quote:Like much of Europe, the Mannheim region is currently experiencing a heatwave, but the hot conditions may be interrupted by thunderstorms this weekend.
Thursday will be sunny and humid, with an ambient temperature high of 35 degrees Celsius and some cloud, but Friday and Saturday will see the temperature drop to 29 and 27 degrees Celsius respectively with a 60 percent chance of storms. It will be warmer again on Sunday - 31 degrees Celsius - but there will remain a 30 percent chance of scattered showers.
ljikt me niet helemaal te kloppen, moet 28,29 en 30 juli zijn toch?quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:08 schreef sanger het volgende:
Programma
Vrijdag 14 juli 2006
11.00 - 12.00 1e vrije training
14.00 - 15.00 2e vrije training
Zaterdag 15 juli 2006
11.00 - 12.00 3e vrije training
14.00 - 15.30 Kwalificatie
Zondag 16 juli 2006
14.00 - 16.00 Race
Aangepastquote:Op donderdag 27 juli 2006 14:00 schreef U het volgende:
[..]
ljikt me niet helemaal te kloppen, moet 28,29 en 30 juli zijn toch?
ik zat al te zoeken naar de uitslag van de race!quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:28 schreef sanger het volgende:
[..]
Aangepasten excuses aan diegene die nu de verkeerde dag voor de TV waren gaan zitten
![]()
Moeilijk te zeggen. Ik geef op het moment Bridgestone een lichtelijk voordeel ten opzichte van Michelin. Maar ik wacht eerst de vrije trainingen van morgen af. Misschien dat er dan iets zinnigs over te zeggen valt.quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:54 schreef Sally het volgende:
tvp'tje
Iemand een goed idee over de bandenkeuze voor de manager???
Welk merk zal het best gaan presteren? Ik durf het echt niet meer te zeggen nu...
Ik zou zeggen dat de band met de beste survival rate op gloeiend heet asfalt deze race in Hockenheim een voordeel heeft.... *maar wie van de twee is dat?*
1 snelle maar?quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:08 schreef sanger het volgende:
Midland dat denkt te kunnen verassen! Geslaagde test, gestage ontwikkeling EN een snelle coureur!
Thanks!quote:
Nope, Hockenheim zal voor Kimi een angstgegner worden.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:12 schreef Gitanki het volgende:
Zou Kimi nu eindelijk eens finishen?
(die is nog nooit gefinishd op dit circuit 2001-2005)
Jep, de ander is gemiddeld (Monteiro dus)quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:17 schreef Atreidez het volgende:
Ik verheug me alweer op de mooie acties na de hairpin op dat korte stukje met die bewegende meerijdende camera
[..]zeker
[quote]
1 snelle maar?
Ze gaan de tankstop van Jos bij Benneton nadoen?quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:08 schreef sanger het volgende:
Midland dat denkt te kunnen verassen! Geslaagde test, gestage ontwikkeling EN een snelle coureur!
Vandaar die foto in de OPquote:Op donderdag 27 juli 2006 17:45 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ze gaan de tankstop van Jos bij Benneton nadoen?
Die cameraquote:Op donderdag 27 juli 2006 17:17 schreef Atreidez het volgende:
Ik verheug me alweer op de mooie acties na de hairpin op dat korte stukje met die bewegende meerijdende camera
Nee.quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:08 schreef sanger het volgende:
Een clash tussen DE wereldkampioen en een OUD wereldkampioen! Zet Shumi door en veroverd hij alsnog zijn 8ste wereldtitel?
Ben bang dat die beslissing dit weekend nog niet zal vallenquote:
Bronquote:Demperverbod mogelijk in nadeel Renault
Giancarlo Fisichella vreest dat Renault wel eens in het nadeel kan zijn nu de FIA heeft besloten een innovatief massadempersysteem per direct te verbieden. De Frans-Engelse renstal was dé pionier achter het systeem en ziet dit voordeel nu als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Het massadempersysteem treedt vooral in werking als de auto ’springt’ als ’ie over de kerbstones rijdt. Daarbij krijgen de banden een flinke klap, het dempersysteem zorgt er dan voor dat de kracht in tegengestelde richting wordt teruggevoerd. Daardoor wordt de auto stabieler en nog belangrijker: er is meer grip in de bochten.
Volgens de FIA is de werking van het systeem in strijd met artikel 3.15 van de technische reglementen. Dit omdat de massa zich in het dempersysteem vrij kan bewegen en invloed heeft op de aërodynamische prestaties van de auto.
Meteen na het verbieden was de verwachting dat het nadeel voor Michelin-rijders groter is dan de coureurs die gebruik maken van Japans Bridgestone-rubber. De Japanse banden hebben sterkere zijkanten, waardoor de neiging om in te deuken veel minder groot is. De uitspraken van Fisichella lijken deze theorie te ondersteunen.
"Ja, het zou een probleem voor ons kunnen zijn”, vertelt hij in Autosprint. ,,Ik weet het fijne niet van deze beslissing van de FIA, maar als ik het me goed herinner hebben we het massadempersysteem dit jaar in vrijwel iedere race gebruikt."
