Waar? Misschien doe ik wel een bod. Ik heb net mijn salaris binnen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:36 schreef PonyLover het volgende:
Er staat een landgoed te koop voor een miljoen of 50.
Hier:quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:37 schreef DaMart het volgende:
[..]
Waar? Misschien doe ik wel een bod. Ik heb net mijn salaris binnen.
Volgens mij ligt Knokke nog steeds in België hoorquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:38 schreef ralphk het volgende:
Volgens mij komen deze een heel eind:
Wassenaar
[]afbeelding]
9,5 miljoen
's Graveland
[[url=http://images.funda.nl/woningen/img/06/06099/0609910187001e0000048801.jpg[img]
9,5 miljoen
En in Belgie:
Wellin
[img]http://www.immoweb.be/photos/07/65/765911_1.jpg]afbeelding[/url]]
14,75 miljoen
Knokke
[afbeelding]
14 miljoen
Overijse
[afbeelding]
10 miljoen
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:30 schreef Netsplitter het volgende:
Wassenaar: ¤ 9.500.000 k.k.
Ken net..quote:Hieronder staat een indicatie van de bruto en netto maandlasten bij het door jou gewenste hypotheekbedrag.
Bruto maandlasten: ¤ 48.105,-
Netto maandlasten: ¤ 34.112,-
Op basis van adviesrente: 4,80%
Of je het gewenste hypotheekbedrag daadwerkelijk kunt lenen zal afhangen van de toetsing van de geldverstrekker.
Shit, ik verdien nog net niet genoeg om dat onderhoud te kunnen betalen!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:38 schreef PonyLover het volgende:
[..]
Hier:
vrijdag 28 juli 2006
Kasteel te koop, voor rijke klusser
Door HELEEN DE BRUIJN
LEERSUM - Kasteel Broekhuizen in Leersum is te koop. Onmiddelijk slaat de fantasie op hol: ,,Als ik toch eens 50 miljoen...
Vanuit de verte ziet Broekhuizen er schitterend uit. FOTOHARRY VERKUYLEN... in de loterij zou winnen...’’ De verkoopbrochure, gemaakt toen het twee jaar geleden per opbod zou worden verkocht, is een luxe ingebonden boekwerkje met 36 pagina’s foto’s in kleur. Om van te watertanden.
,,50 miljoen?,’’ schampert Fons Schrader. ,,Veel te weinig. 200 miljoen komt meer in de buurt.’’
Pats! Daar gaat de zeepbel: niemand wint 200 miljoen.
Maar we mogen wel komen kijken. Fons Schrader, adviseur van eigenaar Delta Lloyd, leidt ons rond op het majestueuze landgoed.
Vanaf de oprijlaan doemt het kasteel op in de zomerzon. Het gazon aan de voorkant is keurig bijgehouden. Over het gras kom je steeds dichterbij het hoofdhuis, waar twee sfinxen met vrouwenlichamen, originelen uit de Napoleontische tijd, de entree bewaken.
Maar naarmate je het hoofdhuis nadert, blijkt ook hoe slecht het er eigenlijk aan toe is. Dit is een prachtig huis in verval. De 48 kamers, de vele gangen en trappenhuizen zien er troosteloos uit. De muren bladderen af, de kozijnen zijn slecht en de parketvloeren zitten vol vochtplekken. Maar ook al is het huis in deplorabele staat, het is het opknappen meer dan waard. De decoratieve details van het achttiende-eeuwse buitenhuis zijn nog duidelijk te zien: sloten en deurknoppen van koper en brons, het trappenhuis, salons en eetzalen die wemelen van de ornamenten en figuratief stucwerk en behangselschilderingen op de muren. En de vele kamers hebben leuke details: een gedecoreerde schouw, een klein glazen vitrinekastje aan de muur, grote spiegels en een adembenemend mooi uitzicht over het water aan de achterzijde.
Het huis staat nu leeg, op een kunstenaar die er als anti-kraak woont en werkt na. De vorige eigenaar ging failliet en het bezit verviel aan Delta Lloyd, die de aankoop van Broekhuizen voor hem financierde. Delta Lloyd is bezig de mogelijkheden te onderzoeken: verkopen of verhuren. Het moet een zeer vermogende koper zijn, want de aankoop van het landgoed, de restauratie en het onderhoud in de toekomst vergen vele tientallen miljoenen.
Bron: AD
![]()
het leek mij ook wel watquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:40 schreef DaMart het volgende:
[..]
Shit, ik verdien nog net niet genoeg om dat onderhoud te kunnen betalen!![]()
Sjieke anti-kraakquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:38 schreef PonyLover het volgende:
[..]
Het huis staat nu leeg, op een kunstenaar die er als anti-kraak woont en werkt na.
Dit vind ik nog wel een mooi huis.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:30 schreef Netsplitter het volgende:
Wassenaar: ¤ 9.500.000 k.k.
http://www.funda.nl/koop/detail_overzicht.asp?obj_GUID={452C9711-0DE9-4508-B21D-EFDF2E83F367}&onthouden=1&sfPrijsMin=125000&sfPrijsMax=1000000000&Form=Home&sfStraal=0&refining=N&sfRangschikking=DESC&sfSortering=obj%5FKoopprijs&paginaVolgNummer=1&objectVolgNummer=3&sfPlaatsID=5228&searchmode=normaal
Zandvoort is niet zo duur.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:19 schreef LedZep het volgende:
Ik vraag me weleens af hoe duur die enorme huizen in Zandvoort / Noordwijk kosten, die daar zo in de duinen staan. Kastelen zijn het, en dan op zo'n locatie.
Inderdaad, de wat excl. huizen/panden zul je echt niet bij een makelaar aantreffen. Worden dan ook verkocht door mond tot mond reclame waarbij de makelaar pas aan te pas komt op het moment dat de koop eigenlijk al rond is, áls de makelaar er al aan te pas komt.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:34 schreef Dante_A het volgende:
Volgens mij is dat heel lastig te zeggen. Hele dure huizen gaan vaak niet openlijk op de markt in de verkoop. De mensen die zo'n huis zouden kunnen veroorloven weten over het algemeen wel wat er te krijgen is.
Zo weet ik dat Mathijs van Heijningen een pand ergens op de Amsterdamse Herengracht heeft waar hij wel vanaf wil voor iets rond de 10 miljoen. Een kennis van mij heeft zo'n villa aan het Vondelpark waar je over kunt onderhandelen vanaf de 8 miljoen. Geen van die huizen hebben een echte bekende waarde, staan niet openlijk in de verkoop en zul je daarnaast ook nooit in de etalage bij een makelaar zien hangen.
De vraag is dus of je er ooit achter komt wat iets echt waard is, laat staan wat de duurste is. Ik vermoed dat als je het vijf makelaars in dat segment vraagt je vijf verschillende antwoorden krijgt.
Wij nederlanders houden het sowieso bescheidenquote:
Wat een huisquote:Op zaterdag 29 juli 2006 17:18 schreef kampsjaak het volgende:
deze is ook wel prijzig:
http://www.funda.nl/koop/detail_overzicht.asp?obj_GUID={7D78E699-C34E-48AB-BB3E-751A2BE0D033}&Form=Home&sfStraal=15&refining=N&Page=4&onthouden=1&sfPrijsMin=2000000&sfPrijsMax=1000000000&paginaVolgNummer=1&objectVolgNummer=7&sfPlaatsID=6864&searchmode=normaal
Tja, het is een oud topic, die huizen zullen inmiddels wel verkocht zijnquote:Op zondag 4 januari 2009 11:33 schreef StateOfMind het volgende:
Jammer dat alle links in dit topic niet meer werken.
Ah, topic is uit 2006. Niet gezien.quote:Op zondag 4 januari 2009 11:35 schreef MaLo het volgende:
[..]
Tja, het is een oud topic, die huizen zullen inmiddels wel verkocht zijn.
Maar mijn link van zojuist doet het nog wel.
nee, zeker nietquote:Op zondag 4 januari 2009 11:50 schreef aaipod het volgende:
http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/?id=9db9aa8f-1790-46f9-9e3e-d9c5ecc8be84&objecttype=DetailKoopObject Ook niet het minste optrekje
quote:Op zondag 4 januari 2009 11:50 schreef aaipod het volgende:
http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/?id=9db9aa8f-1790-46f9-9e3e-d9c5ecc8be84&objecttype=DetailKoopObject Ook niet het minste optrekje
Inclusief een puike bar compleet met biertapquote:Op zondag 4 januari 2009 11:50 schreef aaipod het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |