abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40261350
Israël aangeklaagd voor oorlogsmisdaden

BRUSSEL - Tegen Israël wordt donderdag in België een aanklacht ingediend wegens oorlogsmisdaden tijdens de recente militaire operatie in Libanon. Indieners zijn een Belgisch-Libanees echtpaar dat met hun drie kinderen in Libanon op vakantie was toen de bombardementen begonnen, aldus de krant Le Soir donderdag.

In België kunnen dergelijke klachten worden ingediend in het kader van de wet op de universele bevoegdheid van de Belgische rechtbanken. De aanklacht richt zich tegen de Israëlische premier Olmert, minister Peretz van Defensie en de chef defensiestaf van het Israëlische leger, Halutz.

Het Belgisch-Libanese echtpaar moest met hun kinderen van zestien, veertien en elf Beiroet ontvluchten toen de Israëlische bombardementen begonnen. Ze zijn getraumatiseerd en in shock, aldus Le Soir. Hun appartement in Beiroet is vernietigd.

bron: www.telegraaf.nl
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  vrijdag 28 juli 2006 @ 09:02:35 #127
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_40261440
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 08:57 schreef lionsguy18 het volgende:
Israël aangeklaagd voor oorlogsmisdaden
Denk niet dat Israel daar echt wakker van zal liggen.
pi_40261458
Als een kapot vakantiehuisje ook al een oorlogsmisdaad is, dan is het hek van de dam.
pi_40261498
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 09:03 schreef MMXMMX het volgende:
Ik snap het niet hoor

Waarom moeten nu altijd die lieve kinderen het slachtoffer zijn ?
Ze doen niemand kwaad ze zijn altijd goed opgevoed en lezen elke dag de koran
Hoe kan het nu dat er zoveel burger slacht offers zijn ?
Ik snap het echt niet

[afbeelding]
[afbeelding]
Verkeerde God misschien?
  vrijdag 28 juli 2006 @ 09:11:10 #130
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40261582
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 09:03 schreef MMXMMX het volgende:
Ik snap het niet hoor

Waarom moeten nu altijd die lieve kinderen het slachtoffer zijn ?
Ze doen niemand kwaad ze zijn altijd goed opgevoed en lezen elke dag de koran
Hoe kan het nu dat er zoveel burger slacht offers zijn ?
Ik snap het echt niet

[afbeelding]
[afbeelding]
Het schenden van kinderrechten en het schenden van de ethiek.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 09:17:43 #131
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40261692
Human Rights Watch: zelfmoordaanslagen zijn misdaden tegen de menselijkheid

8 november 2002 - "Mensen die zichzelf opblazen zijn geen martelaren, het zijn oorlogsmisdadigers, evenals degenen die helpen bij het organiseren van zulke aanslagen. Deze aanslagen zijn door hun systematiek en grootschaligheid anders dan andere misdaden in tijd van oorlog. Deze aanslagen vallen duidelijk in de categorie misdaden tegen de menselijkheid." (Kenneth Roth, directeur van Human Rights Watch)
pi_40261712
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 07:27 schreef concac het volgende:

[..]

die Israelis zijn iets slimmer, ze gebruiken niet hun eigen mensen als "human shield", terwijl de palastijnen hun eigen volk gebruikt.
Zo kieskeurig zijn de Israelis niet, ze gebruiken rabbijnen indien nodig.
quote:
Child Used as Human Shield after Beating
Rabbis for Human Rights

Four arrestees, including a 12 year old boy, RHR Executive Director Rabbi Arik Ascherman, an additional Palestinian and ISM activist, were used as human shields in Bido on Thursday. After local Palestinians and Israeli activists saw a young boy being beaten by border police, the boy's mother sent a Palestinian man to try and help him and Rabbi Ascherman also approached the police. Both were arrested, along with a Swedish ISM activist.

The boy, crying, shaking from fear and eventually cold, was sat on the hood of a jeep and tied to the bars protecting the glass. The other three arrestees were bound and placed in front of a second jeep. After the arrests, local Palestinians began throwing stones, a number of them hitting the jeeps. The unit commander was Shahar Yitzhaki

Rabbi Ascherman repeatedly requested over the next few hours that they not be used as human shields, that the boy receive medical attention and that the officers identify themselves. He also asked to lend his coat to the child and to stand in front of the child to protect him from stones. All these requests were met with physical and verbal threats, orders to "shut up," and/or derision. The division commander, "Benny," also visited the site during these events. Rabbi Ascherman also directed his requests to him. Rabbi Ascherman was eventually told that the boy had been checked by a medic before Rabbi Ascherman was arrested.

