abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 juli 2006 @ 13:08:29 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40235221


Trackinfo

Lenght 4,574 km
Laps 67
Total distance 306.458 km






German Grand Prix - Hockenheim

Net als het ander circuit in Duitsland, de Nürburgring, heeft ook Hockenheim een rijke historie. De eerste Grand Prix wordt er verreden in 1970. Het is dan een groot circuit van bijna zeven kilometer, met lange rechte stukken door de bossen. Het circuit had toen een eigen karakter. Circuits met een eigen karakter hebben ook hun specialisten. Gerhard Berger heeft er twee Grand Prix gewonnen. En reed er bijna altijd om de overwinning.

Hockenheim kent veel verschillende winnaars. In 1999 had Mika Salo er bijna de race gewonnen. Hij vervangt Michael Schumacher die door een beenbreuk uitgeschakeld is. Teamgenoot Eddie Irvine maakt echter nog kans op de titel. Salo is loyaal aan Ferrari, laat Irvine passeren en wordt op één seconde tweede. Het beste resultaat uit zijn carrière.

In 2000 is het weer een andere Ferrari coureur die wint, Rubens Barrichello. Het is zijn eerste zege en draagt deze op aan zijn in 1994 overleden landgenoot Ayrton Senna.

Sinds 2002 is het karakteristieke circuit verbouwd door Herman Tilke. Tilke is de man die ook de nieuwe circuits als Maleisië en Bahrein op zijn naam heeft. De lange rechte stukken verdwenen dus ook in Hockenheim en maakten plaats voor een modern circuit, waarbij de meeste historie verloren is gegaan. Het motodrome, waar alle tribunes staan, is behouden gebleven, verder is alles gewijzigd.

De eerste race op het “nieuwe” circuit is dan ook meteen raak voor de Duitsers. Michael Schumacher wint! Ralf Schumacher finisht als derde het Duitse feest is dus compleet.

In 2003 maakt Michelin de dienst uit in Hockenheim. Juan Pablo Montoya wint, voor David Coulthard, Jarno Trull wordt derde en Fernado Alonso eindigt op vier. Dan volgen de Toyota’s en Michael Schumacher eindigt slechts op plaats zeven. In de eerste bocht zijn al drie kanshebbers op de overwinning afgevallen. Rubens Barrichello, Kimi Raikkonen en Ralf Schumacher crashen en kunnen niet meer verder.

In 2004 was Bridgestone weer gewoon de baas op de Hockenheimring. Michael Schumacher won, maar wel met wat hulp van McLaren. De grootste bedreiging voor de Duitser, Kimi Raikkonen valt namelijk uit vanwege een kapotte achtervleugel. Alle andere punten waren die race echter wel voor Michelin coureurs.

Vorig jaar was het weer drama voor Raikkonen in Duitsland, waardoor hij nog nooit gefinisht is op de Hockenheimring. Hij nam wel de leiding, maar viel in ronde 35 uit, waardoor zijn kansen op de wereldtitel dat jaar welhaast verkeken waren. Zijn grootste concurrent Alonso wint, Montoya wordt tweede voor Jenson Button.

De race wordt verreden over 67 ronden met een afstand van 4,574 kilometer. Vorig jaar stonden hier voor het eerst sinds 1962 weer twee Nederlanders aan de start van een Formule 1 race. Robert Doornbos maakte toen zijn race debuut voor Minardi, waar landgenoot Christijan Albers al het hele seizoen reed.

Wat kunnen we verwachten dit weekend?

De bandenoorlog! Banden maken de dienst uit dit seizoen. De coureur met de betere band wint! Klampt Michelin aan bij Bridgestone of heeft laatstgenoemde echt een superband ontwikkeld?

Het debuut van de nieuwe Super Aguri! Het komt er nu op aan voor SA! Gaan ze Midland (eindelijk) voorbij? De auto ziet er (optisch) wel redelijk uit!





Een clash tussen DE wereldkampioen en een OUD wereldkampioen! Zet Shumi door en veroverd hij alsnog zijn 8ste wereldtitel?





Midland dat denkt te kunnen verassen! Geslaagde test, gestage ontwikkeling EN een snelle coureur!