Dergelijke systemen van Red Bull Racing, Ferrari en McLaren zijn eveneens verboden. Van dit trio rijdt enkel Ferrari op Bridgestone-banden.
Wel weer vaag. Alle systemen die op de auto's worden gebruikt worden altijd eerst gekeurd, maar regelmatig wordt dan later toch weer ingegrepen omdat iets tegen de regels in gaat. Net als ook met die vleugels van BMW. Ergens zit dan toch iets in de organisatie fout?quote:
HAhahaha!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:31 schreef Atreidez het volgende:
Die vleugels zijn niet verboden omdat ze als onregelementair te boek stonden, maar omdat ze door de FIA aangemerkt zijn als zichtbelemmerend..
Met dit systeem zal t me niet roesten dat t verboden wordt, maar doe dat dan aan het begin van het seizoen, toen was het er ook al. Tis wel lekker hightec allemaal, dit soort technieken op de auto, maar wel beetje nep weer. Juist door dit soort systemen is het voor ons als kijker al minder interessant. Nog ff en er rijden auto's zonder bestuurders rond
Op het logo van het circuit klikken dat bovenin staat. Dan krijg je ondermeer een menubalk te zien met daarin Live Timing.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:19 schreef Atreidez het volgende:
hehe
Iemand anders trouwens ook moeite om livetiming link te vinden op f1.com ? Normaal staat er een grote knop waarop je kan clicken, maar daar is nu reclame voor sms en umts services
quote:What the region most needed on Thursday night was a heavy storm to wash away the humidity, and unfortunately that’s just what it didn’t get. Friday is hence set to again be hot and sticky, with an expected ambient temperature high of around 30 degrees Celsius. There is a high chance of thunderstorms, and it is to be hoped that one will ease the heatwave conditions.
Het is eens leuk, maar ik zie liever een stilstaande camera. Dan pas merk je goed hoe snel die auto's door de bochten vliegen. Vooral bij chicanes.quote:
Berger '97quote:
Maar het kan nog vagerquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:01 schreef mbn het volgende:
[..]
Wel weer vaag. Alle systemen die op de auto's worden gebruikt worden altijd eerst gekeurd, maar regelmatig wordt dan later toch weer ingegrepen omdat iets tegen de regels in gaat. Net als ook met die vleugels van BMW. Ergens zit dan toch iets in de organisatie fout?
Bronquote:Renault mag dempers toch gebruiken
Goed nieuws voor Renault: het massadempersysteem is bij nader inzien toch legaal verklaard. Dit hebben de stewards, die het dus niet eens zijn met de mening van de FIA, vanmorgen in Hockenheim laten weten.
Kort na de Franse Grand Prix liet de FIA nog weten dat het systeem werd verboden omdat het van invloed zou zijn op de aërodynamische prestaties van de auto. Juist Renault kreeg hierdoor een tegenslag te verwerken, omdat het dé voorloper was op het gebied van dit innovatieve dempersysteem.
Het team was het echter niet eens met de gevolgde procedure waarna het gebruik van de dempers illegaal werd verklaard. Daarop besloot Renault bij de keuring voor de Grand Prix van Duitsland het systeem op de reservewagen te laten zitten. Deze auto werd vervolgens goed gekeurd. De scrutineers keurden de R26 in eerste instantie nog af, maar de stewards namen hier geen genoegen mee.
In een statement, dat vrijdagochtend door de stewards is vrijgegeven, wordt aangegeven ’dat het gebruik van het massadempersysteem als legaal moet worden beschouwd’. Ook zou er in de technische reglementen niks staan waardoor het gebruik van de dempers verboden is. Renault zou bovendien data hebben kunnen overleggen waaruit blijkt dat de dempers geen invloed hebben op de aërodynamica.
Na bekendmaking van dit besluit heeft Renault besloten de overige auto’s eveneens uit te rusten met het systeem. Hoewel de stewards voor dit weekend hun goedkeuring hebben verleend, is het nog twijfelachtig of dit de rest van het seizoen zo blijft.
,,Dit besluit van de stewards mag niet worden beschouwd als een vrijbrief om de ontwikkeling van het systeem gedurende het seizoen voort te zetten. Tenzij de regelgeving wordt veranderd, bijvoorbeeld vanwege de veiligheid. Buiten dat, vanwege verschillen in de bewijsvoering is het zo vreemd nog niet dat de FIA haar twijfels heeft over deze dempers”, valt er in het statement van de stewards te lezen.
Door dit besluit is het aannemelijk dat de overige renstallen eveneens gebruik mogen maken van de innovatieve dempers. Of Ferrari, McLaren en Red Bull Racing, de teams die eveneens bekend zouden zijn met deze dempers, dit ook daadwerkelijk doen is nog niet bekend.