Rabbi Ascherman was seized by his throat and head butted by Yitzhaki upon arrest. The arrestees were moved from the scene after several hours, but kept outside. The child was allowed to go home around 18:30. By this time, the adults were also shaking from cold and sharing Rabbi Ascherman's coat. They were released, but Yitzhaki "rearrested" them and took them to the Givat Zeev Police station. There, after continuing to be held outside, Rabbi Ascherman convinced the attending officers to allow them to sit inside. The Palestinian was taken to Ofer, while Ascherman and the ISM activist were conditionally released late that night.
Een kind in elkaar slaan en dan vastbinden op een jeep...
  vrijdag 28 juli 2006 @ 09:21:32 #133
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_40261756
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 09:17 schreef damian5700 het volgende:
Human Rights Watch: zelfmoordaanslagen zijn misdaden tegen de menselijkheid

8 november 2002 - "Mensen die zichzelf opblazen zijn geen martelaren, het zijn oorlogsmisdadigers, evenals degenen die helpen bij het organiseren van zulke aanslagen. Deze aanslagen zijn door hun systematiek en grootschaligheid anders dan andere misdaden in tijd van oorlog. Deze aanslagen vallen duidelijk in de categorie misdaden tegen de menselijkheid." (Kenneth Roth, directeur van Human Rights Watch)
Ik geloof niet dat dat het punt is.

Het punt is dat Israel in principe ook dergelijke misdaden begaat, maar het heilige boontje spelen.
Soort pot verwijt de ketel achtige insteek.

Natuurlijk zijn zelfmoordterroristen misdadigers, maar Israel is ook niet fris bezig.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_40261858
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 09:10 schreef MMXMMX het volgende:

Tja ik weet het niet hoor
Soms is er tijd voor een grapje tussendoor

http://www.chrisbyrne.com(...)UCKYOUTERRORISTS.mpg

[afbeelding]
Ik moest lachen
pi_40261877
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 09:21 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het punt is dat Israel in principe ook dergelijke misdaden begaat, maar het heilige boontje spelen.

Natuurlijk zijn zelfmoordterroristen misdadigers, maar Israel is ook niet fris bezig.
Echt grote onzin, israelisch blazen zich niet op in bussen. Als het niet om te huilen was dan zou je wel moeten lachen om dit soort posts.
pi_40261924
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 09:10 schreef MMXMMX het volgende:

Tja ik weet het niet hoor
Soms is er tijd voor een grapje tussendoor

http://www.chrisbyrne.com(...)UCKYOUTERRORISTS.mpg

[afbeelding]
Nederlandse humor
  vrijdag 28 juli 2006 @ 09:32:34 #137
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_40261967
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 09:27 schreef buachaille het volgende:
Echt grote onzin, israelisch blazen zich niet op in bussen. Als het niet om te huilen was dan zou je wel moeten lachen om dit soort posts.
Nee, maar ze gebruiken dus wel burgers als menselijke schilden, schieten gericht op journalisten en bombarderen 'per ongeluk' VN posten.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_40261986
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 09:27 schreef buachaille het volgende:

[..]

Je avatar is wel op z'n plaats.
pi_40262000
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 09:32 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Ja vind ik ook
Ben het helemaal met je eens en vooral als je ziet hoe netjes die islam kinderen worden opgevoed

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat betreft opvoeden kunnen wij nog veel van hun leren
Nou ik weet niet of je wel eens een groep padvinders voorbij hebt zien komen? Soms krijg je daar ook de indruk van dat het een para-militaire organisatie betreft
  vrijdag 28 juli 2006 @ 09:37:09 #140
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40262060
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 09:21 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Wie beweert dan dat Israëliërs 'heilige boontjes spelen'? Er zijn nota bene Israëlische organisaties opgericht die de rechten van de Palestijnen in de bezette gebieden verdedigen. Zie link NorthernStar.
Deze organistaties hebben als doel om een cultuur van mensenrechten te creëren. Dat betekent dat de huidige cultuur verre van feilloos is, maar dit is niet te vergelijken met de laaghartige streken en doelstellingen van de terroristische organisaties Hamas en Hezbollah.