Programma

Vrijdag 28 juli 2006
11.00 - 12.00 1e vrije training
14.00 - 15.00 2e vrije training

Zaterdag 29 juli 2006
11.00 - 12.00 3e vrije training
14.00 - 15.30 Kwalificatie

Zondag 30 juli 2006
14.00 - 16.00 Race

De standen

Coureurs

Pos. Rijder Team Banden Punten
1 F. Alonso Renault 96
2 M. Schumacher Ferrari 79
3 G. Fisichella Renault 46
4 K. Räikkönen McLaren 43
5 F. Massa Ferrari 42
6 JP. Montoya McLaren 26
7 J. Button Honda 16
8 R. Barrichello Honda 16
9 R. Schumacher Toyota 13
10 N. Heidfeld BMW 13
11 D. Coulthard Red Bull 10
12 J. Trulli Toyota 8
13 J. Villeneuve BMW 7
14 M. Webber Williams 6
15 N. Rosberg Williams 4
16 P. de la Rosa McLaren 2
17 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 1
18 C. Klien Red Bull 1


Constructeurs

Pos. Team Banden Punten
1 Renault 142
2 Ferrari 121
3 McLaren 71
4 Honda 32
5 Toyota 21
6 BMW 20
7 Red Bull 11
8 Williams 10
9 Scuderia Toro Rosso 1
- Midland F1 0
- Super Aguri 0

[ Bericht 0% gewijzigd door sanger op 27-07-2006 14:28:10 (Datums aangepast) ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40236156
Blijft toch wel triest om Williams op de 8ste plek in de strijd om de constructeurstitel te zien.

Als Ferrari-fan zijnde hoop ik dat Bridgestone dit weekend weer de betere band heeft en Ferrari/Schumacher weer wat punten kan inlopen op Renault/Alonso.

En nog een laatste weerbericht:
quote:
Like much of Europe, the Mannheim region is currently experiencing a heatwave, but the hot conditions may be interrupted by thunderstorms this weekend.

Thursday will be sunny and humid, with an ambient temperature high of 35 degrees Celsius and some cloud, but Friday and Saturday will see the temperature drop to 29 and 27 degrees Celsius respectively with a 60 percent chance of storms. It will be warmer again on Sunday - 31 degrees Celsius - but there will remain a 30 percent chance of scattered showers.
pi_40236226
Landis is toch met grote spoed onverwacht naar Duitsland vertrokken? Die heeft gewoon een nieuwe dope voor de benzine, en gaat dit winnen!
** Als iedereen eens net zo perfect was als ik zou moeten zijn **
  donderdag 27 juli 2006 @ 13:53:25 #4
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_40236663
Go BMW
Go Jacques!
Go Nick!

SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  donderdag 27 juli 2006 @ 14:00:44 #5
52034 U
bevindt zich hier
pi_40236884
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:08 schreef sanger het volgende:
Programma

Vrijdag 14 juli 2006
11.00 - 12.00 1e vrije training
14.00 - 15.00 2e vrije training

Zaterdag 15 juli 2006
11.00 - 12.00 3e vrije training
14.00 - 15.30 Kwalificatie

Zondag 16 juli 2006
14.00 - 16.00 Race
ljikt me niet helemaal te kloppen, moet 28,29 en 30 juli zijn toch?
Wat zegt U?
  donderdag 27 juli 2006 @ 14:28:44 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40237698
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 14:00 schreef U het volgende:

[..]

ljikt me niet helemaal te kloppen, moet 28,29 en 30 juli zijn toch?
Aangepast en excuses aan diegene die nu de verkeerde dag voor de TV waren gaan zitten
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 27 juli 2006 @ 14:53:22 #7
52034 U
bevindt zich hier
pi_40238497
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 14:28 schreef sanger het volgende:

[..]

Aangepast en excuses aan diegene die nu de verkeerde dag voor de TV waren gaan zitten
ik zat al te zoeken naar de uitslag van de race!
Wat zegt U?
pi_40238522
Laat het zondag gaan regenen .
pi_40240670
tvp'tje

Iemand een goed idee over de bandenkeuze voor de manager???

Welk merk zal het best gaan presteren? Ik durf het echt niet meer te zeggen nu...

Ik zou zeggen dat de band met de beste survival rate op gloeiend heet asfalt deze race in Hockenheim een voordeel heeft.... *maar wie van de twee is dat?*


De weersvoorspellingen: http://www.itv.com/page.asp?partid=52 (do 27/7, ca. 1600 uur)

5 Day Forecast - HOCKENHEIM

Thu Max: 36°C / 96.8°F Min: 27°C / 80.6°F

Fri Max: 37°C / 98.6°F Min: 26°C / 78.8°F

Sat Max: 33°C / 91.4°F Min: 21°C / 69.8°F

Sun Max: 28°C / 82.4°F Min: 22°C / 71.6°F

Mon Max: 26°C / 78.8°F Min: 18°C / 64.4°F
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_40240978
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:54 schreef Sally het volgende:
tvp'tje

Iemand een goed idee over de bandenkeuze voor de manager???

Welk merk zal het best gaan presteren? Ik durf het echt niet meer te zeggen nu...

Ik zou zeggen dat de band met de beste survival rate op gloeiend heet asfalt deze race in Hockenheim een voordeel heeft.... *maar wie van de twee is dat?*
Moeilijk te zeggen. Ik geef op het moment Bridgestone een lichtelijk voordeel ten opzichte van Michelin. Maar ik wacht eerst de vrije trainingen van morgen af. Misschien dat er dan iets zinnigs over te zeggen valt.
  donderdag 27 juli 2006 @ 16:51:59 #11
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_40242878
Mooie OP weer sanger!

Tevens TVP.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_40243352
Ik mis de oude hockenheim
pi_40243581
Zou Kimi nu eindelijk eens finishen?

(die is nog nooit gefinishd op dit circuit 2001-2005)
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_40243718
Ik verheug me alweer op de mooie acties na de hairpin op dat korte stukje met die bewegende meerijdende camera
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:08 schreef sanger het volgende:

Midland dat denkt te kunnen verassen! Geslaagde test, gestage ontwikkeling EN een snelle coureur!
1 snelle maar?
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 27 juli 2006 @ 17:38:35 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40244391
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 16:51 schreef Xebber het volgende:
Mooie OP weer sanger!

Tevens TVP.
Thanks!
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 17:12 schreef Gitanki het volgende:
Zou Kimi nu eindelijk eens finishen?

(die is nog nooit gefinishd op dit circuit 2001-2005)
Nope, Hockenheim zal voor Kimi een angstgegner worden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 27 juli 2006 @ 17:39:23 #16
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40244415
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 17:17 schreef Atreidez het volgende:
Ik verheug me alweer op de mooie acties na de hairpin op dat korte stukje met die bewegende meerijdende camera
[..]

zeker


[quote]
1 snelle maar?
Jep, de ander is gemiddeld (Monteiro dus)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40244613
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:08 schreef sanger het volgende:
Midland dat denkt te kunnen verassen! Geslaagde test, gestage ontwikkeling EN een snelle coureur!
Ze gaan de tankstop van Jos bij Benneton nadoen?
  donderdag 27 juli 2006 @ 17:47:16 #18
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40244676
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 17:45 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ze gaan de tankstop van Jos bij Benneton nadoen?
Vandaar die foto in de OP
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40245371
ja
  vrijdag 28 juli 2006 @ 00:56:26 #20
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_40257567
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 17:17 schreef Atreidez het volgende:
Ik verheug me alweer op de mooie acties na de hairpin op dat korte stukje met die bewegende meerijdende camera
Die camera
( een mooie do or die bocht voor JV )
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_40257935
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:08 schreef sanger het volgende:

Een clash tussen DE wereldkampioen en een OUD wereldkampioen! Zet Shumi door en veroverd hij alsnog zijn 8ste wereldtitel?
Nee.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 08:51:56 #22
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40261273
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 01:09 schreef Radegast het volgende:

[..]

Nee.
Ben bang dat die beslissing dit weekend nog niet zal vallen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40261352
quote:
Demperverbod mogelijk in nadeel Renault

Giancarlo Fisichella vreest dat Renault wel eens in het nadeel kan zijn nu de FIA heeft besloten een innovatief massadempersysteem per direct te verbieden. De Frans-Engelse renstal was dé pionier achter het systeem en ziet dit voordeel nu als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Het massadempersysteem treedt vooral in werking als de auto ’springt’ als ’ie over de kerbstones rijdt. Daarbij krijgen de banden een flinke klap, het dempersysteem zorgt er dan voor dat de kracht in tegengestelde richting wordt teruggevoerd. Daardoor wordt de auto stabieler en nog belangrijker: er is meer grip in de bochten.

Volgens de FIA is de werking van het systeem in strijd met artikel 3.15 van de technische reglementen. Dit omdat de massa zich in het dempersysteem vrij kan bewegen en invloed heeft op de aërodynamische prestaties van de auto.

Meteen na het verbieden was de verwachting dat het nadeel voor Michelin-rijders groter is dan de coureurs die gebruik maken van Japans Bridgestone-rubber. De Japanse banden hebben sterkere zijkanten, waardoor de neiging om in te deuken veel minder groot is. De uitspraken van Fisichella lijken deze theorie te ondersteunen.

"Ja, het zou een probleem voor ons kunnen zijn”, vertelt hij in Autosprint. ,,Ik weet het fijne niet van deze beslissing van de FIA, maar als ik het me goed herinner hebben we het massadempersysteem dit jaar in vrijwel iedere race gebruikt."


Dergelijke systemen van Red Bull Racing, Ferrari en McLaren zijn eveneens verboden. Van dit trio rijdt enkel Ferrari op Bridgestone-banden.
Bron
pi_40261430
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 08:57 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Bron
Wel weer vaag. Alle systemen die op de auto's worden gebruikt worden altijd eerst gekeurd, maar regelmatig wordt dan later toch weer ingegrepen omdat iets tegen de regels in gaat. Net als ook met die vleugels van BMW. Ergens zit dan toch iets in de organisatie fout?
pi_40261949
Die vleugels zijn niet verboden omdat ze als onregelementair te boek stonden, maar omdat ze door de FIA aangemerkt zijn als zichtbelemmerend..

Met dit systeem zal t me niet roesten dat t verboden wordt, maar doe dat dan aan het begin van het seizoen, toen was het er ook al. Tis wel lekker hightec allemaal, dit soort technieken op de auto, maar wel beetje nep weer. Juist door dit soort systemen is het voor ons als kijker al minder interessant. Nog ff en er rijden auto's zonder bestuurders rond
Where facts are few, experts are many.
pi_40262731
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 09:31 schreef Atreidez het volgende:
Die vleugels zijn niet verboden omdat ze als onregelementair te boek stonden, maar omdat ze door de FIA aangemerkt zijn als zichtbelemmerend..

Met dit systeem zal t me niet roesten dat t verboden wordt, maar doe dat dan aan het begin van het seizoen, toen was het er ook al. Tis wel lekker hightec allemaal, dit soort technieken op de auto, maar wel beetje nep weer. Juist door dit soort systemen is het voor ons als kijker al minder interessant. Nog ff en er rijden auto's zonder bestuurders rond
HAhahaha!

Wishful thinking?
Of toekomstmuziek?!

**Battle of the Robots!!!!**

BNN: Robot Wars!

[ Bericht 1% gewijzigd door Sally op 28-07-2006 10:16:10 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_40262934
hehe

Iemand anders trouwens ook moeite om livetiming link te vinden op f1.com ? Normaal staat er een grote knop waarop je kan clicken, maar daar is nu reclame voor sms en umts services
Where facts are few, experts are many.
pi_40263236
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 10:19 schreef Atreidez het volgende:
hehe

Iemand anders trouwens ook moeite om livetiming link te vinden op f1.com ? Normaal staat er een grote knop waarop je kan clicken, maar daar is nu reclame voor sms en umts services
Op het logo van het circuit klikken dat bovenin staat. Dan krijg je ondermeer een menubalk te zien met daarin Live Timing.
pi_40263479
Thnx, works like a charm

edit: ik dacht dat ze om 10.00 al begonnen
Where facts are few, experts are many.
pi_40263815
En het is vandaag weer lekker warm daar.
quote:
What the region most needed on Thursday night was a heavy storm to wash away the humidity, and unfortunately that’s just what it didn’t get. Friday is hence set to again be hot and sticky, with an expected ambient temperature high of around 30 degrees Celsius. There is a high chance of thunderstorms, and it is to be hoped that one will ease the heatwave conditions.
pi_40264154
Ik hoop ook wel op een stormpje voor ze.. Het liefst op zondag om 14.10
Where facts are few, experts are many.
pi_40265144
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 00:56 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Die camera
Het is eens leuk, maar ik zie liever een stilstaande camera. Dan pas merk je goed hoe snel die auto's door de bochten vliegen. Vooral bij chicanes.

[ Bericht 13% gewijzigd door MaximusF1 op 28-07-2006 11:57:43 ]
88mph
pi_40265785
Rosberg aan het eind van het rechte stuk plots van de baan.
Achtervleugel leek af te breken...

En motor kapot bij Albers. Dat wordt een wissel...
88mph
pi_40266060
Uitslag van de eerste vrije training:

pi_40266492
Sato voor Albers
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 12:17:54 #36
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_40266614
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 17:05 schreef Urvin het volgende:
Ik mis de oude hockenheim
Berger '97
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_40266624
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 08:57 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Bron
Goed nieuws!!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 12:25:11 #38
102466 cappp
Ondertitel
pi_40266902
Bridgestone of michelin? Wat kiezen jullie voor de manager? Ik ben er nog niet uit
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
pi_40266983
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 09:01 schreef mbn het volgende:

[..]

Wel weer vaag. Alle systemen die op de auto's worden gebruikt worden altijd eerst gekeurd, maar regelmatig wordt dan later toch weer ingegrepen omdat iets tegen de regels in gaat. Net als ook met die vleugels van BMW. Ergens zit dan toch iets in de organisatie fout?
Maar het kan nog vager
quote:
Renault mag dempers toch gebruiken

Goed nieuws voor Renault: het massadempersysteem is bij nader inzien toch legaal verklaard. Dit hebben de stewards, die het dus niet eens zijn met de mening van de FIA, vanmorgen in Hockenheim laten weten.

Kort na de Franse Grand Prix liet de FIA nog weten dat het systeem werd verboden omdat het van invloed zou zijn op de aërodynamische prestaties van de auto. Juist Renault kreeg hierdoor een tegenslag te verwerken, omdat het dé voorloper was op het gebied van dit innovatieve dempersysteem.

Het team was het echter niet eens met de gevolgde procedure waarna het gebruik van de dempers illegaal werd verklaard. Daarop besloot Renault bij de keuring voor de Grand Prix van Duitsland het systeem op de reservewagen te laten zitten. Deze auto werd vervolgens goed gekeurd. De scrutineers keurden de R26 in eerste instantie nog af, maar de stewards namen hier geen genoegen mee.

In een statement, dat vrijdagochtend door de stewards is vrijgegeven, wordt aangegeven ’dat het gebruik van het massadempersysteem als legaal moet worden beschouwd’. Ook zou er in de technische reglementen niks staan waardoor het gebruik van de dempers verboden is. Renault zou bovendien data hebben kunnen overleggen waaruit blijkt dat de dempers geen invloed hebben op de aërodynamica.

Na bekendmaking van dit besluit heeft Renault besloten de overige auto’s eveneens uit te rusten met het systeem. Hoewel de stewards voor dit weekend hun goedkeuring hebben verleend, is het nog twijfelachtig of dit de rest van het seizoen zo blijft.

,,Dit besluit van de stewards mag niet worden beschouwd als een vrijbrief om de ontwikkeling van het systeem gedurende het seizoen voort te zetten. Tenzij de regelgeving wordt veranderd, bijvoorbeeld vanwege de veiligheid. Buiten dat, vanwege verschillen in de bewijsvoering is het zo vreemd nog niet dat de FIA haar twijfels heeft over deze dempers”, valt er in het statement van de stewards te lezen.

Door dit besluit is het aannemelijk dat de overige renstallen eveneens gebruik mogen maken van de innovatieve dempers. Of Ferrari, McLaren en Red Bull Racing, de teams die eveneens bekend zouden zijn met deze dempers, dit ook daadwerkelijk doen is nog niet bekend.
Bron
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:00:20 #40
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40268103
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 12:15 schreef Atreidez het volgende:
Sato voor Albers
Albers maar 5 ronden, Sato 14. niet zo vreemd dus.

Die nieuwe Super Augurk valt me niet tegen trouwens.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40268289
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:00 schreef sanger het volgende:
Albers maar 5 ronden, Sato 14. niet zo vreemd dus.

Die nieuwe Super Augurk valt me niet tegen trouwens.
Voorheen kon Sato wel 100 rondes rijden als ie wou, hij kwam er toch nie voor, wmb wel vreemd dus.. althans, vreemd, je mag natuurlijk verwachten dat een auto beter is als ie net nieuw is.
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:10:07 #42
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40268458
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:04 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Voorheen kon Sato wel 100 rondes rijden als ie wou, hij kwam er toch nie voor, wmb wel vreemd dus.. althans, vreemd, je mag natuurlijk verwachten dat een auto beter is als ie net nieuw is.
En alsof Albers in 5 ronden al een goede setup heeft kunnen vinden
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40268684
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:10 schreef sanger het volgende:
En alsof Albers in 5 ronden al een goede setup heeft kunnen vinden
Sato rijdt met een compleet nieuwe auto whats your point?
Where facts are few, experts are many.
pi_40268733
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 12:27 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Maar het kan nog vager
[..]

Bron
Vuile honden!!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:24:14 #45
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40268897
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:17 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Sato rijdt met een compleet nieuwe auto whats your point?
Maar heeft meer ronden gereden om een goede setup te vinden. Verder no point hoor

Denk dat SA de MF1 nog niet voorbij zal gaan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40269115


pi_40269550
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:24 schreef sanger het volgende:
Maar heeft meer ronden gereden om een goede setup te vinden. Verder no point hoor
Setup staat meestal al vast voor ze uberhaupt een ronde gereden hebben. Evt. kleine wijzigingen aan bandendruk, pedalen, rembalans, voorvleugel, veerdruk en dat soort kleine dingetjes.. Die 9 rondjes maken wat dat betreft echt heel weinig uit hoor. Misschien dat ze allebei op andere banden stonden, daar wordt het grootste deel van de vrijdag aan besteed natuurlijk. Desondanks ben ik eerlijk waar bang dat ...
quote:
Denk dat SA de MF1 nog niet voorbij zal gaan.
dit juist wel gaat gebeuren
Where facts are few, experts are many.
pi_40269584
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:30 schreef HPoi het volgende:
[afbeelding]

Sinds de wijziging van t circuit zijn de races hier toch altijd spektakel geweest. Ik vond de charme van de oude baan ook fantastisch, maar we hebben er tenminste geen 2e hungaroring voor terug gekregen
Where facts are few, experts are many.
pi_40269667
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:44 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Sinds de wijziging van t circuit zijn de races hier toch altijd spektakel geweest. Ik vond de charme van de oude baan ook fantastisch, maar we hebben er tenminste geen 2e hungaroring voor terug gekregen
Is wel zo. Al vind ik het nu een beetje een standaardbaan geworden. Het oude circuit sprong er tenminste tussenuit.
pi_40269780
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:19 schreef HPoi het volgende:

[..]

Vuile honden!!
Maar de soap continues.
quote:
FIA vecht legaliteit massadempers aan

De FIA is in protest gegaan tegen het besluit van de stewards in Hockenheim om de zogenaamde massadempers toe te staan.

Op vrijdagochtend besloten de stewards – technische inspecteurs in dienst van de FIA – dat de massadempers in tegenstelling tot eerdere berichten toegestaan zouden worden. De FIA heeft nu laten weten dat het protest aantekent tegen het besluit van haar eigen mensen. Een officiële bekendmaking is er nog niet, maar volgens Autosport.com heeft de FIA al mondeling toegezegd de massadempers te vuur en te waard te blijven bestrijden.

Renault, het enige team waarvan zeker is dat het de massadempers gebruikt, staat nu voor de keuze de dempers wel of niet te gebruiken. Mocht de FIA aan het langste eind trekken, dan loopt Renault het risico de behaalde punten van Hockenheim later te moeten inleveren.

De situatie in Hockenheim is vergelijkbaar met de Grand Prix van San Marino van 2005. De inmiddels beruchte extra benzinetank in de BAR-Honda werd aanvankelijk door de stewards goedgekeurd, maar de FIA besloot even later het team te diskwalificeren.
Bron

En nu we toch met verboden dingen bezig zijn:
quote:
Bandenwarmers Super Aguri verboden

Kom je ook eens met wat nieuws, wordt het meteen verboden. Super Aguri kreeg vandaag te horen dat hun innovatieve bandenwarmers niet aan de reglementen voldoen.

Een deken met daarin elektrische elementen om een band te verwarmen. Dat is volgens de FIA de omschrijving waaraan een bandenwarmer moet voldoen. Super Aguri’s idee week daar volgens de stewards teveel vanaf. Het principe: Een metalen frame waarin vier banden op roterende assen bevestigd kunnen worden. Door middel van infraroodlampen kunnen de banden worden verwarmd.

Volgens technisch directeur Mark Preston is het systeem een stuk efficiënter dan de traditionele elektrische dekens die de Formule 1-teams gebruiken om hun banden te verwarmen. Maar daar heeft de FIA geen boodschap aan, zo blijkt uit de persverklaring van de autosportfederatie.

,,Het is niet aan de stewards om een mening te hebben over de efficiëntie van het systeem dat door Super Aguri is bedacht. De regels stellen dat banden alleen mogen worden opgewarmd door een deken. En dit is geen deken.”

Super Aguri mag in protest gaan tegen het besluit, maar dat lijkt in dit geval een kansloze missie. Vorig jaar werd Ferrari al eens op het matje geroepen toen het zijn banden verwarmde in een soort elektrische oven. Ook toen stelde de FIA gortdroog vast dat het apparaat in de verste verte niet leek op een deken.
Bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')