Albers maar 5 ronden, Sato 14. niet zo vreemd dus.quote:
Voorheen kon Sato wel 100 rondes rijden als ie wou, hij kwam er toch nie voor, wmb wel vreemd dus.. althans, vreemd, je mag natuurlijk verwachten dat een auto beter is als ie net nieuw is.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:00 schreef sanger het volgende:
Albers maar 5 ronden, Sato 14. niet zo vreemd dus.
Die nieuwe Super Augurk valt me niet tegen trouwens.
En alsof Albers in 5 ronden al een goede setup heeft kunnen vindenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:04 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Voorheen kon Sato wel 100 rondes rijden als ie wou, hij kwam er toch nie voor, wmb wel vreemd dus.. althans, vreemd, je mag natuurlijk verwachten dat een auto beter is als ie net nieuw is.
Sato rijdt met een compleet nieuwe autoquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:10 schreef sanger het volgende:
En alsof Albers in 5 ronden al een goede setup heeft kunnen vinden![]()
Maar heeft meer ronden gereden om een goede setup te vinden. Verder no point hoorquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:17 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Sato rijdt met een compleet nieuwe autowhats your point?
Setup staat meestal al vast voor ze uberhaupt een ronde gereden hebben. Evt. kleine wijzigingen aan bandendruk, pedalen, rembalans, voorvleugel, veerdruk en dat soort kleine dingetjes.. Die 9 rondjes maken wat dat betreft echt heel weinig uit hoor. Misschien dat ze allebei op andere banden stonden, daar wordt het grootste deel van de vrijdag aan besteed natuurlijk. Desondanks ben ik eerlijk waar bang dat ...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:24 schreef sanger het volgende:
Maar heeft meer ronden gereden om een goede setup te vinden. Verder no point hoor![]()
dit juist wel gaat gebeurenquote:Denk dat SA de MF1 nog niet voorbij zal gaan.
Sinds de wijziging van t circuit zijn de races hier toch altijd spektakel geweest. Ik vond de charme van de oude baan ook fantastisch, maar we hebben er tenminste geen 2e hungaroring voor terug gekregenquote:
Is wel zo. Al vind ik het nu een beetje een standaardbaan geworden. Het oude circuit sprong er tenminste tussenuit.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:44 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Sinds de wijziging van t circuit zijn de races hier toch altijd spektakel geweest. Ik vond de charme van de oude baan ook fantastisch, maar we hebben er tenminste geen 2e hungaroring voor terug gekregen
Maar de soap continues.quote:
Bronquote:FIA vecht legaliteit massadempers aan
De FIA is in protest gegaan tegen het besluit van de stewards in Hockenheim om de zogenaamde massadempers toe te staan.
Op vrijdagochtend besloten de stewards – technische inspecteurs in dienst van de FIA – dat de massadempers in tegenstelling tot eerdere berichten toegestaan zouden worden. De FIA heeft nu laten weten dat het protest aantekent tegen het besluit van haar eigen mensen. Een officiële bekendmaking is er nog niet, maar volgens Autosport.com heeft de FIA al mondeling toegezegd de massadempers te vuur en te waard te blijven bestrijden.
Renault, het enige team waarvan zeker is dat het de massadempers gebruikt, staat nu voor de keuze de dempers wel of niet te gebruiken. Mocht de FIA aan het langste eind trekken, dan loopt Renault het risico de behaalde punten van Hockenheim later te moeten inleveren.
De situatie in Hockenheim is vergelijkbaar met de Grand Prix van San Marino van 2005. De inmiddels beruchte extra benzinetank in de BAR-Honda werd aanvankelijk door de stewards goedgekeurd, maar de FIA besloot even later het team te diskwalificeren.
Bronquote:Bandenwarmers Super Aguri verboden
Kom je ook eens met wat nieuws, wordt het meteen verboden. Super Aguri kreeg vandaag te horen dat hun innovatieve bandenwarmers niet aan de reglementen voldoen.
Een deken met daarin elektrische elementen om een band te verwarmen. Dat is volgens de FIA de omschrijving waaraan een bandenwarmer moet voldoen. Super Aguri’s idee week daar volgens de stewards teveel vanaf. Het principe: Een metalen frame waarin vier banden op roterende assen bevestigd kunnen worden. Door middel van infraroodlampen kunnen de banden worden verwarmd.
Volgens technisch directeur Mark Preston is het systeem een stuk efficiënter dan de traditionele elektrische dekens die de Formule 1-teams gebruiken om hun banden te verwarmen. Maar daar heeft de FIA geen boodschap aan, zo blijkt uit de persverklaring van de autosportfederatie.
,,Het is niet aan de stewards om een mening te hebben over de efficiëntie van het systeem dat door Super Aguri is bedacht. De regels stellen dat banden alleen mogen worden opgewarmd door een deken. En dit is geen deken.”
Super Aguri mag in protest gaan tegen het besluit, maar dat lijkt in dit geval een kansloze missie. Vorig jaar werd Ferrari al eens op het matje geroepen toen het zijn banden verwarmde in een soort elektrische oven. Ook toen stelde de FIA gortdroog vast dat het apparaat in de verste verte niet leek op een deken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |