abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40253798
hey..

Ik ben een meid van 19, en k heb super veel moeite om vrienden te maken. Heb er 2..maar verweg 1 in spanje..en de ander woont in groningen..en zie k weinig.
Verder leef k in een aparte situatie, ik leef in NL alleen met mn ma, verder geen familie.
K ga zelden uit. k zit op mbo maar vindt er niet veel aansluiting bij de anderen. Heb de havo gedaan, maar daar was k super gesloten, omdat k vroeger gepest werd.
Maar nu probeer k vrienden te maken in de buurt. Maar in de buurt wonen weinig mensen van ong. dezelfde leeftijd.....k ging een tijdje naar de sportschhool, maar ben ermee gestopt omdat k der weinig tijd voor.

En k ben op zoek naar andere manieren om vrienden te maken...iemand enig idee???
pi_40253913
Benut iedere kans die zich voordoet! En neem zelf initiatief!
pi_40254118
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 23:00 schreef francis997 het volgende:
hey..

Ik ben een meid van 19, en k heb super veel moeite om vrienden te maken. Heb er 2..maar verweg 1 in spanje..en de ander woont in groningen..en zie k weinig.
Verder leef k in een aparte situatie, ik leef in NL alleen met mn ma, verder geen familie.
K ga zelden uit. k zit op mbo maar vindt er niet veel aansluiting bij de anderen. Heb de havo gedaan, maar daar was k super gesloten, omdat k vroeger gepest werd.
Maar nu probeer k vrienden te maken in de buurt. Maar in de buurt wonen weinig mensen van ong. dezelfde leeftijd.....k ging een tijdje naar de sportschhool, maar ben ermee gestopt omdat k der weinig tijd voor.

En k ben op zoek naar andere manieren om vrienden te maken...iemand enig idee???
via FOK.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_40254169
FOK! natuurlijk.
  donderdag 27 juli 2006 @ 23:10:32 #5
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_40254201
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 68% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 12:07:52 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_40254218
Maar goed, het sporten etc is je al bekend. Je moet er natuurlijk wel tijd voor willen maken, ze komen niet aanwaaien
  donderdag 27 juli 2006 @ 23:10:58 #7
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40254223
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 23:08 schreef Pheno het volgende:

[..]

via FOK.
bijvoorbeeld, en probeer toch iig iets te vinden wat je leuk vindt en kunt doen in je vrije tijd; al is het maar muziek luisteren waar je dan weer over kunt praten met anderen, bijvoorbeeld hier op fok...
[KNE]-Mod
pi_40254267
Of ga maatschappelijk werk doen.
pi_40254279
Je doet mbo, en je hebt geen mensen om mee om te gaan en je gaat nooit uit, waarom ben je dan met de sportschool gestopt omdat je geen tijd hebt?
pi_40254287
Je kunt via Fok vrienden proberen te maken. Het is een groot forum met vast wel een paar mensen uit Groningen.
Of je probeert op school toch wat aansluiting te zoeken met je klasgenoten.
Of je zoekt een hobby/sport/whatever waar veel mensen bij elkaar komen. Kans is dat daar mensen tussen zitten met wie je wel kan opschieten.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 07:31:16 #11
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_40260673
Echte vrienden krijg je door d'r zelf 1 te zijn.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 08:39:46 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40261128
Opruimslot.
En opgeruimd ende netjes weer open.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 28 juli 2006 @ 09:03:15 #13
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_40261511
Vrijwilligers werk gaan doen bij het dierenasiel als je van dieren houdt, werken ook vaak jonge mensen enzo...

Waar kom je vandaan...
Deze post werd mede mogelijk gemaakt met steun van de europesche gemeenschap.
pi_40271011
Neem een fok fotoboek om mee te beginnen.
pi_40274134
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 23:00 schreef francis997 het volgende:
hey..

k? k? k? wa?
twee violen en een trommel en een fluit
pi_40274852
Kliinkt misschien stom, maar 't schijnt dat je via dating sites ook gewoon vriendschappelijke vrienden kunt vinden. Een shopvriendin bijvoorbeeld.
Uitgaan helpt ook. Als je mensen wilt leren kennen kun je beter naar een kroeg gaan dan naar een disco. Dan kun je tenminste eens een gesprek aanknopen.
Nog beter misschien: neem een baan in de horeca. Niet in de keuken, maar achter de bar. Dan gaan mensen vanzelf wel tegen je aanlullen.

Hierboven las ik ook een paar goeie: vrijwilligerswerk bijvoorbeeld. Sowieso is een baantje een manier om nieuwe mensen te leren kennen, waar dan ook.

Oh, en als je problemen hebt met contacten leggen, is misschien een assertiviteitscursus een idee...
Assumption is the mother of all fuckups.
pi_40274943
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:51 schreef Roquefort het volgende:

[..]

k? k? k? wa?
de i en t toets zijn kapot
  vrijdag 28 juli 2006 @ 16:23:33 #19
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_40275231
Dat baantje in de horeca vind ik een super idee, maar misschien wat heftig als je niet zo'n held bent. En misschien ook dronken lui, maar kies eens een leuke tent ofzo.

Vroegah... heb ik ooit in een buurtsupertje gewerkt. Ik was altijd een beetje timide, maar dan moet je gewoon. Hup schouders eronder en doen alsof je het geweldig vindt. Uiteindelijk werd het ook geweldig, want enthousiasme werkt aanstekelijk.
Het is serieus goed voor je ontwikkeling (lastige klanten die uiteindelijk met een lach op hun gezicht vrolijk de deur uitgaan) en om leeftijdsgenoten te ontmoeten. Ik heb daar geleerd om met mensen om te gaan, en heb leuke mensen ontmoet om mee te stappen enzo. Vandaar gaat het vanzelf wat makkelijker.

Het gaat dus niet vanzelf, maar het word wel steeds makkelijker.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 16:38:21 #20
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_40275741
@TS:

Tja, das een beetje lastige situatie natuurlijk als er weinig leeftijdgenoten in jou buurt wonen.
Niet aan jou te wijten
Persoonlijk heb ik nooit moeite om vrienden te maken, da's makkelijk.
Vrienden houden en terveden stellen heeft volgens mij meer aandacht nodig. Maargoed.
Ik heb zelf een tijdje horeca gedaan. Ik weet niet of je een beetje verlegen bent.
Als je achter de bar moet staan, dan zal het wel ff wennen zijn hoor.
Maar als je op dreef raakt krijg je een kick!

De supermarkt (ik weet niet hoe oud je bent en of ze je nog aannemen, 19 is echt de max. leeftijd)
Maak je ook heel snel vrienden.
Op de sportschool is het meer ieder voor zich. Tenzij je mensen durft aante spreken.

Alleen uitgaan en alleen in een bar gaan zitten zou ik je ook afraden. Tenzij je erg knap knap bent
of extravert durft te zijn (cq. clown) dan zullen ze je ook sneller aanspreken.

Op grote feesten zoals carnaval, dan spreekt iedereen je aan, ongeacht.
Zoek die grote drukke stads-evenmenten op met de zomer!

Buurthuizen of theater school is ook top.
Ik heb zelf een x meegedaan aan een introductie dag op het NKT in Purmerend.
Dan maak je echt zo vrienden, Ze zijn zo open die gasten (vooral de meisjes)

Jij hebt een paar goede vrienden nodig die zelf een groot vriendenkring hebben.
Als je een paar van die vrienden hebt, gaat het snel.
Want dan stellen ze je voor aan -tig mensen. en die kennen weer -tig mensen.

Nogmaals, vrienden houden is een stuk moeilijker. Je moet er tijd voor maken.
En als ze je nog niet zo goed kennen, moet je er wel achtraan gaan en initiatief tonen.
Introvert zijn doet het meestal niet zo goed. Veel geld hebben om te spenderen (om te kunnen reizen etc.) is ook een pré.
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_40285677
hey..iedereen tnx..voor de reacties..
een fotoboek maken leek me wel leuk..dus dat ga idd doen.
pi_40287007
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 22:52 schreef francis997 het volgende:
hey..iedereen tnx..voor de reacties..
een fotoboek maken leek me wel leuk..dus dat ga idd doen.
Ben benieuwd
Deze post werd mede mogelijk gemaakt met steun van de europesche gemeenschap.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 00:07:28 #23
140245 base3ball
State Of Mind
pi_40287827
quote:
Klopt . Was vroeger ook heel verlegen. En daarom ook bewust in de horeca gaan werken. Dan gaat het meestal wel vanzelf dat je wat makkelijker met mensen praat (wel moeite voor doen natuurlijk). Ik ben tegenwoordig iig nauwelijks verlegen meer . Alhoewel dat natuurlijk ook wel met de jaren komt .

Iig nog veel succes TS. Zitten hier genoeg goede tips tussen.
Everybody has a talent, most people just don't know what it is.
www.xi-online.nl
  zaterdag 29 juli 2006 @ 00:10:46 #24
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_40287916
doe gewoon eens iets! Maakt niet uit wat, als je t maar leuk vind. een fotografieclubje, vrijwilligerswerk, op straat hangen.
Mensen willen altijd contact met gelijkgestemden
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  zaterdag 29 juli 2006 @ 00:22:01 #25
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_40288198
Ga naar de volgende R&P meeting van Fok!

Gegarandeerd dat je er vrienden aan overhoud.

*pomtiedom heeft nog nooit een meeting bijgewoond van FoK!
I mean no harm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')