Ik hoop dat je daarin toch een veschil kunt duiden.
pi_40262101
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 09:32 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee, maar ze gebruiken dus wel burgers als menselijke schilden, schieten gericht op journalisten en bombarderen 'per ongeluk' VN posten.
Ik ontken niet dat die dingen in het verleden zijn voorgekomen, vergeet echter niet dat die incidenten altijd sterk veroordeelt zijn door de Israëlisch. In conflictsituaties wordne dit soort misdaden gepleegt door individuele soldaten. Niet alleen door Israëlisch maar ook aan de andere zijde. Denk aan de Israëlier van 18 die enige tijd geleden is ontvoerd en beestachtig vermoord door palestijnen.
pi_40262116
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 09:32 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Volgens mij ben je wat in de war met beide partijen
  vrijdag 28 juli 2006 @ 09:40:34 #143
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_40262128
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 09:37 schreef damian5700 het volgende:
Wie beweert dan dat Israëliërs 'heilige boontjes spelen'? Er zijn nota bene Israëlische organisaties opgericht die de rechten van de Palestijnen in de bezette gebieden verdedigen. Zie link NorthernStar.
Deze organistaties hebben als doel om een cultuur van mensenrechten te creëren. Dat betekent dat de huidige cultuur verre van feilloos, maar dit is niet te vergelijken met de laaghartige streken en doelstellingen van de terroristische organisaties Hamas en Hezbollah.

Ik hoop dat je daarin toch een veschil kunt duiden.
Het ene religieus extremisme is het ander niet natuurlijk.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 09:41:30 #144
70881 Abe_Lenstra
Terug op het oude nest....
pi_40262147
Misschien is de reden dat er zoveel 'burgerslachtoffers' vallen aan de kant van de Arabieren het feit dat die jongens er alles aan doen om dat zo te laten zijn.

Ik denk niet dat Israel zijn granaten voor het leger in een apartementen complex in Haifa opbergd, tussen de bewoonde flats. Ik denk ook niet dat de Israelische Militaire top een staf-vergadering houdt in een café in Tel Aviv.

De Reden waarom er zo veel burgerslachtoffers vallen in Libanon is omdat dat Hezbollah, Iran en Syrië gewoon verschrikkelijk goed uitkomt.

Natuurlijk maken de Israeli's ook fouten (Die aanval op de VN-Post, het bombardement van de Christelijke Wijk in Beirut (Hoewel? Als ik Hezbollah was, waar zou ik dan veiliger een vergadering kunnen beleggen dan in het hol van de Leeuw??) maar sinds die achterlijke geitehoeders daar er achter zijn hoe geweldig de Westerse Media reageert op burgerslachtoffers is dat gewoon een extra wapen geworden. Net als Zelfmoord aanslagen.

Voor die Arabische Leiders betekent een mensenleven echt niks hoor.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 09:41:48 #145
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_40262153
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 09:39 schreef Gebleekte het volgende:
Volgens mij moet je een paar voorgaande posts even lezen
  vrijdag 28 juli 2006 @ 09:43:26 #146
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40262183
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 09:40 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het ene religieus extremisme is het ander niet natuurlijk.
Harstikke goed beargumenteerd! Fijn om met jouw de discussie aan te gaan!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 09:46:15 #147
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_40262220
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 09:43 schreef damian5700 het volgende:
Harstikke goed beargumenteerd! Fijn om met jouw de discussie aan te gaan!
Over pot-verwijt-de-ketel gesproken
pi_40262259
Mn opa zei altijd : De enige goeie Palestijn, is een dooie Palestijn.

Maar ik denk dat tie hetzelfde over Hezbollah had gezegd.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 09:49:10 #149
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40262269
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 09:46 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Over pot-verwijt-de-ketel gesproken
Waar is mijn post niet steekhoudend?
pi_40262283
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 09:39 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Nee, er is maar één verschil: de menselijke schilden die Israël gebruikt worden met het geweer in de rug ertoe gedwongen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')