 17:53 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
ik heb niet bepaald de indruk dat de nederlandse gevangenissen er toe bijdragen dat gevangenen hier lijden![]()
bas van der vlies zal er vast voor te porren zijnquote:op zaterdag 29 juli 2006 11:09 schreef tup het volgende:
wat is er op tegen dat de 2e kamer bijvoorbeeld eens een goed debat voert over de doodstraf. ik ben fel tegen de doodstraf maar ik vind dat ik met betere argumenten moet kunnen aankomen dan "dat doen we nou eenmaal niet".
quote:op zaterdag 29 juli 2006 17:40 schreef siekman het volgende:
dit zal de overheid een hoop geld besparen en kunnen ze daar de staatsschulden mee aflossen
quote:op zaterdag 29 juli 2006 02:25 schreef dionysuz het volgende:
studies hebben aangetoond dat de doodstraf duurder is dan een delinquent levenslang laten zitten. bewakingskosten zijn stukken hoger en omdat de ter dood veroordeelde er alles aan zal doen om eruit te komen zullen alle middelen en iedere kans op hoger beroep aangepakt worden.
kan niet. dan kweek je rechtsongelijkheid.quote:op zaterdag 29 juli 2006 18:51 schreef siekman het volgende:
oh dan is da minder , hoger beroep voor zekere kandidaten weigeren ???
enkel in de vs met het vereemde systeem met wetten in staten en fedrale wetten. in de rest van de wereld is het vast niet duurder. er is geen enkele reden om aan te nemen dat het hier ook duurder zal zijn.quote:op zaterdag 29 juli 2006 02:25 schreef dionysuz het volgende: studies hebben aangetoond dat de doodstraf duurder is dan een delinquent levenslang laten zitten.
dat gaat ook op voor levenslang...quote:op zaterdag 29 juli 2006 02:25 schreef dionysuz het volgende:
bewakingskosten zijn stukken hoger en omdat de ter dood veroordeelde er alles aan zal doen om eruit te komen zullen alle middelen en iedere kans op hoger beroep aangepakt worden.
interessant inderdaad. het verbod op doodstraf zit diep in alle eu-verdragen gevlochten.quote:op vrijdag 28 juli 2006 20:53 schreef napalm het volgende:
hee, alweer een doodstraf topic. dit is die van vorige maand waarin alles al ter sprake is gekomen doodstraf.
zullen we het over polen hebben in dit topic?
interessant dat polen het lef heeft om zomaar zo iets politek incorrects voor te stellen om te doen met de eu. zijn ze niet bang voor hun imago? denken ze echt dit te kunnen realiseren of is er een ander doel?
quote:op zaterdag 29 juli 2006 19:45 schreef siekman het volgende:
oh , op het moment dat alle bewijzen er zijn om iemand duidelijk te kunnen veroordelen kan je een hoger beroep stop doorvoeren zeker . volgens mij wordt in nederland ook regelmatig een h-b geweigerd .
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |